Şimdi Ara

1.0 motor uzun yol tecrübelerim. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
146
Cevap
1
Favori
18.305
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam bak bu siir yüzünden
    Aniden ceza yiycen yoneticiden
    Herkes sanata şiire karsiyken
    Sıkışık trafikte bıktım manuelden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Selam arkadaşlar,

    1.0 motorlu daihatsu sirion ile İstanbul-Kahramanmaraş arası yolculuk yaptım. 1.0 motor ile ilgili tecrübelerimi aktarmak istedim.

    Araç 1.0, 68hp, 94nm tork u olan bir araç. Ağırlık 900kg, araba 4 kişiydik, küçük olan bagaj da doluydu.

    1.0 motor düzlüklerde ve yokuşlarda pek sorun yapmıyor. Düzlük ve yokuş inişlerde 120den aşağı pek düşmedim. Yokuşlara gelince araba gitmemek için elinden geleni yapıyor, kamyonlara bile yol vermek zorunda kalıyorsunuz. 3.vites 80km hızla çıktım çoğu yokuşu. Hızlanmak için devri yüksek tutmak gerekiyor, bu sefer de ekonomisi kalmıyor. 1.0 olmasının bir avantajı kalmıyor.

    Arabanın tüketimi de hızınızla doğru orantılı değişiyor. Ben sakin kullanırım, yokuşlarda arabayı zorlamam derseniz çok yakmıyor. Ama genel olarak uzun yolda çok yakıyor. Ankaraya kadar 6.0 ortalama, Ankaradan Maraş'a kadar da 7.0 ortalama ile geldim. Klima genelde açıktı. Tüketim bence yüksek.

    1.0 motoru eğim olmayan ve ağırlıklı şehir içi kullanacak olanlara tavsiye edebilirim. Belirttiğim durumlarda sorun yaşatmaz, gayet ekonomik olur. Onun dışında 1.3 1.4 almak daha mantıklı.



    7 litre ortalama ile geldiğinizi nasıl hesapladınız ? daihatsu sirion piyasadaki bir çok aracı ykıt olarak gömer. %100 japon malı aracı ile 7 litre ş.dışında yakmak büyük iş gerçekten. ş.içinde ne kadar yakıyorsunuz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Kardes bunu sen istedin

    Geçme leonun yanından ürkütürsün fabyanı
    Durduk yere cizdirirsin güzelim facanı
    Leon deyip geçme bu İspanyol aslanı
    İsirir alimallah cok yakar tatlı canını

    Biz oyle cok adam gördük sözde ele veren
    Ne BMW ler gördüm uzunu çakınca yol veren
    Üzül istemem olacaksın çünkü kaybeden
    Soz atmayacam üstüne beşinci vitesten



    Ciddi ciddi şairmişsin be yea ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    1.0 Turbolu, 1500-5500 devir arası sabit 250NM civarı tork veren, 125-140PS arası bir motor olsa 4 litre civarı uzun yolda yakarsınız.

    Fiyatını yazmamışsın Şenercim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Selam arkadaşlar,

    1.0 motorlu daihatsu sirion ile İstanbul-Kahramanmaraş arası yolculuk yaptım. 1.0 motor ile ilgili tecrübelerimi aktarmak istedim.

    Araç 1.0, 68hp, 94nm tork u olan bir araç. Ağırlık 900kg, araba 4 kişiydik, küçük olan bagaj da doluydu.

    1.0 motor düzlüklerde ve yokuşlarda pek sorun yapmıyor. Düzlük ve yokuş inişlerde 120den aşağı pek düşmedim. Yokuşlara gelince araba gitmemek için elinden geleni yapıyor, kamyonlara bile yol vermek zorunda kalıyorsunuz. 3.vites 80km hızla çıktım çoğu yokuşu. Hızlanmak için devri yüksek tutmak gerekiyor, bu sefer de ekonomisi kalmıyor. 1.0 olmasının bir avantajı kalmıyor.

    Arabanın tüketimi de hızınızla doğru orantılı değişiyor. Ben sakin kullanırım, yokuşlarda arabayı zorlamam derseniz çok yakmıyor. Ama genel olarak uzun yolda çok yakıyor. Ankaraya kadar 6.0 ortalama, Ankaradan Maraş'a kadar da 7.0 ortalama ile geldim. Klima genelde açıktı. Tüketim bence yüksek.

    1.0 motoru eğim olmayan ve ağırlıklı şehir içi kullanacak olanlara tavsiye edebilirim. Belirttiğim durumlarda sorun yaşatmaz, gayet ekonomik olur. Onun dışında 1.3 1.4 almak daha mantıklı.



    7 litre ortalama ile geldiğinizi nasıl hesapladınız ? daihatsu sirion piyasadaki bir çok aracı ykıt olarak gömer. %100 japon malı aracı ile 7 litre ş.dışında yakmak büyük iş gerçekten. ş.içinde ne kadar yakıyorsunuz ?
    Zaten yol bilgisayarında tüketim göstermiyor depo hesabı ölçüm yaptım. Şehir içinde şehir dışı kadar yakmıyor araç. Zorlamadığınız sürece 6litre civarı yakıyor İstanbul içi. Maraş gibi bol yokuşlu yerlerde 7litre civarı yakıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 2 Eylül 2013; 10:16:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Superior83

    Bende bir uzun yol tecrubemi yazayım izmirden kars Kağızman a yaklaşık 1800 km yol kattettim. Astra j 1.4 turbonun aracimla ve ortalamam 6,2 lt gibi bir deger çıktı. Genellikle ben kullanırken 110 a sabitledim. Yolun 3/2 sinı ben kullandım. Babamin kullandığı bölümde babam genellikle 130-140 arası degerler ile gidiyordu. Dizelden inip benzinliye binince performans aradı herhalde aracım hb ve araçta yolculuk boyunca 4 kisi seyahat ettik. Tıkabasa doluydu. On yolcu koltuğunun atak kısmı arkada iki kisinin ortası ve ayak kısmı bagaj ağzına kadar doluydu. Bence deger gayet guzel.
    1.0 motor efsanesi bu konuyla beraber kapanır Okuyunca şaşırdım.Çok yüksek değer




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    Benim 3.5 V6 Camry uzun yolda 90km cc ile 7 litre yakıyor.

    Bu arabayı almasaydık camry alacaktık bizde :) 96 model temiz bir camry vardı, abim daha çok camry istedi ama ben yüksek model olmasını istedim.

    Şu an araba alacak olsam ben de sizin gibi 2008 camry falan alırdım herhalde. Uygun fiyata arabaya biniyorsunuz. Güle güle kullanın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    ooo ede hoşgelmişin maraşa

    Hoş bulduk ede, ne otiin :) Yanii bu maraş ya :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electro_g

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Kardes bunu sen istedin

    Geçme leonun yanından ürkütürsün fabyanı
    Durduk yere cizdirirsin güzelim facanı
    Leon deyip geçme bu İspanyol aslanı
    İsirir alimallah cok yakar tatlı canını

    Biz oyle cok adam gördük sözde ele veren
    Ne BMW ler gördüm uzunu çakınca yol veren
    Üzül istemem olacaksın çünkü kaybeden
    Soz atmayacam üstüne beşinci vitesten



    Ciddi ciddi şairmişsin be yea ...

    Teşekkür ederim hocam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    quote:

    Orijinalden alıntı: electro_g

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Kardes bunu sen istedin

    Geçme leonun yanından ürkütürsün fabyanı
    Durduk yere cizdirirsin güzelim facanı
    Leon deyip geçme bu İspanyol aslanı
    İsirir alimallah cok yakar tatlı canını

    Biz oyle cok adam gördük sözde ele veren
    Ne BMW ler gördüm uzunu çakınca yol veren
    Üzül istemem olacaksın çünkü kaybeden
    Soz atmayacam üstüne beşinci vitesten



    Ciddi ciddi şairmişsin be yea ...

    Teşekkür ederim hocam.

    Alıntıları Göster
    Düşük hacim atmosferik araçların devri bitiyor artık. Yeterli güç çok yükseklerde oralara çıkınca da yakıt tüketimi uçuyor.
    Biz de dün ağabeyimle 1.4 dohc getz ile Manisa-İstanbul yaptık. (Ben ehliyeti geçen hafta aldığım için sadece yörsandan feribota kadar kullandım :) )
    Tüketim susurluğa kadar 7.0 dı. 2 kişi + 20kg ağırlık ile aldık yolu klima genelde 2 ya da 1 de açıktı. Eve vardığımızda 6.8 di. Araç kesinlikle uzun yol aracı değil. Vitesler birbirine çok yakın ve son vitesin oranı çok yüksek. 3000 devirde anca 105 civarı yapıyor. Böyle olunca motor tüm yolda kucağımızda gibi. Yakıt tüketimi de haliyle artıyor. Çekiş olarak da 3000 in üstüne çıkılırsa motor canlanıyor ama altında baya bir ölü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    quote:

    Orijinalden alıntı: electro_g

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Kardes bunu sen istedin

    Geçme leonun yanından ürkütürsün fabyanı
    Durduk yere cizdirirsin güzelim facanı
    Leon deyip geçme bu İspanyol aslanı
    İsirir alimallah cok yakar tatlı canını

    Biz oyle cok adam gördük sözde ele veren
    Ne BMW ler gördüm uzunu çakınca yol veren
    Üzül istemem olacaksın çünkü kaybeden
    Soz atmayacam üstüne beşinci vitesten



    Ciddi ciddi şairmişsin be yea ...

    Teşekkür ederim hocam.

    Alıntıları Göster
    bu arabanın deposu 40 litre 40 litre benzinle kaç km yaptınız ? 100 kmde 7 litre yakman için 500 km gitmesi lazm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Superior83

    Bende bir uzun yol tecrubemi yazayım izmirden kars Kağızman a yaklaşık 1800 km yol kattettim. Astra j 1.4 turbonun aracimla ve ortalamam 6,2 lt gibi bir deger çıktı. Genellikle ben kullanırken 110 a sabitledim. Yolun 3/2 sinı ben kullandım. Babamin kullandığı bölümde babam genellikle 130-140 arası degerler ile gidiyordu. Dizelden inip benzinliye binince performans aradı herhalde aracım hb ve araçta yolculuk boyunca 4 kisi seyahat ettik. Tıkabasa doluydu. On yolcu koltuğunun atak kısmı arkada iki kisinin ortası ve ayak kısmı bagaj ağzına kadar doluydu. Bence deger gayet guzel.
    ahhh ah, şu petrol fiyatlarının gözü kör olsun. Artık 0,9 cc araçlar bile görüyoruz trafikte. Nerede o eski güzelim 2.0 benzinli sedanlar... Yolda yaylana yaylana giderdik, yol bitmesin isterdik.

    1.0 araç bence şehirler arası yolculuğa çokta uygun değil. Şehir içi düzlüğün çok olduğu yerlerde düşük hızlarda çok ekonomik olabilir. Şehirlerarası yolculuk 1.0 ile bitmek bilmez




  • 1.0 araç zaten şehir içi aracıdır. uzun yollarda daha büyük hacimli motorlar kullanılmalı. uzun yolda üzmesi normal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    bu arabanın deposu 40 litre 40 litre benzinle kaç km yaptınız ? 100 kmde 7 litre yakman için 500 km gitmesi lazm.

    İstanbul Maslakta fulledim, yola çıktım. Ankarayı geçince depo bitti, tekrar fulledim. Tam 35litre aldı, 600km yol gitti. Oradan Adanayı geçince tekrar yakıt bitti. Ona ilaveten bir 100tl lik daha yakıt aldım, maraşa geldim. 575km. İstanbuldan Ankaraya 35litre, Ankara Maraş 40litre gibi bir tüketimi oldu.İstanbul Ankara arasını gece geldim, klimayı ara ara açtım. Ankaradan sonrası gündüzdü, özellikle Adana'da öğlen saatlerinde denk geldim. Klima 2. 3. kademede açıktı ve daha hızlı geldim. Yakıt o yüzden arttı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Kucuk motor az yakar efsanesi..

    yalan yav benim corsa var 2004 model.8 litre yakıyor 100 km.araba 1.2 70 beygir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WeCouldBeTheSame

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Kucuk motor az yakar efsanesi..

    yalan yav benim corsa var 2004 model.8 litre yakıyor 100 km.araba 1.2 70 beygir

    Alıntıları Göster
    küçük motorlu araç az yakar olayı bir efsane değil gerçeğin ta kendisidir. ama sen aracı alıp tarzına uygun sürmezsen, altında 1.6 motorlu araç varmış gibi sürersen tabiki çok yakar. aynı şey 1.6 motor için de geçerli. al 1.6 motorlu aracı, altında mercedes varmış gibi ibreyi sona dayamaya çalış, araçda da 6 kişi olsun bakalım ne kadar yakacak. herşeyi kullanma klavuzuna uygun kullanmak lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    Benim 1.2 atmosferik Fabia ile rampalara 120-130 civarı hızla girince daha az yakıyor. 100 ile girince hız düşmeye başlıyor vites düşürüp tekrar hızlandırmak için gazı dipliyorum yakıt artıyor.

    Ben sana sedim hocam zamanında. 1.0 Lt motorları tokatlarsin diye.

    Ne bir litresi kardeşim
    Leon'unu bile geçerim
    Dayanamaz yarışa ısınır desegen
    Bir bakarsın eline vermişim

    Kardes bunu sen istedin


    Geçme leonun yanından ürkütürsün fabyanı
    Durduk yere cizdirirsin güzelim facanı
    Leon deyip geçme bu İspanyol aslanı
    İsirir alimallah cok yakar tatlı canını

    Biz oyle cok adam gördük sözde ele veren
    Ne BMW ler gördüm uzunu çakınca yol veren
    Üzül istemem olacaksın çünkü kaybeden
    Soz atmayacam üstüne beşinci vitesten



    herkese benden çay...

    şakire yok...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    Benim 3.5 V6 Camry uzun yolda 90km cc ile 7 litre yakıyor.

    3.5 v6 ile 90 a sabitlemek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Selam arkadaşlar,

    1.0 motorlu daihatsu sirion ile İstanbul-Kahramanmaraş arası yolculuk yaptım. 1.0 motor ile ilgili tecrübelerimi aktarmak istedim.

    Araç 1.0, 68hp, 94nm tork u olan bir araç. Ağırlık 900kg, araba 4 kişiydik, küçük olan bagaj da doluydu.

    1.0 motor düzlüklerde ve yokuşlarda pek sorun yapmıyor. Düzlük ve yokuş inişlerde 120den aşağı pek düşmedim. Yokuşlara gelince araba gitmemek için elinden geleni yapıyor, kamyonlara bile yol vermek zorunda kalıyorsunuz. 3.vites 80km hızla çıktım çoğu yokuşu. Hızlanmak için devri yüksek tutmak gerekiyor, bu sefer de ekonomisi kalmıyor. 1.0 olmasının bir avantajı kalmıyor.

    Arabanın tüketimi de hızınızla doğru orantılı değişiyor. Ben sakin kullanırım, yokuşlarda arabayı zorlamam derseniz çok yakmıyor. Ama genel olarak uzun yolda çok yakıyor. Ankaraya kadar 6.0 ortalama, Ankaradan Maraş'a kadar da 7.0 ortalama ile geldim. Klima genelde açıktı. Tüketim bence yüksek.

    1.0 motoru eğim olmayan ve ağırlıklı şehir içi kullanacak olanlara tavsiye edebilirim. Belirttiğim durumlarda sorun yaşatmaz, gayet ekonomik olur. Onun dışında 1.3 1.4 almak daha mantıklı.



    Uzun yolda kullanacaksanız "1.6" "105/115 hp" "6 ileri manuel / 7 ileri otomatik" "dizel" araç güç-tork-ekonomi bakımından denge olur. Hem araç sürerken zevk verir hem de cebinizi zorlamaz. Yokuş yukarı çıkarken de çoğu araca korna basıp uzun yakarsınız yol ver diye:) 120km/h da 5.4 yakıyorum. Klima full açık 22-23 kuruş ki aracım yeni sayılır 18.000 kmde.

    1.0 araçla şehir dışına çıkmak, hatta eski tip ve start stopsuz bir motorla şehir içinde de çok avantaj olmayacağı kanaatindeyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qbvokal

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Selam arkadaşlar,

    1.0 motorlu daihatsu sirion ile İstanbul-Kahramanmaraş arası yolculuk yaptım. 1.0 motor ile ilgili tecrübelerimi aktarmak istedim.

    Araç 1.0, 68hp, 94nm tork u olan bir araç. Ağırlık 900kg, araba 4 kişiydik, küçük olan bagaj da doluydu.

    1.0 motor düzlüklerde ve yokuşlarda pek sorun yapmıyor. Düzlük ve yokuş inişlerde 120den aşağı pek düşmedim. Yokuşlara gelince araba gitmemek için elinden geleni yapıyor, kamyonlara bile yol vermek zorunda kalıyorsunuz. 3.vites 80km hızla çıktım çoğu yokuşu. Hızlanmak için devri yüksek tutmak gerekiyor, bu sefer de ekonomisi kalmıyor. 1.0 olmasının bir avantajı kalmıyor.

    Arabanın tüketimi de hızınızla doğru orantılı değişiyor. Ben sakin kullanırım, yokuşlarda arabayı zorlamam derseniz çok yakmıyor. Ama genel olarak uzun yolda çok yakıyor. Ankaraya kadar 6.0 ortalama, Ankaradan Maraş'a kadar da 7.0 ortalama ile geldim. Klima genelde açıktı. Tüketim bence yüksek.

    1.0 motoru eğim olmayan ve ağırlıklı şehir içi kullanacak olanlara tavsiye edebilirim. Belirttiğim durumlarda sorun yaşatmaz, gayet ekonomik olur. Onun dışında 1.3 1.4 almak daha mantıklı.



    Uzun yolda kullanacaksanız "1.6" "105/115 hp" "6 ileri manuel / 7 ileri otomatik" "dizel" araç güç-tork-ekonomi bakımından denge olur. Hem araç sürerken zevk verir hem de cebinizi zorlamaz. Yokuş yukarı çıkarken de çoğu araca korna basıp uzun yakarsınız yol ver diye:) 120km/h da 5.4 yakıyorum. Klima full açık 22-23 kuruş ki aracım yeni sayılır 18.000 kmde.

    1.0 araçla şehir dışına çıkmak, hatta eski tip ve start stopsuz bir motorla şehir içinde de çok avantaj olmayacağı kanaatindeyim.

    Hocam herkesin imkanı farklı. Kimse keyfine 1.0 almıyor maalesef. 2. el 1.0 araçları uygun fiyata bulmak mümkün. Gönül ister aynı yolu 6 ileri 1.6 dizel araçla gideyim ama yok.

    Start-stop %1 bile etki etmez diye düşünüyorum. 1.0 araç şehir içi gayet ekonomik.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.