Şimdi Ara

Garanti Sanal Kart - Açık Provizyon

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
7
Favori
43.177
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Amazon.com'dan iki adet sipariş verdim bu siparişlerin ücretleri hesabımdan sorunsuz olarak alındı ve siparişler gönderildi ancak bu alınan tutarlar dışında bir de kartımda Açık Provizyon olarak görünen ödemeler kaldı, miktarlar da ufak olmadığı için can sıkan bir durum.

    Banka ile görüştüğümde bu blokelerin alışveriş yaptığım kurum tarafından kaldırılması gerektiği söyleniyor. Amazon.com ile görüştüğümde de bunları bankanın kaldırabileceği söyleniyor, hatta en son amazon.com ile yaptığım görüşmeler sonucunda siparişlerim için alınan bu onay miktarlarının blokelerinin kaldırılmasında kullanılabilecek bir kaç kod verdiler (Settlement Verification Code), bu kodlar ile banka açık provizyonları kaldırabilir denilerek ancak banka ile yaptığım görüşmede böyle bir şey yapılamadığını söylediler ve tekrar amazon.com'un bunları kaldırması gerektiğini söylediler. Bahsettiğim tutarlar yaklaşık 20 gündür açık provizyonda bekliyor.

    Daha önce böyle bir sorun yaşayan var mı? Varsa nasıl çözdüğü konusunda bilgi verirse sevinirim.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Açık Provizyon: Bir Ödeme İşleme Yöntemi

    Açık provizyon, bir satıcının malları veya hizmetleri göndermeden önce müşterinin kredi veya banka kartında bir tutar bloke ettiği bir ödeme işleme yöntemidir. Bu, satıcının müşterinin ödemeyi tamamlayacağından emin olmasını sağlar.

    Açık Provizyonun İşleyişi

    Açık provizyon işlemi şu şekilde gerçekleşir:

    • Müşteri, malları veya hizmetleri satın alır.
    • Satıcı, müşterinin kartında satın alma tutarının tamamı veya bir kısmını bloke eder.
    • Müşteri mal veya hizmeti alır.
    • Satıcı, müşterinin kartına bloke edilen tutarı serbest bırakır.

    Açık Provizyonun Avantajları

    Açık provizyon, satıcılar için aşağıdaki avantajları sağlar:

    • Müşterilerin ödemeyi tamamlayamaması riskini azaltır.
    • Nakit akışını iyileştirir, çünkü satıcılar malları veya hizmetleri göndermeden ödeme alırlar.

    Açık Provizyonun Dezavantajları

    Açık provizyon, müşteriler için aşağıdaki dezavantajları oluşturabilir:

    • Kartlarında bloke edilen tutar nedeniyle harcama limitleri azalabilir.
    • Geri ödemelerin işlenmesi daha uzun sürebilir.

    Açık provizyon, özellikle yüksek değerli ürünler veya hizmetler satan işletmeler için faydalı bir ödeme işleme yöntemidir. Ancak, müşterilerin potansiyel olarak karşılaşabileceği dezavantajları da göz önünde bulundurmak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Benimde başıma böyle birşey gelmişti ama garanti bankasında değil. Ancak Açık provizyonla alakalı. Provizyonda kalan paranın 30 iş günü içerisininde sizin hesabınıza geri yatırılıyor. Yani kısaca her iki taraf da birşey yapmaz ise 30 iş gününun sonunda ne kadar para kalmışsa geri veriliyor veya kaldırılıyor sizin durumunuzda.
  • Teşekkürler tecrübenizi paylaştığınız için.
    Bankaya gidip dilekçe verebileceğimi söyledi en son müşteri hizmetleri ancak nede olsa pek bir süre kalmamış dediğiniz gibiyse, bir süre daha bekleyeyim bakalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cilkay

    Amazon.com'dan iki adet sipariş verdim bu siparişlerin ücretleri hesabımdan sorunsuz olarak alındı ve siparişler gönderildi ancak bu alınan tutarlar dışında bir de kartımda Açık Provizyon olarak görünen ödemeler kaldı, miktarlar da ufak olmadığı için can sıkan bir durum.

    Banka ile görüştüğümde bu blokelerin alışveriş yaptığım kurum tarafından kaldırılması gerektiği söyleniyor. Amazon.com ile görüştüğümde de bunları bankanın kaldırabileceği söyleniyor, hatta en son amazon.com ile yaptığım görüşmeler sonucunda siparişlerim için alınan bu onay miktarlarının blokelerinin kaldırılmasında kullanılabilecek bir kaç kod verdiler (Settlement Verification Code), bu kodlar ile banka açık provizyonları kaldırabilir denilerek ancak banka ile yaptığım görüşmede böyle bir şey yapılamadığını söylediler ve tekrar amazon.com'un bunları kaldırması gerektiğini söylediler. Bahsettiğim tutarlar yaklaşık 20 gündür açık provizyonda bekliyor.

    Daha önce böyle bir sorun yaşayan var mı? Varsa nasıl çözdüğü konusunda bilgi verirse sevinirim.

    hocam şu anda aynı durum bende de var. amazondan 6 aralıkta bir sipariş geçtim ama ertesi günü iptal ettim. sonradan başka ürünler de aldım onlar geldi bir sıkıntım yok ama o 6 aralıkta iptal ettiğim sipariş tutarı hala ön provizyonda bekletiliyor ve ben de aynen sizin durumunuzu yaşadım. hatta hem bankanın hem de amazon'un bana söylediği şeyler de sizinkilerle aynı. defalarca telefon trafiği yaptım. iki tarafta durumu bizle alakalı değil diyor. merak ettim sizin durumunuzda bir gelişme oldu mu? 10 gün oldu hala tutar ön provizyonda bekliyor ve iki taraftan da çözüm alamıyorum




  • Şehir dışındaydım bir süredir o yüzden burayı pek kontrol edemedim, mesajını yeni görüyorum kusura bakma.

    Açık provizyondaki miktar yaklaşık olarak 1 ay sonra otomatik olarak düşüyor ve limitine ekleniyor, herhangi bir şey yapmana gerek yok. Banka bu konuda yardımcı olma konusunda çok yetersiz, boşu boşuna gidip dilekçe verip uğraşma derim.

    @darbelux
  • Açık Provizyon henüz sizin hesabınıza yansıtılmamıştır. Sadece limitten düşer. Yani Açık Provizyonda olan bişey hesap kesim tarihinde size yansıtılamaz.

    İnternet üzerinden alışverişte, sanal PoS cihazları kartın gerçek olduğunu doğrulamak için karttan küçük miktarda meblağ talep eder. Eğer karttan olumlu cevap gelirse site bu meblağyı almaz çünkü bu meblağ için kapatma mesajı yollamaz (batch close). Batch Close mesajı yollamayan her meblağ açık provizyonda kalır, belli bir süre sonra expire olur yani zaman aşımı olup otomatikman silinir. Limit size geri gelir, ücret zaten talep edilmez açık provizyon olduğu için.
  • Merhaba su anda bendede aynı durum sozkonusu amazonda bana settlement verıfıcatıon code verdı.Ben ınınal kart ıle alısverıs yapmıstım.ınınalı aradıgımda 11 ıcerısınde eger oyle bırsey varsa kredı kartınıza gerı gelır demıstı.Benım durumum şu ben amazondan alışveriş yaptım sonra amazon benim hesabımı kapattı vede parayı kredi kartımdan ininalden çekti.Vede settlement verification code veriyor şimdide.Ne yapılmalı bu durumda anlamadım.ininalin bankası ing bank onamı dilekçe yazmam gerekiyor.Yoksa 11 gün sonra kredi kartıma para gelecek mi? gerçi 7 gün zaten oldu hala gelmedi.yoksa 30 gün sonramı gelecek ne oldugu belli değil bir bilgisi olan var mı?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • aynı durum bende de var.
    Amazon'dan Garanti sanal kart ile alışveriş yaptım.
    Sanal karta alışveriş tutarını biraz geçecek kadar para aktardım.
    Kaç gündür provizyonda bekliyordu işlem.
    Bugün baktım dönem içine girmiş, ancak provizyonda da aynı işlem bekliyor gözüküyor ve sanal kartın limiti de doğal olarak eksiye düşmüş.

    şimdi sanal kartı tekrar kullanmak için 30 gün mü bekleyeceğiz?
  • Bendede aynı problem var arkadaşlar. Bir aydan daha erken almanın yolu yokmu hiç?
  • Konuyu hortlamış gibi olucaz ama garanti sanal kart'la taksitli alışveriş yaptım fakat iptal ettim. Sanırım iade 1 ay'ı buluyor dediğiniz gibi.Şu anda açık provizyonda gözüküyor. İade olurken limit her ay taksit tutarında mı açılıyor yoksa toplam tutar mı geçiyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Weezer -- 29 Eylül 2015; 17:28:35 >
  • Aynı durum bendede var sanal kartım ekside göründüğü için başka alışveriş yapamıyorum.Bunu iyi derecede ingilizce bilen bir arkadaş amazona izah edebilirmi çekim denemesi yapmasınlar kartımız eksiye düşüyor başka alışveriş yapamıyoruz diye amazon bu durumda kendini baltalıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cango69 -- 10 Mart 2016; 15:36:31 >
  • Cango69 kullanıcısına yanıt
    Kendilerini baltalamıyorlar, kendilerini güvenceye alıyorlar, provizyon alarak kartınızda limit olup olmadığı kontrol ediliyor ancak provizyonlar nedense kaldırılmıyor 1 ay sonra otomatik olarak kalkması bekleniyor, işlem yapılmadığı için. Zamanında bu konu ile ilgili banka ve amazon ile epey bir görüşmüştüm, banka amazon tarafından kaldırılması gerekiyor diyor, amazon da banka tarafından kaldırılması gerekiyor diyor, öyle ya da böyle bir ay geciyor ve provizyonlar kalkmış oluyor, uğraşmanızın size kazandıracağı pek bir şey yok, yurt dışından alışveriş yapıyorsanız bir çok sitede benzer durumlar oluyor buna hazırlıklı olarak alışveriş yapmak gerekiyor. Ya da imkan varsa paypal vb. ödeme yöntemleri tercih edilebilir.
  • cilkay C kullanıcısına yanıt
    Amazon kendi bilir o zaman bende alışverişimi yapmam daha öncede alışveriş yapmıştım ama böyle açık provizyona düşmemişti şöyle yapmıştım ilk alınan paradan sonra sanal kartımı alışverişe kapatmıştım bu sefer öyle yapmadım böyle oldu.Bende bankayla görüştüm amazon işlemi muhasebeleştirmediği için böyle kalıyor dedi firmanın satışı muhasebeleştirmesi gerekiyor ondan sonra provizyon kalkar demişti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cango69 -- 10 Mart 2016; 16:15:44 >
  • Benzer bir durumu şu an ben de yaşıyorum, Ziraat'in Kredi Kartı ile. Buradaki yorumlardan anladığım kadarıyla, bu ''provizyon'' dedikleri şey; güvenoyu gibi bir şey.
    Kartın işleme açık olup olmadığını tetkik ediyorlar bir nevi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tjrr -- 13 Mart 2016; 18:18:53 >
  • Arkadaslar merhaba.bende sizin durumunuza benzer durumdayim.Bu islem yaptigim sanal kartla amazondan cok islem yaptim ama bu islem ilk iptal islemim neyse 14 agustosta 772.73 dolarlik bir islem yaptim tutar cepteteb bankasi sanal karttan cekildi ancak ben islemi 15 dk sonra iptal ettim,islemi iptal maili geldi ancak bugun tam 6.gun hala kredi kartima iade gelmedi.acik provizyonda bekliyor.amazon ve banka arasinda telefon ve chat trafiginden yoruldum.hergun internet bankaciligina para iade edildimi diye girip bakmaktan islerime odaklanamiyorum.Banada amazon verification code diye bi kod verdi bankaya iletiyorum banka kodla isimiz yok karsi taraf iade edecek tutar provizyondan dussun diyor.Inanin yoruldum arkadaslar pazartesi gunu harcama itiraz formu gondermeyi dusunuyorum bankaya.Ne yapmami onerirsiniz arkadaslar?Lutfen yardimci olun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Deathburn -- 20 Ağustos 2016; 16:57:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Deathburn kullanıcısına yanıt
    bir süredir kontrol edemedim, öncelikle geç cevap için kusura bakmayın. anlattıklarınız benim ilk mesajda belirttiklerim ile aynı şeyler, ben ugraşmamanızı tavsiye ederim boşu boşuna sinir olmaya gerek yok, 1 ay içinde sorun kendiliğinden düzeliyor zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cilkay

    bir süredir kontrol edemedim, öncelikle geç cevap için kusura bakmayın. anlattıklarınız benim ilk mesajda belirttiklerim ile aynı şeyler, ben ugraşmamanızı tavsiye ederim boşu boşuna sinir olmaya gerek yok, 1 ay içinde sorun kendiliğinden düzeliyor zaten.

    11.gün para iade oldu kredi kartina.Tekrar tesekkurler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vay arkadaş herkeste aynin benimde 19. Gün 275tl arada asili beklio kullanamiozda alisveriste yapamioz amazon.com acik provizyon varsa mail atarsan kapatio daha once kapadi benimkini 5 dakkada hesabima geri dustu para. Buseferki sorunum amazon.de kapama islemi yok islemi muhasebelestiremio banka amazona amazon bankaya suc atio 10 gun daha bekleyelim bakalim nolacaksa. Artik alisveris tutarim kadar gift alacam oyle yapacam alisveris nede.olsa gift parasi aninda cekilior

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayni sorun bende vardi banka sanal kartimi iptal etti simdi para geri iade edilirse nereye iade edilecek?
  • Benimde bir sorum olacak, asıl karttan sanal bakiye tanımlıyorum alış veriş yapıyorum USD veya Euro cinsinden.extrede tekrar USD veya Euro alıp ödüyorum.bana sanki 2 kere ödetiyorlar.nasil olduğu hakkında bilgisi olan var mı?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.