Şimdi Ara

1.0 motor uzun yol tecrübelerim. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
146
Cevap
1
Favori
18.305
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.4 Ecotech 2001 Corsa B ile 180 km şehir dışı 3 kişi ile yol yaptım 26 liralık lpg yakmışım,birde aynı kadro ile Erciyes Dağındaki kayak tesislerine çıkmak istedim tesislere 500 metre kala yağ lambası yanından geri döndüm
  • 1,33 lük 99hp auris ile Amasra'dan gelirken hiç ekonomi yapmadım desem yeridir. özellikle ankara - bolu otobanında ve devrek , zonguldak taraflarında dağlardan tünellerden geçerken hiç ekonomi yapmadım, bayırlarda ne kadar gidebildiyse bastım devirli kullandım. 600km sonunda tüketim. 6.9 lt idi.
    Araçta 6 kişi vardı. Ben bile inanmıyorum hala. Tek can sıkıcı olan benzin çok çok pahalı. LPG şart.
    Klima sürekli açık ve bagaj doluydu. Hatta araba resmen çökmüştü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood -- 1 Eylül 2013; 17:35:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: linkin_park20

    clio 4 uzun yol 100 km sabitleyici ile 4,9 lt yaktım ama benim için hayal kırıklığıydı çünkü katalog verisi 3.6.

    merak ettiğim bir motor hpcam bu yüzden daha detaylı paylaşırsanız sevinirim. Örneğin güzergah neresiydi araçta kaç kişi vardı arac kaç km de klia acıkmıyı gibi

    kısaca anlatayım. araçta 4 kişi idik ve toplam ağırlığımız 270 kg. bagaj da yüklüydü. güzergah tekirdağ-bursa eğim ve yokuş pek yoktu. hız sabitleyici kullanarak sürekli 90-100 arası kullandık. klima açık değildi, ancak 4 cam da açıktı ve rüzgar vardı. bunun da biraz yakıt sarfiyatına etkisi olmuştur.

    Ben bu motoru, homurtusunu ve 1500 devirden sonraki atikliğini çok beğeniyorum. bir süre sürekli eco modda dikkat ederek kullandım, yakıt tüketimi şehiriçinde 5,7'ye kadar düştü, ancak hayatımın en sıkıcı araç kullanma sürecini yaşadım desem yeridir. artık eco mod kullanmıorum çünkü sürüş zevkini öldürüyor. sakin kullanmayı sevenler katalog verilerini yakalayacaklardır.

    şu anki kullanış stilim 1 ve 2. viteste ani hızlanma ile 6000 devirde vites değiştiriyorum. diğer viteslerde ise 3000 devirde değiştiriyorum. yakıt tüketimi uzun bir süredir 6,7. full şehiriçi kullanım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi linkin_park20 -- 1 Eylül 2013; 17:41:14 >





  • Terios var arkadaşımın kardeşinde, zamlardan önce 50-55kuruş yakıyor diyordu.
  • Tıkabasa dolu bagaj ve arka koltuk da dolu olarak 3 kişilik istanbul - ankara arası hyundai getz de pek farklı değil.

    Bu tip araçlar Şehir içi ve bagaj hacmi kadar yük ile kullanıldığında yeterli oluyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o aracın 4 kişi ve dolu bagajla yokuşta 80 ni bulması bile mucize.
    uzun bir yokuş değildi sanırım.
  • Geçen hafta konusu açılmıştı. 1.6 Focus ile Çorum-Mersin uzun yolda yaklaşık aynı değerler.

    konu linki

    Yani neymiş motor hacmi ile yakıt tüketimi doğru orantılı değilmiş.
  • Öğrenmiş olduk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    Benim 1.2 atmosferik Fabia ile rampalara 120-130 civarı hızla girince daha az yakıyor. 100 ile girince hız düşmeye başlıyor vites düşürüp tekrar hızlandırmak için gazı dipliyorum yakıt artıyor.

    bahsettiğiniz olayın hızla ilgisi yok, motorunuzun maksimum tork devrini öğrenin ve rampalarda o devirde gitmeye çalışın, maksimum tork devrinin altında girdiğinizden hız kaybediyor ve hızlanmakta güçlük çekiyor... benzer şekilde 100'le giderken 4. vitese alıp devri yükseltip girerseniz hızınız azalmaz, yakıt tüketiminiz de 5. vitesle aynı olur ama daha yavaş gidersiniz

    zayıf motorlu araçlarda cruise control'ün çok yaktığını düşünüyorum ben sebebi de bu, rampaya girince hız azalıyor, araç hızın azaldığını algıladığı anda gaz veriyor ama geç kalmış oluyor, bol bol gaz veriyor cruise... sadece düz yolda ekonomi yapar, ekonomi için hızı değil devri yani pedalı sabitlemek gerekir, yol bilgisayarı olan denesin, sabit hızda gitmek için devir sürekli değişir, yokuş inersin azalır, yokuş çıkarsın yükselir... en ekonomik sürüş sabit devirle olur

    Zaten maksimum torkun verildiği devre göre giriyorum rampalara. Aracım tam 3000 devirde en yüksek torku veriyor. 5. viteste 120 ile giderken de 3100 devir çeviriyor. Düz yolda giderken 100 ile 2600 d/d civarında gidiyorum. Rampayı görünce de hızımı 120'ye çıkartıp devri 3100'e getiriyorum ki maksimum torku alıp vites düşürmek zorunda kalmayayım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    Benim 1.2 atmosferik Fabia ile rampalara 120-130 civarı hızla girince daha az yakıyor. 100 ile girince hız düşmeye başlıyor vites düşürüp tekrar hızlandırmak için gazı dipliyorum yakıt artıyor.

    Ben sana sedim hocam zamanında. 1.0 Lt motorları tokatlarsin diye.

    Ne bir litresi kardeşim
    Leon'unu bile geçerim
    Dayanamaz yarışa ısınır desegen
    Bir bakarsın eline vermişim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    Benim 1.2 atmosferik Fabia ile rampalara 120-130 civarı hızla girince daha az yakıyor. 100 ile girince hız düşmeye başlıyor vites düşürüp tekrar hızlandırmak için gazı dipliyorum yakıt artıyor.

    Ben sana sedim hocam zamanında. 1.0 Lt motorları tokatlarsin diye.

    Ne bir litresi kardeşim
    Leon'unu bile geçerim
    Dayanamaz yarışa ısınır desegen
    Bir bakarsın eline vermişim

    Kardes bunu sen istedin


    Geçme leonun yanından ürkütürsün fabyanı
    Durduk yere cizdirirsin güzelim facanı
    Leon deyip geçme bu İspanyol aslanı
    İsirir alimallah cok yakar tatlı canını

    Biz oyle cok adam gördük sözde ele veren
    Ne BMW ler gördüm uzunu çakınca yol veren
    Üzül istemem olacaksın çünkü kaybeden
    Soz atmayacam üstüne beşinci vitesten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bencemotoruna göre uzun yolda fazla yakmış.1,4 atmosferikle istanbul şehiriçi 7,3 ortalamam vardı.devir yükseldikçe tüketim artar.üç kişi uzun yolda aynı araçla 90 km hızla gitmeye gayret ederek 5 lt nin altına inmiştim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi icemy -- 2 Eylül 2013; 0:15:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim 3.5 V6 Camry uzun yolda 90km cc ile 7 litre yakıyor.
  • Ford Focus'un 1.0'ı hakkında ne düşünüyorsunuz ?
  • Geçenlerde 1900km yol yaptım. Sıfır rakım Çanakkale'den Alanya'ya kadar gittim geri döndüm. 1800km yol yaptım. Klima doğal olarak hiç kapanmadı. 8 günlük bir turdu görülebilecek yerleri tek tek saymayacağım ama
    Alanya kalesine'de çıktım, Aspendosa'da gittim, Manavgat'a da gittim, Düden'e de gittim... İki kez Torosları aştım. Hatta radar cezası bile yedim. Yeri geldiğinde bayır yukarı 180'de gördüm...
    Ancak yolun büyük çoğunluğunda 100-120 cc ile gittim. Tüketim 5,9 litre.
    Araç 1.8 atmosferik benzinli otomatik vites Civic.
  • renault twingo 1.2 8v 58bg, uzun yolda 2 kişi + bagaj ile 4,8-5 lt'yi hiç geçmez, 3 yıldır uzun yol gelip giderken deniyorum, hızım genelde 90km civarı, 100km'de motor sesi kafa ütülemeye başlıyor çünkü.

    Bu yaz Kastamonu'ya gittim, araçta 4 kişi ve oldukça fazla bagaj vardı, Bolu Dağı'na 3. vites 75km ile tırmandım, bunun dışında bir zorluk çekmedim, yakıt ortalamam 5.6 idi (İstanbul Kadıköy'de sıfırlayıp Kastamonu Devrekani'de depoyu doldurararak ölçtüm). Bunda tırmanmanın rolü yüksekti, ayrıca otobanda 110 civarında seyrettim, geri kalanında yine 90, sadece Kastamonu merkezden sonra hız ister istemez düşüyor, 4-5 km civarı 30km hızla geldim köy yolunda mesela.

    Araçta klima var ama 4 kişi + bagaj olunca kullanmak pek mantıklı olmuyor. 2 kişiyle klima açınca kullanımı pek etkilemiyor.
  • tam şehiriçi arabası işte uzunyolda bence en rahatı turbolu araçlar.
    öyle ki çok dik olmayan yokuşta vs de vites düşürmeye bile gerek yok.
    dizelse zaten oldukça az yakıyor 6ileri ler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    Benim 1.2 atmosferik Fabia ile rampalara 120-130 civarı hızla girince daha az yakıyor. 100 ile girince hız düşmeye başlıyor vites düşürüp tekrar hızlandırmak için gazı dipliyorum yakıt artıyor.

    Ben sana sedim hocam zamanında. 1.0 Lt motorları tokatlarsin diye.

    Ne bir litresi kardeşim
    Leon'unu bile geçerim
    Dayanamaz yarışa ısınır desegen
    Bir bakarsın eline vermişim

    Kardes bunu sen istedin


    Geçme leonun yanından ürkütürsün fabyanı
    Durduk yere cizdirirsin güzelim facanı
    Leon deyip geçme bu İspanyol aslanı
    İsirir alimallah cok yakar tatlı canını

    Biz oyle cok adam gördük sözde ele veren
    Ne BMW ler gördüm uzunu çakınca yol veren
    Üzül istemem olacaksın çünkü kaybeden
    Soz atmayacam üstüne beşinci vitesten



    Çok yüklenme desegene
    Patlar sonra bak yine
    Sonra plakamı bile okuyamassın sen
    Çünkü çoktan gitmiş olurum ben

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Görürüz Desegen patlarsa
    İyi niyet deyip kendini avutma
    Kullanıcı hatası derler sonra
    Bir bakarsın 10.000 lira fatura

    Delirirsin sonra kahrından
    Alırsın benzinin 97 oktanından
    Döküp arabaya verirsin ateşe
    Dersin bir daha asla geçmem VAG'ın yanından

    Manuel alsaydın oysa
    Olmazdı böyle şeyler asla
    Verirdin en fazla 300-500 lira
    Değiştirirdin baskı-balata

    Ne kadar sevsem de VAG'ı
    Almam asla desege belasını
    Alırım manuel bakarım keyfime
    Ucuz olması da cabası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende bir uzun yol tecrubemi yazayım izmirden kars Kağızman a yaklaşık 1800 km yol kattettim. Astra j 1.4 turbonun aracimla ve ortalamam 6,2 lt gibi bir deger çıktı. Genellikle ben kullanırken 110 a sabitledim. Yolun 3/2 sinı ben kullandım. Babamin kullandığı bölümde babam genellikle 130-140 arası degerler ile gidiyordu. Dizelden inip benzinliye binince performans aradı herhalde aracım hb ve araçta yolculuk boyunca 4 kisi seyahat ettik. Tıkabasa doluydu. On yolcu koltuğunun atak kısmı arkada iki kisinin ortası ve ayak kısmı bagaj ağzına kadar doluydu. Bence deger gayet guzel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.