Şimdi Ara

Gazı bırakmadan vites değiştşrmek ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
1
Favori
4.820
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Başlıkta da dediğim gibi, gazı bırakmadan vites değiştirsek bir sorun olur mu
    debriyaja tam basmamak vites değişimlerinde problem yaratabiliyor ama peki ya gazı bırakmazsak ne olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • senin dediğin powershift galiba
    http://www.youtube.com/watch?v=KHaVoSnzymQ
  • rollinglerde 3ten 4e gaz kesmeden atarim ama sayilidir cok yapmam. ani devir dusuklugunden sorun cikabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • debriyaja bastığın an devir uçar, araç bağırır, güçlü bir araçsa patiye düşer, 2den 3e attığında genelde olur bu. gazdan ayağını çek yani üşenme
  • aynen powershiftmiş, araştırıyorum
    çoğu kişi araç güçlü değilse çok sorun olmaz diyor, ama 500hp falan ise stock debriyaj hasar görebilirmiş

    ben dip gaz ile yapmıyorum ilk vites 3bin devir, debriyaja basınca en fazla 4000olur hızlı değiştireceksin

    devir 5bindir, basarsın debriyaja gazdan çekmeden ha o zaman zararlı olabilir ama sürüş devirlerinde sorun olacağını sanmıyorum

    güzel oluyor ama ya kesintisiz bir çekiş
  • Debriyaji yersin baskada bi etkisi olmaz normal araclarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 Tdci fiestada yapıyorum 1 den 2 ye ve 2den 3 oluyor 4 e geçemiyorum bir kaç yüz beygir daha lazım herhalde
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    Başlıkta da dediğim gibi, gazı bırakmadan vites değiştirsek bir sorun olur mu
    debriyaja tam basmamak vites değişimlerinde problem yaratabiliyor ama peki ya gazı bırakmazsak ne olur



    kısa sürede debriyaj balatanız yanar.bu da büyük bir sıkıntıdır.400 ila 700 lira arası(marka ve modele göre daha da artabilir) bir maliyeti olur.bence bir kez bile denemeyin.
  • baskı balatayı hızlı yersin çok özel amaçlar dışında günlük kullanımda gereksiz ve maliyetli bir kullanım şekli olur.
  • Dik rampalarda ara sıra, gazı fazla ezmeden yapabilirim duruma göre devir düşüp araba boğulmasın diye. Bu teknik özellikle motor hacmi küçük araçlarda işe yarar. Onun dışında yapmamaya özen gösteriyorum. Ama videodaki powershift olayını bizim mülayim arabalarla yapmaya kalkarsak kısa zamanda baskı balatayı elimize alırız.
  • Yapabilirsen iyi, yapamazsan sıkıntı.
  • Arkadan cekisli+guclu araba+acemilik= pek saglikli olmayabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Debriyaja nasıl zarar verebiliriz ki ?
    debriyajsız vites değiştirsek tamam ama sadece gazdan ayağımızı çekmeyip normal vites değiştirme prosedürü
    ateşleme devam edecek sadece
    videodaki gibi dip gaz ile de yapmayınca zararı olmaz diye düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MIKROP DOGAN kullanıcısına yanıt
    2001model arabam 114binde hala orjinal debriyaj. bende yaptim 5-6kere hemen zart diye bozulmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbolu araçlarda turbo kapanmasın diye yapılır mantıklıdır. Fakat atmosferik makinada gereksiz bir durum sadece balata ve yakıt israfı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MIKROP DOGAN kullanıcısına yanıt
    Şöyleki, bu tekniği videodaki gibi yapmayıp daha az gazla sadece kavrama otururken, debriyaja bastığımız andaki devre gelecek kadar gaz verip kavramayı sağlarsak son derece sağlıklıdır ve rampada avantajlıdır. Ama buradaki gibi dip gazla yaptığında motorun devri, balatadan ayırdığından daha yüksek oluyor ve debriyajı çok aniden bırakıyorsun. Bu da daha hızlı dönen volanın bir anda baskı balataya bağlanması demek ki hem baskı balata hem volan için aşındırıcı ve zararlı bir durum.

    Biliyorsunuz vites yükseltirken, debriyaja basıp, sonraki vitesi yoluna alıp, tekrar debriyajı bırakarak kavramayı oturttuğumuz ana kadar geçen sürede motorun devri bir miktar düşmüş oluyor. Misal 3. viteste 4000 devirde 4te geçersek sakin kullanımda o devir 3300lere falan düşüyor. Çok seri kullanımda birkaç yüz devir kayıp oluyor sadece ama asla bir otomatik şanzıman seriliği ve veriminde olmuyor. Eğer vitesi yükseltirken arada biraz gaza da basmaya devam edersek çok az miktar devir artıyor ve sonraki vitesi geçip kavramayı oturttuğumuzda devir bir alt vitesteyken neredeyse tam orada oluyor. Bu özellikle küçük hacimli araçlarda dik ramplarda hızlanırken son derece faydalı bir teknik. Biraz yakıt tüketimini arttırır ama motora ferahlık verir. Kavramaya zararı olmaz aradaki fark bu.


    Bunun bir benzeri de vites küçültürken, alt vitese geçerken hafif bir ara gaz verip motorun devrini arttırıp alt vitese o şekilde geçtiğimizde, aktarma organlarına aniden yük binmemiş olur. Bu ara gaz verme işini frene basarken yapıyorsanız onun adı da heel & toe tekniği oluyor, türkçesini bilmiyorum. Çoğumuzun mülayim arabalarının pedal yerleşimleri ve motor devirlenme hızları heel & toe tekniğine pek uygun değil ama sakip vites küçültmelerde hafif gaz vermenizi yumuşak bir vites düşürme için tavsiye ederim.


    Demek ki neymiş?


    zf'li bir bmw alıp keyfimize bakıyormuşuz




  • baskı balata zorlanır her yapmada ama bir kere yaptın diye sıyırmaz tabiki, çok gerekli olmayan durumlarda sürekli olarak kullanılacak bir yöntem değil, tek tük yapılabilir, sürekli zorlarsan 10 binde bile baskı balata bitirebilirsin
  • baskı balata için zararlıdır ve gereksizdir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.