aslında çok iyi bir jip veya suv veya mpv artık her ne diyorsanız ...
ama bu fiyatlarla ve FIAT amblemiyle çok şansı yok ne yazık ki. dizel otomatik versiyon 90.000' e kadar olsaydı, Captiva' dan ve D segment müşterisinden çok pay alırdı.
bir de bayide birebir pazarlıkta ek indirim var mı ona bakmak lazım.
Autoshow da sergilenen Freemont'un fiyatı.
Özelliklerine baktım. Urban modeli cok düz, pek cok özellik yok. Üstüne düz vites ve onden çekisli.
15 bın tl farka rağmen bence otomatik ve 4*4 olan, pek cok konfor artısı ile urban a göre daha cok satacaktir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
meksika yapımı kıytırık jetta 60-70 binlere satılıyorsa bence bu araca bu fiyat çok çok iyi
iki katı diye abartı yaparak söyledim arkadaşlar arba bildiğiniz Q7 gibi hayvani yani ; üst vergi diliminde bu araç 1.600 cc göre hesapladığımızda C sınıfı araçların parasına denk geliyor neredeyse el insaf tek eksiği otomatik şanzıman bence .
Tamam Fiat. Biz seni ararız.
alan varmı?
:)
araç baştan aşağı temel fıkrası.
Bu arabanın emsali FORD S MAX otomatik vites 2000 cc Dizel kaç lira ? Sitesine girip bakınız...Bu araba parası olana pahalı değil..
Freemont S-MAX' ın emsali değil. Bu arabada 7 kişi S-MAX' taki gibi seyehat edemez; orta ve arka sıra düzeni S-MAX' deki genişlik, yükseklik ve diz mesafesine yaklaşamıyor.
Bu araç doğrudan Captiva ve benzeri SUV' ların rakibi ancak iç mekanı Captiva' dan da kötü olmuş. Kullanılan deri de, plastik aksam da, koltuklar da çok çok kötü.
Fuarda incelediğim araçlar için de en büyük hayal kırıklığı yaşadığım araçtı. Tasarımdan vs. bahsetmiyorum, çin malı oyuncaklar gibi aracın içi. Tuşlar hissiz ve sert, boyaları en fazla 2 ay dayanıcak gibi, ön konsol kaplaması naylondan hallice. Koltuk derisi çok kötü, direksiyonun göbeği de güneşte kalınca uçları genleşip kıvrılacak gibi duruyordu...
Çinli üreticiler, misal Cherry bile hem de 50 bin tl' nin altındaki sedanlarında bile daha kaliteli koltuklar, deri, lcd ekranlar, klima butonları vs. kullanmış. Oradan kıyaslayın.
Dodge hali daha kaliteliydi bu aracın, hiç şüphesiz.
Fiat eğer freemontu satmak istiyorsa 1.4 170 hp multilair motor ve 1.6 multijet motorun 130 hp civarına çıkarılmış haliyle bunu başarabilir. Örneğin qasqhai 1.6 dci ve Tiguan tsi motorla düşük vergi diliminde piyasanın tozunu atıyor. Bu şartlarda işi bence de zor. Fiyat bu boyutlarda 7 kişilik 2.0 170 hp bir otomobil için çok yüksek değil,fakat sonuç olarak Türk tüketicisinin algıları,vergi sistemi var ortada.
quote:
Orijinalden alıntı: can bora
Freemont S-MAX' ın emsali değil. Bu arabada 7 kişi S-MAX' taki gibi seyehat edemez; orta ve arka sıra düzeni S-MAX' deki genişlik, yükseklik ve diz mesafesine yaklaşamıyor.
Bu araç doğrudan Captiva ve benzeri SUV' ların rakibi ancak iç mekanı Captiva' dan da kötü olmuş. Kullanılan deri de, plastik aksam da, koltuklar da çok çok kötü.
Fuarda incelediğim araçlar için de en büyük hayal kırıklığı yaşadığım araçtı. Tasarımdan vs. bahsetmiyorum, çin malı oyuncaklar gibi aracın içi. Tuşlar hissiz ve sert, boyaları en fazla 2 ay dayanıcak gibi, ön konsol kaplaması naylondan hallice. Koltuk derisi çok kötü, direksiyonun göbeği de güneşte kalınca uçları genleşip kıvrılacak gibi duruyordu...
Çinli üreticiler, misal Cherry bile hem de 50 bin tl' nin altındaki sedanlarında bile daha kaliteli koltuklar, deri, lcd ekranlar, klima butonları vs. kullanmış. Oradan kıyaslayın.
Dodge hali daha kaliteliydi bu aracın, hiç şüphesiz.
Sanırım biz farklı araba inceledik sizinle. Araçtaki koltuk derisi 1. sınıf. Kokpit yumuşak malzeme. Kalitesi üst sınıfa yakın. Captiva ile kıyaslamak bu araca büyük haksızlık. Captivanın, İX 35'in sorentonun en az 2 gömlek üstü. 8.3'' LCD ekradan 3 bölgeli otamatik klimaya kadar herşeyi kontrol edebiliyorsun. Araç Neredeyse Premium Segment. Dodge hali aracın bu konforda değildi. Zaten amerikalılırın beklediği bu konfor değil. sırf avrupa için konfor arttırılmış. Birde test sürüşü yaptım yalıtımı çok iyi. Bende qashqai var, tiguan, Captiva falanda kullandım. Yok, Lütfen aracın hakkını yemiyelim.
arkadaşların dediğği gibi ölü doğdu.
Dodge Journey gibi olmuş.
Bu arada araç satmaz diyen arkadaşlar aracın Türkiye stoğunda sadece 5 adet kalmış bundan sonra alacaklar Meksikadan gelmesini bekleyecekler. Ayrıca Araç 2012 İtalyanın en fazla satan SUV'u
quote:
Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli
Dodge Journey gibi olmuş.
La aynı araba hacı,neresi gibi.
quote:
Orijinalden alıntı: aliengur
Bu arada araç satmaz diyen arkadaşlar aracın Türkiye stoğunda sadece 5 adet kalmış bundan sonra alacaklar Meksikadan gelmesini bekleyecekler. Ayrıca Araç 2012 İtalyanın en fazla satan SUV'u
arac , Fiat logosunu taşıyor ya ,otomatikman ikinci sınıf muamelesi görüyor bazı arkadaşların gözünde , zamanında linea için de bu şekilde konuşuluyordu ,satmaz fln diye ,satış rakamları ortada .
quote:
Orijinalden alıntı: pixelbs
quote:
Orijinalden alıntı: aliengur
Bu arada araç satmaz diyen arkadaşlar aracın Türkiye stoğunda sadece 5 adet kalmış bundan sonra alacaklar Meksikadan gelmesini bekleyecekler. Ayrıca Araç 2012 İtalyanın en fazla satan SUV'u
arac , Fiat logosunu taşıyor ya ,otomatikman ikinci sınıf muamelesi görüyor bazı arkadaşların gözünde , zamanında linea için de bu şekilde konuşuluyordu ,satmaz fln diye ,satış rakamları ortada .
Bizim ülkemizde maalesef kuş serisinin imajı yıkılamıyor. Oysa Fiat şu anda Ferrari, Masserati, Alfa Romeo, Crysler'in sahibi, dolayısı ile üreticisi. Bu araçla Fiat imaj tazeleyecek. Ve ileride bu aracın 1. el fiyatlarında artış olacak. Mart gibi bunu göreceğiz.
quote:
Orijinalden alıntı: aliengur
Sanırım biz farklı araba inceledik sizinle. Araçtaki koltuk derisi 1. sınıf. Kokpit yumuşak malzeme. Kalitesi üst sınıfa yakın. Captiva ile kıyaslamak bu araca büyük haksızlık. Captivanın, İX 35'in sorentonun en az 2 gömlek üstü. 8.3'' LCD ekradan 3 bölgeli otamatik klimaya kadar herşeyi kontrol edebiliyorsun. Araç Neredeyse Premium Segment. Dodge hali aracın bu konforda değildi. Zaten amerikalılırın beklediği bu konfor değil. sırf avrupa için konfor arttırılmış. Birde test sürüşü yaptım yalıtımı çok iyi. Bende qashqai var, tiguan, Captiva falanda kullandım. Yok, Lütfen aracın hakkını yemiyelim.
Olabilir belki farklı aracı incelemiş olabiliriz. Ben fuarda yan yana duran siyah ve kırmızı araçları inceledim, üst donanım segmenti ve üstlerinde bazı ekstralar olan araçlardı.
Sonuç iç mekan olarak benim için hüsran kelimesini tam anlamıyla karşılıyordu, sizi bilemeyeceğim. Bu aracı Captiva' yla karşılaştırmak eğer haksızlıksa bu haksızlık Captiva' ya olur. Makyajlı hali Freemont' tan çok daha başarılı görünüyor.
Freemont için Fiat/Dodge karşılaştırması yaparken Amerikan pazarının beklentilerini biliyorum ve ona göre konuşuyorum. Bu aracın Dodge hali sade ve demode görünümlü olabilir ancak iç mekanı sert malzemelerdendi fakat kaliteliydi. "Solid built" denebilecek bir kabini vardı. Freemont olduktan sonra daha gösterişli göründüğü kesin ama ne yazık ki ikinci sınıf çin malı oyuncaklara dönmüş. Sözün özü şu ki, eğer makyaj yapmayı bilmiyorsan, yapmazsın; göğüs malzemesi ve renkli boyanmış plastikler birkaç aya soyulacak gibi duruyordu. Bence kabul edilebilir değil.
8.3" lcd ekran var evet ama saçma sapan bir yere konumlandırılmış ve en fazla işportada 10 liraya satılan teypler kadar kaliteli görünüyor. Diğer kontrol üniteleri de öyşe. Ben kendim de 8" uzak doğulu bir navigasyon satın alıp cama yapıştırabilirim, bunu Fiat' ın benim için yapmasına ihtiyacım yok.
Bana bu haliyle Hyundai' ın iki nesil önce ürettiği modelleri hatırlattı ki; zaten onlar da soyuluyordu ... Siz de Fiat Linea' dan bahsetmişsiniz. Bir yerde doğru bir yaklaşım; Linea başarılı bir model buna katılıyorum. Sorun şu ki, bu araçta kullanılan malzeme kalitesi Fiat Linea ile hemen hemen aynı düzeyde ve bu durum 30.000 tl' lik Linea için çok başarılıyken, 120.000 tl' lik Freemont için tam anlamıyla rezalet olmuş.
quote:
Orijinalden alıntı: can bora
quote:
Orijinalden alıntı: aliengur
Sanırım biz farklı araba inceledik sizinle. Araçtaki koltuk derisi 1. sınıf. Kokpit yumuşak malzeme. Kalitesi üst sınıfa yakın. Captiva ile kıyaslamak bu araca büyük haksızlık. Captivanın, İX 35'in sorentonun en az 2 gömlek üstü. 8.3'' LCD ekradan 3 bölgeli otamatik klimaya kadar herşeyi kontrol edebiliyorsun. Araç Neredeyse Premium Segment. Dodge hali aracın bu konforda değildi. Zaten amerikalılırın beklediği bu konfor değil. sırf avrupa için konfor arttırılmış. Birde test sürüşü yaptım yalıtımı çok iyi. Bende qashqai var, tiguan, Captiva falanda kullandım. Yok, Lütfen aracın hakkını yemiyelim.
Olabilir belki farklı aracı incelemiş olabiliriz. Ben fuarda yan yana duran siyah ve kırmızı araçları inceledim, üst donanım segmenti ve üstlerinde bazı ekstralar olan araçlardı.
Sonuç iç mekan olarak benim için hüsran kelimesini tam anlamıyla karşılıyordu, sizi bilemeyeceğim. Bu aracı Captiva' yla karşılaştırmak eğer haksızlıksa bu haksızlık Captiva' ya olur. Makyajlı hali Freemont' tan çok daha başarılı görünüyor.
Freemont için Fiat/Dodge karşılaştırması yaparken Amerikan pazarının beklentilerini biliyorum ve ona göre konuşuyorum. Bu aracın Dodge hali sade ve demode görünümlü olabilir ancak iç mekanı sert malzemelerdendi fakat kaliteliydi. "Solid built" denebilecek bir kabini vardı. Freemont olduktan sonra daha gösterişli göründüğü kesin ama ne yazık ki ikinci sınıf çin malı oyuncaklara dönmüş. Sözün özü şu ki, eğer makyaj yapmayı bilmiyorsan, yapmazsın; göğüs malzemesi ve renkli boyanmış plastikler birkaç aya soyulacak gibi duruyordu. Bence kabul edilebilir değil.
8.3" lcd ekran var evet ama saçma sapan bir yere konumlandırılmış ve en fazla işportada 10 liraya satılan teypler kadar kaliteli görünüyor. Diğer kontrol üniteleri de öyşe. Ben kendim de 8" uzak doğulu bir navigasyon satın alıp cama yapıştırabilirim, bunu Fiat' ın benim için yapmasına ihtiyacım yok.
Bana bu haliyle Hyundai' ın iki nesil önce ürettiği modelleri hatırlattı ki; zaten onlar da soyuluyordu ... Siz de Fiat Linea' dan bahsetmişsiniz. Bir yerde doğru bir yaklaşım; Linea başarılı bir model buna katılıyorum. Sorun şu ki, bu araçta kullanılan malzeme kalitesi Fiat Linea ile hemen hemen aynı düzeyde ve bu durum 30.000 tl' lik Linea için çok başarılıyken, 120.000 tl' lik Freemont için tam anlamıyla rezalet olmuş.
Gerçekten yanlış anlamayın ama farklı araçlara baktık gibi geliyor. Sizin düşüncenize sonsuz saygım var ama, Captivanın malzeme kalitesi ile bu aracınki kıyaslanamaz bence. Yeni Captivanın iç malzeme kalitesi kötü değil hatta iyi sayılabilir ama Freemont'unki çok iyi. Linea ile uzaktan yakından alakası yok. Kokpitte özel bir malzeme kullanılmış. Fiat bu malzemeyi ilk defa kullanıyor. Tamamen Lanciadan alıntı bir malzeme aslında Lanciayıda incelerseniz ana malzemenin aynı olduğunu görürsünüz. Koltuklardaki deri kalitesi (benim incelediğim siyahtı) gerçekten birinci sınıf. deride kalite yumuşaklıkla anlaşılır, şöyle anlatayım pufidik deriz ya o kalitelidir işte. Çünkü sert deri güneş ışınları ile sertleşir ve çatlar. Zaman içinde pul pul dökülür. İşte bu deri gerçekten kaliteli idi.
Lcd ekrana gelince tam olması gereken yerde otomatik klima ile entegre orta konsolda camda falan değil. ALPİNE ses sistemi ile entegre teknoloji harikası bişey. Ekranda 3 bölgenin sıcaklık ayarlarını görebiliyor, her bir haparlör için ayrı ayar yapabiliyor, SD yada flash bellekten DVD-MPEG-WAW-DAT türü dosyaları oynatabiliyorsunuz.
Yanlız bazı bölmelerin kapakları kolay çıkıyor yıkanabilsin diye. örneğin yerdeki bölmenin kapakları sök tak kullanımlı. Bunlara denk gelmiş olabilirsiniz. Birde fuarda sizden önce bakanların getirdiği toza çamura rastlamış olabilirsiniz. Bir ihtimal daha; eğer Porshe Cayanne falan kullanan biri iseniz tabikide bu söylediklerimi geri alırım o zaman :)