Herkese hayırlı günler. Aracım ford escort mk4 1.3 bl motordur. Aracımda teyipten şase olduğunu fark ettim. Bende kontak bilgi ucu olan kısımla beraber bağladımki aküyü boşta yemesin. Aradan 1 hafta geçti, şarj sorunları meydana geldi. konjektör yerime ampül takılmıştı. Söktüm ve konjektör taktım. aküyü ölçtüm 14.2v geliyo diye sorun yok dedim yola çıktım. 100 mt sonra stop ettim geri marşa basınca akü bitmişti. Şarj dinamosunun kablosunun eski olduğunu fark ettim ve değiştirdim. Yeni konjektör aldım taktım ölçüm yaptım ve 14.18v geliyodu. biraz aküyü şarj ettim sornasında ne görim. Stop etmiyodu. Eski konjektörü takınca yada ampül stop ediyo ancak bütün gösterge ışıkları titriyor(soğuk havada karşılaştım bu sorunla genelde 1 dereceydi hava) hatta devir sati bile frene basınca sinyallerde herşeyde kendi kafasına göre artıyo yada düşüyodu. 1500 devirde giderken cam açmaya basıyorum 2000 devire çıkıyodu.(motorun devrinde düşme artma olmuyo)
size sorum şu elo konjektörde stop eden aracım neden regel konjektörde stop etmiyor. kafayı yiycem konjektör girişlerini direk bağlıyorum ondada stop edebiliyorum ama bu illet regel konjektörde olmuyo