Şimdi Ara

Debriyaja basmak balatayı neden bitirir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
32.550
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Debriyaja basınca balata ayrıldığına göre, temas kesildiğine göre aşınmaması gerekirken neden bitiyor anlatılabilirse memnun olurum.



  • Debriyaja basilinca balata bitmez zaten, debriyaj rulmani bozulur.

    Debriyaj balatasi kavrama aninda asinir. Her debriyaja basmanin sonunda sonucta zamani geldiginde pedal birakilacagi icin kavrama gerceklesecektir ve her kavrama balata icin bir miktar asinti demektir. Vites degistirme araliklarindaki kavramadan ziyade ozellikle kalkislarda balata daha cok asinir,cunku hareketsiz bir mile(sanzuman priz direkt mili) hareket aktarmaktadir.

    Ancak ozellikle kavrama yapilirken zorlanirsa(dik yokusta kalkis,araba cok yukluyken yapilan kalkislar,gereksiz yere debriyajin kullanilmasini gerektiren davranislar,yuksek devirde arabayi kaldirma,pati cektirme,siklikla yapilan dur-kalk lar v.s.)normalden daha fazla asinacagindan omru kisalir. Normal kullanimda balata rahat 100,000 i devirir.
  • Teşekkürler.

    Bu durumda kavrama noktasına kadar debriyaja basılı tutmanın bir sakıncası olmamalı.

    Debriyaj telinin belli bir değişim zamanı var mı peki? Bir kez kopmuştu.
  • debriyaja ne kadar basarsan bas, tam ayıramıyorsun, sürtünme devam ediyor
    o yüzden dururken, boş vitese almak lazım
    bide, durdun diyelim, ayağın debriyajda, arkadan biri dokunsa, ayağın debriyajdan kaysa, şanzımanı dağıtırsın
  • Debriyaja basili oldugu surece kavrama olsun veya olmasin debriyaj rulmani yuklu ve hareket halinde olacagindan rulman asinir.

    Telin belirli bir degisim zamani yok,ancak uc noktalari(pedala baglanan kisim ile motorda debriyaj koluna baglanan kisim)kontrol edilerek anlasilabilir.Bir kac tel kopmussa degistirmenin zamani gelmis demektir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: dodii123

    Teşekkürler.

    Bu durumda kavrama noktasına kadar debriyaja basılı tutmanın bir sakıncası olmamalı.

    Debriyaj telinin belli bir değişim zamanı var mı peki? Bir kez kopmuştu.
  • DEBRİYAJA BASMAK balatyı bitirmez sadece yarım debriyaj balatanın aşınmasına ve baskıplaka
    sının deformasyonuna sebepolur.yarım debriyaj: kavrama noktası ile ayırma noktası arası yanı
    pedala yarım basmak.f FORUM daki bir ifade debriyaja tam basmak sadece rulmanı bozar biraz
    noksan bir ifade.pedala basılı iken sürekli dönen deb.rulmanı kendisinin bozulmasından sonra diyafram
    (şemsiyenin)aşınmasına sebepolur ve deb.baskısının bozmuş olur.Yarım debriyaj balatnın bitmesine
    sebepolur.
  • Yahu iyi anlatıyorsunuz da pek anlayamıyorum. Rulman? Yine de teşekkürler.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Debriyaj bilyasi.Pedala basildigi anda(ne kadar basildiginin bir onemi yok,dokunsaniz bile) donmeye baslar.
  • arkadaşlar kesinlikle debriyajın üzerinde ayağınızı tutmayın araç giderken veya dururken.. krank miline aşırı yük biner debriyaja basıldığında bu anlık olursa sorun olmaz.. ama aşlışkanlık halinde ayağınız debriyaj üzerinde kalırsa krank milinin ucundaki "GEZİNTİ AYI" NI AŞIRI YÜK BİNDİĞİNDEN KOPARTIRSINIZ VE O KOPtuğunda da krank zarar görür.. masraf büyük olur...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dodii123

    Yahu iyi anlatıyorsunuz da pek anlayamıyorum. Rulman? Yine de teşekkürler.



    DEBRİYAJ RULMANI= DEBRİYAJ BİLYASI
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    arkadaşlar kesinlikle debriyajın üzerinde ayağınızı tutmayın araç giderken veya dururken.. krank miline aşırı yük biner debriyaja basıldığında bu anlık olursa sorun olmaz.. ama aşlışkanlık halinde ayağınız debriyaj üzerinde kalırsa krank milinin ucundaki "GEZİNTİ AYI" NI AŞIRI YÜK BİNDİĞİNDEN KOPARTIRSINIZ VE O KOPtuğunda da krank zarar görür.. masraf büyük olur...


    krank milinle ne alakasi var anlamdim

    ayagin basili tutulmasi aliskanlik olmasi debriyaj baski balatasi herzaman biraz surtunmeye maruz kalacaktir normal seyrederken debriyaj balatasi tam yapisik oldugu icin surtunme olmaz ama biraz basiliysa balatayi ayirmaya yonelik bir hareket oldugu icin zorlanmalarda kacirabilir sonra sonra bu ilerler asindikca sonra bakmissinki araba yerinden kalkmiyor

    ama hala krank la ne alakasi var krank zaten her zaman donuyor aksine debriyaja basildiginda kranktaki yuk kalkar tekerlekler den motor ayrildigi icin biraz basili tutmakta yuku biraz hafiflettigi icin kranktaki yuk te azalir ben hala anlamadim benim bildigim boyle




  • Bugün baskı balata değiştirdim, 6 saat sürdü. Çok para bu meret o yüzden dikkat edin kullanırken
  • ben 180 milyona değiştirtmiştim...
  • Debriyaja basınca ne olur. Balatalar birbirinden ayılır. Peki ayrılma nasıl olur.
    Debriyaja basında yavaş yavaş balatalar ayrılırken balataların birbirine uyguladığı baskı azalı azalır azalır ve öyle bir an gelir ki balatalar birlikte dönmez, birbirleri üzerinde kayarak dönerler. Daha sonra da temas kesilir. Kayarak dönme sırasında aşınma olur.

    Ancak sözünü ettim durumun uygulamada etkisi önemsizdir.

    Debriyaja hafif de bassanız balataların birbirine uyguladaığı kuvvet azalacağı için birbiri üzerinde kayma ve dolayısıyla aşınma olur. Uzun süre bunu yaparsanız aşınma size yol, su ve elektrik olarak geri döner...


    arz ederim...
  • Dün bi arkadaşın arabasını sürerken debriyaj teli koptu. Telin koptuğu yerdede durma imkanımız yoktu. Allahtan bi akrabamın, debriyaja basmadan vites değiştirilebilir lafı aklıma geldi ve vitesi ikiye alarak arkadaşın kaldığı yurdun önüne kadar gittim durmadan öncede vitesi boşa aldım sonra motoru stop ettim ve tekrar vitese taktım ve öylece bıraktım.

    Şimdi arkadaşlar sizden öğrenmek istediğim; debriyaj telini kendimiz değiştirebilirmiyiz ben bir kaç güne kadar Türkiye'ye geleceğim ve sanırım debriyaj telinin fiyatı 10Ytl'yi geçmiyor. Araba reno 9 spring. Kıbrısta parça fiyatlarıda, işçilik fiyatlarıda çok pahalı olduğu için eğer imkan varsa kendim değiştirmek istiyorum.

    Telin kopmasıda arabayı ben sürerken meydana geldiği için kendimi sorumlu hissediyorum. Gerçi telin kopmasının benim sürmemle alakası olmadığını biliyorum hatta arkadaşım bana; "zaten kopacaktı boşver" dedi. Ama dediğim gibi kendimi sorumlu hissediyorum bu nedenle, debriyaj telini Türkiye'den getireceğim ama değiştirmesini bilmiyorum değiştirmeyi bilen varsa yardımlarını bekliyorum.

    Şimdiden hepinize teşekkür ederim.




  • debriyaj balatası kaça değişir tahmini olarak.

    ben 1 den 2 ye atarken hafif kaçırıyormuş gibi bi ses geliyo, diğer viteslerde sorun yok , birde sıkışık trafikte yokuş yukarı giderken hemen kokmaya başlıyo .

    araç megane 1
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _KUZEY

    debriyaj balatası kaça değişir tahmini olarak.

    ben 1 den 2 ye atarken hafif kaçırıyormuş gibi bi ses geliyo, diğer viteslerde sorun yok , birde sıkışık trafikte yokuş yukarı giderken hemen kokmaya başlıyo .

    araç megane 1


    Tahmini olarak soruyorsan 100 - 150 diye bi fiyat verebilirim ama tam bir bilgi için senin fiyat alman daha doğru olur
  • bende de bir kez kokma oldu. Araç duruyorken sağa dogru çok dik bir yokuş vardı ve yer ıslaktı. Aracı kaldırırken biraz fazla yüklendim arka tekerler patinaja düştü. Bayağı bir uğraştım ve sonunda çıktım. Ama sonrasında debriyajdan yanık kokusu geldi. Bunun bir zararı olmuşmudur acaba balataya?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.