Şimdi Ara

fren balataları değişti tutmuyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
36
Cevap
0
Favori
74.446
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevemem1985

    On fren balataları değişti arkadaşlar. Bir süre alışma süreci olduğunu biliyorum..

    Usta değişti. .çıktım. eve geliyorum..fren taa dibte tuttu.az kalsın öndeki araca vuruyordum hatta 20 30 km gibi az bi hızla giderken..

    Simdi 3 4 gün ise gidip geleceğim..40 50 km yaparsam alışırmi. Sürekli fren yapa yapa alistirayim mi.


    Önümüzdeki hafta babamlar 1000 km yol gidecekler..o yüzden korkuyorum.. Bi an önce yapılması gereken herşeyi yapayım. .


    Usta değişti fakat ayar mayar yapmadı. .

    Aynısı başıma geldi. Balatalar değişti. Muayeneden geçememiştim. Frenciye gittim. Adam ayarladı. Şimdi taş gibi tutuyor. Alışma meselesi değil bence. Fren ayarları yapılmamıştır.
  • hmyildiran kullanıcısına yanıt
    hocam dediklerinizde haklısınız ama yeni nesil araçlarda genelde disk fren bulunmaktadır. zaten frenlemenin yüzde 90 nını ön frenler yapar arkalar sadece yardımcıdır. rodaj denilen aslında şudur balatanın disk yüzenin şeklini almasıdır bu zamanla meydana gelir ama frenleme performansı ile alakası yoktur. hatta aksine arasında oluşacak hava kanalcıkları disk yüzeyinin daha geç ısınmasına sebep olacaktır. gerçi yeni nesil araçlarda edc var extrem durumların dışında frenleme tepkisi hep aynıdır.
  • disklerle beraber fren balatalarını değiştirdim. 2 si de bitmişti. yenileri taktık. ilk anda az tutacağını söylediler. zaten bende az çok biliyordum. sert fren yapa yapa frenler normale döndü.
  • konuyu hortlatıcam ama, ön balata ve disk değişti ; az kalsın öndeki araca çarpıyodum. yani aracın fren tepkimesi çok geç, frene asılınca lak diye durmuyor.
    100 km yı devir dedi usta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: navigator_

    konuyu hortlatıcam ama, ön balata ve disk değişti ; az kalsın öndeki araca çarpıyodum. yani aracın fren tepkimesi çok geç, frene asılınca lak diye durmuyor.
    100 km yı devir dedi usta.

    Normaldir bir süre dikkatli kullanmakta fayda var, bakarsınız normal tutuyor gibi olur ama zorlayınca yine tutmaz olur o yüzden aracı mesafeli kullanmakta fayda var.

    Ben 2 ay kadar önce aracın ön diskler + balataları değiştirdim, bir süre dikkatli şekilde kullandım sonra baktım gayet iyi düzeldi gibiydi. Sonra 80 90 gibi bir hızla ışıklı kavşakta durmaya çalıştım ama araba durmadı var gücümle frene asıldığım halde.
    Allahtan önümde hiç araba yoktu da ışığı 3-4 metre geçip kavşağa dalmadan durabildim, tabi durma esnasında ön disklerden duman geldi bayağı.




  • Merhaba


    Balata ve disk değiştiğin de fren pedalı biraz aşağıdan tutar ama sizin bahsettiğiniz anormal bi durum.

    Büyük ihtimalle hava yapmıştır, Frenlerin havasını aldırdığınız da düzelecektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hava yaptırmış ustan havasını alsın
  • Balata disk degisiminde ; fren koklense bile gec tepki vermesi hava yaptigi anlamina mi geliyor?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam balataların ısınması gerekir.Bunu size usta demedi mi? Araç bir iki kullanma boyunca uzar sonra normal haline gelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhammetoz

    0537 311 39 95 sanayı mahallesınde yer arkdaslar profesyonel calısıyolar servıse gıtmeye gerek yok emnıyetfrenservisi.com bılgınız olsun alı murat usta

    Üyelik bugün, ilk 2 mesajında da bu firmayı tavsiye ediyorsun, konuyu hortlatıyorsun, git reklamını başka yerde yap.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Ön balata değişiminde ayar yoktur. Üst mesajda arkadaş açıklamış balata değişiminden sonra pistonlar en geride olduğundan, frene ilk baktığınızda pedal sonuna doğru fren tutar. Birkaç gün içerisinde yeni balata disk yüzeyi şeklini alıp fren performansı eski halini alır.
    Hocam selamlar, 6 yıl önceki mesajınızı okuyunca bir deneyimimi yazmak istedim. Aracım Peugeot ve 7 yıldır kullanıyorum. Fren pedalı pamuk gibiydi ve hissiyatı mükemmel(di). Geçen ay başında profesyonel özel bir servise ve tandık ustamıza rutin bakım için teslim ettim. Frenle ilgili hiçbir şikayet belirtmemiştim ve gayet memnundum. Teslim aldıktan sonra fren pedalında biraz sertleşme, derinlik azalması ve hatta pedalın bir tık yukarıda konumlandığını tespit ettim, veya öyle hissettim diyelim. Ustaya sorduğumda hiçbir şekilde fren hidrolik yağı vs. gibi bir sıvı değişim işlemi yapılmadığını söyledi, zaten faturaya da böyle bir ücret yansımamıştı. Belki balata temizleme yapmışlardır, bilemiyorum. Sizce ön fren balatasını kontrol veya temizlik amacıyla yerinden çıkarıp tekrar taktıktan sonra herhangi bir kaliper/balata ayar kaçması olmuş mudur? Bildiğim kadarıyla balataların diske olan izafi mesafesi milimetrik olarak ayarlanabiliyor. Takan usta bunu fazla mı yakın ayarladı veya bunun bir ayarı yok mu dediğiniz gibi? Sebebi ne olabilir veya bu benim kuruntum mudur? Teşekkürler.

    Not: Frenleme performansı ve dozajı gayet iyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 23 Ağustos 2021; 18:54:17 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • programmer_onur kullanıcısına yanıt

    Diskli balata kontrolünde balata çıkarılmaz, temizliğe de ihtiyaç duymazlar zaten. Teker söküldüğü anda yandan balatanın ne kadar kaldığı gözükür, ki var sayalım ki öyle bir model var ve gözükmüyor, yine balatayı yerinden sökmeye/kaliperle oynamaya gerek yok. Arkada bir tane civata sökülünce kaliper yukarı kalkar.


    Kampanalı balata desen işte o zaman onun temizliğinde dış "davul" sökülür ve içindeki tozlardan temizlenir, zımpara atılır ve tekrar kapatılır.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: AtesHırsızı

    Diskli balata kontrolünde balata çıkarılmaz, temizliğe de ihtiyaç duymazlar zaten. Teker söküldüğü anda yandan balatanın ne kadar kaldığı gözükür, ki var sayalım ki öyle bir model var ve gözükmüyor, yine balatayı yerinden sökmeye/kaliperle oynamaya gerek yok. Arkada bir tane civata sökülünce kaliper yukarı kalkar.


    Kampanalı balata desen işte o zaman onun temizliğinde dış "davul" sökülür ve içindeki tozlardan temizlenir, zımpara atılır ve tekrar kapatılır.

    Diskli balata yani ön frenler için temizliğe ihtiyaç duyulmaz yazmışsınız. Lakin piyasada ve şahsen daha önce gittiğim yetkili servis balata temizleme spreyi ile işlem yapmıştı zamanında. Ücret de yazmışlardı. Balata temizleme işlemi nasıl uygulanıyor peki öyleyse? Bu bana garip geldi.

    Hatta kimyasal adı Teroson olabilir. İşlemi dışarıdan sadece tekeri sökerek (balata çıkarılmadan) mı uyguladılar veya?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 23 Ağustos 2021; 19:16:59 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bendede olmuştu 1 haftaya düzeldi.Sert fren yaparsanız balata ömrü kısalır.Temkinli olun...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt

    Balata spreyi sadece balata temizliğinde kullanılmaz, ki temizlenmesine ancak yağ vs. bulaştığında lüzum olur diye düşünüyorum. Balata spreyini muhtemelen aracın yağ filtresinin çevresine, tapanın çevresine vs. kullanmışlardır. Periyodik bakımda diskli balata temizliğini hiç görmedim veya duymadım.

  • Benim ön disk balataları değişirken fren hidroliğinin (1 ay öncesinde değiştirilmişti) bir kısmı yere akmış.

    Ustaya sordum. Fazla miktarının boşaldığını, normal düzeye indiğini, bunun daha sağlıklı olduğunu söyledi.

    Sonrasında trafiğe çıktığımda ben de frene eskiye göre biraz fazla basmam gerektiğini hissediyorum.


    Balata değişiminden sonra toplam 10 kilometre yol yaptım.

    Sanırım biraz daha yol yapmam gerekiyor, değil mi?

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.