Şimdi Ara

Fren neden patlar? Patlarsa ne yapılmalı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
3
Favori
59.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir şoförün başına geleceği ve gelmesini isteyeceği en son şey fren patlamasıdır.

    Benim sorularım;
    1)Fren neden patlar?

    2)Fren patladığında ne yapılması mantıklıcadır?



  • fren borusundaki deformeler, Westinghouse arızası, emme manifoltundan gelen emiş yapan hortumun kırılması, yırtılması sonucu frenin şişmesi gibi nedenlerle patlayabilir.
    fren patlayınca vites küçültüp el fren destekli arabayı yavaşlatmaktan başka çare yok.
    eğer çok kötü bir trafikte son anda anlayıp başınıza gelirse arabayı bariyere sürtmekten başka birşey yapılmaz pek.... tabi bariyer varsa..
  • araç viteste iken el frenini dokundura dokundura yavaşça çekmek. başka yapıcak birşey yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    Bir şoförün başına geleceği ve gelmesini isteyeceği en son şey fren patlamasıdır.

    Benim sorularım;
    1)Fren neden patlar?

    2)Fren patladığında ne yapılması mantıklıcadır?



    hidrolik taşıyan rakorlar zedelenmiştir.patlar.
    çalılık biryerden geçerken irice bir dal takılır farkında olmazsanız hortumu koparır.
    çelik veya alaşım boruların bağlı oldukları havşa zamanla titreşim veya diğer nedenlerle kırılır.
    kampanalı ise balatalar bitmiştir.aşırı basınca merkez pistonları fırlar.salıncak tip tablalarda dayama aşınmıştır bir tarafa çok gider piston fırlar.
    teker merkez lastikleri bitiktir kaçırır patlar.
    biribiriyle uyumsuz hidrolik yağı korsunuz lastikleri bozar.patlar.
    ana merkez lastikleri bitiktir patlar.ana merkezden teker merkezlerine giden borular bir şekilde zarar görür kırılır patlar.
    mekanik arızalar(teker fırlaması pedal kırılması vs.)
    şimdilik aklıma gelen patlama nedenleri.
    NE YAPARIZ:
    önce panik yok.......
    yeni nesil araçlar çift devre merkezlidirler.ön donanım arıza yaparsa arka tutar-veya tersi.
    arkadaşlar belirtmiş el freni.
    becerimiz varsa vites küçültüp kalan frene yardım veya el frenine.
    girebileceğiniz bir yer size durmak için zaman kazandırır.
    ha hemen tuzağa düştünüz vurmak için eski bir araç seçin.
    canınız binlerce araçtan daha kıymetlidir.bariyerlere vurmak için tereddüt etmeyin.
    BÜTÜN BUNLARA RAĞMEN KAZASIZ SÜRÜŞLER DİLİYORUM...herkese




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    Bir şoförün başına geleceği ve gelmesini isteyeceği en son şey fren patlamasıdır.

    Benim sorularım;
    1)Fren neden patlar?

    2)Fren patladığında ne yapılması mantıklıcadır?



    hidrolik taşıyan rakorlar zedelenmiştir.patlar.
    çalılık biryerden geçerken irice bir dal takılır farkında olmazsanız hortumu koparır.
    çelik veya alaşım boruların bağlı oldukları havşa zamanla titreşim veya diğer nedenlerle kırılır.
    kampanalı ise balatalar bitmiştir.aşırı basınca merkez pistonları fırlar.salıncak tip tablalarda dayama aşınmıştır bir tarafa çok gider piston fırlar.
    teker merkez lastikleri bitiktir kaçırır patlar.
    biribiriyle uyumsuz hidrolik yağı korsunuz lastikleri bozar.patlar.
    ana merkez lastikleri bitiktir patlar.ana merkezden teker merkezlerine giden borular bir şekilde zarar görür kırılır patlar.
    mekanik arızalar(teker fırlaması pedal kırılması vs.)
    şimdilik aklıma gelen patlama nedenleri.
    NE YAPARIZ:
    önce panik yok.......
    yeni nesil araçlar çift devre merkezlidirler.ön donanım arıza yaparsa arka tutar-veya tersi.
    arkadaşlar belirtmiş el freni.
    becerimiz varsa vites küçültüp kalan frene yardım veya el frenine.
    girebileceğiniz bir yer size durmak için zaman kazandırır.
    ha hemen tuzağa düştünüz vurmak için eski bir araç seçin.
    canınız binlerce araçtan daha kıymetlidir.bariyerlere vurmak için tereddüt etmeyin.
    BÜTÜN BUNLARA RAĞMEN KAZASIZ SÜRÜŞLER DİLİYORUM...herkese
    Kesinlikle kamyona vurmayın arabayı, direk altına girersiniz..Ölüm kaçınılmaz olur. çok hılı şekilde vitesi 3 e, hemen 2 ya daha sonra bire takın.. Yüksek hızda direk el frenini çekerseniz takla atarsınız.. bence kaçınılmaz durumda direk ikiye daha sonra bire takın.. Olan vitese olsun can karşısında okadar önemli değil..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CoMMaNDeRCX

    Kesinlikle kamyona vurmayın arabayı, direk altına girersiniz..Ölüm kaçınılmaz olur. çok hılı şekilde vitesi 3 e, hemen 2 ya daha sonra bire takın.. Yüksek hızda direk el frenini çekerseniz takla atarsınız.. bence kaçınılmaz durumda direk ikiye daha sonra bire takın.. Olan vitese olsun can karşısında okadar önemli değil..

    Alıntıları Göster
    Dün haberde görmüşsünüzdür, bi önceki kasa avensis freni patlamış ve merdivenden çıkıp asılı kalmış.
    Acaba bu toyotalarda gerçektenmi bi problem var? o sınıf ve yeni araçtan asla beklemezdim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    fren borusundaki deformeler, Westinghouse arızası, emme manifoltundan gelen emiş yapan hortumun kırılması, yırtılması sonucu frenin şişmesi gibi nedenlerle patlayabilir.
    fren patlayınca vites küçültüp el fren destekli arabayı yavaşlatmaktan başka çare yok.
    eğer çok kötü bir trafikte son anda anlayıp başınıza gelirse arabayı bariyere sürtmekten başka birşey yapılmaz pek.... tabi bariyer varsa..


    Evet,yapılması gerekenler bunlar.


    Filmlerde/dizilerde sıkça görüyoruz,fren patlıyor,telaşa kapılıyor sürücü,kaza yapıyor vs vs...Çok saçma hareketler bunlar.Çocukça düşünülerek yapılan yapımlar...En son geçenlerde Akasya Durağı isimli çakma bir dizide denk geldim,yanlış hatırlamıyorsam aracın önüne başka bir araç geçiyor ve çarparak durduruyorlardı.Diziyi bilenler bilir ne kadar basit,gereksiz olduğunuİşin komik yanı freni patlayan araçtaki bayan bir taksi şöförü...



    Zaten yazılmış,bir kez daha detaylı hatırlatalım.Eğer düz bir yoldaysanız,acil durmanız gerekmiyorsa vites küçültürsünüz.Aracınız manuel değilse,triptronic ise aynı işlemi uygular,değilse d1,d2 gibi vites seçeneklerinden birine hıza göre geçersiniz.Biraz daha hızlı durmak lazım,o zaman hem vites küçültüp hem el frenini yavaşça,sık sık çekmeliyiz.Aniden ve sürekli çekeceğiniz el freni kazaya sebebiyet verebilir.Acil durmam gerekiyor,ne yapayım?@Du Hast arkadaşımızın dediği gibi eğer bariyer varsa bariyerlere sürttürün aracı,bariyer yoksa,en iyi çarpma ihtimalini düşünün.Karşıdan gelen bir araca çarpmaktansa bize yakın bir hızda ve aynı istikamete giden araca çarpmak daha yerinde olacaktır.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen
    hidrolik taşıyan rakorlar zedelenmiştir.patlar.
    çalılık biryerden geçerken irice bir dal takılır farkında olmazsanız hortumu koparır.
    çelik veya alaşım boruların bağlı oldukları havşa zamanla titreşim veya diğer nedenlerle kırılır.
    kampanalı ise balatalar bitmiştir.aşırı basınca merkez pistonları fırlar.salıncak tip tablalarda dayama aşınmıştır bir tarafa çok gider piston fırlar.
    teker merkez lastikleri bitiktir kaçırır patlar.
    biribiriyle uyumsuz hidrolik yağı korsunuz lastikleri bozar.patlar.
    ana merkez lastikleri bitiktir patlar.ana merkezden teker merkezlerine giden borular bir şekilde zarar görür kırılır patlar.
    mekanik arızalar(teker fırlaması pedal kırılması vs.)
    şimdilik aklıma gelen patlama nedenleri.
    NE YAPARIZ:
    önce panik yok.......
    yeni nesil araçlar çift devre merkezlidirler.ön donanım arıza yaparsa arka tutar-veya tersi.
    arkadaşlar belirtmiş el freni.
    becerimiz varsa vites küçültüp kalan frene yardım veya el frenine.
    girebileceğiniz bir yer size durmak için zaman kazandırır.
    ha hemen tuzağa düştünüz vurmak için eski bir araç seçin.
    canınız binlerce araçtan daha kıymetlidir.bariyerlere vurmak için tereddüt etmeyin.
    BÜTÜN BUNLARA RAĞMEN KAZASIZ SÜRÜŞLER DİLİYORUM...herkese

    Bilgi için teşekkürler, umarım hiçkimsenin başına gelmez.
    Bariyere nasıl vurmalıyız? Kenardan sürterek dar bir açıyla mı?
    Aklıma birden açılan ve araçların içindekileri biçen birkaç bariyer kazası geldi de içim bir garip oldu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SIRADANUS

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen
    hidrolik taşıyan rakorlar zedelenmiştir.patlar.
    çalılık biryerden geçerken irice bir dal takılır farkında olmazsanız hortumu koparır.
    çelik veya alaşım boruların bağlı oldukları havşa zamanla titreşim veya diğer nedenlerle kırılır.
    kampanalı ise balatalar bitmiştir.aşırı basınca merkez pistonları fırlar.salıncak tip tablalarda dayama aşınmıştır bir tarafa çok gider piston fırlar.
    teker merkez lastikleri bitiktir kaçırır patlar.
    biribiriyle uyumsuz hidrolik yağı korsunuz lastikleri bozar.patlar.
    ana merkez lastikleri bitiktir patlar.ana merkezden teker merkezlerine giden borular bir şekilde zarar görür kırılır patlar.
    mekanik arızalar(teker fırlaması pedal kırılması vs.)
    şimdilik aklıma gelen patlama nedenleri.
    NE YAPARIZ:
    önce panik yok.......
    yeni nesil araçlar çift devre merkezlidirler.ön donanım arıza yaparsa arka tutar-veya tersi.
    arkadaşlar belirtmiş el freni.
    becerimiz varsa vites küçültüp kalan frene yardım veya el frenine.
    girebileceğiniz bir yer size durmak için zaman kazandırır.
    ha hemen tuzağa düştünüz vurmak için eski bir araç seçin.
    canınız binlerce araçtan daha kıymetlidir.bariyerlere vurmak için tereddüt etmeyin.
    BÜTÜN BUNLARA RAĞMEN KAZASIZ SÜRÜŞLER DİLİYORUM...herkese

    Bilgi için teşekkürler, umarım hiçkimsenin başına gelmez.
    Bariyere nasıl vurmalıyız? Kenardan sürterek dar bir açıyla mı?
    Aklıma birden açılan ve araçların içindekileri biçen birkaç bariyer kazası geldi de içim bir garip oldu

    Alıntıları Göster
    AiQUiDiE.....
    --------------
    bizim Salamon pire öldürmek için DDT satıyor.eleni hanımında başı pirelerle dertte.
    yaklaşır:salamon biz bunu nasil kulanazayiz?
    madan eleni pireyi tutazasin,gözüne dökezesin.
    a bre salamon pireyi yakaladıktan sonra üldürürüm.
    eleni hanim öylede yapsaniz olur,böylede yapsaniz olur.
    kimsenin başına gelmesin temennisi ile,bariyerlere nasıl vurursanız vurun o an ok yaydan çıkmıştır.kazasız çok keyifli sürüşler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    AiQUiDiE.....
    --------------
    bizim Salamon pire öldürmek için DDT satıyor.eleni hanımında başı pirelerle dertte.
    yaklaşır:salamon biz bunu nasil kulanazayiz?
    madan eleni pireyi tutazasin,gözüne dökezesin.
    a bre salamon pireyi yakaladıktan sonra üldürürüm.
    eleni hanim öylede yapsaniz olur,böylede yapsaniz olur.
    kimsenin başına gelmesin temennisi ile,bariyerlere nasıl vurursanız vurun o an ok yaydan çıkmıştır.kazasız çok keyifli sürüşler.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: SIRADANUS

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    AiQUiDiE.....
    --------------
    bizim Salamon pire öldürmek için DDT satıyor.eleni hanımında başı pirelerle dertte.
    yaklaşır:salamon biz bunu nasil kulanazayiz?
    madan eleni pireyi tutazasin,gözüne dökezesin.
    a bre salamon pireyi yakaladıktan sonra üldürürüm.
    eleni hanim öylede yapsaniz olur,böylede yapsaniz olur.
    kimsenin başına gelmesin temennisi ile,bariyerlere nasıl vurursanız vurun o an ok yaydan çıkmıştır.kazasız çok keyifli sürüşler.



    Alıntıları Göster
    araç otomatik vites ise ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: syhgül

    araç otomatik vites ise ?

    otomatiğin de çeşitleri var da kimi sistemler devir fazla yüksekken vites düşürmeye izin vermiyor mesela kendini korumak için. bizi kim koruyacak diye sormalıyız belki de üreticilere.

    daha da beteri, bu tip bir otomatik şanzuman ve elektronik park freni düşünün
    frenler boşaldıysa bi sigara yakmak lazım belki de. benim durumumda, ölmeden onun da tadını almak için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: syhgül

    araç otomatik vites ise ?



    Açıkladım yukarıda
  • Çok eski araçlarda bile fren merkezi iki adettir. Hani biri arıza yaparsa diğeri iş görsün diye. Her ikisi de bozulmuşsa durum kötü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ss01

    Çok eski araçlarda bile fren merkezi iki adettir. Hani biri arıza yaparsa diğeri iş görsün diye. Her ikisi de bozulmuşsa durum kötü
    Şu haberlerde avensise yazık olmuş peki onun ikinci mekanizması çalışmamış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StevenGerrard -- 8 Temmuz 2010; 18:04:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    Bir şoförün başına geleceği ve gelmesini isteyeceği en son şey fren patlamasıdır.

    Benim sorularım;
    1)Fren neden patlar?

    2)Fren patladığında ne yapılması mantıklıcadır?



    hidrolik taşıyan rakorlar zedelenmiştir.patlar.
    çalılık biryerden geçerken irice bir dal takılır farkında olmazsanız hortumu koparır.
    çelik veya alaşım boruların bağlı oldukları havşa zamanla titreşim veya diğer nedenlerle kırılır.
    kampanalı ise balatalar bitmiştir.aşırı basınca merkez pistonları fırlar.salıncak tip tablalarda dayama aşınmıştır bir tarafa çok gider piston fırlar.
    teker merkez lastikleri bitiktir kaçırır patlar.
    biribiriyle uyumsuz hidrolik yağı korsunuz lastikleri bozar.patlar.
    ana merkez lastikleri bitiktir patlar.ana merkezden teker merkezlerine giden borular bir şekilde zarar görür kırılır patlar.
    mekanik arızalar(teker fırlaması pedal kırılması vs.)
    şimdilik aklıma gelen patlama nedenleri.
    NE YAPARIZ:
    önce panik yok.......
    yeni nesil araçlar çift devre merkezlidirler.ön donanım arıza yaparsa arka tutar-veya tersi.
    arkadaşlar belirtmiş el freni.
    becerimiz varsa vites küçültüp kalan frene yardım veya el frenine.
    girebileceğiniz bir yer size durmak için zaman kazandırır.
    ha hemen tuzağa düştünüz vurmak için eski bir araç seçin.
    canınız binlerce araçtan daha kıymetlidir.bariyerlere vurmak için tereddüt etmeyin.
    BÜTÜN BUNLARA RAĞMEN KAZASIZ SÜRÜŞLER DİLİYORUM...herkese



    güzel açıklama




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darth90

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    Bir şoförün başına geleceği ve gelmesini isteyeceği en son şey fren patlamasıdır.

    Benim sorularım;
    1)Fren neden patlar?

    2)Fren patladığında ne yapılması mantıklıcadır?



    hidrolik taşıyan rakorlar zedelenmiştir.patlar.
    çalılık biryerden geçerken irice bir dal takılır farkında olmazsanız hortumu koparır.
    çelik veya alaşım boruların bağlı oldukları havşa zamanla titreşim veya diğer nedenlerle kırılır.
    kampanalı ise balatalar bitmiştir.aşırı basınca merkez pistonları fırlar.salıncak tip tablalarda dayama aşınmıştır bir tarafa çok gider piston fırlar.
    teker merkez lastikleri bitiktir kaçırır patlar.
    biribiriyle uyumsuz hidrolik yağı korsunuz lastikleri bozar.patlar.
    ana merkez lastikleri bitiktir patlar.ana merkezden teker merkezlerine giden borular bir şekilde zarar görür kırılır patlar.
    mekanik arızalar(teker fırlaması pedal kırılması vs.)
    şimdilik aklıma gelen patlama nedenleri.
    NE YAPARIZ:
    önce panik yok.......
    yeni nesil araçlar çift devre merkezlidirler.ön donanım arıza yaparsa arka tutar-veya tersi.
    arkadaşlar belirtmiş el freni.
    becerimiz varsa vites küçültüp kalan frene yardım veya el frenine.
    girebileceğiniz bir yer size durmak için zaman kazandırır.
    ha hemen tuzağa düştünüz vurmak için eski bir araç seçin.
    canınız binlerce araçtan daha kıymetlidir.bariyerlere vurmak için tereddüt etmeyin.
    BÜTÜN BUNLARA RAĞMEN KAZASIZ SÜRÜŞLER DİLİYORUM...herkese



    güzel açıklama

    Alıntıları Göster
    diyelim 100 ile giderken frenler patlatı.

    vitesi 1e atıp(geçmezse ayak debriyajdayken gaz vererek) debriyajdan çok hassas bir şekilde yavaşça çeksek debriyaj balatası-motor ile yavaşlama sağlanabilir mi?


    otomatikte manuel mod yoksa fena olur.
    aklıma birden kobra takibi geldi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stilll -- 8 Temmuz 2010; 19:19:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    diyelim 100 ile giderken frenler patlatı.

    vitesi 1e atıp(geçmezse ayak debriyajdayken gaz vererek) debriyajdan çok hassas bir şekilde yavaşça çeksek debriyaj balatası-motor ile yavaşlama sağlanabilir mi?


    otomatikte manuel mod yoksa fena olur.
    aklıma birden kobra takibi geldi

    Alıntıları Göster
    Daha önce de defalarca forumda bu konuya değinmiştik. Aranmış olunsa nice arşivlik bilgi bulunur. Önceki cevaplarımdan alıntı;



    Öncelikle yapılması gereken fren pedalını pompalamaktır. Birkaç kez fren pedalını hızlı bir şekilde pompalayın. Eğer işe yaramamışsa;

    Önce araç içinde herkesin emniyetli bir pozisyon almalarını sağlayın. Emniyet kemerleriniz takılı değilse takın. Sonra;

    Birkaç yol var;

    1- El freni;

    Çoğu araçta kademeli olarak çekmek, aracın stabilitesini bozmadan aracı durdurabilir. Ancak yine de motor komprasyonu ile yani vites küçülterek desteklenmelidir.

    Ancak bazı araçlarda el freni arka diskten bağımsız olarak dişliye bağlıdır ve kilitler. Yani el freni arka fren balatasını kullanmaz, kendi tırnakları vardır ve arka tekerlekleri kilitler. Bu araçlarda yüksek hızda el freni çekmek doğrudan takla atma sebebidir. Çünkü genelde arka iki tekerlek de aynı anda tırnağa gelmez. Önce tek taraf kilitlenir, sonra diğer taraf kilitlenir. Tabi bu arada araç çoktan kontrolden çıkmış olur.

    El frenini kullanmayı düşünüyorsanız ve aracınızın el freninin ne yapıda olduğunu bilmiyorsanız düşük hızlarda veya durmaya yakın el frenini kullanarak yavaşlama denemesi yapın.

    Bazı araçlarda ise el freni fren merkezine bağlıdır. Ve ayak freni tutmayınca o da tutmaz. Ayrıca araçta frenin tutmamasının sebebi balata ve disklerin ısınması ise el freni yine işe yaramayacaktır.

    El freni kullanılacaksa direksiyon arka disk veya kampanalardaki orantısız kavramalardan dolayı muhakkak çok sıkı tutulmalıdır. Direksiyon sıkı kontrol altında tutularak takla ihtimalini bir nebze azaltabilirsiniz.

    2- Komprasyonla yavaşlama, motor freni;

    Daha güvenli bir yoldur. Sırayla vites düşülebilir. Eğer acil durma ihtiyacı yoksa bulunulan vitesten sırayla düşülebilir(5-4-3-2-1 gibi). Acil durma ihtiyacı varsa bu kadar beklemek kazaya sebep olabilir. Doğrudan 3-1 yapılabilir. 150 km hızda dahi olsanız, eğer acil durmanız gerekiyorsa 3.vitese atmanız durumunda en fazla bir miktar yağ yakarsınız. Motora ciddi bir zarar verme ihtimaliniz düşüktür.

    Ağır tonajlı araçlarda, bu gibi durumlarda motor freni sonuna kadar kullanılır. Gerekirse motor patlatılır ama araç durdurulur.

    Yüksek hızlarda düşük vitese geçmek isterseniz genelde şanzıman vitesten atar. Bu durumda vites kolunu elinizle sıkıca viteste tutmanız gerekebilir. Eğer araç kamyonsa ayağınızla bile yüklenebilirsiniz. Eğer devir redline'ı çok geçerse sonu motor patlatmadır. Yani pistonlar kırılır, krankı kırar veya kapak kırılır. Ancak kaza yapmanın maliyeti ve can güvenliği riski, motor yaptırma maliyetinden çok daha fazladır.

    Yüksek hızlarda vites düşerken hız-vites orantısızlığından dolayı şanzıman vitese zor geçebilir. Bu durumda ayak debriyajdayken bir miktar gaz verilerek devir yükseltilebilir. Böylece vitese daha rahat geçecektir. Ancak bu gaz verme durumu komprasyonun etkisini azaltabileceğinden, vites kolunu vargücünüzle zorlayarak vitese geçirmeniz daha iyi sonuç verecektir.

    Normalde redline'da devir çevirmeyebilirsiniz. Bu devirler motora zarar verir düşüncesini o acil durum anında kafanızdan atın. Motorunuz bu gibi durumlarda dayanacak güçtedir. Zaten dayanmasa da can güvenliği en büyük önceliktir.

    Motor freni yapılırken otomatik araçlarda da vites manuel olarak düşürülebilir. Sırasıyla D-4-3-2-1 veya 4 ileri ise D-3-2-1 veya D-3-2-L kullanılabilir. Otomatik şanzımanlarda motor freni daha güvenlidir. Sebebi ise tork konvertörünün güç emici yapısıdır. Tork konvertöründeki güç kaybı motorun redline'ı geçmesini bir miktar önler.

    Araç ister otomatik olsun ister manuel bu gibi durumlarda kesinlikle R veya P moduna geçilmemelidir. Zaten çoğu yeni otomatik şanzımanlar bu modlara hareket halinde geçmez. Manuel araçlarda ise şanzıman R'ye hareket halinde geçmeyecektir. Ayrıca dişli oranı olarak geri vites, 1. vitesten daha etkili bir durma da sağlamaz.

    Freninizin boşaldığı durumlarda kesinlikle vitesi boşa almayın.


    Hiçbir önlem işe yaramamışsa son olarak, aracı yolcu olmayan tarafından uygun bir yere sürtün. Kaldırıma yanaşmayın, takla atarsınız. Otoyol bariyerlerine sürtecekseniz çok yavaş yanaşın. Hızlı yanaşırsanız kopan bariyer doğrudan araca saplanabilir. Yol kenarı ağaçlı veya uçurumlu ise yol kenarına yanaşmayın. Yol kenarında patates tarlası gibi boş ve küçük engebeli, yumuşak topraklı, kayasız arazi varsa kontrollü bir şekilde girin.

    Öndeki araç kamyon gibi yüksek bir araçsa sakın ona çarparak yavaşlamayı veya durmayı denemeyin. Yüksek araçların kasaları doğrudan yolcuları katledecektir.

    Eğer konvoy halinde iseniz ve konvoydaki diğer araç da durumdan haberdar ise öndeki aracın tamponuna dayanarak onun kontrolünde durabilirsiniz. Tabi bu durumda öndeki araç şoförü çok dikkatli olmalıdır. Ani bir freni veya manevrası her ikinizin de spin atmasına sebep olabilir.

    Her ne kadar son şans aracı bir yere vurmak olsa da, kontrollü bir çarpma çoğu kontrolsüz çarpmadan daha az hasarla sonuçlanır.

    El freni ayarınızı, fren disk ve balatalarınızı sık sık kontrol ettirin.
    Yokuş inişlerinde sürekli düşük viteste inin. Freni mümkün olduğunca az kullanarak ısınmayı azaltın.

    Kazasız sürüşler.

    http://forum.donanimhaber.com/m_29187072/mpage_2/f_/tm.htm#29204208



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 8 Temmuz 2010; 19:30:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: StevenGerrard

    Şu haberlerde avensise yazık olmuş peki onun ikinci mekanizması çalışmamış

    Alıntıları Göster
    Öncelikle şunu bir açıklığa kavuşturalım:
    Fren patlamaz.
    Yani bom! diye bir ses duymazsınız

    Fren rekorları, hidroliklerden vs kaynaklanan arızalar çok çok nadirdir.
    En azından günlük haberlerde duyduğumuz, "Kamyonun freni patladı 7 otomobili biçti", "Freni patlayan otobüs eve girdi" türü haberlerde duyduğunuz fren faciaları bu tür mekanik arızlardan olmuyor.
    Bunların sebebi fren arızası değil frenin yanlış kullanılmasıdır!

    Önce şu temel soruyu soralım: Fren nedir?
    "Araçları durdurmaya yaran düzeneklerdir"'in ötesinde bir cevap verelim

    Fren, hareket enerjisini ısı enerjisine çeviren sistemlerdir. Başka da bir şey değil.

    Hareket halindeki araçlar büyük bir kinetik enerjiye sahiptir.
    Hareket halindeki bir aracın durması demek, bu enerjinin ortadan kalkması, yok olması anlamına gelir.
    Fakat termodinamik yasalarından biliyoruz ki enerji yok edilemez (Enerjinin korunumu kanunu)
    Peki hareket halindeki bir araç durduğu zaman, önceki durumda sahip olduğu kinetik enerji nereye gider?
    Tamamıyla ısıya dönüşür!

    Eğer yokuş aşağı giderken, hele de süratiniz falza ise, sürekli frene basarsanız, ve hele de boşa almış iseniz, aşırı ısınan frenl düzeneği artık ısı transferi yapamaz hale gelirler.
    Yani fren işlevini kaybeder.
    "Fren patladı" diye tabir edilen olayların ağırlıklı çoğunluğu bu tür bir olaydır.
    Frenlerin sürekli kullanılması sonucu aşırı ısınıp ısı transferi yapamaz hale gelmeleridir.
    Ne fren hortumlarında yarılma-kırılma vardır, ne hidrolik eksikliği vardır ne de başka bir mekanik arıza.
    Tamamen bilgisizce araç kullanımı vardır.

    Yokuşu boşta ve sürekli frene basarak inmek "fren patlaması"(!) na davetiyedir.
    Bir de araç kamyon, otobüs gibi 10 ton ve üzerinde bir taşıt ise bu kaçınılmazdır.

    Bu yüzden uzun mesafeli inişli-çıkışılı yerlerde "Çıktığınız viteste ininiz" tabelaları görürüsünüz.


    edit: harf ve kelime hataları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 8 Temmuz 2010; 19:38:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70

    Öncelikle şunu bir açıklığa kavuşturalım:
    Fren patlamaz.
    Yani bom! diye bir ses duymazsınız

    Fren rekorları, hidroliklerden vs kaynaklanan arızalar çok çok nadirdir.
    En azından günlük haberlerde duyduğumuz, "Kamyonun freni patladı 7 otomobili biçti", "Freni patlayan otobüs eve girdi" türü haberlerde duyduğunuz fren faciaları bu tür mekanik arızlardan olmuyor.
    Bunların sebebi fren arızası değil frenin yanlış kullanılmasıdır!

    Önce şu temel soruyu soralım: Fren nedir?
    "Araçları durdurmaya yaran düzeneklerdir"'in ötesinde bir cevap verelim

    Fren, hareket enerjisini ısı enerjisine çeviren sistemlerdir. Başka da bir şey değil.

    Hareket halindeki araçlar büyük bir kinetik enerjiye sahiptir.
    Hareket halindeki bir aracın durması demek, bu enerjinin ortadan kalkması, yok olması anlamına gelir.
    Fakat termodinamik yasalarından biliyoruz ki enerji yok edilemez (Enerjinin korunumu kanunu)
    Peki hareket halindeki bir araç durduğu zaman, önceki durumda sahip olduğu kinetik enerji nereye gider?
    Tamamıyla ısıya dönüşür!

    Eğer yokuş aşağı giderken, hele de süratiniz falza ise, sürekli frene basarsanız, ve hele de boşa almış iseniz, aşırı ısınan frenl düzeneği artık ısı transferi yapamaz hale gelirler.
    Yani fren işlevini kaybeder.
    "Fren patladı" diye tabir edilen olayların ağırlıklı çoğunluğu bu tür bir olaydır.
    Frenlerin sürekli kullanılması sonucu aşırı ısınıp ısı transferi yapamaz hale gelmeleridir.
    Ne fren hortumlarında yarılma-kırılma vardır, ne hidrolik eksikliği vardır ne de başka bir mekanik arıza.
    Tamamen bilgisizce araç kullanımı vardır.

    Yokuşu boşta ve sürekli frene basarak inmek "fren patlaması"(!) na davetiyedir.
    Bir de araç kamyon, otobüs gibi 10 ton ve üzerinde bir taşıt ise bu kaçınılmazdır.

    Bu yüzden uzun mesafeli inişli-çıkışılı yerlerde "Çıktığınız viteste ininiz" tabelaları görürüsünüz.


    edit: harf ve kelime hataları

    Alıntıları Göster
    benimde aklıma fren patlarsa yapacak bir kaç şey geliyor

    mesela araba 100 gidiyor gittikçe vites düşürerek 1 vitesede bi hızda gelmesini sağladık sonra arabayı geri vitese alıp debriyacı çok az az çekerek gazlasak nolur




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.