Şimdi Ara

Pistonlardan biri çalışmıyor sorun nedir sizce?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
67.883
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabam Renault Scenıc II.Bu gün yine her zamanki gibi arabayı çıkarttık ve işe gittik babamla herşey normaldi.Ancak iş dönüşü yolda giderken araba bir anda tekledi ve yol bilgisayarı egr valfi arızalandı dedi 2 sn geçti katalitik konvertör arızası dedi 2 sn geçti asr esp arızalandı filan dedi.Eve zor düştük ve ilk pistonun çalışmadığını öğrendik.Araba tekliyor rölantide sürekli.Yani ateşleme yapılmıyor.Servise gitsem binbir türlü masraf çekecekler.Bunun yapım maliyeti ne kadar olur?Ayrıca beyinde problem olmuş olabilirmi çünkü her 2 sn de bir farklı arızalar verdi.Yardımlarınızı bekliyorum.........



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Silindirlerinden Biri Çalışmıyorsa Ne Yapmalısın?

    Motorun bir silindiri çalışmıyorsa, aracın performansı önemli ölçüde düşebilir ve yakıt tüketiminde artış gözlemlenebilir. Bu sorun çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir ve her birinin kendine özgü belirtileri vardır.

    Motor Silindirinin Çalışmama Nedenleri:

    • Buji arızası: Arızalı bir buji, silindirin içine doğru kıvılcım göndermeyerek ateşlemenin gerçekleşmemesine neden olabilir.
    • Yakıt enjektörü tıkanıklığı: Tıkanmış bir yakıt enjektörü, silindire yeterli yakıt ulaşmasını engelleyerek çalışmasını durdurabilir.
    • Sıkışmış veya kırık valf: Sıkışmış veya kırık bir valf, silindirin hava veya yakıt almasını önleyerek çalışmasını engelleyebilir.
    • Hasarlı piston segmanları: Hasarlı piston segmanları, silindir içindeki sıkıştırmanın kaybolmasına neden olarak ateşlemeyi engelleyebilir.
    • Yanmış piston: Yanmış bir piston, silindir içindeki sıkıştırmayı azaltarak çalışmayı engelleyebilir.

    Silindirin Çalışmadığına Dair Belirtiler:

    • Motor gücünde azalma: Çalışmayan bir silindir, aracın genel gücünü azaltacaktır.
    • Rölantide düzensizlik: Çalışmayan bir silindir, motorun rölantisinde düzensizliğe neden olabilir.
    • Artmış yakıt tüketimi: Çalışmayan bir silindir nedeniyle diğer silindirler daha fazla çalışmak zorunda kalacağından yakıt tüketimi artacaktır.
    • Egzoz dumanında değişiklikler: Çalışmayan bir silindir, egzoz dumanının renginde veya kokusunda değişikliklere neden olabilir.

    Çalışmayan Bir Silindirle Yapılması Gerekenler:

    Bir silindirin çalışmadığından şüpheleniyorsan, sorunun nedenini belirlemek için bir tamirciye başvurmalısın. Sorunun teşhisi ve onarımı, sorunun ciddiyetine bağlı olarak değişebilir.

    Çalışmayan bir silindirle araç kullanmak, aracın performansını ve güvenliğini etkileyebileceğinden önerilmez. Sorunu en kısa sürede çözmek için bir tamirciye başvurmalısın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Benzinli olduğunu kabul edersek ateşleme bobini yanmış ve bundan ötürü de araç sadece 3 silindirde gidiyor, benzin püskürtmesi yapıldığından eksoz sistemindeki yanmamış yakıt ve hava karışımı aniden artış göstermiş ve bu da yol bilgisayarında uyarılara sebep olmuştur. Renault'ların benzinli motorlarında bu ateşleme bobini arızasına sıkça rastlanıyormuş.

    Yetkili servis kadar özel servis hatta sanayide iyi bir tamirci de halledebilir. 1 Ay önce 2003 model SEAT Toledo'nun ateşleme bobini yandı, 65 TL'ye yenisi alındı ve takıldı.

    Yol bilgisayarında veya araç ECU'sunda bir arıza olduğunu sanmıyorum.

    Geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Benzinli olduğunu kabul edersek ateşleme bobini yanmış ve bundan ötürü de araç sadece 3 silindirde gidiyor, benzin püskürtmesi yapıldığından eksoz sistemindeki yanmamış yakıt ve hava karışımı aniden artış göstermiş ve bu da yol bilgisayarında uyarılara sebep olmuştur. Renault'ların benzinli motorlarında bu ateşleme bobini arızasına sıkça rastlanıyormuş.

    Yetkili servis kadar özel servis hatta sanayide iyi bir tamirci de halledebilir. 1 Ay önce 2003 model SEAT Toledo'nun ateşleme bobini yandı, 65 TL'ye yenisi alındı ve takıldı.

    Yol bilgisayarında veya araç ECU'sunda bir arıza olduğunu sanmıyorum.

    Geçmiş olsun.
    Hocam araba benzinli onu yazmayı unutmuşum özür dilerim.Allah'tan iyi bir usta bulurum.Malum Sivasın şartları işte.ECU'da arıza olmadığını söyleyerek içime bir nebze de olsa su serptin sağolasın.Sorun dediğiniz gibidir de bi an önce hallolur.Yok eğer ECU'da problem çıkarsa işimiz uzun gibi görünüyor.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Benzinli olduğunu kabul edersek ateşleme bobini yanmış ve bundan ötürü de araç sadece 3 silindirde gidiyor, benzin püskürtmesi yapıldığından eksoz sistemindeki yanmamış yakıt ve hava karışımı aniden artış göstermiş ve bu da yol bilgisayarında uyarılara sebep olmuştur. Renault'ların benzinli motorlarında bu ateşleme bobini arızasına sıkça rastlanıyormuş.

    Yetkili servis kadar özel servis hatta sanayide iyi bir tamirci de halledebilir. 1 Ay önce 2003 model SEAT Toledo'nun ateşleme bobini yandı, 65 TL'ye yenisi alındı ve takıldı.

    Yol bilgisayarında veya araç ECU'sunda bir arıza olduğunu sanmıyorum.

    Geçmiş olsun.


    hocam mükemmel bir diagnostic yaklaşım olmuş.adım adım sorunu tespit etmişsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Benzinli olduğunu kabul edersek ateşleme bobini yanmış ve bundan ötürü de araç sadece 3 silindirde gidiyor, benzin püskürtmesi yapıldığından eksoz sistemindeki yanmamış yakıt ve hava karışımı aniden artış göstermiş ve bu da yol bilgisayarında uyarılara sebep olmuştur. Renault'ların benzinli motorlarında bu ateşleme bobini arızasına sıkça rastlanıyormuş.

    Yetkili servis kadar özel servis hatta sanayide iyi bir tamirci de halledebilir. 1 Ay önce 2003 model SEAT Toledo'nun ateşleme bobini yandı, 65 TL'ye yenisi alındı ve takıldı.

    Yol bilgisayarında veya araç ECU'sunda bir arıza olduğunu sanmıyorum.

    Geçmiş olsun.
    ateşleme bobini her silindir için ayrı ayrı mı var acaba?
    marka farklılığından sayıları farklı olabilir. (her silindire ayrı ayrı ya da tüm silindirlere gibi)

    belki ilgili silindiri ateşleyen buji arızası ya da ilgili kablosu da olabilir.
    3 silindir de sorun yoksa 4 silindiri de ateşleyen ortak parçalarda sorun olacağını sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    ateşleme bobini her silindir için ayrı ayrı mı var acaba?
    marka farklılığından sayıları farklı olabilir. (her silindire ayrı ayrı ya da tüm silindirlere gibi)

    belki ilgili silindiri ateşleyen buji arızası ya da ilgili kablosu da olabilir.
    3 silindir de sorun yoksa 4 silindiri de ateşleyen ortak parçalarda sorun olacağını sanmıyorum.


    sanırım indüksyon bobini transistörden sonra takılıyor.yani akımın yüksek gerilime çıkarılması beyin çıkışı ve buji arasında gerçekleşiyor.ya da uyduruyo da olabilirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    ateşleme bobini her silindir için ayrı ayrı mı var acaba?
    marka farklılığından sayıları farklı olabilir. (her silindire ayrı ayrı ya da tüm silindirlere gibi)

    belki ilgili silindiri ateşleyen buji arızası ya da ilgili kablosu da olabilir.
    3 silindir de sorun yoksa 4 silindiri de ateşleyen ortak parçalarda sorun olacağını sanmıyorum.


    sanırım indüksyon bobini transistörden sonra takılıyor.yani akımın yüksek gerilime çıkarılması beyin çıkışı ve buji arasında gerçekleşiyor.ya da uyduruyo da olabilirim

    Alıntıları Göster


    evet galiba öyleymiş.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Sizce bu bir sorun mudur?
    3 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    ateşleme bobini her silindir için ayrı ayrı mı var acaba?
    marka farklılığından sayıları farklı olabilir. (her silindire ayrı ayrı ya da tüm silindirlere gibi)

    belki ilgili silindiri ateşleyen buji arızası ya da ilgili kablosu da olabilir.
    3 silindir de sorun yoksa 4 silindiri de ateşleyen ortak parçalarda sorun olacağını sanmıyorum.


    sanırım indüksyon bobini transistörden sonra takılıyor.yani akımın yüksek gerilime çıkarılması beyin çıkışı ve buji arasında gerçekleşiyor.ya da uyduruyo da olabilirim

    Alıntıları Göster
    quote:

    ateşleme bobini her silindir için ayrı ayrı mı var acaba?
    marka farklılığından sayıları farklı olabilir. (her silindire ayrı ayrı ya da tüm silindirlere gibi)

    belki ilgili silindiri ateşleyen buji arızası ya da ilgili kablosu da olabilir.
    3 silindir de sorun yoksa 4 silindiri de ateşleyen ortak parçalarda sorun olacağını sanmıyorum.


    Evet her silindire ayrı ayrı var.3 silindir de sorun yok sorun tek silindirde.Ayrıca yağ akmış arızalı pistonun olduğu yerdeki kablolardan.Benim korkum sorun ECU da ise.Birde 3 ay önce arabaya müzik sistemi yapırmıştık.Renaultlarda set yapınca ECU kafayı yiyor diyorlar.İnşaallah sorun yukarda hocamın dediği gibidir de hallolur.....Yarın bujiyi söküp bakacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ONRCNGTI

    quote:

    ateşleme bobini her silindir için ayrı ayrı mı var acaba?
    marka farklılığından sayıları farklı olabilir. (her silindire ayrı ayrı ya da tüm silindirlere gibi)

    belki ilgili silindiri ateşleyen buji arızası ya da ilgili kablosu da olabilir.
    3 silindir de sorun yoksa 4 silindiri de ateşleyen ortak parçalarda sorun olacağını sanmıyorum.


    Evet her silindire ayrı ayrı var.3 silindir de sorun yok sorun tek silindirde.Ayrıca yağ akmış arızalı pistonun olduğu yerdeki kablolardan.Benim korkum sorun ECU da ise.Birde 3 ay önce arabaya müzik sistemi yapırmıştık.Renaultlarda set yapınca ECU kafayı yiyor diyorlar.İnşaallah sorun yukarda hocamın dediği gibidir de hallolur.....Yarın bujiyi söküp bakacağım.

    Alıntıları Göster
    Esas mesleğim elektrik/elektronik teknisyenliğidır.

    Eskiden:

    Platin
    Bobin
    Meksefe
    Tevzi Makarası
    Distribütör
    Distribütör Kapağı
    Avans Ayarı

    gibi analog şeyler vardı. Distribütöre giden mil hareketini eksantrik milinden alırdı (90 derecelik helisel dişli sistemi ile) ve milin en altında yağ pompası bulunurdu, en üstte de distribütör. Akünün 12 Volt DC elektrik gerilimi benzin-hava karışımını ateşlemek için gereken kıvılcımı üretemeyeceğinden (teşekkürler Robert Bosch!) (anot ve katod ararasında atlama yapılamaz) 12 Volt DC'yi 12.000 veya 18.000 V'ye çevirmek için Doğru Akımı önce Alternatif Akıma çıkarmak gerekir ve o da distribütörün içindeki Platin ile yapılır. Platin iki kontaktan oluşur ve devreyi sürekli açıp kapatarak bir dalga (basit dalga osilatörü ama kare dalga değil, sinüs de değil, sadece yarım sinüs) üreterek bobine gönderir. Bobinin primer sargısına giren 12V Alternatif Akım (AC) bobinin sekonder sargısında çok daha yüksek bir voltajın üretilmesine sebep olur ve bu voltaj da distribütöre gönderilerek tevzii makarası vasıtası ile distribütör kapağındaki kömür uclara ve oradan da kablolarla bujilere aktarılır, bujide voltaj gidecek başka bir yol bulamadığından anot-katod arasında atlar ve kıvılcım (spark) meydana gelerek silindirde eski zamanda karbüratör ama yeni zamanda püskürtme yardımı ile sevk edilen benzin-hava karışımını karışımını ateşler. Patlamanın etkisi ile piston aşağıya itilir, biyel kolu yardımı ile krank milini çevirir, krank mili volanı çevirir, volan da debriyaj-baskı-balata-bilya vasıtası ile şanzımandaki dişlileri, onlar da şaftı, şaft da diferansiyeli, diferansiyel de miller ve miller de tekerleri çevirir, lastik döner ve araç hareket eder.

    Platin sürekli açıp kapanarak parazit üretir ve bu da radyo dalgalarınıda enterferans olarak algılanır (cızırtı) ve onu da önlemek için meksefe (kondansatör) kullanılır.

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Esas mesleğim elektrik/elektronik teknisyenliğidır.

    Eskiden:

    Platin
    Bobin
    Meksefe
    Tevzi Makarası
    Distribütör
    Distribütör Kapağı
    Avans Ayarı

    gibi analog şeyler vardı. Distribütöre giden mil hareketini eksantrik milinden alırdı (90 derecelik helisel dişli sistemi ile) ve milin en altında yağ pompası bulunurdu, en üstte de distribütör. Akünün 12 Volt DC elektrik gerilimi benzin-hava karışımını ateşlemek için gereken kıvılcımı üretemeyeceğinden (teşekkürler Robert Bosch!) (anot ve katod ararasında atlama yapılamaz) 12 Volt DC'yi 12.000 veya 18.000 V'ye çevirmek için Doğru Akımı önce Alternatif Akıma çıkarmak gerekir ve o da distribütörün içindeki Platin ile yapılır. Platin iki kontaktan oluşur ve devreyi sürekli açıp kapatarak bir dalga (basit dalga osilatörü ama kare dalga değil, sinüs de değil, sadece yarım sinüs) üreterek bobine gönderir. Bobinin primer sargısına giren 12V Alternatif Akım (AC) bobinin sekonder sargısında çok daha yüksek bir voltajın üretilmesine sebep olur ve bu voltaj da distribütöre gönderilerek tevzii makarası vasıtası ile distribütör kapağındaki kömür uclara ve oradan da kablolarla bujilere aktarılır, bujide voltaj gidecek başka bir yol bulamadığından anot-katod arasında atlar ve kıvılcım (spark) meydana gelerek silindirde eski zamanda karbüratör ama yeni zamanda püskürtme yardımı ile sevk edilen benzin-hava karışımını karışımını ateşler. Patlamanın etkisi ile piston aşağıya itilir, biyel kolu yardımı ile krank milini çevirir, krank mili volanı çevirir, volan da debriyaj-baskı-balata-bilya vasıtası ile şanzımandaki dişlileri, onlar da şaftı, şaft da diferansiyeli, diferansiyel de miller ve miller de tekerleri çevirir, lastik döner ve araç hareket eder.

    Platin sürekli açıp kapanarak parazit üretir ve bu da radyo dalgalarınıda enterferans olarak algılanır (cızırtı) ve onu da önlemek için meksefe (kondansatör) kullanılır.

    Taner Göde

    Alıntıları Göster
    Ateşleme yapmıyorsa

    1 - buji bozulmuş olabilir
    2 - bujiyi besleyen elektrik kablosu yerinden cıkmıs olabilir
    3 - enjektör bozulmuş olabilir
    4 - enjektöre benzini aktarak yakıt borusu tıkanmış olabilir


    Yani muhtemelen çok basit bir arızadir

    EGR hatası vs de arkadaşın dedigi gibi zengin yakıt cıkısından kaynaklanıyordur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _1301217_

    Ateşleme yapmıyorsa

    1 - buji bozulmuş olabilir
    2 - bujiyi besleyen elektrik kablosu yerinden cıkmıs olabilir
    3 - enjektör bozulmuş olabilir
    4 - enjektöre benzini aktarak yakıt borusu tıkanmış olabilir


    Yani muhtemelen çok basit bir arızadir

    EGR hatası vs de arkadaşın dedigi gibi zengin yakıt cıkısından kaynaklanıyordur

    Alıntıları Göster
    benim astrada benzer hatalar vermişti(esp hariç),ateşleme bobini değişti...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: superposition

    benim astrada benzer hatalar vermişti(esp hariç),ateşleme bobini değişti...

    Alıntıları Göster
    en basitinden başlamak lazım ilk bakılacak şey buji kablosunun buji üstünden çıkıp çıkmadığıdır. Eğer tmeas yoksa akım üretilsede bujiye gitmez ve ateşleme olmaz.kolaydan zora doğru bakılması işin doğrusudur.
    1- buji kablosu bağlantıları kontrolü
    2- Buji tırnak aralığı kontrolü ve buji temizliği (eğer ateşleme olmamışsa yakıt silindir içinde yanmadan kaldığı için bujiyi iyice pisletmiştir. Temizlenmesi şarttır.
    3- her 2 maddedekiler sağlam ve problem yok ise ise bobin , enjentör vs çeklinde ileri derece kontrollere geçilmesi gerekirç Bunları bir ustanın yapması daha doğrudur.

    eğer üçüncü maddedeki arızalardan biri gerçekleşmiş ise iki nolu maddedeki şart da gerçekleşmiş olduğu için beraber uygulama yapılması gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    en basitinden başlamak lazım ilk bakılacak şey buji kablosunun buji üstünden çıkıp çıkmadığıdır. Eğer tmeas yoksa akım üretilsede bujiye gitmez ve ateşleme olmaz.kolaydan zora doğru bakılması işin doğrusudur.
    1- buji kablosu bağlantıları kontrolü
    2- Buji tırnak aralığı kontrolü ve buji temizliği (eğer ateşleme olmamışsa yakıt silindir içinde yanmadan kaldığı için bujiyi iyice pisletmiştir. Temizlenmesi şarttır.
    3- her 2 maddedekiler sağlam ve problem yok ise ise bobin , enjentör vs çeklinde ileri derece kontrollere geçilmesi gerekirç Bunları bir ustanın yapması daha doğrudur.

    eğer üçüncü maddedeki arızalardan biri gerçekleşmiş ise iki nolu maddedeki şart da gerçekleşmiş olduğu için beraber uygulama yapılması gerekir.

    Alıntıları Göster
    Bobin arızası gıbı gelıyor banada. Megane fazI lerın kronık sorunu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE

    Bobin arızası gıbı gelıyor banada. Megane fazI lerın kronık sorunu.

    Alıntıları Göster
    Piston sözcüğünü duymayalı veya telaffûz etmeyeli epey oldu, aklıma tamirhanedeki çıraklara takılan lâkaplar geldi

    1. Buji Kemal
    2. Piston Hamdi
    3. Kriko (adı öyle kaldı, gerçek adını ben dahi bilmiyorum)
    4. Japon (gözlerinden, İstanbul'a gitti, otopark mafyası oldu, şimdi hapiste)
    5. Rodajcı Adnan (ustaydı, motor açardı, tamirhaneyle ilgisi yoktu)





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Piston sözcüğünü duymayalı veya telaffûz etmeyeli epey oldu, aklıma tamirhanedeki çıraklara takılan lâkaplar geldi

    1. Buji Kemal
    2. Piston Hamdi
    3. Kriko (adı öyle kaldı, gerçek adını ben dahi bilmiyorum)
    4. Japon (gözlerinden, İstanbul'a gitti, otopark mafyası oldu, şimdi hapiste)
    5. Rodajcı Adnan (ustaydı, motor açardı, tamirhaneyle ilgisi yoktu)



    Alıntıları Göster
    Mekanik Ateşleme Sistemi (Hareketli Parçalar)



    Elektronik Ateşleme Sistemi (Hareketsiz Parçalar)





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Mekanik Ateşleme Sistemi (Hareketli Parçalar)



    Elektronik Ateşleme Sistemi (Hareketsiz Parçalar)



    Alıntıları Göster
    Arkadaşım benzinli motorsa ateşleme bobini olma olasılığı çok yüksek.Renault orjinal ateşleme bobinlerinde böyle bir sıkıntı oluyor ateşleme bobini çok pahalı bir şey değil.Kahverengi başlı bobin, markası valeo sanırım alırsanız sorun kalmaz.Yanlız şöyle bir durum var bobin arıza verdiği için bobini değiştirsenizde otomobil aynı sorunu verecektir.Bu yüzden değiştirilen bobinin araca tanıtılması gerekiyor.Sanayide özel Renault serviside bu işi halledebilir sanırım.Servise gidip olmadık masraflar çıkarmaya değmez.Tabi sorun zannetiğimiz gibiyse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Arkadaşım benzinli motorsa ateşleme bobini olma olasılığı çok yüksek.Renault orjinal ateşleme bobinlerinde böyle bir sıkıntı oluyor ateşleme bobini çok pahalı bir şey değil.Kahverengi başlı bobin, markası valeo sanırım alırsanız sorun kalmaz.Yanlız şöyle bir durum var bobin arıza verdiği için bobini değiştirsenizde otomobil aynı sorunu verecektir.Bu yüzden değiştirilen bobinin araca tanıtılması gerekiyor.Sanayide özel Renault serviside bu işi halledebilir sanırım.Servise gidip olmadık masraflar çıkarmaya değmez.Tabi sorun zannetiğimiz gibiyse.

    Alıntıları Göster
    renaultların benzinli motorlarının kronik sorunudur bobin sorunu taş çatlasa 300 lira gibi bir masrafı tutar tam olarak fiyatını bilmiyorum forumdan duyduğum kadarıyla söylüyorum size,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    renaultların benzinli motorlarının kronik sorunudur bobin sorunu taş çatlasa 300 lira gibi bir masrafı tutar tam olarak fiyatını bilmiyorum forumdan duyduğum kadarıyla söylüyorum size,

    Alıntıları Göster
    Arkadaşın Astra'sında aynı sorun vardı. Ateşleme yapamıyordu. Her 100 metrede kaputu açıp kabloları oynatıyorduk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: treabacks

    Arkadaşın Astra'sında aynı sorun vardı. Ateşleme yapamıyordu. Her 100 metrede kaputu açıp kabloları oynatıyorduk.

    Alıntıları Göster
    Temsili resimler:

     Pistonlardan biri çalışmıyor sorun nedir sizce?
     Pistonlardan biri çalışmıyor sorun nedir sizce?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Temsili resimler:

     Pistonlardan biri çalışmıyor sorun nedir sizce?
     Pistonlardan biri çalışmıyor sorun nedir sizce?


    Alıntıları Göster
    Taner abi herşeyi açıklamış

    Renolarda sıkça rastlanan sorunlardan birisi bu.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.