Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (33. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
47
Favori
219.941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3132333435
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hidrostatik-hidrodinamik-stabilite-gemi teorisi-gemi mukavemeti-gemi elemanları aklıma gelenler inşaat dersleri önemli tershane için
    denizde çalışmak istiorsan- yahut makine ve parçalarından anlamak, karada donatımcı olmak istiorsan, makine elemanları-gemi sistem analizi-yardımcı makineler- vs

    Hemen hemen tüm bölüm dersleri işine yarıor, yaramadığını düşünenler içinse, hiçbiri işe yaramıor... O işe yaramadığını düşünenler gemi inşaatı üzeirne ; 4 yıllık mezun olduğunda halktan bi insanla fark yaratamamış olması, kendi hatalarıdır. Ancak ''meslekte 6 ayda, 4 yıllık üniversiteden çok daha üzerinde bilgi öğrendim'' diyen mezunlar/insanlar olması da sistemin zayıflığını göstermektedir.

    Ders içeriklerinden bölümün sayfasından hangi dersin meslekte ne kadar yakından ilgili olduğuna dair bilgiye ulaşabilirsin.

    http://www.gim.yildiz.edu.tr/gim/3/USIS-2008-Ders-Program%C4%B1-ve-%C4%B0%C3%A7erikleri/35 yıldız gemi inşaata ait. örnek.

    Not: cümleler düşük kafam yorgun, saygılar.




  • Arkadaşlar ben de itü denizcilik fakültesi (YDO) mezunuyum.. Mesleğe gelince.. buraya yazsan yazılır ama destan olur o yazı.. ama aşağı yukarı artıları eksileri anlatılabilir tartışılabilir.. öncelikle mesleğin yapılıp yada yapılamayacağı en aşağı stajerlikten önce belli olmaz.. en aşağı stajerlik diyorum çünki üstünde sorumluluk olmadan deniz hayatını kaldıramayan , bir de sorumluluk eklenince hiç kaldıramaz.. ama şöylede bir konu var mesleğe başlayınca yani para bankaya yatmaya başlayınca bir çok eksi yön bertaraf edilebilir maaş sayesinde.. maaşlara gelince uzakyol olarak başlayan arkadaşlar 3000-4000 dolar seviyesinde rahatlıla iş bulabilir.. seneler ilerledikçe 6-7 sene sonra baş mühendis olunca maaşlar 9000-13000 dolar arasında değişmekte.. gelelim işe.. iş ortamı söylendiği gibi sıcak stres ve evet yer yer yağ kokusu hakim.. ama bazı adamlar (arasında benim de bulunduğum) bu ortama alışabiliyor hatta sevebiliyor.. makina evrensel bir kavram olduğu için karada makine üzerine tabiki iş bulmanız deneyiminiz dahilinde daha kolay.. yanlız amaç denizde çalışmak ise güvertecilik yani kaptanlık daha uygun gibi görünüyor.. en azından çalışma ortamı olarak.. itü deki hiyerarşiye , disipline gelirsek.. ast üst kavramının okula yararı da vardır zararıda.. paylaşım birliktelik ritüel olarak olumlu.. fevri davranışlar olarak olumsuz.. ama emin olun hiç bir üniversitede olmadığı kadar birbirinize yakın olmanızı sağlayacak bu hiyerarşi.. itü (YDO) nun yeri denizcilikte farklı olduğu için puan sıralamasına göre diğer üniversitelerle karşılaştırmamak gerek.. bugün büyük denizcilik firmalarının tepe yönetimi neredeyse tamamen itü mezunları ile doludur.. limanlar da gezme işi tamamen şans dır.. bazı gemiler olur dışarıyı unutursunuz bazı gemiler olur gemiyi unutursunuz.. pek fazla hayalinizde gezmek olmasın o yuzden gezebilirseniz yanınıza kar kalır o kadar.. gemideki ortama gelirsek.. ben hayatımdaki en güzel anlarıda(en güzel demeyeyim eşim kızar).. en kötü anlarıda gemide geçirdim.. bu ne demek.. herşeyi insan faktörü belirliyor demek.. yani adamına rastlarsın her akşam kamarasında pes atar içki içersin.. adamına rastlarsın her akşam zabitan salonunda filim izlersin patlamış mısır yersin.. adamına rastlarsın hayatı zindan eder.. denizcilik bu yüzden biraz da şans mesleği.. bu tarz forumlarda amaç arkadaşlara bu mesleği iyi yada kötü olarak söylemekten ziyade bi bakış açısı verip kararı kendilerine bırakmak.. tabi doğruları söylemek şartı ile.. bana gelince ben bu mesleğin hakkı ile yapılamayacağına karar verip bir iki yıl önce mesleği bırakma kararı aldım.. hakkı ile yapılamayacağından kastım da bilgi beceri düzeyinin kanımca hiç bir zaman yeterli olmayacağı idi.şimdiden bu mesleği yazan arkadaşlara başarılı mutlu seferler dilerim.. vaz geçenlere ise karada bol maaşlı işler dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bloodi_man

    Merhaba,

    Ben itü gemi inşaat ve gem makinler mühd. öğrencisiyim. Size bir sorum olucaktı sanırım daha önce bunla ilgili birşey yazılmamiştı. Ben şu an 1. sınıftayım önümde uzun bir okul staj yolu var... Size sormak istedığı soru şu, siz okulda derslerde geçtığınız şeylerin mesleki hayatta ne kadar fayda sağladı? Mesela mühendislik okuduğumuz için bir suru gerekli gereksiz ders alıyoruz. Bunlarda hangileri gelecekte bana faydası dokunacak? Yani hangilere daha çok kendimi yoğunlaştırmama tavsiye edersınız?
    Merhaba,

    Daha birinci sınıftayken bu ders gerekli, şu gereksiz diye hüküm vermen doğru olmaz. Bazı derslerin bazıları meslek hayatında diğerlerine nazaran daha fazla yer tutacaktır. Şu da var okul bitip iş hayatına girdiğinde okulla işin arasında çok farklar göreceksin. Bu dersler birebir yapacağın işin nasıl yapılacağından çok senin karşılaştığın durumlara bakış açını belirleyecek. Sonuçta bir kurs, bir meslek lisesi ile üniversite arasındaki fark budur diye düşünüyorum.

    Kendini yetenekli hissettiğin yada ileride yapmak,ilerlemek isteyeceğin konularla alakalı derslere daha fazla ilgi gösterebilir, bunların hocaları ile yakınlık kurup projelerini bunlar üzerine yapabilirsin. Gemi inşa okuyan birisi için günümüz şartlarında mesleği (benim gözlemim) üç ana kolda icra edilyor. Dizayn bürolar, tersaneler (saha) ve makine. Tabi sektör içinde başka alanlarda da çalışmak mümkün.

    Dizayn işi ile uğraşma niyetin varsa, teknik resim,gemi geometrisi, gemi elemanları, nümerik analiz, istatistik, mukavemet, makine elemanları, hidrostatik, stabilite, direnç, sevk, hareket-manevra gibi dersler; tersanede sahada çalışma niyetindeysen teknik resim, gemi elemanları, mukavemet, malzeme, imal usulleri gibi dersler; makine için termodinamik, gemi makineleri, yardımcı makineler, enerji ekonomisi, yakıtlar yanma,makine elemanları gibi dersler ön plandadır. İngilizce, temel bilgisayar (ofis programları ve yazılım geliştirme) ve CAD-CAM,analiz uygulamalarını kullanabileceğin dersler ve projeler seçmeni öneririm.

    Tabi kendini böyle bir kalıba sokmadan tüm derslerine gereken önemi vermen gerekir. Seçmeli dersleri alırken kolay geçilen derslerin cazibesi ile senin eğilimlerini karşılayacak dersler arasında kalabilirsin.

    Çalışırken "ne var bunun yaptığını ben de yaparım,okul bitirmek şart mı diyen" mevki olarak senin üstün olmayan bazı insanları göreceksin birebir kullanmasan da bu derslerden edindiğin bakış açısı senin farkını ortaya koyacak.


    quote:


    Merhaba,

    Ben itü gemi inşaat ve gem makinler mühd. öğrencisiyim. Size bir sorum olucaktı sanırım daha önce bunla ilgili birşey yazılmamiştı. Ben şu an 1. sınıftayım önümde uzun bir okul staj yolu var... Size sormak istedığı soru şu, siz okulda derslerde geçtığınız şeylerin mesleki hayatta ne kadar fayda sağladı? Mesela mühendislik okuduğumuz için bir suru gerekli gereksiz ders alıyoruz. Bunlarda hangileri gelecekte bana faydası dokunacak? Yani hangilere daha çok kendimi yoğunlaştırmama tavsiye edersınız?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tropique -- 17 Ocak 2013; 15:35:01 >




  • Gemi inşaatı muhendisi kişilerle konusun tershanelere gidip.tershane calısma ortamlarını görun en iyisi.Calısma alanları cok dar bikere.ozel sektorde heran işten atılabilme riski var cunku tershane siaris alamayınca kadroyu iten cıkarıyor.Denize cıkacak arkadaslar için gayaet guzel meslek ama ben denize cıkmam diyenler gidip tershane ortamını gorsun.Zaten bu meslegi yazanların cogu "gemi insaa muhendisleri cok para kazanır "mentalitesiyle yazıyor.O bundan 8 sene oncesine kadarmıs simdi oyle birsey yok.ayrıca dersler cok sıkıcı.cunku dersler hayal gibi geliyor insana.Cok para kazanıcaz umidiyle bu bolumu yazmasın kimse cunku oyle bisey yok.mesleginizi secerken ben ne yaparken keyif alıyorumu dusunun ve o işi yapan insanlarla konusun .
  • Öncelikle bizi bu bölümlerle ilgili aydınlattığınız için çok teşekkürler.Gemi makineleri işletme mühendisliği 1.sınıf öğrencisiyim.Anladığım kadarıyla bu meslek parası olmasa yapılacak meslek değil en azından benim için öyle.Benim merak ettiğim zabitlerde belli bir yatırım fikri olup olmadığı.Yani genel geçer bir yatırım şekli var mı çünkü alınan az bir para değil değerlendirilmesi gerekir diye düşünüyorum.Bir de alınan maaşların belli başlı gittiği yerler var mı limanlarda olsun, kontrat bitip karaya dönüldüğünde olsun?Şimdiden teşekkürler..
  • yanlış anlaşılmak istemem ancak 2 adet konu var ikisinde de tek mevzu para sizce de bu kadar üstüne düşmek mesleğe karşı "etik olmayan" hareket değil mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrenaz

    yanlış anlaşılmak istemem ancak 2 adet konu var ikisinde de tek mevzu para sizce de bu kadar üstüne düşmek mesleğe karşı "etik olmayan" hareket değil mi ?

    Mesajımda belirttiğim gibi parası böyle olmasa katlanabileceğim bir meslek değil.Tabi gemiye çıkmadan, görev almadan böyle bir kanıya varmam doğru değil ama anlatılanlarla insanın kafasında bu fikir oluşuyor.Kazanınca da neler yapıldığını merak ettiğim için sormuştum.Saygılar..
  • tropique özelden facebook adresini verir misin biraz konuşalım
  • Hocam şuana kadar tam bana göre Bi meslek olduğunu düşünüyorum gemi inşa ve makine muhendisliğinin benim sorum biraz tuhaf olucak ama gemide net varmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91

    http://www.youtube.com/watch?v=DMkZDU1U6bw&feature=related bu videoyu paylaşmak istedim çok güzel gemi yaşantısı ile ilgili :)

    redragon91 öncelikle videoyu bizimle paylaştığın için çok teşekkürler. hâlâ öğrenci olmama rağmen gemideki o sıcaklığı birazda olsa hissettim. benim okulumda üçüncü senem bitmek üzere ve gemiye çıkmadan, o görevin başına geçmeden sizleri anlayabileceğimi düşünmüyorum.

    son olarak da bir sorum olacak okuldan mezun olurken ki kredimin bir önemi var mı?

    forumu önceden okumuştum fakat uzun süre oldu eğer bu soru önceden sorulmuş ise özür dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Oncelikle sayfada emegi gecen abilerime tesekkur etmek istiyorum. Gercekten cok yararli bilgiler ve paylasimlar yapiyorsunuz.

    Yildiz teknik universitesi gemi insaati son sinif ogrencisiyim. Uzak yolda calismak icin stcw kurslarina gidip liman cuzdani cikarmank gerekiyor bildigim kadariyla. Bu surec hakkinda hic bilgim yok. Bu stcw kurslarinin hangileri oldugunu nasil ogrenebilirim.
    Tqvsiye edebilieceginiz bir kurs var mi?

    Simdiden cvap veren abilerime tesekkuru borc bilirim.
  • Merhaba ben bu meslegin bayan icin nasil lldugunu sorucaktim itu gemi muhendisligi dusunuyorum ama tek sikintim bayanlara gore bir meslek degil demeleri sizcede oylemi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Say Goodbye

    quote:

    Orijinalden alıntı: gofdelisi

    Merhaba ben bu meslegin bayan icin nasil lldugunu sorucaktim itu gemi muhendisligi dusunuyorum ama tek sikintim bayanlara gore bir meslek degil demeleri sizcede oylemi?

    Tersanelerde geçer zamanın bolca. Yaşın ve kariyerin arttıkça çeşitli denizcilik şirketlerinde yöneticilik de yapabilirsin. İyi araştırmanı öneririm. ilerde evlilik, çocuk vs. düşünüldüğünde bi bayan için (gözünü korkutmak gibi olmasın) pek de kolay meslek sayılmaz

    Anladim o zaman ben baska mesleklerede bakiyim en iyisi tesekkur ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gofdelisi

    Merhaba ben bu meslegin bayan icin nasil lldugunu sorucaktim itu gemi muhendisligi dusunuyorum ama tek sikintim bayanlara gore bir meslek degil demeleri sizcede oylemi?

    Bu soruyu biz erkek gözüyle yanıtlayabiliriz, en iyisi bu işi yapan kadın mühendislere sormanız. Kadın gözüyle bu meslek hakkında artıları eksileri ile ne düşünürler daha iyi bilirler. Bu işi kadınlar yapamaz diye bir kural yok. Okula gittiğimizde 50 60 kişinin içinde 2-3 kız öğrenci oluyordu, en azından benim dönemim öyleydi. Sonuçta meslekteki başarınız ve devamlılığınız insan ilişkileri ve meslek konusundaki bilgi ve becerilerinize kalmış bir durum. Üniversitelerdeki hocalara, Gemi Mühendisleri Odası'ndaki üyelere sorabilirsiniz.

    Temel iş alanları

    *Tersaneler
    *Dizayn bürolar
    *Armatör firmalar
    *Servis ve ürün sağlayıcı firmalar
    *Denetim kuruluşları




  • öncelikle @solti @PETERSBURG ve @tropique üstadlarımıza çok teşekkür ediyorum. ben 2012 lise mezunuyum ama bazı sebeplerden doalyı 2014 te üniversite sınavına gireceğim. yani önümde yaklaşık 1,5 sene daha var. biraz mesleklerle ilgili arştırma yapmak istedim ve hiçbir meslek hakkında olmadığım kadar bilgi sahibi oldum diyebilirim. yıllarını bu mesleğe verip hiçbir karşılık beklemeden vakit ayırıp vevap yazmaları gerçekten büyük alçakgönüllülük. PETERSBURG ve solti üstadlarımızın ilk mesaj tarıhlarine baktım temmuz 2011 1,5 yıldır insanlar her fısatta forumdaki sorulara cevap yazmışlar. tekrar tekrar teşekkürler. ( teşekkür kısmı biraz uzun oldu ama gerçekten haketmişler).
    1 haftadır ben gemi makinaları işletme mühendisliğini düşünüyorum ve araştırıyorum.forumda verilen hemen hemen bütün bağlantıları inceledim.
    ancak (http://www.aktueldeniz.com/adnan_parlak/sektorel_istihdam_ve_riskler-1 ) buradaki yazıdan sonra açıkçası biraz gözüm korktu. 2015 te sektörün doyum noktasına geleceği yazıyor tabi mevcut yönetmelik ve yasalar değişmez ise. kaldı ki değişse ve sadece gmim lerin sefere çıkmalarına izin verilse dahi sanırım yine gmim sayısı istihdam kapasitesinden fazla olacak gibi görünüyor. tabi ki bu mezunların tamamı nitelikli olmaz köklü üniversitelerin mezunları daha avantajlı olacaktır ama açıkçası solti ve PETERSBURG un yorumlarını almak istiyorum.
    bir de (öncelikle 11 sayfanın tamamını okuduğumu belirterek ) bir şey daha sormak istiyorum. verilen paralar gerçekten Türkiye standartlarının çok üstünde. bu paraları vermelerinin sebebi yalnızca insanlara denize çıkmayı ve sosyal hayattan uzak kalmayı cazip hale getirmek için mi veriliyor yoksa gerçekten verdikleri bu paranın karşılığnı fiziki anlamda yıpratarak ve yorarak ta alıyorlar mı? tabi ki çok çalışıldığını ve gemisine göre farklılık göstereceğini anladım ama yine de merak ettim bu 8 saatlik mesai dışında çok çalıştırıyorlar mı?
    şimdiden cevaplar için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ermisss

    öncelikle @solti @PETERSBURG ve @tropique üstadlarımıza çok teşekkür ediyorum. ben 2012 lise mezunuyum ama bazı sebeplerden doalyı 2014 te üniversite sınavına gireceğim. yani önümde yaklaşık 1,5 sene daha var. biraz mesleklerle ilgili arştırma yapmak istedim ve hiçbir meslek hakkında olmadığım kadar bilgi sahibi oldum diyebilirim. yıllarını bu mesleğe verip hiçbir karşılık beklemeden vakit ayırıp vevap yazmaları gerçekten büyük alçakgönüllülük. PETERSBURG ve solti üstadlarımızın ilk mesaj tarıhlarine baktım temmuz 2011 1,5 yıldır insanlar her fısatta forumdaki sorulara cevap yazmışlar. tekrar tekrar teşekkürler. ( teşekkür kısmı biraz uzun oldu ama gerçekten haketmişler).
    1 haftadır ben gemi makinaları işletme mühendisliğini düşünüyorum ve araştırıyorum.forumda verilen hemen hemen bütün bağlantıları inceledim.
    ancak (http://www.aktueldeniz.com/adnan_parlak/sektorel_istihdam_ve_riskler-1 ) buradaki yazıdan sonra açıkçası biraz gözüm korktu. 2015 te sektörün doyum noktasına geleceği yazıyor tabi mevcut yönetmelik ve yasalar değişmez ise. kaldı ki değişse ve sadece gmim lerin sefere çıkmalarına izin verilse dahi sanırım yine gmim sayısı istihdam kapasitesinden fazla olacak gibi görünüyor. tabi ki bu mezunların tamamı nitelikli olmaz köklü üniversitelerin mezunları daha avantajlı olacaktır ama açıkçası solti ve PETERSBURG un yorumlarını almak istiyorum.
    bir de (öncelikle 11 sayfanın tamamını okuduğumu belirterek ) bir şey daha sormak istiyorum. verilen paralar gerçekten Türkiye standartlarının çok üstünde. bu paraları vermelerinin sebebi yalnızca insanlara denize çıkmayı ve sosyal hayattan uzak kalmayı cazip hale getirmek için mi veriliyor yoksa gerçekten verdikleri bu paranın karşılığnı fiziki anlamda yıpratarak ve yorarak ta alıyorlar mı? tabi ki çok çalışıldığını ve gemisine göre farklılık göstereceğini anladım ama yine de merak ettim bu 8 saatlik mesai dışında çok çalıştırıyorlar mı?
    şimdiden cevaplar için teşekkürler.

    Vermis oldugun linktekileri okumaya calistim fakat bana cok ta dogru gelmedi acikcasi.
    Ben, gemileri ve gemiadamlarini denetleyen birisi olarak sunu aciklikla soyleyebilirim ki
    Kuresel kriz ve yeni bolumlerin acilmasi elbette ki sektoru etkileyecektir ama mezun olduktan
    Sonra cebinizde digerlerinden fazla ne var bu cok onem kazanacaktir.
    Sadece turk sirketleri degil belli basli olanlar haric genel olarak gemide calisan insanlarin
    Bilgi ve beceri yonunden kaliteleri korkunc derecede dusme egiliminde.
    Maalesef yeni gelen nesil dunyadan bihaber denize cikiyorlar ve cogu ilk kontratindan sonra
    Bir daha ayni sirket tarafindan tercih edilmiyorlar. Bunun anlami sudur; okul size gemi makinalarini
    Nasil tamir edeceginizi ogretmez sorunlari cozme becerisi Olaylara analitik ve cozum odakli yaklasmayi
    ogretir.
    Ben denize ilk ciktigim zaman cidden cok korkuyordum yapabilirmiyim diye. Hele bir de
    Serefsiz ve asagilik bir 2. Muhendise denk geldim ki bu meslegi hic yapamayacagii saniyordum.
    Fakat biraz ozveri ile toplam 6 ay gibi bir surede kendime guvenim geldi. Cunku sorundan kacmayi
    Degil ustune gitmeyi ve cozmeyi denedim. Cok okudum inceledim.bilenlere sordum. Oldu.
    Bu kadar laf salatasini neden yaptim? demeye calistigim su ; okuldan ciktiktan sonra
    Olaylar tamamen bireye kadar iner. Yani sen tembel , her firsatta kaytaran, yeni birseyler ogrenmek
    İstemeyen ve elini kirletmeden para kazanmaya calisan biriysen okulu 1. Bitirsen ne fayda.
    Linkte yazdigi gibi 5 yil sonra gmim muendisleri gemilerde is bulamayacak gibi soylemler tamamen
    Mesnetsizdir. Tabi ki bakanlik tutup ta bu arkadaslarin gemide calisma hakkini ellerinden almazsa...
    Ustune basa basa soyluyorum, sirketler kaliteli eleman bulmakta cidden cok zorlaniyorlar. Buldular mi da
    Kesinlikle bir daha birakmiyorlar.
    Diger soruya gelirsek, gemide normal calisma saatleri unmanned yani insansiz makina dairesi icin 8-17 dir.
    17den sonra makia alarmlari nobetlese br makina zabitinin kamarasina yonlendirilir ve gece boyunca calan
    Tum alarmlardan o nobetci zabit sorumludur.
    Unmanned olmayan gemilerde ise vardiya usulu 24 saat makina dairesinde bir zabit ve 1 yagci bulunur.
    (8-12)(12-4)(4-8)
    Bu saatler disinda eger acil bir durum soz konusuysa bas muhendis ve 2. Muhendis talimati ile bu saatler
    Disinda da calisilir. Ama bu cok nadir rastlayacaginiz bir durumdur.
    Verilen paralar standartin cok ustunde degil herzaman verilen standart paralardir. Karaya gore kiyaslarsan
    Maaslarin yuksek olmasinin bir sebebi de tabi ki denizde calisiyor olmanin getirdigi eksilerdir.
    Ama paralar o gunun sartlarina gore hep yuksekti zaten.

    Cumle dusuklukleri ve yanlisliklar icin kusura bakmayin.tabletten yazmak oldukca zor cunku.
    Herkese iyi forumlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi solti -- 16 Şubat 2013; 22:12:35 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain89

    Oncelikle sayfada emegi gecen abilerime tesekkur etmek istiyorum. Gercekten cok yararli bilgiler ve paylasimlar yapiyorsunuz.

    Yildiz teknik universitesi gemi insaati son sinif ogrencisiyim. Uzak yolda calismak icin stcw kurslarina gidip liman cuzdani cikarmank gerekiyor bildigim kadariyla. Bu surec hakkinda hic bilgim yok. Bu stcw kurslarinin hangileri oldugunu nasil ogrenebilirim.
    Tqvsiye edebilieceginiz bir kurs var mi?

    Simdiden cvap veren abilerime tesekkuru borc bilirim.

    Temel ilk yardim
    İleri derecede ilk yardim
    Personel egitimi ve sosyal sorumluluk
    Can kurtarma ekipmanlarini kifayetli kullanma
    Yanginla mucadele
    İleri derecede yangin egitimi
    Denizde canli kalabilme
    Tanker tanitim (tanker icin sadece)
    Su an aklima gelenler bunlar.
    Ekol, tudev falan veriyor bu kurslari sanirim
    Google'a yazarsan rahatlikla bulabilirsin. Ekolden alabilirsin mesela.
    Fiyatlarina da bak tabi. Sonucta egitim ayni egitim.
    Egitimden cikinca uzman olmuyorsun zaten. Sana temel bilgiler veriliyor
    Sen kendini eglistiriyorsun.zaten gelistirmezsen 2gun sonra egitimde
    Gorduklerini unutursun.emin olabilirsin.
    Basarilar...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    quote:

    Orijinalden alıntı: ermisss

    öncelikle @solti @PETERSBURG ve @tropique üstadlarımıza çok teşekkür ediyorum. ben 2012 lise mezunuyum ama bazı sebeplerden doalyı 2014 te üniversite sınavına gireceğim. yani önümde yaklaşık 1,5 sene daha var. biraz mesleklerle ilgili arştırma yapmak istedim ve hiçbir meslek hakkında olmadığım kadar bilgi sahibi oldum diyebilirim. yıllarını bu mesleğe verip hiçbir karşılık beklemeden vakit ayırıp vevap yazmaları gerçekten büyük alçakgönüllülük. PETERSBURG ve solti üstadlarımızın ilk mesaj tarıhlarine baktım temmuz 2011 1,5 yıldır insanlar her fısatta forumdaki sorulara cevap yazmışlar. tekrar tekrar teşekkürler. ( teşekkür kısmı biraz uzun oldu ama gerçekten haketmişler).
    1 haftadır ben gemi makinaları işletme mühendisliğini düşünüyorum ve araştırıyorum.forumda verilen hemen hemen bütün bağlantıları inceledim.
    ancak (http://www.aktueldeniz.com/adnan_parlak/sektorel_istihdam_ve_riskler-1 ) buradaki yazıdan sonra açıkçası biraz gözüm korktu. 2015 te sektörün doyum noktasına geleceği yazıyor tabi mevcut yönetmelik ve yasalar değişmez ise. kaldı ki değişse ve sadece gmim lerin sefere çıkmalarına izin verilse dahi sanırım yine gmim sayısı istihdam kapasitesinden fazla olacak gibi görünüyor. tabi ki bu mezunların tamamı nitelikli olmaz köklü üniversitelerin mezunları daha avantajlı olacaktır ama açıkçası solti ve PETERSBURG un yorumlarını almak istiyorum.
    bir de (öncelikle 11 sayfanın tamamını okuduğumu belirterek ) bir şey daha sormak istiyorum. verilen paralar gerçekten Türkiye standartlarının çok üstünde. bu paraları vermelerinin sebebi yalnızca insanlara denize çıkmayı ve sosyal hayattan uzak kalmayı cazip hale getirmek için mi veriliyor yoksa gerçekten verdikleri bu paranın karşılığnı fiziki anlamda yıpratarak ve yorarak ta alıyorlar mı? tabi ki çok çalışıldığını ve gemisine göre farklılık göstereceğini anladım ama yine de merak ettim bu 8 saatlik mesai dışında çok çalıştırıyorlar mı?
    şimdiden cevaplar için teşekkürler.

    Vermis oldugun linktekileri okumaya calistim fakat bana cok ta dogru gelmedi acikcasi.
    Ben, gemileri ve gemiadamlarini denetleyen birisi olarak sunu aciklikla soyleyebilirim ki
    Kuresel kriz ve yeni bolumlerin acilmasi elbette ki sektoru etkileyecektir ama mezun olduktan
    Sonra cebinizde digerlerinden fazla ne var bu cok onem kazanacaktir.
    Sadece turk sirketleri degil belli basli olanlar haric genel olarak gemide calisan insanlarin
    Bilgi ve beceri yonunden kaliteleri korkunc derecede dusme egiliminde.
    Maalesef yeni gelen nesil dunyadan bihaber denize cikiyorlar ve cogu ilk kontratindan sonra
    Bir daha ayni sirket tarafindan tercih edilmiyorlar. Bunun anlami sudur; okul size gemi makinalarini
    Nasil tamir edeceginizi ogretmez sorunlari cozme becerisi Olaylara analitik ve cozum odakli yaklasmayi
    ogretir.
    Ben denize ilk ciktigim zaman cidden cok korkuyordum yapabilirmiyim diye. Hele bir de
    Serefsiz ve asagilik bir 2. Muhendise denk geldim ki bu meslegi hic yapamayacagii saniyordum.
    Fakat biraz ozveri ile toplam 6 ay gibi bir surede kendime guvenim geldi. Cunku sorundan kacmayi
    Degil ustune gitmeyi ve cozmeyi denedim. Cok okudum inceledim.bilenlere sordum. Oldu.
    Bu kadar laf salatasini neden yaptim? demeye calistigim su ; okuldan ciktiktan sonra
    Olaylar tamamen bireye kadar iner. Yani sen tembel , her firsatta kaytaran, yeni birseyler ogrenmek
    İstemeyen ve elini kirletmeden para kazanmaya calisan biriysen okulu 1. Bitirsen ne fayda.
    Linkte yazdigi gibi 5 yil sonra gmim muendisleri gemilerde is bulamayacak gibi soylemler tamamen
    Mesnetsizdir. Tabi ki bakanlik tutup ta bu arkadaslarin gemide calisma hakkini ellerinden almazsa...
    Ustune basa basa soyluyorum, sirketler kaliteli eleman bulmakta cidden cok zorlaniyorlar. Buldular mi da
    Kesinlikle bir daha birakmiyorlar.
    Diger soruya gelirsek, gemide normal calisma saatleri unmanned yani insansiz makina dairesi icin 8-17 dir.
    17den sonra makia alarmlari nobetlese br makina zabitinin kamarasina yonlendirilir ve gece boyunca calan
    Tum alarmlardan o nobetci zabit sorumludur.
    Unmanned olmayan gemilerde ise vardiya usulu 24 saat makina dairesinde bir zabit ve 1 yagci bulunur.
    (8-12)(12-4)(4-8)
    Bu saatler disinda eger acil bir durum soz konusuysa bas muhendis ve 2. Muhendis talimati ile bu saatler
    Disinda da calisilir. Ama bu cok nadir rastlayacaginiz bir durumdur.
    Verilen paralar standartin cok ustunde degil herzaman verilen standart paralardir. Karaya gore kiyaslarsan
    Maaslarin yuksek olmasinin bir sebebi de tabi ki denizde calisiyor olmanin getirdigi eksilerdir.
    Ama paralar o gunun sartlarina gore hep yuksekti zaten.

    Cumle dusuklukleri ve yanlisliklar icin kusura bakmayin.tabletten yazmak oldukca zor cunku.
    Herkese iyi forumlar


    teşekkürler cevabınız için. ben cümlemi eksik kurdum sanırım.Türkiye standartlarının üstünde derken sektör içini kastememiştim. diğer mesleklere göre uzakyol vardiya mühendisliği neredeyse kazanç açısından 2 katı belki de daha fazla. bunu kastetmiştim.ama yine de verdiğiniz cevap benim için yeterli oldu.
    bağlantıdaki yazıyla ilgili yorumlarınız da beni rahatlattı açıkçası. dediğiniz gibi önemli olan kişisel gelişim ve kaliteli bi eleman olmak için çaba göstermek sanırım.
    bu arada kusur ne demek estağfurullah :)
    EDİT: ha bi de unutmadan önceden sorulumuş internet konusu işinizi görebilirsiniz demişsiniz ama gerçekten meraktan soruyorum ne durumda internet atıyorum internetten radyo dinleyebilirmiyiz yada tv izleyebilirmiyiz yoksa ufak çaplı işler mi mesela facebook twitter a falan mı girebiliriz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ermisss -- 16 Şubat 2013; 23:19:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: solti


    quote:

    Orijinalden alıntı: captain89

    Oncelikle sayfada emegi gecen abilerime tesekkur etmek istiyorum. Gercekten cok yararli bilgiler ve paylasimlar yapiyorsunuz.

    Yildiz teknik universitesi gemi insaati son sinif ogrencisiyim. Uzak yolda calismak icin stcw kurslarina gidip liman cuzdani cikarmank gerekiyor bildigim kadariyla. Bu surec hakkinda hic bilgim yok. Bu stcw kurslarinin hangileri oldugunu nasil ogrenebilirim.
    Tqvsiye edebilieceginiz bir kurs var mi?

    Simdiden cvap veren abilerime tesekkuru borc bilirim.

    Temel ilk yardim
    İleri derecede ilk yardim
    Personel egitimi ve sosyal sorumluluk
    Can kurtarma ekipmanlarini kifayetli kullanma
    Yanginla mucadele
    İleri derecede yangin egitimi
    Denizde canli kalabilme
    Tanker tanitim (tanker icin sadece)
    Su an aklima gelenler bunlar.
    Ekol, tudev falan veriyor bu kurslari sanirim
    Google'a yazarsan rahatlikla bulabilirsin. Ekolden alabilirsin mesela.
    Fiyatlarina da bak tabi. Sonucta egitim ayni egitim.
    Egitimden cikinca uzman olmuyorsun zaten. Sana temel bilgiler veriliyor
    Sen kendini eglistiriyorsun.zaten gelistirmezsen 2gun sonra egitimde
    Gorduklerini unutursun.emin olabilirsin.
    Basarilar...

    Tesekkur ederim hocam cevabiniz icin. Cok kisa bir sorum daha olacak. 2013 donemi mezunu olacagim. Staj olarak biz 12 ay mi yapacagiz yoksa 6 ay mi bu konu hakkinda bilginiz var mi ya da guncel kanunlari nerden takip edebiliriz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain89

    quote:

    Orijinalden alıntı: solti


    quote:

    Orijinalden alıntı: captain89

    Oncelikle sayfada emegi gecen abilerime tesekkur etmek istiyorum. Gercekten cok yararli bilgiler ve paylasimlar yapiyorsunuz.

    Yildiz teknik universitesi gemi insaati son sinif ogrencisiyim. Uzak yolda calismak icin stcw kurslarina gidip liman cuzdani cikarmank gerekiyor bildigim kadariyla. Bu surec hakkinda hic bilgim yok. Bu stcw kurslarinin hangileri oldugunu nasil ogrenebilirim.
    Tqvsiye edebilieceginiz bir kurs var mi?

    Simdiden cvap veren abilerime tesekkuru borc bilirim.

    Temel ilk yardim
    İleri derecede ilk yardim
    Personel egitimi ve sosyal sorumluluk
    Can kurtarma ekipmanlarini kifayetli kullanma
    Yanginla mucadele
    İleri derecede yangin egitimi
    Denizde canli kalabilme
    Tanker tanitim (tanker icin sadece)
    Su an aklima gelenler bunlar.
    Ekol, tudev falan veriyor bu kurslari sanirim
    Google'a yazarsan rahatlikla bulabilirsin. Ekolden alabilirsin mesela.
    Fiyatlarina da bak tabi. Sonucta egitim ayni egitim.
    Egitimden cikinca uzman olmuyorsun zaten. Sana temel bilgiler veriliyor
    Sen kendini eglistiriyorsun.zaten gelistirmezsen 2gun sonra egitimde
    Gorduklerini unutursun.emin olabilirsin.
    Basarilar...

    Tesekkur ederim hocam cevabiniz icin. Cok kisa bir sorum daha olacak. 2013 donemi mezunu olacagim. Staj olarak biz 12 ay mi yapacagiz yoksa 6 ay mi bu konu hakkinda bilginiz var mi ya da guncel kanunlari nerden takip edebiliriz?

    Googledan "gemi adamlari yonetmeligi" diye aratirsan bulabilirsin sanirim. Acikcasi ben bilmiyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 3132333435
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.