Şimdi Ara

FS 2004-FSX YARDIM BAŞLIĞI-TÜM SORULAR BURAYA (Başka konu açmayın) (38. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.397
Cevap
11
Favori
106.210
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: equinox1999

    ils inişte her hava alanının yaklaşma irtifası ayrımı ve bu irtifaları nereden öğrenebiliriz.Örneğin esenboğaya inişte 2500 metre yükseklik ile yaklaşma yapıyorum ve gayet başarılı bir şekilde kendisi app ye basınca alçalıyor ve iniyor ama istanbul veya izmirde approach ı yakalayamıyorum bir türlü.
    Bir de bu iniş haritası gibi bir şey var bazı görevlerde koridor ,mesafeler vs. hepsini gösteriyor bunu free flight için nasıl edinebiliriz?

    hocam primary flight dsplayde yaklaşırken sağ tarafta bi işaret çıkar 4 tane çizgi olur tam ortaya yaklaştığında app ye geç
  • introduction to soaring bölümünü geçemiyorum planörü yükseltiyorum ama rüzgarı bi kaybettikmi bir daha yakalayamıyoruz nasıl yapcaz bu işi..
  • Merhaba arkadaşlar benim sorum pmdg ile alakalı mesela ben şu an 28000 feet'deyim bir sonraki intersectionda 19000 feet'te olmam lazım. Tam o intersection üzerinde tam o irtifada olmak için nasıl alçalmam gerek. PMDG 777 vertical path ekranı, yada HSI üzerinde yeşil bir yay ile bunu yapıyorum ama örneğin pmdg 747 ya da wilco 777'de bunu nasıl yaparım biri yardım etsin lütfen...
  • Arkadaşlar merhaba ben geçen sene fs2004 indirmiştim ama uçağı bir türlü kaldıramamıştım.Şuan oyunu tekrar indiriyorum.Benim sorularımsa;

    1.Uçağı klavye+mouse ile nasıl kaldırırım?
    2.Uçağı kalvye+mouse ile nasıl indiririm?
    3.ILS'yi nasıl devreye sokabilirim inerken?
    4.Uçağı nasıl hangi tuşlarla kontrol edeceğim?

    Bunları cevaplarsanız çok sevinirim.Klavyeden hangi tuşa basarsak şu olur bu olur derseniz daha iyi anlarım.Şimdiden teşekkürler.
  • Arkadaşlar fsx e uçak modu ekliyorum ama uçaklar bembeyaz görünüyor nasıl hallederim bunu?
  • slm arkadaşlar bendeki fsx sistemi çok zorladıgı için fs2004 kurmaya karar verdim acaba full indirebileceğim bir link varmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: testing

    slm arkadaşlar bendeki fsx sistemi çok zorladıgı için fs2004 kurmaya karar verdim acaba full indirebileceğim bir link varmı

    kat.ph üzerinden indir kurulumu çok karışık değil torrent indiriyor işlemleri google'da yazar araştırırsın. Hatırlasam söyleyecektimde uzun zaman oldu unutmuşum..
  • teşekkürler..
  • telsizle nasıl konuşacağız
  • klavyede " tuşu 1 yanındaki ona basarsan kontrol kulesi ile baglantı kurarsın
  • kuleyle bağlantı kurunca netcez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yastık döşek

    kuleyle bağlantı kurunca netcez

    hal hatır soracaksınız hocam
  • eğitim bölümlerini okursan aradıgın cevaplara ulaşırsın
  • bunun online olanı vardı yanlış hatırlamıyorsam.nereye kayıt olmak gerekiyor.?
  • vatsim yada ivao serverlarına kayıt olcan ben daha online uçacak kadar hazır değilim denemedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: testing

    vatsim yada ivao serverlarına kayıt olcan ben daha online uçacak kadar hazır değilim denemedim.

    joystikle alıştım. rahatça indirebiliyorum.sadece dil sorunumuz var. sahaya indiğinde gitmen gereken kapıları söylüyor ama anlayana
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mottcalem

    quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher
    Erken ya da geç teker koyma sıkıntısı ILS sırasında yaşanıyorsa mutlaka yaklaşma ve iniş hızlarınızda hata vardır. Düzgün şekilde ayarlanmış bir otopilot ile ILS prosedüründe pürüz çıkmasının tek yolu bu. Manuel inişte pratik yapmaya devam. Kendinizi gözlemleyin nerede yanlış yaptığınızı bulmaya çalışın. Gıcık olunacak bir şey değil bu işin eğlencesi burda. 40 yıllık deneyimli kaptan pilot gibi uçabiliyor olsanız zaten burda işiniz ne gidin pilot olun Eğlenin, hata yapın, gülün! Ama gözlemleyin de. "Hmmm pisti kaçırcam diye korktum erken alçaldım", "hmmm fazla hızlı yaklaştım", "hmmm fazla yüksekten yaklaştım" gibi gözlemde bulunun. Bir dahaki sefere daha düzgün yapmaya çalışın. Mümkünse bir inişinizi kaydedip youtube'a koyun beraber inceleyelim. Options bölümünde video kaydetme seçeneği var.

    Aynen haklısın.

    Bugün Logitech Attack 3 joystick aldım. Az önce 2 uçuş yaptım. Alışana kadar zorlandım fakat alışınca çok rahat oldu. LTBA'ya güzel bir ILS iniş yaptım B737-800 ile. Antalya'ya Learjet 45 ile Attack 3 desteğiyle birlikte güzel bir manuel iniş daha oldu. İşin içinde FSAirlines.net gibi bir sistem olunca da tadından yenmedi :)

    Logitech Attack 3'te yaw (dümen) kontrolleri yok. Dümen kontrollerini neyle yapıyorsun klavye? Denemedim ama teoride olabilir diye düşünüyorum: direksiyon setlerinin pedalları joystick ile birlikte kullanılıp dümen kontrolü olarak kullanılamaz mı acaba? Gerçekçiliğe gerçekçilik katar... Tüm uçaklarda ve helikopterlerde dümen kontrolü pedalla malum... Deneme imkanın varsa tecrübelerini paylaşmanı bekliyorum merakla.

    Dümenden kastın uçaklardaki pedal tarzı olan şeyler mi? Eğer oysa ben onu normalde klavyeyle oynarken bile kullanmıyordum :)

    Attack 3'te gaz, fren, sağ-sol-yukarı-aşağı, flaps, lastikler gibi kontrolleri yapıyorum. Kalanları klavye desteğiyle.

    Arabadaki gaz fren pedallarının bir benzeri de uçaklarda mevcuttur. Bu ayak pedalları kuyruk dümenini (dik duran kanat) kontrol eder ve uçağı yana yatırmaksızın burnunu sağa ve sola döndürür. Kullanım alanları temelde düzeltme amaçlıdır. Örneğin piste tam 0 derece ile değil de birkaç derece farklı bir açıdan yaklaştınız. Pisti hizalamak için uçağı yatırmak zaman ister. Piste çok yaklaşmışsanız ve uçağı yatırarak lokalize olmaya vakit kalmamışsa kuyruk dümeni ile hafif ayar vererek uçağı hizalayabilirsiniz. Ayrıca kuyruk rüzgarının sert olduğu ve "crabbing" denen inişlerde uçak piste lokalize olmuş olmasına rağmen yandan vuran rüzgar uçağın burnunu çevirir. Buna karşı koymak için kuyruk dümeni ile ayar vermeniz gerekir. (Varadero crosswind görevini indirip oynayın demek istediğimi anlayacaksınız. Expert ve güzel görevdir. Mümkün olan en zorlu iniştir diyebilirim). Bir diğer kullanım da motor arızası durumunda ortaya çıkar. Motorlardan herhangi biri arıza yaptığında kanatlardaki itiş gücü dengesizliğinden ötürü uçak kendi kendine dönmeye başlar. Otopilotta bırakılır veya müdahale edilmezse fazla yana yatıp dalışa bile geçebilir. (747 test flight bölümü buna güzel örnektir). Bu durumda itiş gücü farkından kaynaklanan dönüşü ortadan kaldırmak için dümen kullanılır. Sürekli pedallara basmak pilotun bacaklarında kramplara neden olacağından bu noktada "rudder trim" ayarı kullanılması daha doğru olur.

    Kısacası dümen kullanmamak olmaz. Dümen çok önemlidir. Akrobasi uçuşlarında gelişmiş numaraları yapmak için vazgeçilmezdir. Dümen arızası nedeniyle düşen uçaklar mevcuttur. Dümensiz olmaz.

    Şu dakikadan sonra daha yolun çok başında olduğumu ve uçak uçurmanın henüz %4-5 kadar kısmını öğrendiğimi anladım. Daha öğrenecek çooook şey var

    İkiniz de aynı şeylerden bahsediyorsunuz ama farkında değilsiniz heralde, yani ben öyle anladım. @thunderwatcher sağ sol yapabiliyorum diyor @Mottacalem de yaw diyor aynı şeyler değil mi bunlar. Joystick' in sağa sola dönmesi zaten o diye biliyorum ben. Yanlış mıyım?




  • Arkadaslar fs 2004 için ATR 72/500 ve LEVEL-D 767 indirdim.Bılgısayarımda F1 view yüklü PMDG 737 de kabini görebiliyorken bu 2 uçaktada yolcu kabini yok,göremiyorum..yardımcı olabılecek biri var mıdır?

    Şimdiden tesekkurler..
  • her uçakta yolcu kabini olmaz. üretici yapmışsa olur, yapmamışsa yoktur.
  • Kabinin var olması lazım internette videolarda var sanırım ben halledemedim.
  • 
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.