Şimdi Ara

Fulya Yokuşunu 2. viteste çıkabilen var mı? (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
238
Cevap
0
Favori
7.510
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • üşenmedim ve bizzat fulya yokuşuna gidip video çektim, video'da belki çok dik olduğu belli olmayabilir ancak gidip yerinde görünce ne kadar dik olduğu anlaşılıyor. bu arada o yokuşta el frenini kullanmadan kalkmak imkansız, kalksan da debriyajı cayır cayır yersin diyenler için de bizzat kalkış yaptım tam rampanın ortasında durup, ne el freni kullandım ne de yarım debriyaj yaptım mis gibi kalktı. yalnız araç hala 2. viteste çıkmıyor bi kaç kere denedim olmadı.
    işte meşhur yokuş... http://www.youtube.com/watch?v=66TRI0zfLVI
  • aha yine o konu
  • O motor o kasaya güçlüsüz kalıyor, o sebeple 2. viteste bayılması normal, torku yetmiyor.
    2. viteste çıkman illa gerekli mi?
     Fulya Yokuşunu 2. viteste çıkabilen var mı?
  • Ford Mondeo ile 2. viteste rahat çıktım arkadaşlar

    145 hp 190 tork
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Donanımcı Aras

    Ford Mondeo ile 2. viteste rahat çıktım arkadaşlar

    145 hp 190 tork



    bende dizel mondeomla cok rahat cıkyorum

    130 hp 330tork
  • Videodan gördüğüm kadarıyla taş çatlasa 15-20 derece arası bir eğimi var yokuşun.Hatta 20 olmayabilir bile.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: batis

    tam adres olarak bilmiyorum ama şöyle tarif edeyim. leventten etiler istikametine giderken sağ tarafta pelit pastanesinin (tam karşısında jaguar ve acıbadem hastanesi var) sokağından (peker sokak) gireceksin oradan 30 metre gittikten sonra yol ikiye ayrılıyor soldan aşağıya devam edeceksin yaklaşık 80 metre sonra ilk sağda yokuş seni bekliyor olacak



    dediğin yokuşu biliyorum hatta taş taş tır, bu bahsedilen fulya yokuşundan daha dik bir yokuştur bence..

    mussa: emeğin için sağol, debriyaj sizlere ömür sanırım




  • Astrayla 2.viteste çıkabiliyor, ancak yokuşta durursam herhalde bir daha kalkmaz, yazın kağıthane tarafından metrocity'e çıkan yokuşta kalmış ve geri geri inerek yokuşun dibinden tekrar çıkabilmiştim.(utanç+rezillik) Astraların debriyaj balatası biraz zayıf, motoru da alt devirde fena halde baygın (elektrik kumandalı olmasının da etkisiyle) o nedenle durdun mu yandın. Ama ağırlığın da etkisiyle bir kere hız kazandın mı fena halde gidiyor, max tork civarında 130km/h ile gidebiliyorsunuz, max torku 3900 devir/dakikada 6500 devirde de eğlence bitiyor. Bu da ara hızlanmalarını kalas gibi karakterine karşın çok sıkı yapıyor.Çünkü 6000 devirden bir sonraki vitese geçtiğinizde max tork devirinin üstünde kalmış oluyorsunuz. (1.6 twinport) Allahtan frenleri de iyi tutuyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Soylukan


    quote:

    Orjinalden alıntı: batis

    tam adres olarak bilmiyorum ama şöyle tarif edeyim. leventten etiler istikametine giderken sağ tarafta pelit pastanesinin (tam karşısında jaguar ve acıbadem hastanesi var) sokağından (peker sokak) gireceksin oradan 30 metre gittikten sonra yol ikiye ayrılıyor soldan aşağıya devam edeceksin yaklaşık 80 metre sonra ilk sağda yokuş seni bekliyor olacak



    dediğin yokuşu biliyorum hatta taş taş tır, bu bahsedilen fulya yokuşundan daha dik bir yokuştur bence..

    mussa: emeğin için sağol, debriyaj sizlere ömür sanırım

    yok valla debriyaj'da tık yok, bazı arkadaşlar o yokuşta debriyajı yemeden kalkman imkansız falan diyorlardı ama hiç bi şey olmadı, hatta yokuşta durup kalkış da yaptım ve görüldüğü gibi tertemiz kalktı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Videodan gördüğüm kadarıyla taş çatlasa 15-20 derece arası bir eğimi var yokuşun.Hatta 20 olmayabilir bile.

    20'den fazladır, zaten video'da daha az eğmli gibi görünüyor, hatta videoyu izlerken ben de şaşırdım neden bu kadar düz görünüyor diye, yoksa gerçekte bayağı dik.
  • cidden baya dikmis video da belli ediyor kendini ama karadenizli olanlar bilir koy yollarinda daha dik yokuslar var durdunmu kalkman imkansiz birinci vites 2500devirde hic kastirmadan cikacan hatta bazen o devirden bile asagi dusuyo arac onun icin biras daha abanacan gaza
  • karadeniz'e hiç girme zaten, ordaki yolların ortalama eğim derecesi 25 falandır herhalde.
  • ahanda buldum bi tane usak uyyyyy
  • quote:

    Orjinalden alıntı: memisoglu

    ahanda buldum bi tane usak uyyyyy

    benden bahsediyorsan eğer ben karadenizli değilim ama görmüşlüğüm vardır yaylaları falan.
  • VİDEO İÇİN TEŞEKKÜRLER.
    AVENSİS 1. VİTES TAM GAZDAN (DEVİR 6000 İ GEÇİYOR) SONRA, 2. VİTESİ YEMİYOR..
    3. VİTES ÇIKIYORUM DİYENLERE ÇOK GÜZEL BİR CEVAP OLDU...


    quote:

    Orjinalden alıntı: mussa

    karadeniz'e hiç girme zaten, ordaki yolların ortalama eğim derecesi 25 falandır herhalde.
  • dostum sağolasın gayet başarılı bir çekim.emeğine sağlık.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mussa

    üşenmedim ve bizzat fulya yokuşuna gidip video çektim, video'da belki çok dik olduğu belli olmayabilir ancak gidip yerinde görünce ne kadar dik olduğu anlaşılıyor. bu arada o yokuşta el frenini kullanmadan kalkmak imkansız, kalksan da debriyajı cayır cayır yersin diyenler için de bizzat kalkış yaptım tam rampanın ortasında durup, ne el freni kullandım ne de yarım debriyaj yaptım mis gibi kalktı. yalnız araç hala 2. viteste çıkmıyor bi kaç kere denedim olmadı.
    işte meşhur yokuş... http://www.youtube.com/watch?v=66TRI0zfLVI




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    VİDEO İÇİN TEŞEKKÜRLER.
    AVENSİS 1. VİTES TAM GAZDAN (DEVİR 6000 İ GEÇİYOR) SONRA, 2. VİTESİ YEMİYOR..
    3. VİTES ÇIKIYORUM DİYENLERE ÇOK GÜZEL BİR CEVAP OLDU...




    Ben rahat bir şekilde üçledim o yokuşta. Daha önce de bahsetmiştim.

    Küçük Bebek yokuşunu da 2. viteste çok rahat çıktım. Tekrar çıktığımda üçleyip buraya yazarım.

    Avensis beceremiyorsa bu bana cevap olmaz ki..
  • Corsa ve impala ile deniycem. Corsa kilosuna göre güçlü ve torklu bir araç 2 yi rahat bitiricektir, tabi yüksek devirde birden 2 ye atınca yokuşunda etkisi ile patinaja kalabilir ayarlamak lazım ama 2 yi kısa sürede bitirir, 3 de denerim. Impala zaten çoğu zaman 2 de kalkıyor, 1 sadece şöle bi hareket ettirmek için. :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mussa


    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Videodan gördüğüm kadarıyla taş çatlasa 15-20 derece arası bir eğimi var yokuşun.Hatta 20 olmayabilir bile.

    20'den fazladır, zaten video'da daha az eğmli gibi görünüyor, hatta videoyu izlerken ben de şaşırdım neden bu kadar düz görünüyor diye, yoksa gerçekte bayağı dik.

     Fulya Yokuşunu 2. viteste çıkabilen var mı?

    Çıkarken klinometreye baktığımda bu yokuşun en dik noktası 30-35 derece dolaylarındaydı;
     Fulya Yokuşunu 2. viteste çıkabilen var mı?

    Bütün araçlar ağır devirde ve 1. viteste çıktığı ettiği halde fazla devirlenememişti(Unimog hariç ).Hatta çıkarken adrenalin azalmasın da tam gaz çıkabilelim diye Carmina Burana - O Fortuna'yı açmıştım.
    Parkurun son 15-20 metresinde gökyüzü hariç hiç bir şey göremiyorsunuz,o yüzden sadece sonlarda çıkmak biraz güçtü.Ama iniş gerçekten zordu,hele ilk başlarda frene bastığınızda direkt olarak kaymaya başlar,gaza basarsanız da ya ağır devirden çıkacaksınız ya da şanzıman parçalanır.Öyle sert eğimli bir sonu vardı bu tırmanma parkununun.
    Kıyas olması amacıyla anlattım,15-20 dereceyi de söylemeden önce bu resimlere tekrar bakmıştım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RqJnr -- 26 Nisan 2007; 18:04:02 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen

    Corsa ve impala ile deniycem. Corsa kilosuna göre güçlü ve torklu bir araç 2 yi rahat bitiricektir, tabi yüksek devirde birden 2 ye atınca yokuşunda etkisi ile patinaja kalabilir ayarlamak lazım ama 2 yi kısa sürede bitirir, 3 de denerim. Impala zaten çoğu zaman 2 de kalkıyor, 1 sadece şöle bi hareket ettirmek için. :)

    2'yi bitirmek demek hız olarak 100 km'yi bulması demek, bu da o yokuşta imkansız corsa için. 3'te ise imkansız bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mussa -- 26 Nisan 2007; 20:42:16 >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.