Merhaba.anadol kamyonetim var. arka takım komple tofaş fren sistemi.balatalar bitti ve değiştirdim fakat fren tutmuyo.fren havasının alınması gerekiyomuş.bikaç kez nasıl yapıldıgını gördüm fakat tam olarak bilmiyorum.bilgisi olan arkadaşlar basıl yapıldıgını söyleyebilir mi acaba ?
1. En uzun fren hattını tespit edin (genellikle sağ arka).
2. Merkez çift devre ise ve yere paralel değilse hangi devrenin merkezin ucunda veya daha yüksekte olduğunu bulun. Bu genellkkile ön devredir, veya çapraz sistemlerde sol arka-sağ ön devresi genellikle birazcık daha yukarda olabilir.
3. Uygın ölçüde bir rekor anahtarına ihtiyacınız olacak, C biçimli yarı açık anahtardır. Diğer anahtarlar hat üzerindeki civatayı bozar, bu civata da hat değiştirilmeden değiştirilemez. Civataların çevresi ve özellille de merkez hattın haznesini etrafı temiz, tozsuz olmalıdır.
4. Önce merkezin havasını alın. Merkezden çıkan hatları çok az gevşetip sıvının akmasına izin verin, biraz pedala basın. Hattı sıkın ve sonra da pedalı bırakın. Bir yardımcı gerekebilir. Önce yere yakın devrenin yere yakın hattı, sonra yerden daha yukarda çıkışı olan hattı. Daha sonra da yerden daha uzakta olan devre sırasıyla. Merkez silindir yere paralelse pedala yakın devre önce, sonra diğeri.
5. Sonra tekerleklere geçilebilir. uzun hat önce, kısa hat sonra. Önce bir devre sonra diğeri sırasıyla. Mesela çapraz devreli bir sistemde genellikle sağ arka, sol ön; sol arka, sağ ön sırasıyla.
Tekerlek tarafındaki pistona bağlanan hattaki civata rekor anahtarıyla gevşetilir, pedala basılır, pedal kaldırılmadan önce vida sıkılır. 15 sn beklenir, bu sırada hatlara çizmeyecek şekilde haiffçe vurulabilir. Bu işlem pedal sertleşinceye kadar tekrarlanır. Genelde 8-9 sefer yeterlidir ancak 15 sn beklemek önemlidir. Hava kabarcıklarının hatta ilerlemesi zaman alır, eğer bu beklenmezse sistemdeki hava tamamen alınamaz.
Havanın azaldığı sıvının kesintisiz gelmesinden de biraz anlaşılablir. Sırasıyla diğer tekerleklere geçilir. Tabii ilk hatta pedaldaki sertleşme pek hissedilir olmaz ama iş bitince pedal sertleşmiş olmalıdır.
6. Eksilen hidrolik tamamlanır. Eğer merkez hidrolik çok boşalırsa (min. çizgisinin altına inerse) merkez silindirler yeniden hava alabilr. Her tekerlekte kontrol etmek iyi olur.
İkinci bir yöntem de gravite (yerçekimi) ile havayı almaktır. Bunun için yardımcıya ihtiyaç yoktur, yalnız daha çok hidrolik gerekebilir.
1. Araba askıya alınır.
2. Esnek kırmızı poliüretan 6mm'lik otomotiv sıvı hattı veya serum hortumlarından alınır, bunlar hava alma civatalarındaki uçlara takılır. Her biri ~30 cm uzunlukta olmalıdır.
3. Dört küçük plastik şişe hazırlanııp altlarına denk gelecek şekilde asılır. Serum hortumları şişenin dibine kadar gelmelidir. Şişeler hotumun girişini örtecek kadar hidrolik doldurulur.
4. Hava alma civatalrı gevşetilir ve merkez haznenin doldurma kapağı açılır.
5. Zaman zaman kontrol edilir. Şişeler yerçekimiyle yavaş yavaş dolarken merkez hidrolik de yavaş yavaş azalır. Burada kritik nokta, merkez haznenin boşalıp merkez silindirlerin tekrar hava almasına izin vermemek gerekir. Yarım saatte bir kontol edip ekleme yapmak gerekebilir.
6. Bütün işlem bir gün sürebilir ama müsait yeri olan amatörler için çok iyi bir yöntemdir. Şişeler değişimi takip etmek ve uzun süre açık bekleyen sistemde hidroliğin nem almasını engellemek için önemlidir. İş bitince merkez haznede son kalan hidroliğin de büyük kısmı, seviyeyi merkez silindire kadar düşürmeyecek şekilde enjektörle çekilip tazelenebilir. Bundan hemen sonra beklemeden merkez hidrolik kapağı sıkıca kapatılır. Bu sırada yeni hidrolik şişlerini de kapakları açık bekletmeyin.