Şimdi Ara

Fransa yeni mevzuatla Çin menşeli elektrikli araçların önünü kesecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
999
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Fransız hükümeti, Çin'den gelen elektrikli otomobillerin Avrupa pazarında rekabet güçlerini azaltmak için mevzuat değişikliği yapmayı planlıyor. Yetkililer, batarya ile çalışan araçları satın alırken sağlanan 5 bin euro (yaklaşık 5.3 bin dolar) sübvansiyonu almak için gereken prosedürü daha da zorlaştıracak.



    Ayrıca Bkz.Fiat'ın ilk elektrikli crossover'ı üretime girdi: İşte fiyatı



    Üretimde kullanılan enerjinin kaynağını dikkate alan yeni sınıflandırma sistemi, Çin menşeli otomobilleri Fransız sübvansiyon programından tamamen çıkarabilir. Çünkü Çin elektrik üretiminde hala aktif olarak kömür kullanıyor ve bu da Çinli otomobilleri "daha az çevre dostu" bir seçenek haline getiriyor.





    "1 milyar euro Çinlilere gideceğine Avrupa'da kalsın"



    Fransız yetkililer bu girişimin amacının, devlet bütçesinden ayrılan yıllık 1 milyar euro'nun Çinlileri desteklemek yerine Avrupa'da kalmasını sağlamak olduğunu gizlemiyor. Üstelik söz konusu indirim 25.000 euro'nun altında fiyatlandırılan modeller için geçerli.



    Avrupalı üreticilerin bu kategoride yer alabilecek çok az seçeneği var. Slovakya'da üretilen Citroen e-C3'ün önümüzdeki yıla kadar piyasaya çıkması beklenmiyor. Yeniden canlandırılan Renault R5 de öyle. Bu otomobiller ancak ilerleyen zamanlarda bu fiyat aralığına dahil olabilecekler.



    Bu ayın başlarında Avrupa Komisyonu, Çin menşeli elektrikli otomobillerinin Avrupa'daki fiyatlandırmasına ilişkin bir soruşturma başlattı. Çin'den gelen elektrikli otomobillere yönelik talep Avrupa'da o kadar yüksek seviyeye ulaştı ki Çinli otomobil üreticileri araçlarını taşımak için yeni gemiler aramaya başladılar.




    Kaynak:https://www.carscoops.com/2023/09/france-announces-new-legislation-aimed-at-making-chinese-evs-less-competitive/







  • bir kere üretim tesislerinin kapasitesi var, optimum çalışmada 40kw üretir mesela. sen 2kw harcarsan kalanını diğer hatlara transfer ederler veya yurtdışına satılır, talebe yetişilemezse yine aynı şekilde diğer hatlardan veya yurtdışından alırsın. gereğinden fazla üretilmişse de toprağa deşarj etmen gerekir depolayamadığın için. söylediğiniz 'tez' en başta enerjinin dönüşümü kanununa ters. paralel kablolarla atmosferik elektrik çekiliyormuş falan nerede enerjinin dönüşümü? nesi fizik bunun nesi bilim? formülünü yazın, hiç değilse ampirik deneylerle ispatlanmış olsun.
  • Bunlar tedbir alana kadar çinliler avrupanın üzerinden bulldozer gibi geçecekler.

    Lityum madenlerinin %70'inin çinlilerin eline geçtiği söyleniyor. Tüm dünyanın başına fena bela olacaklar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • " Çin elektrik üretiminde hala aktif olarak kömür kullanıyor " dediği kısım hikaye çünkü Çin dahil tüm ülkeler elektriği atmosferik elektriği çekerek üretiyor, ancak kömür, d.gaz vs den üretiliyormuş gibi lanse ediliyor. Haberin esas amacı, Fransız hükümetinin korumacı uygulaması değil, bu kömürden elektrik üretiliyor hikayesini güçlendirme amaçlı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ee noldu rekabet edemediniz mi

  • Küreselleşmeyi isteyen batılı devletlerdi ne oldu kendinize rakip çıkınca tutuştunuz bir anda herkes SSCB gibi içine kapansın o zaman Çin umarım buna karşı kendi pazarından kovar da akıllanırlar

  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    aynen öyle. ben de evimin çatısına iki direk diktim, ucunda pilonlar çekiyorum elektriği atmosferden beleşe oh mis. insanlar salak yahu para veriyor elektriğe.

  • FBcoskunFB F kullanıcısına yanıt
    Fizik konusuna girmeye gerek yok, basit deneylerle mantık yürüterek elektrik üretiminin gerçeklerini saptayabilirsiniz.

    Bir sitede 10 daire olsun. Normalde her biri 1kW elektrik çekiyor olsun. Site 10kW elektrik çekiyor. Siteye elektrik gönderen termik santralde 10kW 'lik kömür yakılıyor.

    Sitedeki 10 daire aynı anda tavan tipi klima 2kW ve elektrikli ısıtıcı (2kW) açsın. Site 50kW elektrik çekiyor. Siteye elektrik gönderen termik santralde 50kW 'lik kömür yakılıyor. Termik santralde kömürü atan sistem anında 40kW'lık daha çok kömür kazana atmaya başlamalı. Termik santralde böyle bir sistem var mı, öyle bir sistemi gören var mı? Yok. Demek ki bu kömürlü termik santral olayı bir yalan.

    Haberden alıntı:

    Üretimde kullanılan enerjinin kaynağını dikkate alan yeni sınıflandırma sistemi, Çin menşeli otomobilleri Fransız sübvansiyon programından tamamen çıkarabilir. Çünkü Çin elektrik üretiminde hala aktif olarak kömür kullanıyor ve bu da Çinli otomobilleri "daha az çevre dostu" bir seçenek haline getiriyor.

    Çin'in ürettiği otomobil ucuza geldiği halde, Fransa "üretimde kullanılan enerjinin kaynağı kömür" gerekçesi ile o ucuz ve kaliteli otomobilleri almak neden istemiyor? Kömür pahalı, d.gaz pahalı iken kömür kullanılanarak bir otomobil ucuza üretilebilir mi? Fransa neden bu konuya neden bu kadar kafayı taktı?

    Cevap: Elektriğin kömür termik santrallerde üretildiği hikayesinin gerçek olduğu izleninimi hatırlatmak için!

    Sorunuza gelelim: Evin çatısına 2 direk dikip arasına çektiğiniz kablo ile atmosferik elektriği pek verimli çekemezsiniz. Verimli atmosferik elektrik cekilmesi için minimum dikey yükseklik ve/veya minimum yatay uzunluk formulleri var. Bu formul gereğince, bir evin yüzölçümü içindeki 2 direk arasına asılı kablo ile atmosferik elektriği verimli çekebilmek için direklerin epey bir yüksek olması ve muhtemelen direklerin tek başına olması gerekli. Alttaki resim fikir verebilir.

    Fransa yeni mevzuatla Çin menşeli elektrikli araçların önünü kesecek

    Bu, 1901'de inşa edilip kullanıma açıldığı iddia edilen Almanya Dresden Elektrik Üretim Tesisi. Orta direğin yüksekliğini görebilirsiniz. O direk üstünde özel tasarımda bir metalik taç tacın ortasında bir anten var. Daha alçakta tesisin 4 yanında aynı tasarımda metalik taçlar var. İşte bu 4+1 metalik taç ile atmosferik elektrik alanından elektrik çekmek mümkündür. Bu tesis, Dresden'deki elektrikli tramvaylar, tüm sokak lambaları, tüm havuz pınarları ve 19 devlet binasının elektriğini karşılıyordu. 1950'lere gelmeden bu bina ortadan kaldırıldı. Sizce bu neden yapılmış olabilir? Bu binanın neden 2000'lerde Internet çağında göz önünde olmaması istenmiş olabilir?

    Yüksek direk inşası pratik olmadığından ve günümüz büyük şehirlerinin devasa elektrik açlığını gideremediğinden, yatay - uzun tasarım yani sehirlerin etrafında sık gördüğümüz o bildik pilonlar kullanılmaktadır. Bu pilonlarla ilgili en önemli ayrıntı yatayda kilometrelerce uzunlukta olmasıdır. Buradaki formul ölçektir. 10'larca km yükseklik ve binlerce km' genişlikteki atmosferden elektriği verimli çekebilmesi için yatay kablolar geniş ölçekte olmak zorundadır, bu ölçek km'lerle ifade edilmektedir, siz bir bina üstünde en cok 50-100 m uzaktıkta 2 direk arası kablo ile atmosferik elektrik çekmekten bahsediyorsunuz, olmaz.

    Deney, mantık, fizik, biraz da araştırma. Hepsi bu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    bir kere üretim tesislerinin kapasitesi var, optimum çalışmada 40kw üretir mesela. sen 2kw harcarsan kalanını diğer hatlara transfer ederler veya yurtdışına satılır, talebe yetişilemezse yine aynı şekilde diğer hatlardan veya yurtdışından alırsın. gereğinden fazla üretilmişse de toprağa deşarj etmen gerekir depolayamadığın için. söylediğiniz 'tez' en başta enerjinin dönüşümü kanununa ters. paralel kablolarla atmosferik elektrik çekiliyormuş falan nerede enerjinin dönüşümü? nesi fizik bunun nesi bilim? formülünü yazın, hiç değilse ampirik deneylerle ispatlanmış olsun.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Çin hepsinin içinden geçiyor.

  • Avrupa elektrik üretiminde ne kullanıyor?

  • SailorTurkey kullanıcısına yanıt
    2kW klimayı açmayınca, "sözde" kömür termik santralde üretilen o ekstra 2kW'yi y.dışına satıyoruz. Yok tersi olur da, "sözde" termik santral, elektrik ihtiyacını karşılamaz ise y.dışından elektrik alıyoruz. Düşüncesi bile komik.

    "elektrik gereğinden fazla üretilmişse de toprağa deşarj etmen gerekir depolayamadığın için" dediniz. Klasik "güç santrali" paradigması altında düşünüyorsunuz. Atmosferin kendisi, dünyanın açık ara en büyük elektrik deposu zaten. Atmosferik elektrikte depolama gibi bir sorun yok. Paradigmayı değiştirin.


    Fransa yeni mevzuatla Çin menşeli elektrikli araçların önünü kesecek

    "nerede enerjinin dönüşümü?" dediniz. Bu da klasik güç santrali paradigmasının bileşenleri olan akü, türbin ve jeneratör tabanlı düşünmeden kaynaklı. Atmosferik elektrik DC elektriktir, türbin, jeneratör vs gibi bozulmaya meyilli, uzun dönemli güvenilirliği düşük, bakımı ve işletmesi masraflı alet edevata gerek kalmaz. Atmosferik elektrikte birtek 100binlerce, milyonlarca Volt düzeyini amaca uygun biçimde istediğin voltaja dönüştürebilirsin, buradaki önemli ayrıntı elektriği voltaj indirgenecek şekilde dönüştümektir yani pilonlarla 750bin Volt çekildi, bunu New York City'de Manhattan'a dağıtacaksınız diyelim, Manhattan gibi yoğun bölgeye pilon kurulumu pek uygun olmadığı için, bu elektriği en iyi yeraltından iletebilirsiniz.


    Fransa yeni mevzuatla Çin menşeli elektrikli araçların önünü kesecek

    Yer altına inmeden önce 750bin Volt'u 500.000 Volt'a indirgemelisiniz cunku yer altı kabloların üst votlaj sınırı 500-550 bin Volttur. 750bin Volttan 500bin Volt'a indirgenerek yer altından giden hat, Kuzey Manhattan 'da bir 15-23bin Volt'a indirgenip yine yer altından mahalli trafolara iletilir, o trafolarda 110V AC'ye dönüştürülerek ev işyerlerine dağıtılır. İşleyiş budur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • hani "evroba" özgürlükler ülkesiydi yeghenım? özgür pazar falan? noldu amerikan, ingiliz, fransız öven arkadaşlarım, kardeşlerim?

  • 5 bin euro (yaklaşık 5.3 bin dolar) diye çevirmeniz gözlerimi yaşarttı(!) TL sürekli değer kaybediyor diye mi kullanmıyorsunuz yoksa her naneyi direk google translate yapıp haber diye itelediğiniz için mi?

  • bahsettigin yer Türkiye degil

  • Avrupalı üreticiler korkunun ecele faydası yok. İsteseniz de istemeseniz de dünya otomobil sektörünü Çinliler ele geçirecek. Bir taraftan Tesla bir taraftan Çinli otomobil markaları saldırıyor Avrupalı markalar 4,5 atıyor. Ne yaparsanız yapın bu değişimi yaşayacaksanız

  • Japon ve Koreliler otomobil ve tüm sektörü ele geçirdi şimdi de Çinlilerin sektördeki istilası başlayacak bu yüzden tutuşuyorlar haliyle. Baktılar Çinliler ile rekabet edemeyecekler önlerini kesmeye çalışıyorlar. Japon ve Koreliler bile Almanlar ve diğerlerini geride bırakmışken günümüzde sizleri Çinlilerin ve Tesla'nın geride bırakması çok normal birşeydir

  • Türkiye Çinli elektrikli araçların ek gümrük vergisini %20'den %40'a çıkarttı diye bir ton laf edildi. Fakat Avrupa'nın tamamının bunu takip edeceği ve Çinli elektrikli araçlara ek önlemler alacağı belliydi.

  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Bilimkurgu ben de severim. Olmayan bir enerji icin avrupa da enerji borsalarında (EEX) ülkeler (özel şirketler) birbirlerine her gün milyonlarca dolar ödüyor. Nereden geliyor bunun kaynağı? niye bedava elektrik varken ithal ediyorlar? neden lpg gemileri ta amerikadan italyaya geliyor enerji üretimi için değilse? 2kw almak satmak yokmuş hangi dünyada yaşıyorsunuz siz?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Çinli'ler clio parasina C SUV satarak bizim piyasada rüzgar estirdi. Şimdi sıra Avrupa'da :D


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SailorTurkey kullanıcısına yanıt
    Enerji borsasında milyarlarca doların dönmesi, elektriğin kömürlü termik santrallerinde üretildiğini ispatlamaz.

    Aynı şekilde elektrik ithalat kavramı olması bunun muhasebe defterine yazılması da ispatlamaz.

    Süthaneden 10 kilo peynir faturası kestirdim, o faturayı göstermem 10 kilo peyniri aldığımı ispatlar mı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.