Şimdi Ara

FS 2004-FSX YARDIM BAŞLIĞI-TÜM SORULAR BURAYA (Başka konu açmayın) (58. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.397
Cevap
11
Favori
106.209
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5657585960
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • g bütün uçaklar için landing gear tuşudur. f7 de flap açar
  • cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bu FMC yi






    buna nasıl çeviririz ?
     FS 2004-FSX YARDIM BAŞLIĞI-TÜM SORULAR BURAYA (Başka konu açmayın) FS 2004-FSX YARDIM BAŞLIĞI-TÜM SORULAR BURAYA (Başka konu açmayın)

    Yani arka planında panel bulunan fmc yi arka planı siyah olana nasıl çevireceğiz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-7F03B9AEC -- 1 Şubat 2014; 10:35:32 >




  • Shift+(klavyedeki rakamları dene birisi mutlaka fmc açar) örn: Shif+2

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben onu demeye çalışmıyorum bu iki fmc nin görüntüsü farklı gördüğünüz üzere birinci resimdeki fmc yi ikincisine nasıl çevircecem ? (fmc lerin türü )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-7F03B9AEC -- 1 Şubat 2014; 13:15:04 >
  • Onu bilmiyorum ama internete pmdg 738ng new fmc filan yazsan belki bulursun iyi şanslar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Albay7

    Merhaba arkadaşlar yaklaşık 2 hafta önce FSX'e başladım. Bu 2 haftada öğrenebileceğim maksimum seviyede bilgileri öğrendiğimi sanıyorum. PMDG 737 ile kalkış yapıp ils ile inebilecek seviyedeyim. Şimdi size çeşitli sorularım olacak.

    1) Taxi esnasında yönlendirmeyi eleronlarla mı rudderlarla mı yapıyoruz? Ben rudderlarla yapıyorum.

    2) FMC'de runway remain bölümüne pistin uzunluğunu mu giriyoruz? Ne işe yarar?

    3) cost index ve reserves tam olarak nedir?

    4) Yine FMC'de crz alt kısmına seyir yüksekliğimizi giriyoruz. Bu değeri buraya girmemizin ne etkisi var? Uçuşu direkt yönlendiriyor mu? Gösterge mi?

    5) Mini ekran nasıl açıyoruz? Örneğin normalde cockpit görünümü olacak küçük ekranda da uçağımızı dıştan göreceğiz.

    6)Kalkış esnasında overheadde adını unuttuğum motor zımbırtısı cont'a alıyoruz.(Sürekli ateşleme için) Bu off'ta kalsa ne olur? Tüm uçuş esnasında Cont'da mı kalmalı?

    7)Görüntüde sağa sola kaymayı nasıl yapıyoruz?

    8)Overhead'de kabin basıncı için feet girdiğimiz bir yer var. Bu bölüm zaten auto'da değil mi? Niye girmemiz gerekiyor?

    9)ILS varken VOR ne işe yarar? Ne zaman kullanılmalı?

    10)FMC'de Perf İnit'de trans alt var. Buraya neyin yüksekliğini girmeliyiz? Buraya gireceğimiz değer bizzat uçuşu yönlendiriyor mu? Yoksa bir gösterge niteliğinde mi?

    11)Kalkıştan önce auto brake'i bir aksilik olursa diye rejectable'a alıyoruz. Bir aksilik oldu diyelim ne yapacağız. Rejectable'a almamız neyi değiştirecek?

    12)Uçak pistteyken fren için, gazı kesmek ve reversları açmak dışında yapılabilecek başka bir şey var mı benim bilmediğim?(Parking Brakeler fren olarak kullanılmıyor, Bir de sanırım speed brake grounda alınabilir tam emin değilim.)

    13)Herhangi bir leg için hız değerini FMC'de nasıl giriyoruz? Ben alt değerini girebiliyorum ama hızı giremiyorum.

    14)Legslerde bazı yazılar mor gözüküyor. Bu ne anlama gelir?

    14)FMC'de FIX butonu ne işe yarar?


    Şimdilik bunlar geldi aklıma. Zaten çok fazla ve dağınık oldu, kusura bakmayın. Benim de gözüm korktu :)





    Taxi kesin suretle Rudder ile yapılır diğer yöntemler kesinlikle doğru değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • testing kullanıcısına yanıt
    Bana oyunun kurulumunu setup dosyalarını mail yoluyla gönderebilirmisin sana zahmet olacak abi pilot olmak istiyorum biraz da burdan öğreneyim derslerim çok iyi...
    Bu yarıyıl tatlinde birazcık kendimi geliştiriyim zaten okul başlayınca sıkı çalışma programım devam edecek hafta sonları vaktim olursa kendimi geliştireceğim eğer gönderebilirsen sana mail imi veririm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pilot61 -- 1 Şubat 2014; 19:21:09 >
  • boyutu büyük netten indir
  • Arkadaşlar merhaba....

    pmdg 737ngx ile manuel uçuş yaparken havada trim kendi kendine dönüyor. ayarladığım derecede kalmıyor. sebebi ne olabilir?
  • Arkadaşlar selamlar,

    FSX'e yeni başlayanlar için naçizane bazı tavsiyelerde bulunmak istiyorum:

    * Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, FSX'te default olarak gelen uçakların gerçekteki halleriyle birebir benzer olduğu söylenemez. Günümüzdeki yolcu uçakları FMC vb. uçuş bilgisayarlarına sahiptir. Uçuş rotaları bu bilgisayardan girilir, performans vs diğer veriler de yine bu bilgisayardan girilir. Ancak FSX'teki default uçaklarda bu özellik es geçilmiş. Onun yerine GPS sistemi var. Oyunda max gerçekçilik istiyorsanız ücretli eklentiler kullanmanızı öneririm. PMDG firamsı Boeing, Aerosoft firması da Airbus serisi uçaklar üretmektedir. Bu uçaklardan birini edinip default uçaklarla karşılaştırdığınızda, araalrında dağlar kadar fark olduğunu göreceksiniz. Bunları kullanmak ilk başlarda çok zor gelebilir ama inanın sonrasında çocuk oyuncağı gibi olacak.

    * Klavyeyle oynamanın bir sakıncası yok ancak görerek (Aletsiz) iniş yapmakta çok zorlanırsınız. Mutlaka bir Joystick almaya çalışın. Goldmaster'in 15-20 TL civarındna joystickleri mevcut. Bende bi tane var. Bir yıl oldu alalı ve gayet güzel çalışıyor.

    * Oyunda ülkemiz malesef çöl gibi. Hiç yeşillendirme yapılmamış. Bunları da yine eklentilerle halledebilirsiniz. (ÖRN: FTX Global)

    * Sceneryler kullanarak hava alanlarını daha gerçekçi yapabilirsiniz.

    * Ayrıca uçmanın bir anlamı olsun diye de FSPassengers eklentisini kullanmanızı öneririm. Uçağa yolcu, yakıt, kargo vs alabiliyorsunuz. Anons yapabiliyor, Taxi müzikleri çalabiliyor, havada yiyecek-içecek servisi yapabiliyorsunuz. Uçuş performansınıza göre puan alıyorsunuz.

    * Simulasyonda biraz daha ilerledikten sonra FS2Crew kullanabilirsiniz. Uçağınızda bir yardımcı pilot oluyor. Kendiniz konuşarak ona komut verebiliyorsunuz. Aşağıda bununla ilgili bir videı var bakabilirsiniz.


    Daha yazacak çok şey var aslında. FSX'le son bir yılı profesyonel olmak üzere 4 yıldır ilgileniyorum. FSX le ilgili bilgi almak isteyen arkadaşlara yardımcı olmaktan mutluluk duyarım. PM atmanız yeterli.

    Hepinize iyi uçuşlar, iyi forumlar.

    FS2CREW İLE UÇUŞ

    http://youtu.be/mXDRjsOF2sw


    TRABZON'A İNİŞ

    http://www.youtube.com/watch?v=TpVRHKAA-3A



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Diophantus -- 3 Şubat 2014; 6:20:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Albay7

    Merhaba arkadaşlar yaklaşık 2 hafta önce FSX'e başladım. Bu 2 haftada öğrenebileceğim maksimum seviyede bilgileri öğrendiğimi sanıyorum. PMDG 737 ile kalkış yapıp ils ile inebilecek seviyedeyim. Şimdi size çeşitli sorularım olacak.

    1) Taxi esnasında yönlendirmeyi eleronlarla mı rudderlarla mı yapıyoruz? Ben rudderlarla yapıyorum.

    Eleronla dönüş yapamasınız. Aslında rudder ile de dönüş yapamazsınız, 737ng serisinde rudder pedalları aynı zamanda ön tekerin dönüşünü de kontrol etmek için tasarlanmıştır. Başka uçaklarda bu kontrol değişebiliyor örneğin rus uçaklarda taxi için bir direksiyon bulunuyor.

    2) FMC'de runway remain bölümüne pistin uzunluğunu mu giriyoruz? Ne işe yarar?

    Pist uzunlukları otomatik olarak fmc'de kayıtlıdır. Kayıtlı olmayan pistler için bu değer girilebilir. Kalkış sırasında N1 değerini maksimum yakıt tasarrufu için ayarlamaya yarar.

    3) cost index ve reserves tam olarak nedir?

    Cost index basitçe anlatmak gerekirse yakıt kullanım oranının hesaplanmasıdır. Cost index değeri 0'a ne kadar yaklaşırsa uçuş o kadar ekonomik gerçekleştirilir. O zaman herkes 0 girsin diyebilirsiniz fakat uçuş için başka faktörleri de göze almak gereklidir. Örneğin 0 cost index ile uçak, climbing konumunda motorları yüksek devirde kullanarak en kısa zamanda cruise (düz uçuş) seviyesine getirmeye çalışacaktır çünkü irtifa ne kadar yüksekse atmosfer daha ince olduğundan yakıt kullanımı azalacaktır. Yüksek devir uçuş sırasında daha fazla ses ve titreşime neden olacaktır ve motor bakım masrafları artacaktır. Ayrıca cost index değeri sayesinde descent safhasında hız 330'a sabitlenir böylece uçak overspeed olmaz. Cost indexin mininmum değeri 0 maksimum değeri ise 500 olarak girilebilir.(NG serisinde 500, eski serilerde 200). Kısaca minimum cost index yakıt tasarrufu sağlar, maksimum cost index vakitten kazandırır. Sonuçta yakıtın parasını siz vermiyorsunuz istediğiniz değeri girebilirsiniz ancak fsairlines gibi bir sistemde uçarken cost indexi 50 girebilirsiniz çünkü yakıtı etkili kullanmak gerekli.

    Reserves ise şöyle açıkalanabilir. Ltba-ltac arası uçacaksınız diyelim ve kullanacağınız yakıt miktarı 4400lbs civarında olacatır, b737-800 için ekstradan 1 saat daha uçabilecek yakın konması gerekir ki bu da 6000lbs civarına tekabül eder. Yani rsv değerini bu 737-800ng için genel olarak 6000lbs olarak ayarlamalısınız ancak bu hava koşullarına ve varış meydanındaki trafiğe göre değişiklik gösterebilir.

    http://fuelplanner.com/ sitesinden hesaplama yapabilirsiniz.

    Bu değerlerin hesaplanması havayolunun dispatcher görevindeki elemanların görevidir. Siz genel geçer rakamlar girebilirsiniz ancak işin mantığı bu şekilde


    4) Yine FMC'de crz alt kısmına seyir yüksekliğimizi giriyoruz. Bu değeri buraya girmemizin ne etkisi var? Uçuşu direkt yönlendiriyor mu? Gösterge mi?

    Uçuş bacaklarının irtifalarının ayarlanması için bu değeri girmeniz önemlidir ancak uçuşu direk olarak yönlendirmez. MCP panelden girdiğiniz irtifa değerini uçak kullanmaktadır. Siz bunları kendinize referans olarak girmelisiniz ayrıca uçak performansını bu değere göre ayarlayacaktır. Örneğin "Top of descent" noktası siz ne kadar yüksek bir irtifa girerseniz varacağınız meydandan o kadar uzaklaşacaktır.

    5) Mini ekran nasıl açıyoruz? Örneğin normalde cockpit görünümü olacak küçük ekranda da uçağımızı dıştan göreceğiz.

    ğ tuşu ile olması lazım.

    6)Kalkış esnasında overheadde adını unuttuğum motor zımbırtısı cont'a alıyoruz.(Sürekli ateşleme için) Bu off'ta kalsa ne olur? Tüm uçuş esnasında Cont'da mı kalmalı?

    ignition anahtarının hangi konumlarda kalması gerektiği checklistte yazmaktadır. Take off sırasında sürekli konumda durmaktadır olası bir arızaya karşı. Teker kestikten sonra flt konumunda durması gerekir diye biliyorum şimdi checkliste bakmak gerekli kesin bilgi için.

    7)Görüntüde sağa sola kaymayı nasıl yapıyoruz?

    shift+enter
    shift+backspace
    ctrl+shift+enter
    ctrl+shift+backspace

    Bu kısayolları ezberleyin çok kullanacaksınız.


    8)Overhead'de kabin basıncı için feet girdiğimiz bir yer var. Bu bölüm zaten auto'da değil mi? Niye girmemiz gerekiyor?


    9)ILS varken VOR ne işe yarar? Ne zaman kullanılmalı?

    ILS yanlızca pist yaklaşmaları için kulanılmaktadır. Vor ise uçuşun her aşamasında kullanılıyor. Simulatöre başlar başlamaz büyük commercial uçaklarda başlamanın bir diğer eksisi de aslında basit kavramların tam olarak öğrenilememesidir.

    Size önerim bir vfr uçak edinin (Default cessna bile yeterli ama A2A Simulations Cessna 172 önerebilirim) ve youtube'dan vor to vor uçuş eğitimlerini inceleyip kendiniz yapmaya çalışın. Emin olun çok yardımcı olacak.


    10)FMC'de Perf İnit'de trans alt var. Buraya neyin yüksekliğini girmeliyiz? Buraya gireceğimiz değer bizzat uçuşu yönlendiriyor mu? Yoksa bir gösterge niteliğinde mi?

    10000 feet altında hız 250kn altında olmalı. Bazı hava bölgelerinde özellikle de askeri bölgelerde bu değer değişebiliyor, o tür hava sahalarından geçerken eğer bir değişiklik varsa girmelisiniz yoksa standart olarak 10000 feet değerini kabul edecektir.

    11)Kalkıştan önce auto brake'i bir aksilik olursa diye rejectable'a alıyoruz. Bir aksilik oldu diyelim ne yapacağız. Rejectable'a almamız neyi değiştirecek?

    Kalkış sırasında gaz kolunu geriye çekip reverser konumuna getirirseniz uçak otomatik olarak air break'leri açıp tekerlere maksimum fren gücü uygulayacaktır. (Tabiki uçuştan önce air breakeleri ARM konumuna getirmiş olmanız gerekir.) V1 hızından sonra kalkış iptal edilemez mutlaka kalkışa devam etmek gerekir. (Tabi pilotun hisleri de bu konuda önemli)

    12)Uçak pistteyken fren için, gazı kesmek ve reversları açmak dışında yapılabilecek başka bir şey var mı benim bilmediğim?(Parking Brakeler fren olarak kullanılmıyor, Bir de sanırım speed brake grounda alınabilir tam emin değilim.)

    Autobreakleri 2-3 konumuna alabilirsiniz. İnişlerde bu kadar değer yeterlidir. İnişten önce air breakleri shift+ö ile ARM konumuna almalısınız böylece reverser açıldığında air breakler de açılarak daha etkili fren yapılmaktadır. Reverserları kapatana kadar ayak freni kullanmanıza gerek yok. Ekstra bilgi; pedallarla uyguladığınız maksimum fren kuvveti auto break maksiumum değerinden daha fazladır.

    13)Herhangi bir leg için hız değerini FMC'de nasıl giriyoruz? Ben alt değerini girebiliyorum ama hızı giremiyorum.

    737NG de FMC panelde bacaklarda iki değer gözükür. (Örn; 180 / FL180). Sol taraf kn değeri ile hızı, sağ taraf ise irtifayı. FMC panele "170/" ifadesini yazıp girmek istediğiniz bacağa tıklarsanız hız değeri değişir. Eğer "/170" ya da "/17000" yazıp bacağa tıklarsanız irtifayı değiştirecektir.

    14)Legslerde bazı yazılar mor gözüküyor. Bu ne anlama gelir?

    Mor aktif olan rotayı gösterir. Beyaz ise sıradaki vor ya da intersection'u.

    14)FMC'de FIX butonu ne işe yarar?

    Fix sayfasını genel olarak crosscheck için kullanmaktayız. Örneğin FMC'de leg sayfasında gitmek istediğimiz bir intersection var ve orada saat kaçta olacağımızı ve yakıt miktarımızı oradan karşılaştırabiliriz.

    Ya da diyelim uzun bir uçuştasınız ve bir yeri işaretlemek istiyorsunuz. Bu noktada before descent checklist yapmanız lazım. Bu noktayı Fix sayfasından işaretlediğinizde Navigasyon ekranında bir yeşil yuvarlak ortaya çıkar ve o noktaya geldiğinizde bir çeşit alarm çalar.

    Başka özellikleri de var ama ben de tam detaylı bilmiyorum.


    Şimdilik bunlar geldi aklıma. Zaten çok fazla ve dağınık oldu, kusura bakmayın. Benim de gözüm korktu :)





    Yukarda eksik ve yanlış olan bilgiler olduğundan soruları yanıtlamaya çalıştım. Tabii ki benim de yanlış bildiğim konular olabilir bunlar hakkında beni uyarırsanız sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blk

    quote:

    Orijinalden alıntı: blk

    arkadaşlar, fsx te rüzgarın yönü ve şiddeti ayarlanabiliyor mu? hava şartlarını stormy weather a getiriyorum. rüzgar hızı en fazla 18 nat oluyor. 18 natda da videolarını bol bol izlediğimiz o harika croswind inişler olmuyor. şöyle yandan ne bileyim 50-60 nat olsa da uçağı yan yan kayarak indirsem ne güzel olacak yahu.

    Arkadaşlar, rüzgar şiddeti ve yönü manuel olarak ayarlanabiliyor mu? Bilgisi olan var mı?

    - Free Flight Sayfası
    - Current Weather --> Change
    - Use Defined Weather --> Wind Direction --> Costumize
    - Advanced Weather
    - Yukardaki sekmelerde Winds var ordan 50-60 verebilirsiniz.

    B738 için maksimum yan rüzgar limiti 36kn.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Avia -- 3 Şubat 2014; 13:27:19 >




  • Avia kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle ayrıntılı cevaplar için çok teşekkürler. Ayak freni dediğiniz nasıl yapılıyor?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Albay7

    Hocam öncelikle ayrıntılı cevaplar için çok teşekkürler. Ayak freni dediğiniz nasıl yapılıyor?

    Kısayolu mouse sol tuşu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunu öğrendiğim iyi oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Avia


    Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blk

    Arkadaşlar merhaba....

    pmdg 737ngx ile manuel uçuş yaparken havada trim kendi kendine dönüyor. ayarladığım derecede kalmıyor. sebebi ne olabilir?

    arkadaşlar tab trimin sabit durması için bir kilit mi var acaba. tab trimle irtifayı sabitliyorum. iki üç saniye sonra trim derecesi kendi kendine değişiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blk

    quote:

    Orijinalden alıntı: blk

    Arkadaşlar merhaba....

    pmdg 737ngx ile manuel uçuş yaparken havada trim kendi kendine dönüyor. ayarladığım derecede kalmıyor. sebebi ne olabilir?

    arkadaşlar tab trimin sabit durması için bir kilit mi var acaba. tab trimle irtifayı sabitliyorum. iki üç saniye sonra trim derecesi kendi kendine değişiyor.

    Autopilotu CWS A konumunda kullanmayı deneyin. CMD konumunda trim otomatik ayarlanıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Avia

    quote:

    Orijinalden alıntı: blk

    quote:

    Orijinalden alıntı: blk

    Arkadaşlar merhaba....

    pmdg 737ngx ile manuel uçuş yaparken havada trim kendi kendine dönüyor. ayarladığım derecede kalmıyor. sebebi ne olabilir?

    arkadaşlar tab trimin sabit durması için bir kilit mi var acaba. tab trimle irtifayı sabitliyorum. iki üç saniye sonra trim derecesi kendi kendine değişiyor.

    Autopilotu CWS A konumunda kullanmayı deneyin. CMD konumunda trim otomatik ayarlanıyor.

    bahsettiğim durum manuel uçuşta oluyor.




  • 
Sayfa: önceki 5657585960
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.