Şimdi Ara

1.0 motor uzun yol tecrübelerim. (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
146
Cevap
1
Favori
18.306
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • RuSH86 R kullanıcısına yanıt
    Yalancı durumuna düşmenize gerek yok. Ben de kendi tecrübelerime dayanarak inanamıyorum sadece. Aynı yolu 1.0daihatsu,2.0avensis 3.0lexus aracımla aldığım oldu. 6.5 benzinli bir araç için çok iyimser. Accordun teknik verisi bile 6.0. Hem yüksek sürat hem rakım farkına rağmen 6.5 yakması mucize gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RuSH86

    Evet 6 yıl önce yazıldığı gözümden kaçmış. Birisi konuyu kortlatınca forumda ilk sıralarda çıkıyordu başlık. Eski konu olduğunu farkettikten sonra yazdığımı silecektim fakat başkası alıntılamış.

    Kendiniz söylemişsiniz 7 yıl 1.0 motor araç kullandım diye. Hiç yüksek hacimli araç kullandım dememişsiniz. Ben hem Toyota yaris hem de Honda Accord kullanmış biri olarak konuşuyorum. Şehir içinde küçük hacimli atmosferik araç daha az yakıyor ama uzun yolda ekonomik falan değil.
    Hocam benim alıntı yaptığınız mesajımı tekrar okursanız ben o aracın ne gibi amaçlarla kullanılmak üzere üretildiğini ne zaman üretildiğini (15 yıl önce üretilmiş bir model) günümüz de düşük hacim turbo motorlu araçların daha verimli olduğu gibi bir çok konuda tecrübemi aktarmışım. Yani anlatılmak istenen accordun daha az yakacağı veya sirionun daha az yakacağı değil.
    Elma ile armutun kıyası.
    Şimdi birisi deseki accord şehir içinde o sirionun tam 2 katı yakar yakar ne diyeceğiz.
    Birisi uzun yol yapmak için tasarlanmış bir araç diğeri şehir içi kullanmak için.
    Ve diyorum ki şehir içi kullanmak için üretilen araç şehir dışında da, şehir dışı kullanmak için üretilen araçla benzer bir tüketim sergilenmiş.
    Gelelim yazdığımı biraz da beni tanıyarak yorumlayın diye kendi hakkımda bilgi vereyim (accord kullanıp kullanmadığını sorduğunuz için yazıyor um)
    Bu ülkede farklı araç kullanma anlamında bir sıralama yapılsa en fazla araç çeşidi kullanmış %1 lik dilimdeyimdir. Yakıt tüketimi konusunda ise türkiyede bu anlamda araştırma yapmış ve deneyim sahibi insanlarla her konuyu konuşacak kadar tecrübemde deneyimimde vardır. Forumda ve internet ortamında yakıt tüketimiyle ilgili tütkçe paylaşımlarımın emsalinin olduğunu sanmıyorum. Hypermiling anlamında denemelerimde vardır. Bununla birlikte
    Sırf yaptığım uzun yol km si 500.000 km civarıdır (artısı eksisi olabilir)
    Bunları kendimi övmek için yazmadım.
    Siz yukarıda forumda insanların kullanmadığı araçlar için kesin kanaatleri olduğunu yazdınız ya.
    İşte aynı şeyi banada yaptınız. Bu yüzden itiraz ettiğiniz mesajımda en baştada dediğim gibi itiraz edilecek bir nokta yok onu yazımı tekrar okurken bu değişkenlerle irdelerseniz yazdığımı daha iyi yorumlarsınız diye yazdım.
    Saygılar sunar iyi akşamlar dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tam yüklüyken 2 ton olan aracımla uzun yolda hiç sorun yaşamadım 1.6 turbo dizel motorum sağolsun Allah zeval vermesin.

    Küçük benzinli motor kullanılmaz 2.0 üstü alamıyorsanız elektrik araçlar yaygınlaşana kadar kendinizi dizele teslim edin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Düşük tork yüksek ağırlık yüzünden gidişinle gelişin bu kadar farkediyor, benim Mazda'da da böyle. Uzun yolda rakım farklarına tolerans arıyorsan yüksek hacim veya turbo lazım. Hatta en temizi yüksek hacim ve turbo

    Tabi ağırlığa göre herşey. Subaru aracın 1300 küsür kg ve 4 yolcu değil de, tek kişi 1 ton olsaydı böyle bir fark görmezdin. 98 model 2.8 atmosferik 728i ile çıksan o da geberir. Motor-kasa uyumu önemli.
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Mucize değil gayet normal bir değer 6.5 lt. Bunda inanamayacak birşey yok. Yeni nesil turbolu araçlar daha da az yakıyor. Benzinli araç yüksek devir çevirmediği sürece fazla yakmaz. Siz 1.0 motorla 120 ile gidebilmek için gazı köklerken ben gazın çeyreğine anca basıyorum. Düz yolda giderken 1500-2000 devir bandında 5-6 lt yakıyorum. Yokuşlarda devir arttıkça tüketim artıyor. Bunu dengelemek için yokuş aşağı gaza basmıyorum. Toplamda ortalama 6.5 lt yakıyor araç Ankara’ya gidene kadar. Bunu arabanın yol bilgisayarı gösteriyor. Sizin kullandığınız avensis ve lexus ya motor teknolojisi eski olduğu için çok verimsiz ya da mekaniğinde bir sıkıntı olmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben bu forumda dizelden fazla yakan benzinli sahibi daha görmedim. herkes harika motorlu araç kullanıyor. ülkede bireysel olsun filo olsun dizel adamlar ahmak bir benzinli sahipleri akıllı. 120 ortalamayla 6 lt yaktığını söyleyenler (120 km/s ortalama hızın ne olduğunun farkında değil muheterem sallıyor) rampa yukarı klima açık araba paket sorunsuz çıkanlar. züğürt tesellisinin sonu yok. hayatımızda hiç benzinli araba kullanmasak yiyeceğimiz teraneler. boşa zorlamayın arkadaşlar komik oluyorsunuz. arabalarınız bal gibi fazla yakıyor. benzinli az yaksaydı bu ülkede lpg gerçeği olmazdı.
  • Uzun yol 120-130 civarı otoban sürüşü 5.5 litre 500 km
    Uzun yol 100-110 sabit şehirlerarası 4.5-5.0 litre 250 km

    Hyundai i10 1.0 65 benzinli. Yeni motorlar atmosferik de olsa daha verimli. Fabrika verisi 4 litre zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6 yılda gitmiyor rampada bayılıyor diyenler kaça katlandı?
  • Herkesin bildiği gibi, uzun yol için turbo dizel ya da turbo benzinli 1.4-1.6 bir araç hız limitlerinde kullanım için ideal(100-130 arası). Eğer yüksek hızda (150-200 arası) uzun süreli kullanım sözkonusu ise 2.0 turbo araçlar çok daha iyi tüketim sunuyor. İlk kişisel aracım 1.1 65 beygir Picanto şehir içinde ve 90 km ile gidildiğinde şehir dışında inanılmaz ekonomik idi. Ancak yüksek otoban süratlerinde özellikle de 140km/h üzeri hızlarda kendisinin 1.5 katı ağırlığa sahip üst segment araçlardan bariz fazla yakıyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 atmosferik bile gitmiyorken 1.0 atmosferik de neymiş

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    Şakacı seatcı
  • RuSH86 R kullanıcısına yanıt
    Ankaraya giderken 900 metre rakıma çıkıyorsunuz. 1560metre rakım görüp iniyorsunuz. Her iniş çıkış fazla tüketim demek. İnerken gaza basmasanız bile iniş çıkışlarda tüketim artar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ekonomiden ziyade çekilecek çile değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben aynı arabayı 1.5 sene kullandım. 2015 yazında adanadan çıkıp batı karadenizin tamamını gezdim. Hiç sıkıntı yaşamadım. Araç hafif oldugu iin çekişte problem yaşamadım.
  • 1.0 motor turbosuz aracla uzun yol mu gıdılır arkadas aman Allah korusun . Ben 1.2 i20 ile uzun yola gideyim dedim bir daha da gitmem 1.0 tsi aracım var onunla gideceğim bir daha uzun yola
  • 1.0 motor nedir yahu? yazık gerçekten.

    bu 1.0 motorlu araçlara 3 kişi bagaj dolu binmeye korkar insan ufak rampada arabadan yolcu atmak zorunda kalabilirsiniz.
  • Merhabalar 38 bin km oldu 1.2 twingo kullanıyorum 56bg aracımız. Uzun yolda koltukları yatırıp kamyonet gibi yuklu bile olsa 6lt üstüne cıkmaz ortlama lpg tüketimim. Eskişehir - bilecik arası 4.8lt lpg tüketimim bile oldu ama genelde 5.8-7 arası gidip gelen yakıtlar ortalamalarım mevcut.

    Düşük motorların yokuş veya sıkışık trafik olmasıyla bir esprisi kalmıyor ancak bu durumlarda diğer motorlarında yakıt tüketiminde pek bi esprisi kalmıyor.

    Son vitesde 2500 devirde sabit ani hızlanma yada yavaşlama olmadıkça araçların çoğu makul yakıyor.
  • Merhaba sayın hocalarım; ben de sizler ile bizim aracın yakıt tüketimini paylaşmak isterim;


    2011 Model Renault Symbol 1.2 Cc 16 Valf 75 Hp. ( Benzinli. ) || 979 Kg.


    İzmir' e Gidiş İstikameti : Bursa - Balıkesir - Manisa - İzmir. ( Tarih : 12 Aralık. )


    Bursa || İzmir - Karşıyaka = 328 Km.


    Yakıt Türü : 95 Oktan Benzin

    95 Oktan Benzin : 5.11 Tl


    Bursa' dan Hareket - İzmir' e Varış Saati : 04.00 - 09.00 ( Yolculuk Süresi : 5 Saat. )


    Araçtaki Kişi Sayısı Ve Yük : İzmir' e Giderken 3 Kişi + Bagaj Full.

    Verilen Mola Sayısı : İzmir' e Gidişte 2 Defa İhtiyaç Molası.

    Ön - Arka Lastiklerin Basıncı : Kontrol Edilemedi.

    Klima Durumu : Kapalı. ( Kalorifer Durumu: 1. Kademe de Açıktı. )

    Sürüş Stili : Sakin. ( 1. Vites 2200 Devir - 2400 Devir Arası, 2-3-4. Vitesler İse 2600 Devir - 2800 Devir Arası Değiştirildi. )

    Harcanılan Yakıt : 18 Litre.

    100 Km' De Tüketilen Yakıt : 5.5 Litre ( 90 - 100 Km/H Arası. )

    Ortalama Hız : 71.3 Km / H.




  • Bursa' ya Geliş İstikameti : İzmir - Sarımsaklı - Ayvalık - Edremit - Balıkesir - Bursa. ( 12 Aralık. )


    İzmir - Karşıyaka || Bursa = 421 Km.


    Yakıt Türü : 95 Oktan Benzin

    95 Oktan Benzin : 5.11 Tl


    İzmir' den Hareket - Bursa' ya Varış Saati : 14.30 - 22.00 ( Yolculuk Süresi : 7.5 Saat. )


    Araçtaki Kişi Sayısı Ve Yük : Bursa' ya Gelirken 3 Kişi + Bagaj Full.

    Verilen Mola Sayısı : Bursa' ya Gelişte 1 Defa Yemek Molası + 3 Defa İhtiyaç Molası.

    Ön - Arka Lastiklerin Basıncı : Ön Lastik Hava Basıncı 38 Psi - Arka Lastik Hava Basıncı 38 Psi.

    Klima Durumu : Kapalı. ( Kalorifer Durumu: 1. Kademe de Açıktı. )

    Sürüş Stili : Biraz Agresif. ( 1. Vites 2600 Devir - 2800 Devir Arası, 2-3-4. Vitesler İse 3200 Devir - 3400 Devir Arası Değiştirildi. )

    Harcanılan Yakıt : 23 Litre.

    100 Km' De Tüketilen Yakıt : 5.5 Litre ( 90 - 105 Km/H Arası. )

    Ortalama Hız : 65.1 Km / H.




  • 16_MJT_05 1 kullanıcısına yanıt
    1300 küsür kiloluk seat ateca fr ım ile şehirlerarası tüketimim max 6 lt.Çok dikkat edersem 5.5 e iniyor..Yeni nesil benzinliler gerçekten binilesi..Civic filan demiyorum.Tsi dan bahsediyorum.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.