Şimdi Ara

Fren neden patlar? Patlarsa ne yapılmalı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
3
Favori
59.925
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~


    quote:

    Orijinalden alıntı: UsbÇaydanlık


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    Yorumlar için teşekkürler çok aydınlandık sayenizde.

    Benimde bir kaç tavsiyelerim var.

    Bütün camlar hava girsinde basınçtan bir nebze yavaşlasın diye açılır.vites haddinden fazla küçültülüp motorun patlamaması için dua edilir :) klima açılır( bu da etki edebilir) ve kelime-i şahadet getirilmeye başlanır :)

    Bunun amacı nedir hocam?Ne gibi bir fayda sağlar?

    dikkat ederseniz klima açtıgınızda araçta hafif bir kıpırdanma olur devri göstergesi yükselir.tork düşer klima kapalı olmasına oranla.bundan dolayı mantıgıma dayanarak klima da büyük etki yapar.hemde bir çok faktörden daha etkili olabilir. mesela bütün camları açmak

    siz camlarla ve klima ile uğraşana kadar muhtemelen önde kamyon varsa altına girmiş olursunuz çoktan.

    doğru




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    diyelim 100 ile giderken frenler patlatı.

    vitesi 1e atıp(geçmezse ayak debriyajdayken gaz vererek) debriyajdan çok hassas bir şekilde yavaşça çeksek debriyaj balatası-motor ile yavaşlama sağlanabilir mi?


    otomatikte manuel mod yoksa fena olur.
    aklıma birden kobra takibi geldi


    Ne bölümdü ya o


    @kens

    Benim Passat'ı ilk gördüğümde aklıma bu soru gelmişti;ama içimden vardır bir koruyucu sistem diye geçirmiştim.Acil fren diye bir şey varmış,içim rahatladı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deserthawk -- 10 Temmuz 2010; 15:20:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~


    quote:

    Orijinalden alıntı: UsbÇaydanlık


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    Yorumlar için teşekkürler çok aydınlandık sayenizde.

    Benimde bir kaç tavsiyelerim var.

    Bütün camlar hava girsinde basınçtan bir nebze yavaşlasın diye açılır.vites haddinden fazla küçültülüp motorun patlamaması için dua edilir :) klima açılır( bu da etki edebilir) ve kelime-i şahadet getirilmeye başlanır :)

    Bunun amacı nedir hocam?Ne gibi bir fayda sağlar?

    dikkat ederseniz klima açtıgınızda araçta hafif bir kıpırdanma olur devri göstergesi yükselir.tork düşer klima kapalı olmasına oranla.bundan dolayı mantıgıma dayanarak klima da büyük etki yapar.hemde bir çok faktörden daha etkili olabilir. mesela bütün camları açmak

    siz camlarla ve klima ile uğraşana kadar muhtemelen önde kamyon varsa altına girmiş olursunuz çoktan.

    ben sadece yapılabilecek mantıklı şeyleri yazdım.eğer dediğiniz gibi önümde kamyonda olsa aynısını yapardım(5 saniyemi alır hepsi sizi bilemem)çünkü dediğiniz gibi elimi kolumu bağlayıp gözlerimi kapatıp neler olacağını bekleyemem.klimamı açarım camımı açarım direksiyonu sağa sola kırarım.110 la kamyona gireceğime 100 ile girerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Lion King~ -- 10 Temmuz 2010; 23:59:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~


    quote:

    Orijinalden alıntı: UsbÇaydanlık


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    Yorumlar için teşekkürler çok aydınlandık sayenizde.

    Benimde bir kaç tavsiyelerim var.

    Bütün camlar hava girsinde basınçtan bir nebze yavaşlasın diye açılır.vites haddinden fazla küçültülüp motorun patlamaması için dua edilir :) klima açılır( bu da etki edebilir) ve kelime-i şahadet getirilmeye başlanır :)

    Bunun amacı nedir hocam?Ne gibi bir fayda sağlar?

    dikkat ederseniz klima açtıgınızda araçta hafif bir kıpırdanma olur devri göstergesi yükselir.tork düşer klima kapalı olmasına oranla.bundan dolayı mantıgıma dayanarak klima da büyük etki yapar.hemde bir çok faktörden daha etkili olabilir. mesela bütün camları açmak

    siz camlarla ve klima ile uğraşana kadar muhtemelen önde kamyon varsa altına girmiş olursunuz çoktan.

    ben sadece yapılabilecek mantıklı şeyleri yazdım.eğer dediğiniz gibi önümde kamyonda olsa aynısını yapardım(5 saniyemi alır hepsi sizi bilemem)çünkü dediğiniz gibi elimi kolumu bağlayıp gözlerimi kapatıp neler olacağını bekleyemem.klimamı açarım camımı açarım direksiyonu sağa sola kırarım.110 la kamyona gireceğime 100 ile girerim.

    arkadaşım bakın fren patlaması gibi bir durum, araba üzerine biniyorsanız başınıza gelenbilecek bir durumdur ve sizin bu yorumunuz ve uygulamaya çalışmanız gerçekten çok hatalı ve yanlış bir davranış. düz yolda en fazla 5 - 8 km hızınızı azaltır 100 mt de. yokuş aşağı ise hiç bir yararı olmaz, ancak hızınızı sbitler.

    arkadaşlar yukarıda bir ton yazı yazmışlar ve bu yazılanlar teknik olarakta kanıtlanmış şeyler. kimse size gözünüzü kapatın bekleyin demiyor. yazılanları okumadıınz galiba!
    ha siz hala benim bildiğim yol doğrudur diyorsanız Allah yardımcınız olsun.




  • sağolun benim desteklediğim olay ivmelenmeyi azaltan bir fikir.Eğer siz başka yöntemler biliyorsanız onları denersiniz ki Allah korusun eğer başınıza gelirse klimayı açarsanız camı açarsanız ve önünüzde boş olursa bi teşekkür mesajı atmanızı isterim :)

    iyi geceler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    sağolun benim desteklediğim olay ivmelenmeyi azaltan bir fikir.Eğer siz başka yöntemler biliyorsanız onları denersiniz ki Allah korusun eğer başınıza gelirse klimayı açarsanız camı açarsanız ve önünüzde boş olursa bi teşekkür mesajı atmanızı isterim :)

    iyi geceler

    sizde sağ olun
    önüm boşsa el fren ve vites küçültme ile güvenle durabileceğimi düşünüyorum :)
  • allah göstermesin ya..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vanity Fair


    quote:

    Orijinalden alıntı: can bora


    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    fren tutmuyorsa cruse control ile arabayı yavaşlatsak olmuyormu işe yaramazmı

    cruise control' un yavaslatici bir sistemi falan yok, hiçbirşey yapmamak ile eşdeğer.


    Normal sartlar altinda Volvo S60 aracimin Cruise Control sistemi araci hem hizlandirabiliyor hem de yavaslatabiliyor ! Fren patlamasi gibi bir durumda ise yararmi o konuda bir tecrubem yok, sizinde tecrubeniz olmayan konularda yorum yapmamanizi tavsiye ederim.

    piyasadaki cc sistemlerinin onundan dokuzu sadece gaz vererek aracı istenilen hızda tutmaya çalışır. -

    o anki hızdan daha düşük hıza sabitlendiğinde aracın kendi kendine yavaşlamasını bekler. fren yapmaz.

    kullandığınız araçtaki cc sisteminin, tersini sansanız da ayrı bir fren mekanizması yok.

    kullandığınız markanın daha yeni modellerinde adaptif hız sabitleyici var, önüne daha düşük süratli ya da duran cisim çıktığında frenler.

    peki frenler boşaldığında, c.c. sisteminin ister adaptif olsun ister klasik, işe yaramayacağını anlayamıyor musunuz?

    olmayan birşeyden bahsediyorum, olmayan birşeyin tecrübesi de olmaz.

    bilmediğiniz konularda laf yetiştirmekten kaçınmanız daha hayırlı olacak.




  • cruise control sadece gazı keser frenleme gibi bir sistemi yoktur o yüzden bir işe yaramaz
  • fren hortumu en adisinden alırsan patlar
    fren hortumu ucuz mal olmaz iyisinden alacaksın.
  • Benim bir tanıdığımın başına otomobille değil ama traktörle bir fren boşalması olayı geldi ama kendisi durumu kurtardı.

    Denizli'nin acıpayam ilçesindenim.
    Orda bir arkadaşım kırsalda römorku dolu bir traktörle dağ yolundan iniyordu.Yolun bir kenarı gölet ve hafif uçurum tarzı diğer kenarı toprak bariyerdi.
    Neyse bu yokuş aşağı iniyordu traktörle ve aynı yol hem geliş hem gidiş olduğu için karşıdanda başka bir traktör geliyordu.Frenlere asıldı ama traktör durmadı.Ki o yolda yan yana iki traktör geçemiyordu.
    Neyse bu frenler tutmayınca traktörü biraz daha sağa yani göletin olduğu tarafa aldı.Amacı traktör sol taraftaki toprak bariyere tam dikine girmekti.
    Traktörü sağa aldıktan hemen sonra bu sefer tam sol yaptı ve traktörün önü tam dik açıyla toprak sete çarptıda öyle durdu.Öyle yaralanma filan olmadı.
    Nasıl iyi şöförmüş dimi?
    Bilmiyorum kaç kişinin aklına gelir böyle bişey.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vanity Fair


    quote:

    Orijinalden alıntı: can bora


    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    fren tutmuyorsa cruse control ile arabayı yavaşlatsak olmuyormu işe yaramazmı

    cruise control' un yavaslatici bir sistemi falan yok, hiçbirşey yapmamak ile eşdeğer.


    Normal sartlar altinda Volvo S60 aracimin Cruise Control sistemi araci hem hizlandirabiliyor hem de yavaslatabiliyor ! Fren patlamasi gibi bir durumda ise yararmi o konuda bir tecrubem yok, sizinde tecrubeniz olmayan konularda yorum yapmamanizi tavsiye ederim.

    benim 2004 toledo da var cruise taktık mı düğmenin yanında + - mandalı var vhızı artırıp azaltabiliyor fakat acil durumlar için biraz hantal kalabilir




  • Frenler tutmuyorsa el freni çalışır mı ki?
  • Manuelde vitesle durup en son el freni.(genelde el freni telli olur, normal frenlerden ayrı) baktınız el freni de tutmuyor en hasarsız şekilde bir yere çarparak ya da yolun eğimi ile durmasını bekleyin. Trafikte ise motor freni yaparak en eski araca olabildiğince yavaş çarpmaya çalışın.

    Tam otomatik aracım vites değiştirmeme izin vermiyor ama dağlık ve şehir içi yoğun trafik için 2-1 konumları var. kitapçıkta baktım. 2konumu normalde 1-2.vitesler ama yüksek hızda alınırsa 3e geçip motor freni ve 2e alıyormuş. 1. viteste de aynı durum geçerli bir kere denedim gayet güzel bir şekilde 20km/h'a düştü 1.viteste. bu hızda bir yere çarpsam max hasarım 500tl olur.
  • vites küçültülür.
    yavaşça el freni çekilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bakomat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Vanity Fair


    quote:

    Orijinalden alıntı: can bora


    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    fren tutmuyorsa cruse control ile arabayı yavaşlatsak olmuyormu işe yaramazmı

    cruise control' un yavaslatici bir sistemi falan yok, hiçbirşey yapmamak ile eşdeğer.


    Normal sartlar altinda Volvo S60 aracimin Cruise Control sistemi araci hem hizlandirabiliyor hem de yavaslatabiliyor ! Fren patlamasi gibi bir durumda ise yararmi o konuda bir tecrubem yok, sizinde tecrubeniz olmayan konularda yorum yapmamanizi tavsiye ederim.

    benim 2004 toledo da var cruise taktık mı düğmenin yanında + - mandalı var vhızı artırıp azaltabiliyor fakat acil durumlar için biraz hantal kalabilir

    gazdan ayağınızı çekince de yavaşlıyor değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: bakomat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Vanity Fair


    quote:

    Orijinalden alıntı: can bora


    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    fren tutmuyorsa cruse control ile arabayı yavaşlatsak olmuyormu işe yaramazmı

    cruise control' un yavaslatici bir sistemi falan yok, hiçbirşey yapmamak ile eşdeğer.


    Normal sartlar altinda Volvo S60 aracimin Cruise Control sistemi araci hem hizlandirabiliyor hem de yavaslatabiliyor ! Fren patlamasi gibi bir durumda ise yararmi o konuda bir tecrubem yok, sizinde tecrubeniz olmayan konularda yorum yapmamanizi tavsiye ederim.

    benim 2004 toledo da var cruise taktık mı düğmenin yanında + - mandalı var vhızı artırıp azaltabiliyor fakat acil durumlar için biraz hantal kalabilir

    gazdan ayağınızı çekince de yavaşlıyor değil mi?

    80 le cruise sabitledim ama yol güzel 90 yapmak istiyorum ayakla gaza dokunmadan cruise un yanındaki mandalı + tarafına kaydırınca hızı artırıyor aynısı düşürmek için de geçerli




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bakomat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: bakomat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Vanity Fair


    quote:

    Orijinalden alıntı: can bora


    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    fren tutmuyorsa cruse control ile arabayı yavaşlatsak olmuyormu işe yaramazmı

    cruise control' un yavaslatici bir sistemi falan yok, hiçbirşey yapmamak ile eşdeğer.


    Normal sartlar altinda Volvo S60 aracimin Cruise Control sistemi araci hem hizlandirabiliyor hem de yavaslatabiliyor ! Fren patlamasi gibi bir durumda ise yararmi o konuda bir tecrubem yok, sizinde tecrubeniz olmayan konularda yorum yapmamanizi tavsiye ederim.

    benim 2004 toledo da var cruise taktık mı düğmenin yanında + - mandalı var vhızı artırıp azaltabiliyor fakat acil durumlar için biraz hantal kalabilir

    gazdan ayağınızı çekince de yavaşlıyor değil mi?

    80 le cruise sabitledim ama yol güzel 90 yapmak istiyorum ayakla gaza dokunmadan cruise un yanındaki mandalı + tarafına kaydırınca hızı artırıyor aynısı düşürmek için de geçerli

    90'la giderken gazdan ayağınızı çekince 80'e gelmiyor mu? ya da gaza basınca 100'e çıkmıyor mu?

    bu da o işte, fren yapma özelliği yok, onun için aktif cruise control gerek o da sizde yok

    siz +'ya bastıkça daha fazla gaz veriyor, -'ye bastıkça daha az gaz veriyor hepsi bu!

    aktif cruise control siz 100'e ayarlamışken önünüzde 80'le giden bir kamyon varsa araç otomatik olarak takip mesafesinde 80'e düşüyor, bunu frenle sağlıyor

    ayrıca bu özelliğin olduğu araçların çoğunda önünüzdeki engel çok yavaşsa sizi uyarır siz fren yapmazsanız o fren yapar




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 9 Nisan 2012; 17:18:45 >




  • Benimde başıma gelmişti. Broadway vardı altımda. Hızım 80-90 civarındaydı. otobanda seyrederken yan yola girmek için sağ şeride girdim. yavaşlamak istedim. fren yok. Bir anda soğuk ter banyosu yaptım resmen. Yan yolu boşverdim. Yoksa o hızla kesin bariyere girmiştim. Emniyet şeridinde ilerledim vites küçütmeye başladım ve el frenini düğmesini basılı tutarak çekme bırakma yöntemiyle durdurdum arabayı. Sonra dörtlüleri yakıp 5 dakika öylece oturdum kaldım.
  • 1 saat kadar once basima gelmis olaydir.

    Binlerce km yol yaptigim daha 1 gun oncesinde acil sekilde hastahaneye gidip geldigim sonrada park ettigim aracimi (evim tepenin basinda) elantra 94 model, misafirleri evlerine birakmak uzere 5 kisi bindigimiz sonrasindada evin onunden tam rampaya baglanmak uzereyken yukaridan gelen araca yol vermek icon frene dokunmamla birlikte tisss diye bir ses.

    Hani su servis soforlerinin guya arabada nos varmis gibi her debriyaja bastiklarinda cikan igren uyduruk elektronik nos sesi benzeri bir sesle frenlerim o anda tamamen bosaldi.

    Neyseki tam hizlanmadan olay gerceklesmis ve 15m icinde araci elfreniyle durdurdum.



    Allahima sukurler olsunki bu olay 2 sn sonra olmus olsaydi ben yola cikmis ve herzaman yaptigom gibi yokus asagi kaptirmis olacaktim durmam imkansizdiki daha yeni kareketlenmeye baslayan arabayi yuklu olmasindan sebep elfreniyle zor durdurdum. Ne yapardik bilmiyorum hendege sokardim heralde durmak icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.