Şimdi Ara

GeForce RTX GPU sahiplerinin %80'inden fazlası DLSS kullanıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
1
Favori
533
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • GeForce RTX GPU sahiplerinin %80'inden fazlası DLSS kullanıyor
    Nvidia, CES 2025 etkinliğinde yapay zeka destekli görüntü işleme teknolojisi DLSS’in geçmişini ve geleceğini detaylı bir sunumla ele aldı. Şirket, RTX 20, 30 ve 40 serisi ekran kartı kullanıcılarının yüzde 80'inden fazlasının DLSS teknolojisini aktif olarak kullandığını açıkladı. Bu veri, DLSS’in oyuncular arasında yaygın olarak benimsendiğini ve ölçekleme teknolojilerinin artık bir norm haline geldiğini ortaya koyuyor.



    500’den fazla oyunda DLSS desteği



    GeForce RTX GPU sahiplerinin %80'inden fazlası DLSS kullanıyor
    Sunumda yer alan verilere göre, DLSS şu anda 500’den fazla oyunda destekleniyor ve 2024’ün en popüler 20 oyunundan 15’inde kullanılıyor. Nvidia, özellikle DLSS 4’ün sunduğu yeniliklerle, görüntü kalitesindeki küçük kayıpları en aza indirmeyi hedefliyor. Şirket, DLSS 4'ün GenAI tabanlı transformer modellerini kullanarak görüntü işleme kalitesini bir üst seviyeye taşımayı amaçlıyor.



    Ayrıca Bkz.Nvidia, çoklu kare üretimi ile DLSS 4’ü duyurdu: İşte merak edilenler



    DLSS, FSR ve XeSS gibi teknolojilerin temel işlevi, oyunları ekranın yerel çözünürlüğünün altında işleyip eksik pikselleri ileri seviye algoritmalarla tamamlamak. Bu yöntem, hem performansı artırıyor hem de oyunculara daha akıcı bir oyun deneyimi sunuyor.



    GeForce RTX GPU sahiplerinin %80'inden fazlası DLSS kullanıyor
    Nvidia’nın sunumu, yalnızca mevcut teknolojilerle sınırlı kalmadı. Şirket, gelecekte yapay zeka destekli tekniklerin oyunların işlenme süreçlerine daha derinlemesine entegre edileceğini açıkladı. Buna göre önümüzdeki yıllarda DLSS, oyunların daha ayrıntılı materyalleri, saçları, yüz ifadelerini ve diğer varlıkları minimum performans maliyetiyle işlemesini sağlayabilir.



    GeForce RTX GPU sahiplerinin %80'inden fazlası DLSS kullanıyor
    Öte yandan, Nvidia’nın rakipleri de yapay zeka destekli grafik teknolojilerine yatırım yapmaya devam ediyor. AMD, FSR 4 teknolojisini CES’te tanıtarak Nvidia’nın DLSS ile elde ettiği başarıya yetişmeye çalışırken, Intel ise XeSS 2 ile yapay zeka destekli kare oluşturma teknolojilerini geliştirdiğini duyurdu.



    DLSS, FSR ve XeSS, açık bir şekilde kare hızlarını artırsa da bazıları tarafından da eleştiriliyor. “Sahte kareler” merkezli dönen tartışmalar da haksız olanı bulmak zor. Ancak Nvidia daha önce, geleneksel render/işleme süreçleri ve yarı iletkenlerdeki nesilsel performans kazanımlarının yavaşladığını, kare hızlarını artırmanın giderek nöral işleme ve kare oluşturma gibi teknolojilere bağlı olacağını savunmuştu. Bunlar şu anda 4K çözünürlük ve ışın izlemenin önemli hesaplama taleplerini karşılıyor.




    Kaynak:https://www.techspot.com/news/106388-nvidia-over-80-geforce-rtx-gpu-owners-use.html







  • Bende %80 olduğunu sanmıyorum.

    Bi açıp kapayıp deneyenleride yazmışlardır belki.

    Hem bazı oyunlarda otomatik açık oluyor.

    Hem quality de bile çoğu oyunda bulanık oluyor, arada çok fark var. Bu bulanıklık kabul edilebilir bir seviyede bile değil.

    Böyle bir şeyi nasıl millete yutturmaya çalışıyolar anlamıyorum.
  • Düzgün optimizeler istiyoruz, her oyunda aynı performansı ve kaliteyi sağlayamayan teknolojiler değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla ne yalan soyleyeyim oyunda destek var ise direk dlss açıyorum ayarida quality e veriyorum miss rtx 3060 ti kullaniyorum dlss elimiz ayağımız oldu artık darısı 5000 bin serisine geçersek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haktan24 -- 17 Ocak 2025; 19:49:20 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • %20 lik kısımdayım galiba,görüntüyü bulanıklaştırıyor :)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • adamlar bi acip kapatayım deneyeyim bakalım neymiş demiş bunlar hıh yüzde yüz yapamadık yüzde 80 ni kullaniyor diyebilmek icin o deneyenleride yazmış listeye :).nerden bilion la kullandını oyuncuların yuzde 80 ni aktif rekabetci oyun oynuyor ve kullanmiyor dlss flan geri kalan isine gelirse kullaniyor .yani o karti alip yuzde 20 dlss yi acmamış bile hiç bakın hiç acmamış merak bile etmemiş nvidia reklamı heryerde.

  • hexus H kullanıcısına yanıt
    Monitor cozunurlugun ne ve hangi ayarda DLSS aciyorsun?

  • AREryilmaz kullanıcısına yanıt
    2k kullanıyorum dlss de quality ama arasındaki farkı anlayabiliyorum geri kapatıyorum,dlss kapalı çok daha net ,native çözünürlük ile arasında fark var maalesef, keşke olmasa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hexus -- 18 Ocak 2025; 0:21:27 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • hexus H kullanıcısına yanıt
    Cunku kesirli çarpanla upscale ediyorsun qualityde. Eger 720pde yeterince piksel olsaydı sana performansta çalıştır derdim. 1080Pde yeterince piksel var mesela, 4Kda performansta çalıştırıyorum ve bazen orijinalinden daha kaliteli sonuç veriyor (mesela Control).
    720px4=1440p
    1080px4=2160p



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AREryilmaz -- 20 Ocak 2025; 12:56:13 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • AREryilmaz kullanıcısına yanıt
    İleride 4k ya geçeceğim o zamanda denerim. Umarım farkı anlamam, zaten istediğim de bu :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hexus -- 18 Ocak 2025; 1:42:44 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • hexus H kullanıcısına yanıt
    Anlaşılmıyor. Ben de 3060 ti ve q440p monitör kullanıyordum onceden, ne demek istediğini çok iyi anlıyorum

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • FSR'a göre daha iyi ama hala gelişmesi lazım gözleri keskin olana çamur gibi geliyor görüntü.

  • 4S14N_HUNT3R kullanıcısına yanıt

    yüksek çözünürlüğe alışanlara çamur gibi geliyor

  • 3080 1080p de darboğaz olmayacak şekilde max settings + ray tracing acınca cortluyor.
    Basından beri aynıydı aslında ama öyle reklamlar oyle incelemeler döndü ki vay şöyle uçuyor vay böyle kaçıyor.
    6700xt den geçtim, saf kas gücü olarak ( yani rt ve dlss kapalı ) neredeyse 5-10fps fark ediyor.
    Ancak monitörlere bakıyorsn 4k 8k. Bence 3xxx serisi saf kas gücüyle 1080 / 4xxx ve 5xxx serisi ancak 2k çekebilecek kartlar.
    Dlss bariz çamur gibi. Bence doğru monitör seçimi en önemli kısım

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bende %80 olduğunu sanmıyorum.

    Bi açıp kapayıp deneyenleride yazmışlardır belki.

    Hem bazı oyunlarda otomatik açık oluyor.

    Hem quality de bile çoğu oyunda bulanık oluyor, arada çok fark var. Bu bulanıklık kabul edilebilir bir seviyede bile değil.

    Böyle bir şeyi nasıl millete yutturmaya çalışıyolar anlamıyorum.

  • ben muhtemelen azinligi temsil ediyorum, bu makina ogrenme tabanli iyilestirmelere oyunlar ozelinde karsiyim. 480p zamanindan kalma medya iceriklerimi 4k'ya upscale ediyorum ama bu sonucta bana bir sey kaybettirmiyor zira orjinal icerigi zaten guncel monitorde tuketme imkanim yok. ancank daha bu sene gelistirilen bir oyunu 4 max ayarlarda oynamak istedigimde 1000 euro/dolar verdigim kart bunu yapamiyor, arkada dlss/fsr vs yapmasi gerekiyor.

    Oyun firmalarina bakiyorsun, oyun gelistirme masrafalri cok artti diyorlar, kart ureticilerine bakiyorsun iste gelecek dlss/fsr frame gen vs diyorlar. oyunlar bu kadar kotu hazirlanirken optimizasyondan bir haberlerken ote yandan adamlar maliyetler cok arrtti diyor. Oyunlar grafik olarak bu kadar agir olmak zorundalar mi gercekten ? Guncel kartlari kullanarak dlss vb olmadan kaliteli oyunlar tasarlanamaz mi ? Bu islere eli degmis fikri degil bilgisi olan varsa isin teknik detayini analtabilirse cok sevinirim.

  • Rtx 3090 suprim x var dlss nedir bilmem kas gücü işler bende.

  • Hiçbiri SMAA yerini tutmuyor ancak performansı dlss'e bağlı olan oyunlarda yapabilecek pek birşey yok.

  • AREryilmaz kullanıcısına yanıt
    Kesirli çarpan olayını açar mısınız?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tam tersine kulanmıyorum ve genelikle 4080 ile knightonline oynuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PikaTak kullanıcısına yanıt

    Simdi sana bazi yaygin cozunurlukler verecegim, hepsi 16:9

    1280x720

    1920x1080

    2560x1440

    3840x2160


    GeForce RTX GPU sahiplerinin %80'inden fazlası DLSS kullanıyor

    Orada render scale var ya, iste o %50 oldugunda bir pikseli dort piksele cevirmis oluyor DLSS. 4K ekranda dort tane 1080p ekran var tam olarak. Ama 2K ekranda 1.7 tane 1080p monitor var. 1080Pden 1440Pye upscale ederken bir pikseli 1.7 piksel yapmaya calisiyorsun. 720Pden upscale etsen 1 piksel 4 piksel olacak gene ama orada da yeterince "kok" piksel olmadigi goruntu gene kotu oluyor. DLSS 1080Pyi 4K etmekte gercekten cok basarili, onun disindaki senaryolarda senin bulaniklik olarak tanimladigin hatalar oluyor bu kesirli carpan isi yuzunden...


    Yukaridaki tabloda %50 diyor, kafani karistirmasin o, dikeyde de yatayda da yari cozunurlukte render demek o. Bir pikselden dort piksel elde etmek anlamina geliyor gene.


    kestigim resmin kaynagi:

    https://www.digitaltrends.com/computing/how-to-use-dlss/#dt-heading-the-many-features-of-dlss





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.