Şimdi Ara

1.0 motor uzun yol tecrübelerim.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
146
Cevap
1
Favori
18.305
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar,

    1.0 motorlu daihatsu sirion ile İstanbul-Kahramanmaraş arası yolculuk yaptım. 1.0 motor ile ilgili tecrübelerimi aktarmak istedim.

    Araç 1.0, 68hp, 94nm tork u olan bir araç. Ağırlık 900kg, araba 4 kişiydik, küçük olan bagaj da doluydu.

    1.0 motor düzlüklerde ve yokuşlarda pek sorun yapmıyor. Düzlük ve yokuş inişlerde 120den aşağı pek düşmedim. Yokuşlara gelince araba gitmemek için elinden geleni yapıyor, kamyonlara bile yol vermek zorunda kalıyorsunuz. 3.vites 80km hızla çıktım çoğu yokuşu. Hızlanmak için devri yüksek tutmak gerekiyor, bu sefer de ekonomisi kalmıyor. 1.0 olmasının bir avantajı kalmıyor.

    Arabanın tüketimi de hızınızla doğru orantılı değişiyor. Ben sakin kullanırım, yokuşlarda arabayı zorlamam derseniz çok yakmıyor. Ama genel olarak uzun yolda çok yakıyor. Ankaraya kadar 6.0 ortalama, Ankaradan Maraş'a kadar da 7.0 ortalama ile geldim. Klima genelde açıktı. Tüketim bence yüksek.

    1.0 motoru eğim olmayan ve ağırlıklı şehir içi kullanacak olanlara tavsiye edebilirim. Belirttiğim durumlarda sorun yaşatmaz, gayet ekonomik olur. Onun dışında 1.3 1.4 almak daha mantıklı.







  • Bu arkadaşın sorunu sadece Tsi ile değil. Genel bir üslup problemi var. Hangi marka model olursa olsun, aracın ne kadar yaktığını yol bilgisayarına bile öğretmeye kalkan bir tarzı var. Kendi kullandığı araçlar neyse diğer tüm araçları onlar gibi sanıyor. Bir de karşısındaki insanı yalancı yerine koyup kendi inandığı şeyde ısrar etme gibi bir sıkıntısı da var. Birkaç mesaj geriye giderseniz ne demek istediğimi anlarsınız.
    ben bu forumda dizelden fazla yakan benzinli sahibi daha görmedim. herkes harika motorlu araç kullanıyor. ülkede bireysel olsun filo olsun dizel adamlar ahmak bir benzinli sahipleri akıllı. 120 ortalamayla 6 lt yaktığını söyleyenler (120 km/s ortalama hızın ne olduğunun farkında değil muheterem sallıyor) rampa yukarı klima açık araba paket sorunsuz çıkanlar. züğürt tesellisinin sonu yok. hayatımızda hiç benzinli araba kullanmasak yiyeceğimiz teraneler. boşa zorlamayın arkadaşlar komik oluyorsunuz. arabalarınız bal gibi fazla yakıyor. benzinli az yaksaydı bu ülkede lpg gerçeği olmazdı.
    İşte bir de bunu diyerek insanı yalancı durumuna düşürüyorsunuz. Sizin gibiler yüzünden insanlar forumda yorum yazmak istemiyor.

    Sizin dediğiniz marka fanatikliğini yapan insanlar da var. Örneğin boş paket Poloyu yere göğe sığdıramayıp full donanımlı japon araçlarını kötüleyen insanlar var. Ama biz sana yol bilgisayarında yazan rakamı söylüyoruz. Marka fanatikliği dediğiniz şey bunun neresinde? Halen aksini iddia ederek karşınızdakine siz yalancısınız demek istiyorsunuz. İşte üslubunuzdaki problem burda.
    Civic de olmasa ne yapacaktınız bilemiyorum. Civicteki motor çok eski, avrupada da satılmıyor. Bu yüzden diğer motorlar kadar geliştirmediler. Lpg için bizde satışına devam ediliyor. Yine de bu motorla fabrika değerlerini yakalamak çok kolay. Tsi ler gibi değil.

    Civic leondan 150kg kadar daha ağır. Bunun da etkisiyle tüketimi biraz fazla.

    Mazda 3, yeni corolla gibi modellerin atmosferik değerlerine de bakabilirdin. Neden bakmadın? İşine mi gelmedi? Bir de mümkünse nedc değil de wltp verileriyle konuşalım. Sahtekar vag grubunun bu konuda da ne kadar sahtekar olduğu wltp verileriyle daha iyi belli oldu.

    Tüketim paylaşıyorsan araç yükünü, rakım farkını vs vs detayları belirtmek durumundasın. Aksi halde gereksiz mesajdan öteye gitmez sizinki gibi. Ben uzun yolda 2.5 yakıyorum.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    1.0 Motor Araba ile Uzun Yol Deneyimleri

    1.0 motor araçlar, uzun yolculuklar için uygun bir seçenek olabilir. Ancak yokuş performansı ve yakıt verimliliği gibi faktörleri göz önünde bulundurmak önemlidir.

    1.0 Motorun Yokuş Performansı

    1.0 motorlu araçların yokuş çıkma kabiliyeti, aracın ağırlığı, dişli oranları ve turboşarj olup olmadığına bağlı olarak değişir. Turboşarjlı motorlar, daha fazla güç ve tork sağlayarak yokuşlarda daha iyi performans gösterir.

    1.0 Motor Araba Kullananların Yorumları

    1.0 motorlu araç sahiplerinin yorumları, uzun yol performansları hakkında değerli bilgiler sağlayabilir. Bazı kullanıcılar, yokuşlarda güç eksikliği yaşarken, diğerleri turboşarjlı motorların iyi performans gösterdiğini bildirmiştir.

    1.0 Motor Araba ile Uzun Yol

    1.0 motorlu bir araçla uzun yolculuğa çıkmayı planlıyorsanız, aşağıdaki ipuçlarını göz önünde bulundurun:

    • Yokuşlarda daha düşük viteslere geçerek aracın gücünü koruyun.
    • Hızınızı kademeli olarak artırın ve yokuşun zirvesine ulaştığınızda hızınızı düşürün.
    • Klima ve diğer güç tüketen cihazları gereksiz yere kullanmaktan kaçının.

    1.0 Motorun Diğer Hususları

    1.0 motorlu araçlar genellikle atmosferik motorlara göre daha az yakıt verimlidir. Ayrıca turboşarjlı motorlar, daha pahalı bakım gerektirebilir.

    Sonuç

    1.0 motorlu araçlar, uzun yolculuklar için uygun olabilir, ancak yokuş performansı ve yakıt verimliliği gibi faktörleri dikkatlice değerlendirmek önemlidir. Aracınızın özel özelliklerini ve kullanım ihtiyaçlarınızı göz önünde bulundurarak, size en uygun kararı verebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Paylaşım icin teşekkürler.

    Düşük hacımın sikistirilinca cok yaktığının ispatı olmus. Bencede cok yakmış. 1.6 benzinli olsa daha az yakardi.
  • 1.0 Turbolu, 1500-5500 devir arası sabit 250NM civarı tork veren, 125-140PS arası bir motor olsa 4 litre civarı uzun yolda yakarsınız.
  • Kucuk motor az yakar efsanesi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Kucuk motor az yakar efsanesi..
    Küçük hacimli atmosferik motor az yakar efsanesi desek daha mantıklı. Yakmaz tabi öyle kullanırsanız. Ben dizel araçla 80i geçmedim İzmir-Çeşme arası 3.8Lt yaktı dönüştede 3.2 yaktı bol bol yokuş indim kebap. Uzun yol için tasarlanmadığından benim motorun 120lerde gezseydim 5.5-6LT yakardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    1.0 Turbolu, 1500-5500 devir arası sabit 250NM civarı tork veren, 125-140PS arası bir motor olsa 4 litre civarı uzun yolda yakarsınız.
    Düşük hacim mi yüksek hacim mi daha çok yakar sorusunun cevabı yine havada kaldı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    1.0 Turbolu, 1500-5500 devir arası sabit 250NM civarı tork veren, 125-140PS arası bir motor olsa 4 litre civarı uzun yolda yakarsınız.

    Fiyatını yazmamışsın Şenercim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: steakone

    Düşük hacim mi yüksek hacim mi daha çok yakar sorusunun cevabı yine havada kaldı

    Alıntıları Göster
    Maalesef öyle ben bunu 1339cc'lik honda motorunda keşfettim.Araba 90-100'de sorun yok.120 ve üstünde mübarek 2.0 motordan daha fazla yakıyor.Sankşi araç devir çevirirken kasım kasım kasılması da cabası,üst devirlerde süpürge motoru gibi...
    Kısaca TR için en iyisi 1.6 yada 1.4Turbo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Paylaşım icin teşekkürler.

    Düşük hacımın sikistirilinca cok yaktığının ispatı olmus. Bencede cok yakmış. 1.6 benzinli olsa daha az yakardi.
    120 den aşağı inmeden sürekli yokuş çıkarak ağzına kadar dolu bir araçla 7 litre yakmışsınız.
    soruyorum size aynı araç 1.4 olsaydı aynı şartlar altında 5 litremi yakacaktı yada 6 litremi yakacaktı? o araçta en az 7 litre yakacaktı(daha fazlası olur azı olmaz). siz şimdi diyeceksiniz ki madem aynı yakıtı yakacağım neden 1.0 alalım.
    zaten sorun orada başlıyor size uygun aracı seçmeniz gerekiyor siz ben 120 den aşağı inmem yokuşta allah ne verdiyse basar hızlanırım arabaya 4 kişiden aşağı binmem ve sürekli uzun yol yaparım diyorsanız yanlış araç seçmişsiniz.
    aracınız 5 sene öncesine kadar (artık yeni çıkan turbo ve düşük hacimli motorlar oldukça verimliler) dünyanın en az yakan benzinli araçlarından birisidir.

    umut bey aracın sıkıştırılınca çok yaktığının ispatı olmuş demiş ancak bu bence tamamen bakış açısıyla ilgili, bana kalırsa da ne kadar zorlanırsa zorlansın hiç bir şart altında büyük hacimlilerden fazla yakmadığının ispatı olmuş.
    bu şartlarda 1.4 benzinli, 1.6 benzinli atmosferik araçların ne yakacağını aşağı yukarı herkesin bildiğini düşünüyorum o yüzden bütün değişkenleri ile zorlanan 1.0 aracınıza çok yakmış demek gerçekten haksızlık olur.

    birde klimanız açıkmıydı acaba?




  • Alfa 147 1.6 benzinli ile Ankara'dan Maraş' a (Goksun) 4 kişi + bagaj sabit 110'la gittiğimde 6.2 yakmıştım. Siz Maraş merkeze mı gittiniz? Goksundan Maraş'a eğim olduğu icin cok az yakiyo, devam etseydim 6.1 veya 6 gorurdum herhalde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202

    Alfa 147 1.6 benzinli ile Ankara'dan Maraş' a (Goksun) 4 kişi + bagaj sabit 110'la gittiğimde 6.2 yakmıştım. Siz Maraş merkeze mı gittiniz? Goksundan Maraş'a eğim olduğu icin cok az yakiyo, devam etseydim 6.1 veya 6 gorurdum herhalde.
    Şehir içinde bu tür araçlar yerinde bir seçim olur fakat uzun yolda ise tam bir felaket.
  • Teşekkürler.

    Ben tek kişi için ekonomik olduğunu düşünüyorum 1000cc altı atmosferiklerin. 4 kişi ve bagaj + klima ile elbette zorlanacaktır bu çok normal. Bence az bile yakmış araç.

    Aslında bi BRC falan takılsa biraz da devirli kullanılsa güzel olur, böyle bir şey kafamda var belki ilerde yaparım. 1800 motordan sonra 1000 motor Corsa Easytronic nasıl olacak bakalım öyle bir düşüncem var ama gerçekleştirir miyim zaman gösterecek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 1 Eylül 2013; 11:47:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    120 den aşağı inmeden sürekli yokuş çıkarak ağzına kadar dolu bir araçla 7 litre yakmışsınız.
    soruyorum size aynı araç 1.4 olsaydı aynı şartlar altında 5 litremi yakacaktı yada 6 litremi yakacaktı? o araçta en az 7 litre yakacaktı(daha fazlası olur azı olmaz). siz şimdi diyeceksiniz ki madem aynı yakıtı yakacağım neden 1.0 alalım.
    zaten sorun orada başlıyor size uygun aracı seçmeniz gerekiyor siz ben 120 den aşağı inmem yokuşta allah ne verdiyse basar hızlanırım arabaya 4 kişiden aşağı binmem ve sürekli uzun yol yaparım diyorsanız yanlış araç seçmişsiniz.
    aracınız 5 sene öncesine kadar (artık yeni çıkan turbo ve düşük hacimli motorlar oldukça verimliler) dünyanın en az yakan benzinli araçlarından birisidir.

    umut bey aracın sıkıştırılınca çok yaktığının ispatı olmuş demiş ancak bu bence tamamen bakış açısıyla ilgili, bana kalırsa da ne kadar zorlanırsa zorlansın hiç bir şart altında büyük hacimlilerden fazla yakmadığının ispatı olmuş.
    bu şartlarda 1.4 benzinli, 1.6 benzinli atmosferik araçların ne yakacağını aşağı yukarı herkesin bildiğini düşünüyorum o yüzden bütün değişkenleri ile zorlanan 1.0 aracınıza çok yakmış demek gerçekten haksızlık olur.

    birde klimanız açıkmıydı acaba?
    Klima genel olarak açıktı. Şehir içi ekonomik ama yüklü durumlarda, yüksek hızlarda kendisinden büyük hacimlilerden az yakmaz gibi geldi bana.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202

    Alfa 147 1.6 benzinli ile Ankara'dan Maraş' a (Goksun) 4 kişi + bagaj sabit 110'la gittiğimde 6.2 yakmıştım. Siz Maraş merkeze mı gittiniz? Goksundan Maraş'a eğim olduğu icin cok az yakiyo, devam etseydim 6.1 veya 6 gorurdum herhalde.
    bizi, bu motorlara mahkum edenlere isyan ediyorum. nerdeyse bir fincan bardağı boyutundaki silindirli motorları değerlendirip duruyoruz..:(
  • 120 ile düz ve iniş anlıyorum hocam ben metinden. Tekrar okudum yani. 80 e düşmüş arac zaten yokuşlarda.

    Ekleme : Kahraman202 nin ornegi zaten bize fikir veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutsirvan -- 1 Eylül 2013; 11:51:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    120 ile düz ve iniş anlıyorum hocam ben metinden. Tekrar okudum yani. 80 e düşmüş arac zaten yokuşlarda.

    hocam araç istanbuldan sıfır rakımdan yola çıkıyor.
    120 km den aşağı hiç düşmemiş yokuşlarda aracı hızlandırmak için 3 vites 80 düşmüş
    klima açık
    4 kişi ve full bagaj
    ve bu durumda 7 litre yakıyor bence bu duruma çok fazla yakmış diyemeyiz.
    ha az yakmışta diyemeyiz emsalleri ile aynı yakıtı yakmış ve unutmayın bu araç motor hacmi için aşırı şekilde zorlanarak 7 litre yakmış.
    aynı şartlar altında sizce 1.4 b segmenti bir araç kaç litre yakardı?
    7 litreden aşağı yakarmıydı bence mümkün değil.
    kahraman arkadaşın örneğinden bir sonuç çıkaramayız hocam ankara maraş arası yokuş aşağıdır oysa istanbul ankara arası yokuş yukarıdır. ayrıca 110 sabit ile 120 den aşağı düşmemek arasında ciddi fark vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 2 Eylül 2013; 12:00:38 >




  • 1.4'den asagi atmosferik alinmamasi taraftariyim 1.4 bile limit bence.

    En sagliklisi 1.6+LPG
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    120 ile düz ve iniş anlıyorum hocam ben metinden. Tekrar okudum yani. 80 e düşmüş arac zaten yokuşlarda.

    Ekleme : Kahraman202 nin ornegi zaten bize fikir veriyor.
    yakıt tüketimi hacimle doğru orantılı değil maalesef ama tüketiminiz o kadarda kötü değil bence kabul edilebilir. küçük motorlar özellikle bahsettiğiniz hızlarda daha büyük hacimli araçlardan daha fazla yakıyor maalesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    1.4'den asagi atmosferik alinmamasi taraftariyim 1.4 bile limit bence.

    En sagliklisi 1.6+LPG
    Ben Aksaray tarafından, Adana üzerinden Maraş merkeze gittim. Ereğli'ye de uğradım. Maslak'da depoyu fulledim. Sonra köprü trafiği, yer yer trafik sonra otobandan Ankarayı geçince depo bitti(tam 600km). Tekrar fulledim, 35litre aldı.

    Bu arada Göksunlu musunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 1 Eylül 2013; 12:07:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Ben Aksaray tarafından, Adana üzerinden Maraş merkeze gittim. Ereğli'ye de uğradım. Maslak'da depoyu fulledim. Sonra köprü trafiği, yer yer trafik sonra otobandan Ankarayı geçince depo bitti(tam 600km). Tekrar fulledim, 35litre aldı.

    Bu arada Göksunlu musunuz?

    aracınız bu hesaba göre 6 litreden daha az yakmış hocam siz 7 litreyi nereden hesapladınız
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.