Şimdi Ara

1.0 motor uzun yol tecrübelerim. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
146
Cevap
1
Favori
18.573
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Ben Aksaray tarafından, Adana üzerinden Maraş merkeze gittim. Ereğli'ye de uğradım. Maslak'da depoyu fulledim. Sonra köprü trafiği, yer yer trafik sonra otobandan Ankarayı geçince depo bitti(tam 600km). Tekrar fulledim, 35litre aldı.

    Bu arada Göksunlu musunuz?

    aracınız bu hesaba göre 6 litreden daha az yakmış hocam siz 7 litreyi nereden hesapladınız

    Ankaraya kadar 6litre, Ankaradan maraşa kadar 7litre civarı yaktı dedim.
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    tüketiminiz bence normal, şehir içi 1-2 kişilik kullanım için ideal araç. uzun yol 4 kişi+bagajı düşünürsek normal yakmış.
  • Evet Göksun'luyum. Ayni arac ve aynı ekip (4kisi+bagaj) Bahcesehirden Ankara'ya 120 km/h sabit hızda cc ile (rampalar dahil) klima açık, (Bahçeşehir'i bilmeyenler icin soyleyeyim, İstanbul'un en batısı) 6,5 yaktı. Bu rotada köprü vs var. Yani, direk Maraş'a devam etseydim (Ankara'ya kadar 120, sonrasında 110) 6.3 gibi bir deger çıkacaktı. Bu arada Rakimlar: İst:0 , Ankara: 870, Göksun:1350 Maraş:570.
    Ekleme: Bir de Alfa'ya cok yakıyor derler, Göksun Adana arası 4,7 yakmıştım 110-120 arası. (Yol hafif eğim olduğu icin az yakması cok kolay :)))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkes farklı düşünebilir ama bence cok yakmış. Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Ben Aksaray tarafından, Adana üzerinden Maraş merkeze gittim. Ereğli'ye de uğradım. Maslak'da depoyu fulledim. Sonra köprü trafiği, yer yer trafik sonra otobandan Ankarayı geçince depo bitti(tam 600km). Tekrar fulledim, 35litre aldı.

    Bu arada Göksunlu musunuz?

    aracınız bu hesaba göre 6 litreden daha az yakmış hocam siz 7 litreyi nereden hesapladınız

    Ankaraya kadar 6litre, Ankaradan maraşa kadar 7litre civarı yaktı dedim.

    hocam sizin hesapta bir terslik var eger aynı sürüş özelliklrti ile kulladıhsanız yolun çok yakacak kısmı ist ank arasıdır. Ank maras ortalaması her halükarda daha az çıkar. Siz ank maras arasında da depoyu fulleyerekmi ölçüm yaptınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • dediğiniz gibi 1.0 tek kişi veya 2 kişi için çok güzel bir şehir içi arabası .... şehir dışı çıktığında eko'sı kalmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Ben Aksaray tarafından, Adana üzerinden Maraş merkeze gittim. Ereğli'ye de uğradım. Maslak'da depoyu fulledim. Sonra köprü trafiği, yer yer trafik sonra otobandan Ankarayı geçince depo bitti(tam 600km). Tekrar fulledim, 35litre aldı.

    Bu arada Göksunlu musunuz?

    aracınız bu hesaba göre 6 litreden daha az yakmış hocam siz 7 litreyi nereden hesapladınız

    Ankaraya kadar 6litre, Ankaradan maraşa kadar 7litre civarı yaktı dedim.

    hocam sizin hesapta bir terslik var eger aynı sürüş özelliklrti ile kulladıhsanız yolun çok yakacak kısmı ist ank arasıdır. Ank maras ortalaması her halükarda daha az çıkar. Siz ank maras arasında da depoyu fulleyerekmi ölçüm yaptınız

    Aynı şekilde ölçüm yaptım hocam. Ama şöyle bir durum oldu. Adana tarafında öğlen vakitlerinde yolculuk yapmak zorunda kaldık. Klima daha çok açıldı, klima açıldıkça araba daha çok zorlandı. Biz de yorulduk bir an önce gitmek istedik, daha hızlı geldik. Onun etkisi oldu galiba. Ankaraya kadar gece geldik. Klima pek açmadık, açsak da 1. kademede açtık.




  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Klima çok açıldı ama bu seferde araçta ben yoktum, onu da hesap et -65 kg :)
  • Şehir içi kullanımı hesaplayabildiniz mi peki?
  • Benim 1.2 atmosferik Fabia ile rampalara 120-130 civarı hızla girince daha az yakıyor. 100 ile girince hız düşmeye başlıyor vites düşürüp tekrar hızlandırmak için gazı dipliyorum yakıt artıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    Benim 1.2 atmosferik Fabia ile rampalara 120-130 civarı hızla girince daha az yakıyor. 100 ile girince hız düşmeye başlıyor vites düşürüp tekrar hızlandırmak için gazı dipliyorum yakıt artıyor.

    Ben sana sedim hocam zamanında. 1.0 Lt motorları tokatlarsin diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ooo ede hoşgelmişin maraşa
  • atmosferik 5 vitesli araçlar için, 100 km hızda giderken 1.0 arabayla 1.4 arabanın, 1.6 arabanın 2.0 arabanın çevirecekleri devirler farklı olur, en az devri 2.0 çevireceği için en ekonomik olan o olur, 8 sene 2.0 motorlu concorde'a bindik yol bilgisayarı da vardı, 120km/h ile son aracımız 9 senedir kullandığımız 1.6 megané'dan daha az yakıyordu.

    uzun yolda büyük motor avantajlıydı ancak günümüzde hem ötv ve mtv oranları olsun, hem de düşük hacimden yüksek güç ve düşük tüketim elde edilmesi özellikle turbo beslemeli benzinli motorların piyasaya girmesi büyük hacimleri bitirdi.

    yine de büyük hacmin tadı çok başka, sürüş zevki düşük hacimli olanlara göre çok üst düzeyde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    Benim 1.2 atmosferik Fabia ile rampalara 120-130 civarı hızla girince daha az yakıyor. 100 ile girince hız düşmeye başlıyor vites düşürüp tekrar hızlandırmak için gazı dipliyorum yakıt artıyor.

    bahsettiğiniz olayın hızla ilgisi yok, motorunuzun maksimum tork devrini öğrenin ve rampalarda o devirde gitmeye çalışın, maksimum tork devrinin altında girdiğinizden hız kaybediyor ve hızlanmakta güçlük çekiyor... benzer şekilde 100'le giderken 4. vitese alıp devri yükseltip girerseniz hızınız azalmaz, yakıt tüketiminiz de 5. vitesle aynı olur ama daha yavaş gidersiniz

    zayıf motorlu araçlarda cruise control'ün çok yaktığını düşünüyorum ben sebebi de bu, rampaya girince hız azalıyor, araç hızın azaldığını algıladığı anda gaz veriyor ama geç kalmış oluyor, bol bol gaz veriyor cruise... sadece düz yolda ekonomi yapar, ekonomi için hızı değil devri yani pedalı sabitlemek gerekir, yol bilgisayarı olan denesin, sabit hızda gitmek için devir sürekli değişir, yokuş inersin azalır, yokuş çıkarsın yükselir... en ekonomik sürüş sabit devirle olur




  • clio 4 uzun yol 100 km sabitleyici ile 4,9 lt yaktım ama benim için hayal kırıklığıydı çünkü katalog verisi 3.6.
  • Herzaman söylüyorum.Fabrika verilerini es geçin onların hangi şartlarda yapıldığı belli.Reel kullanımda küçük motorların az yaktığı falan yok ya çekmiyorlar ya gitmiyor diye gaza daha çok yükleniyoruz ve 1.6 motorlu araçlar kadar yakıyorlar.

    Örn; 1.3 multijet linea herkes az yakar der.290.000 km kullandım kendi aracım olan 1,6 focus kadar yakıt tüketimi var.Nerde kaldı bunun ekonomikliği neden 1.3'le boğuşasın o zaman?

    Sabırlıysanız ben aheste aheste aracı baya baya yol yokuş çıkarım diyorsanız alın kullanın.Küçük hacim motorların tek avantajı vergi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: linkin_park20

    clio 4 uzun yol 100 km sabitleyici ile 4,9 lt yaktım ama benim için hayal kırıklığıydı çünkü katalog verisi 3.6.

    merak ettiğim bir motor hpcam bu yüzden daha detaylı paylaşırsanız sevinirim. Örneğin güzergah neresiydi araçta kaç kişi vardı arac kaç km de klia acıkmıyı gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Mesele motorunuzda değil şanzıman dişli oranlarınızda oranlar şehir içi düşük hızda seyretmeye uyarlandığından dolayı uzun yolda verimsiz
  • Bu sene sürekli klima açık halde 5.4 litre yaktım.Toplam 700 km.1.0 motorları halka kullanmak zorunda bırakanlar utansın.Kullandığımız arabalar araba değil.Vergiyi CO2 salınımına göre yapıcaksın bak o zaman etrafta 0.9 1.0 1.2 motorlu araba kalıyor mu
  • bence az bile yakmış, geçen ay lpg li 99 model 1.6 75 bg ibiza( polo motoru) ile ankara bursa ankara yaptım, biraz da şehir içi kulanıldı.

    tamamen dolu bagaj
    arabada 5 kişi
    klimasız.
    105 ila 130 km hız ( 3000 devirde 105 yapıyor araç)
    100 km şehir içi toplam 800 km

    ortalama 9.7 litre Lpg yaktı. çalıştırmak için de 4 litre benzin gitmiş olsa, standart şehir içinden fazla yaktı araç.

    B sınıfı araçlar yüklemeye gelmiyorlar.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.