Fren patladı diye medyada çıkan haberlerin çoğu safsata. Freni patlayan kamyonların çoğu ihg70 kardeşimizin dediği gibi disklerin aşırı ısınması ve üzerindeki balataların iş görmemesidir. Aşırı yükleme, çıkılan vitesle inilmemesi gibi sebepler başta gelir. Uçan avensisin derdi fren değil! Kim bilir başka hangi sebepten yoldan çıkmış.
ben fren ısınmasından dolayı arabanın birine girecektim. fren tutmaz oldu. araba 3 ya da4. viteste frene basarak vitesi de küçülttüm. araba otomatik bu arada. son hatırladığım durduğumda eğer şerit değiştirmemiş olsaydım önümdeki ford'a vuracaktım. vites küçültmek bir işe yaramadı çünkü hızım artık iyice düşmüştü ama araç yine de durmuyordu. son güçle iyice yüklendim frenlere ve durabildim. duramasaydım trafik lambalarına vurmayı deneyecektim.
quote:
Orijinalden alıntı: DarKnesS_44
benimde aklıma fren patlarsa yapacak bir kaç şey geliyor
mesela araba 100 gidiyor gittikçe vites düşürerek 1 vitesede bi hızda gelmesini sağladık sonra arabayı geri vitese alıp debriyacı çok az az çekerek gazlasak nolur
1.vitesteyken kopmle el frenini çekebilirsin. en fazla azıcık arkası kayar ama sorusuz durur.
frenin tutmaması ayrı şeydir,patlaması ayrı şeydir. frenlerin boşalması hali patlamadır.bazı arkadaşlar çok iddialı bir şekilde fren boşalmasını aşırı ısınmaya bağlamış nerdeyse tek neden diye göstermiş. o zaman sorarlar:korük nedir-tüp nedir-metrelerce uzanan hidrolik veya hava taşıyan parçalar nedir."S"nedir-kampana(çatlayan)nedir.balata sıyırması nedir ve daha niceleri.. en basit"S"döndü denir.o çok iddialı arkadaşa soruyorum bu olay nedir ısınmayla akrabalığı nedir. hiçbir şöför artık frenlerini ısıtmıyor o çok eskilerde kaldı.5 tonluk kamyona 15 ton yük yüklenip Bolu dağı veya çakallı inilirdi onları artık torunlarımıza hikaye diye anlatıyoruz. körük lastiği patlar fren patlaması olur.taşıyıcı borular hasar görür fren patlaması olur.tüpler boşalır."S"döner fren biter.uzar gider.fikir beyan etmek iyidirde çok iddialı cümleler bana göre yanlıştır.......
Bir kere, Hacı Kartalda başıma geldi.
Önden arkaya giden fren borusu, çürüyüp delinmiş.
80-90 km hızla gidiyordum, bir kamyonun arkasına yaklaşınca frene bastım.
Ana!!! Pedal sünger gibi, gömülüverdi. Çift devre olduğunu bildiğimden, hemen pompaladım zar zor yavaşladım. Daha süratli olsaydım, belki de duramazdım.
Biraz ilerideki benzinliğe girdiğimde, hidroliğin deposunun neredeyse boşalmış olduğunu gördüm.
Benzinlikte hidroliği doldurup, yavaş ve kontrollü bir şekilde eve dönüş yolculuğuma devam ettim.
fren tutmuyorsa cruse control ile arabayı yavaşlatsak olmuyormu işe yaramazmı
Yorumlar için teşekkürler çok aydınlandık sayenizde.
Benimde bir kaç tavsiyelerim var.
Bütün camlar hava girsinde basınçtan bir nebze yavaşlasın diye açılır.vites haddinden fazla küçültülüp motorun patlamaması için dua edilir :) klima açılır( bu da etki edebilir) ve kelime-i şahadet getirilmeye başlanır :)
quote:
Orijinalden alıntı: serseri006
fren tutmuyorsa cruse control ile arabayı yavaşlatsak olmuyormu işe yaramazmı
kruz kontrol belli bi hızın altımda çalışmıyor 60 veya 40km diye hatırlıyorum, neyse...ben yukarıda sayılan işlemlerin yanında 4lüleri yakar kornayada basardım millet kaçıp canını kurtarsın tabi..
Fırsat varsa 5'ten 3'e, hatta yapılabiliyorsa 2'ye takmak lazım vitesi. (hızın yüksek olduğu bir senaryo düşünüyorum)
Fırsat yoksa çok kötü.
bariyere çarpın denmiş ama bu bariyer beton vs. ise sürte sürte yavaşlayın fakat SAKIN OLA E-5'TEKİ GİBİ ÇELİK BARİYERLERE ÇARPMAYIN
quote:
Orijinalden alıntı: ~Lion King~
Yorumlar için teşekkürler çok aydınlandık sayenizde.
Benimde bir kaç tavsiyelerim var.
Bütün camlar hava girsinde basınçtan bir nebze yavaşlasın diye açılır.vites haddinden fazla küçültülüp motorun patlamaması için dua edilir :) klima açılır( bu da etki edebilir) ve kelime-i şahadet getirilmeye başlanır :)
Bunun amacı nedir hocam?Ne gibi bir fayda sağlar?
Konu hakkında tecrübe yaşamış biri olarak anlatayım. Arabam Fargo As 250pikap. İlk Vakam: Köyde dağda başıma geldi. Bir çukura yaklaşınca frene bastım yavaşladı ve birden pedal boşaldı. Zaten birinci vitesde olduğum için rahatlıkla durdum. Sonrasında sağ ön freni körleyip yola devam ki ta 20km daha yol gittim.
2. vakam yine başka bir as 250 ile oldu. Bunun önler disk idi. Arka kampanalarda bitikti. çok fren kullandığım için arka balatalar iş görmeyince disklere yüklendik sonuç ateş gibi olan frenler tutmaz oldu. Allahtan önünde yukarı doğru bir yol vardı ve o yola girerek durabildim. Eğer o yol olmasaydı (ki yeni yapılmıştı) sonuç olarak yaklaşık 5 km kadar bir rampadan aşağı yuvarlanacaktım. Ayrıca pikabın kasasındaki 7 kişiyle ben ve yanımdaki iki kişi toplamda 10 kişi büyük ihtimalle rahmetli olacaktık.
As 250 pikabı olanlar bilir. Bunlarda el freni vardır ama hiç çalışanını görmedim.
Fren boşalınca yapmanız gereken en önemli olay panik yapmamanız. yoksa imdat frenide olsa kaza kaçınılmaz olur. Saygılarla
quote:
Orijinalden alıntı: serseri006
fren tutmuyorsa cruse control ile arabayı yavaşlatsak olmuyormu işe yaramazmı
cruise control' un yavaşlatıcı bir sistemi falan yok, hiçbirşey yapmamak ile eşdeğer.
"As 250 pikabı olanlar bilir. Bunlarda el freni vardır ama hiç çalışanını görmedim." ****************** bu araçların askı tip salıncak balata sistemi vardır.tutmakta problemden ziyade acil fren durumunda sizin isteğiniz dışında bir yere çekmesi.bu dodge pikapların neredeyse genel karakteristiğidir. el freni olayı:arka kampana ve elfreni levye ile pabuçları kontrol eder ve iyi tutarlar. amma bizim sürücülerimizde çok istenmeyen bir alışkanlık var EL FRENİni pek kullanmaz.el freni her durduğumuzda mutlaka çekmeyi alışkanlık edececeğimiz bir sistemdir.faydası:elfreni teli pastan dolayı işlemesini durdurmaz.vede ayarını kontrol etmiş oluruz.as.pikaplar iyi tutan amma acil basmalarda istediği tarafa çeken bir frene sahiptir.bildiklerim bunlar.
quote:
Orijinalden alıntı: UsbÇaydanlık
quote:
Orijinalden alıntı: ~Lion King~
Yorumlar için teşekkürler çok aydınlandık sayenizde.
Benimde bir kaç tavsiyelerim var.
Bütün camlar hava girsinde basınçtan bir nebze yavaşlasın diye açılır.vites haddinden fazla küçültülüp motorun patlamaması için dua edilir :) klima açılır( bu da etki edebilir) ve kelime-i şahadet getirilmeye başlanır :)
Bunun amacı nedir hocam?Ne gibi bir fayda sağlar?
dikkat ederseniz klima açtıgınızda araçta hafif bir kıpırdanma olur devri göstergesi yükselir.tork düşer klima kapalı olmasına oranla.bundan dolayı mantıgıma dayanarak klima da büyük etki yapar.hemde bir çok faktörden daha etkili olabilir. mesela bütün camları açmak
quote:
Orijinalden alıntı: can bora
quote:
Orijinalden alıntı: serseri006
fren tutmuyorsa cruse control ile arabayı yavaşlatsak olmuyormu işe yaramazmı
cruise control' un yavaslatici bir sistemi falan yok, hiçbirşey yapmamak ile eşdeğer.
Normal sartlar altinda Volvo S60 aracimin Cruise Control sistemi araci hem hizlandirabiliyor hem de yavaslatabiliyor ! Fren patlamasi gibi bir durumda ise yararmi o konuda bir tecrubem yok, sizinde tecrubeniz olmayan konularda yorum yapmamanizi tavsiye ederim.
quote:
Orijinalden alıntı: UsbÇaydanlık
quote:
Orijinalden alıntı: ~Lion King~
Yorumlar için teşekkürler çok aydınlandık sayenizde.
Benimde bir kaç tavsiyelerim var.
Bütün camlar hava girsinde basınçtan bir nebze yavaşlasın diye açılır.vites haddinden fazla küçültülüp motorun patlamaması için dua edilir :) klima açılır( bu da etki edebilir) ve kelime-i şahadet getirilmeye başlanır :)
Bunun amacı nedir hocam?Ne gibi bir fayda sağlar?
Çoğu araçta klima açıkken hızlanma daha geç olur farkında olmasanız bile. yokuşta klima açık ve kapalı şekilde çıkmaya çalışın 100le çıktığınızda devir 3000 3500 civarındaysa klima açıkken biraz daha düşük ve yavaş çıkmış olursunuz. motordan güç almaz denir ama yine de motorla bağlantısı elbette vardır. klimayı açtığınızda da motora ekstra güç biner ve motoru birazda olsun yavaşlatır.
quote:
Orijinalden alıntı: ~Lion King~
quote:
Orijinalden alıntı: UsbÇaydanlık
quote:
Orijinalden alıntı: ~Lion King~
Yorumlar için teşekkürler çok aydınlandık sayenizde.
Benimde bir kaç tavsiyelerim var.
Bütün camlar hava girsinde basınçtan bir nebze yavaşlasın diye açılır.vites haddinden fazla küçültülüp motorun patlamaması için dua edilir :) klima açılır( bu da etki edebilir) ve kelime-i şahadet getirilmeye başlanır :)
Bunun amacı nedir hocam?Ne gibi bir fayda sağlar?
dikkat ederseniz klima açtıgınızda araçta hafif bir kıpırdanma olur devri göstergesi yükselir.tork düşer klima kapalı olmasına oranla.bundan dolayı mantıgıma dayanarak klima da büyük etki yapar.hemde bir çok faktörden daha etkili olabilir. mesela bütün camları açmak
nasrettin hocadan alacağını bir türlü alamayan kişi son bir hışımla hocanın evinin yolunu tutar.eve varmadan hocaya yolda rastlar.bakarki hoca elinde çapa ile yolun kenarlarına birşeyler dikiyor. selam verir ;hoca hayrola der. hoca;diken dikiyorum der alacaklı;neden. hoca;sana borcum varya işte diken dikiyorumki geçen koyun sürülerini yünleri dikenlere takılsın.sonra onları toplayıp eğirip satıp borcunu vereyim. adam kahkaha ile güler. hocada"BULDUN PEŞİN PARAYI ELBET GÜLERSİN"der. hemşehrim frenin patlamış saniye skalasının bölüntüleri zamana muhtaçsın uğraştığın şeylere bak. bence göz kapatılıp gidilecek yerin hayali kurulmalı.
passat ın kullanma kılavuzunda okumuştum.fren tutmazsa elektronik park fernini basılı tutun diye.inşallah doğrudur ve işe yarar.
quote:
Orijinalden alıntı: ~Lion King~
quote:
Orijinalden alıntı: UsbÇaydanlık
quote:
Orijinalden alıntı: ~Lion King~
Yorumlar için teşekkürler çok aydınlandık sayenizde.
Benimde bir kaç tavsiyelerim var.
Bütün camlar hava girsinde basınçtan bir nebze yavaşlasın diye açılır.vites haddinden fazla küçültülüp motorun patlamaması için dua edilir :) klima açılır( bu da etki edebilir) ve kelime-i şahadet getirilmeye başlanır :)
Bunun amacı nedir hocam?Ne gibi bir fayda sağlar?
dikkat ederseniz klima açtıgınızda araçta hafif bir kıpırdanma olur devri göstergesi yükselir.tork düşer klima kapalı olmasına oranla.bundan dolayı mantıgıma dayanarak klima da büyük etki yapar.hemde bir çok faktörden daha etkili olabilir. mesela bütün camları açmak
siz camlarla ve klima ile uğraşana kadar muhtemelen önde kamyon varsa altına girmiş olursunuz çoktan.