Şimdi Ara

FS 2004-FSX YARDIM BAŞLIĞI-TÜM SORULAR BURAYA (Başka konu açmayın) (53. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.397
Cevap
11
Favori
106.209
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5152535455
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aşağıdaki linkteki ikinci postu inceleyin

    https://forums.geforce.com/default/topic/534061/fsx-does-not-list-nvidia-graphics-card-/

    olmazsa, cfg dosyasında ekran kartı tanımını manuel değiştirmeye çalışın.
  • GUERRA kullanıcısına yanıt
    Dostum cok tesekkurler yonlendirdigin siteden sorunumu cozdum..:)))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GUERRA

    http://www.a2asimulations.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=9&products_id=56

    bu uçağı indirdim. uçak güzel. çalıştırırken bile baya zorlandım. yalnız bu uçağın auto pilot ını kullanamıyorum. cihazın sitesinden pdf dosyasını bile okudum. ama hala daha çözemediğim bir olay var. bu altitute hold tuşu ne işe yarar anlamadım gitti. mesela yüksekliği ayarlıyorum. ama VS modunda tırmanman gerekiyor. ayarladığım yüksekliğe 1000 fit kala ekranda ALERT uyarısı veriyor. ve son 200 fit kalada sönüyor. o sırada VS yi düşürüp istediğim yüksekliğe geldimmi ALT moduna geçmeliyim. iyide zaten istediğim yüksekliğe gelince VS modunda vertical speed i 0(sıfır) yaparsam zaten yüksekliğimi muhafaza etmez miyim. default uçakta AP de yüksekliği ayarlıyorduk. kendisi bir VS hızı veriyordu. tabi bunu istersek değiştiriyoruz. ve ayarlanan yüksekliğe gelince otomatik olarak vs devre dışı kalıyor ve istenilen yükseklikte gidiyordu. mesela daha yükseğe çıkmak istersek yüksekliği artırıyorduk vede uçakta o yüksekliğe doğru tırmanıyordu. fakat bu yeni uçakta böyle bir olayda yok. bu yeni uçağın AP sini anlatır mısın. işin mantığını bir türlü kavrayamadım.birde ARM tuşu ne işe yarıyor. onuda açıklar mısın.

     FS 2004-FSX YARDIM BAŞLIĞI-TÜM SORULAR BURAYA (Başka konu açmayın)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blk -- 18 Eylül 2013; 22:34:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blk

    quote:

    Orijinalden alıntı: GUERRA

    http://www.a2asimulations.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=9&products_id=56

    bu uçağı indirdim. uçak güzel. çalıştırırken bile baya zorlandım. yalnız bu uçağın auto pilot ını kullanamıyorum. cihazın sitesinden pdf dosyasını bile okudum. ama hala daha çözemediğim bir olay var. bu altitute hold tuşu ne işe yarar anlamadım gitti. mesela yüksekliği ayarlıyorum. ama VS modunda tırmanman gerekiyor. ayarladığım yüksekliğe 1000 fit kala ekranda ALERT uyarısı veriyor. ve son 200 fit kalada sönüyor. o sırada VS yi düşürüp istediğim yüksekliğe geldimmi ALT moduna geçmeliyim. iyide zaten istediğim yüksekliğe gelince VS modunda vertical speed i 0(sıfır) yaparsam zaten yüksekliğimi muhafaza etmez miyim. default uçakta AP de yüksekliği ayarlıyorduk. kendisi bir VS hızı veriyordu. tabi bunu istersek değiştiriyoruz. ve ayarlanan yüksekliğe gelince otomatik olarak vs devre dışı kalıyor ve istenilen yükseklikte gidiyordu. mesela daha yükseğe çıkmak istersek yüksekliği artırıyorduk vede uçakta o yüksekliğe doğru tırmanıyordu. fakat bu yeni uçakta böyle bir olayda yok. bu yeni uçağın AP sini anlatır mısın. işin mantığını bir türlü kavrayamadım.birde ARM tuşu ne işe yarıyor. onuda açıklar mısın.

     FS 2004-FSX YARDIM BAŞLIĞI-TÜM SORULAR BURAYA (Başka konu açmayın)

    Bana sormamışsın ama ben cevaplayayım: Altitude hold tuşu, uçağı ayarlanan irtifada sabit tutmaya yarar. Ayarlanan irtifa ile VS'nin hiçbir ilgisi yok bu noktada. VS modu diye bir şey de yok. VS "vertical speed" (dikey hız) kelimelerinin kısaltması oluyor. Bu değer feet cinsinden dakikada yükselme ORANINI verir. VS 700 diyorsa dakikada 700 feet yükseliyorsun demektir. Buna göre 14000ft'e yükselmen VS 700 iken 20dk kadar sürecek demektir. Uçağa ve diğer pek çok değişkene bağlı olarak değişen bir orandır. Dağlık bir bölgeye inip kalkarken ya da kötü havada bu değeri yüksek tutmak ve olumsuzluğu yaratan koşullardan bir an önce kurtulmak istersin. Her neyse. Normalde VS ile fazla oynanmaz. Altitude ayarladıktan sonra Altitude Hold tuşuna basarsın, uçak kendi ayarlar gerisini. Hedeflenen irtifaya ulaştığında daha fazla yükselip alçalmayacağın için otomatik olarak VS 0 olur. Normal. Bu noktadan sonra tekrar irtifa arttırmak istersen VS DEĞİL ALTITUDE değiştirirsin.

    ARM tuşu diye bir tuş hiç görmedim ancak ana panelde yanan bir ARM ikaz ışığı vardır. Hava frenlerinin otomatik konuma alındığını gösterir. Bu, uçak hava freni yapıyor anlamına gelmez. Lazım olduğunda yapacak anlamına gelir. Air Brake koluyla ayarlanır. Bunun dışında bir ARM tuşu varsa sadece inişte kullanılan otomatik frenlerle ilgili olabileceğini düşünüyorum. Görmem lazım.




  • ben bu uçakla bir kez uçtum ve alt hld tuşu belirlenen yüksekliğe çıkmaya yaramadı. bu tuşa basınca, basıldığı andaki yüksekliğe sabitledi.
  • arkadaşlar bombardier crj nextgen serisi wilco dışında bildiğiniz kaliteli eklenti var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blk

    arkadaşlar bombardier crj nextgen serisi wilco dışında bildiğiniz kaliteli eklenti var mı?

    Pmdg. Mümkünse aerosoft a hiç bulaşma derim. Google a pmdg yaz bi sitesini incele.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ThyA330Freighter

    quote:

    Orijinalden alıntı: blk

    arkadaşlar bombardier crj nextgen serisi wilco dışında bildiğiniz kaliteli eklenti var mı?

    Pmdg. Mümkünse aerosoft a hiç bulaşma derim. Google a pmdg yaz bi sitesini incele.

    kardeş pmdg nin bilgiğim kadarı ile bombardier crj serisi uçakları yok. sitesinde de öyle bir model göremedim.
  • arkadaş genel olarak söylemiş. crj tarzı uçak için qualitywings avro 146 serisi var. illa bombardier diyorsanız pek seçenek yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ThyA330Freighter

    quote:

    Orijinalden alıntı: blk

    arkadaşlar bombardier crj nextgen serisi wilco dışında bildiğiniz kaliteli eklenti var mı?

    Pmdg. Mümkünse aerosoft a hiç bulaşma derim. Google a pmdg yaz bi sitesini incele.

    Aramızda gerçek bir pilot adayı görmek ne güzel.

    Hoş geldiniz hocam konuya.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GUERRA

    arkadaş genel olarak söylemiş. crj tarzı uçak için qualitywings avro 146 serisi var. illa bombardier diyorsanız pek seçenek yok

    bombardier istememin sebebi çok karmaşık olmaması. kullanımı büyük uçaklara göre daha kolay vede daha sade. pmdg , ifly ve captain sim in büyük uçakları da var ama onları sadece uçuruyorum. uçağı kaldırıyorum ,havada biraz tur atıp indiriyorum. dahaden bu büyük uçakların ap lerini bile kullanamadım. benim amacım uçaktaki sistemleri ve çalışma prensiplerini öğrenmek. şu anda adam gibi kullanabildiğim tek uçak cessna 172.(onda bile tavsiye ettiğin a2a c 172 nin ap sini çözene kadar baya bir uğraştım. ap cihazının gerçek pdf dosyasını bile indirdim. zaten oradan öğrendim.) cessna 172 den bir 737 , 747 ,777 gibi uçaklara atlamakta pek mantıklı gelmiyor bana. onun için bombardier crj serisi uçakları düşünüyordum. bahsettiğin qualitywings avro 146 modelinin kokpitine baktım ama oda oldukça karmaşık sistemlere sahip. 737 den aşağı kalır yanı yok. wilconun crj uçakları fena değil ama 2d panelleri hoşuma gitmedi. birde cihazların bir kısmı çalışmıyor. anlaşılan wilco dan başka alternatifte yok.




  • ben kesinlikle pmdg 737 tavsiye ederim. eğer zaten crj kullandıysanız, biraz autopilot+fmc biliyorsunuz demektir. pmdg kullanması çok büyük keyiftir simmerlar için.
    777'im olmadığı için yorum yapamayacağım.

    ben de bütün sistemleri bilmiyorum, vaktim de yok. ben şöyle yaptım;
    *youtuba dan cold and dark startup videoları izleyerek kendime bir checklist yaptım. motoru çalıştırırken bu aşamaları izliyorum.
    *yine youtubedan fmc programming videolarından da fmc programlama öğrendim orta seviyede.
    *fs commander 9 adlı programı kurdum. burada oluşturduğum rotayı pmdg formatında kaydediyorum. ngx fmc içinden co-route kısmından seçip yüklüyorum. böylece tüm rotayı tek tek girmem gerekmiyor. sadece takeoff-approach kısımlarını giriyorum, bazen de küçük düzeltmeler yapıyorum.

    eğer, autopilot, ils, bilginiz varsa ve gösterge okumayı vs biliyorsanız diğer ara formlarla çok vakit kaybetmeden pmdg ye terfi edin. captainsim çok tavsiye etmem. sorun yumağıdır.




  • Üniversiye yıllarımdayken (sene 2005 falan) merak saldığım bu simulatore tekrardan başladım. O zamanlarda 2004 kullanıyordum, sonra sıkılıp bırakmıştım. Şimdi uçak teknisyenliği yolunda ilerlediğim için tekrardan merak saldım ve yaklaşık 2 haftadır vakit buldukça bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum. Gerek dökümanlar, gerek videolar olsun. Prosedürlere pek uyduğum söylenemez ama default 737-800 kalkış ve ils iniş yapabiliyorum şu anda. gps ile rota takibi yapabiliyorum. veya iletişim kurarak yön ve yüksekliği belirleyip rotada ilerleyebiliyorum. Ama dediğim gibi prosedürlere pek uyduğum söylenemez.

    Geçenlerde pmdg'nin 737 uçaklarını edindim. Default'tan çok farklı geldi, yani en azında auto-pilot'ı bile devreye sokamadım. Sadece auto-throttle devreye girdi. Altitude, vertical speed, heading hiçbiri çalışmıyor. Sizce pmdg için erkenmi, default 737 ile pratik yapmaya devam mı ediyim? Birde zaten pmdg kokpitinde fsx biraz kasıyor ve seyir zevkini bozuyor. Ama kokpite hayran kaldım, birebir yapmış adamlar. Default olan oyuncak gibi geliyor ondan sonra.

    Eğer thy'de aviyonik teknisyeni olabilirsem burdan edindiğim bilgilerinde çok işime yarıyacağını düşünüyorum. Merakım birazda burdan geliyor.




  • bi kere pmdg kullandıysan , default yavan gelir artık , geri dönüş yok

    bence öncelikle default cessna 172 veya a2a 172 trainer kurup küçük uçakla alış, sonra büyüklere geçersin. vaktim yok diyorsan direk pmdg ye geç.
    ama fmc programlayı falan öğrenmen lazım. youtube da bir sürü video var, manualleri de okuyabilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GUERRA

    bi kere pmdg kullandıysan , default yavan gelir artık , geri dönüş yok

    bence öncelikle default cessna 172 veya a2a 172 trainer kurup küçük uçakla alış, sonra büyüklere geçersin. vaktim yok diyorsan direk pmdg ye geç.
    ama fmc programlayı falan öğrenmen lazım. youtube da bir sürü video var, manualleri de okuyabilirsin.

    Youtube'ta guzel vidolar var gercekten. Pmdg cold and dark videosu vardi ornegin, ondan baslicaz artik :)

    Cessnalar hic sarmiyor hocam ya, biran once 737yi ogrensem yeter bana simdilik :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fs2004 te bir türlü ILS ile iniş yapmadım tutorialturkun videosundaki herşeyi yapıyorum bi ara havaalanına yönelir gibi oldu ama devamı gelmedi
  • Arkadaşlar free flight yapınca hangi şehirde olduğu biliyorum ama gideceğim güzergahı seçemiyorum nasıl belirlenecek o? Yani izmir den istanbula gitmek istiyorum izmiri seçiyorum tamam ama istanbulu nasıl seçeceğim?
  • alttaki butonlarda flight planner dan kalkış ve varış noktaları seçiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GUERRA

    alttaki butonlarda flight planner dan kalkış ve varış noktaları seçiliyor.

    orayı seçiyorum da oyunu oynarken missionslardaki gibi sol üstte peusula işareti telsiz konuşmaları vs çıkmıyo
  • evet zaten çıkmaması gerekiyor.
  • 
Sayfa: önceki 5152535455
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.