Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (31. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
47
Favori
219.941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tropique

    Merhaba,

    İmza kısmında bulunan adresimden veyahttp://goo.gl/Oz8e9 linkinden okuyabilirsin. Staj sonrası işlemlerim tamam ancak limana gidip son işlemleri yapmam gerekiyor, işten izin alıp gidemiyorum

    quote:

    denize çıkış sürecin nasıl oldu? yani gemi inşaa okudun, mezun olduktan sonra ne kadar bekledin, neler yapman gerekti, ne kadar sürede sana zabitlik izni verdiler?


    Alıntıları Göster
    Bütün sayfalara bakamadım fakat benim de birkaç sorum var. Öncelikle birinci sınıfım ve İTÜ Gemi ve Deniz Teknolojisi bölümünde okuyorum; okuldaki 3.-4. sınıflar genelde gemicilik sektöründe durumların "ölü" olduğundan ve daha yolun başındayken bölüm değiştirmemizi öneriyorlar. Yatay geçiş ile bölüm değiştirmeli miyim (fakülte dışında bir bölüme) Ya da Gemi İnşaat ve Gemi Makineleri Mühendisliği bölümünde iş olanakları daha mı fazla (Gemi İnşaat ve Gemi Makineleri Mühendisliği ile Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendislği bölümleri arasında pek fark yokmuş sanırım ama yine de sorma ihtiyacı hissettim) ve son olarak mezun olduktan sonra ilk yıllarda gemiye çıkmayı düşünebilirim bu yüzden ileride denizcilik dersleri de almayı düşünüyorum bu konuda tercübeli arkadaşlar yardımcı olabilirse sevinirim çünkü çok kararsızım. İyi forumlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    Evet arkadaşlar yazılanları uzun uzun okudum ve sanırım size en iyi cevap verebilecek kişi benim.
    Neden mi ? Çünkü bu sorduğunuz neredeyse bütün işleri yaptım.
    Kısaca anlatayım..

    1995 Yıldız Teknik üniversitesi gemi inşaa ve gemi makinaları mühendisliği bölümünden mezun oldum ve askerlikten hemen sonra 97 senesinde
    Liman cüzdanı çıkartarak ve ITU denizcilik fakültesinde (Tuzla) gerekli STCW denilen kursları aldım.
    Bu kurslar :
    - Temel ilk yardım
    - Denizde canlı kalabilme
    - Can kurtarma araçlarını kifayetli kullanabilme
    - Personel idaresei ve sosyal sorumluluk
    - Temel Yangın
    daha sonra
    - ileri derecede ilk yardım
    - ileri derecede yangınla mücadele
    - Tanker tanıtım vs (tankerde çalışmayacaksanız gerekli değildir)

    Bu kurslardan sonra ehliyet sınavına girerek 3. mühendis olarak O zaman devlete ait olan Deniz Nakliyat isimli şirketin gemilerinde çalışmaya başladım.
    3 yılı Deniz nakliyatta 5 yılı Genl Denizcilikte olmak üzere tam 8 sene bu işi yaptım. Sonra 2005 senesinde evlendim ve denizi bıraktım.
    Bir sürü tersaneyle görüştüm ve 3 tanesi ile aynı anda anlaşma noktasına geldim. Çünkü o sıralar Yeni inşaa sanayi tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de patladığı için herkes yeni inşaa anlaşmaları yapmış ve kapasitesinin üstünde çalışıyordu. Ve piyasa gemi inşaat mühendisine çok ilgi duyuyor ve ciddi paralar veriyordu. O sırada aynı zamanda Borusan isimli şirkete de başvurmuştum ve onlar da çağırıyordu.
    İkilemde kaldığımdan bir Tersane'de proje müdürlüğü yapan bir arkadaştan yardım istedim ve bana kesinlikle tersaneye bulaşmamamı tavsiye etti.(Allah bin kere razı olsun - sebebini yazımın ilerleyen kısmlarında bulabilirsiniz)

    Dolayısıyla Borusan Güç sistemleri'nde Caterpillar Marine Servis Mühendisi olarak başladım. 2008'e dek burada çalıştıktan sonra bir arkadaşımın beni tavsiye etmesi üzerine ClassNK'den ( Japon Loydu ) bir davet aldım. Bana Sörveyörlük teklif ediyorlardı. Kısa bir araştırmadan sonra kabul ettim ve çalışmaya başladım.Halen Japon Loydunda Surveyor&Auditor olarak görev yapıyorum. İş icabı girip çıkmadığım tersane ve Armatör kalmadı diyebiliim.

    Şimdi aklınızdaki tüm soruları kısa kısa cevaplayayım :

    1. Denizde çalışmak için ne yapmam lazım ?
    İLk önce her yıl en az 2 kez düzenlenen yeterlilik sınavına gireceksiniz. Bu sınavlar eskiden yazılı ve sözlü mülakat şeklinde yapılırdı ama şu an nasıl yapılıyor bilmiyorum.Fakat sınav geçme notunun 70 olduğunu biliyorum. Hangi derslerden sına olacağınız ile ilgili bilgiyi GOSS 'nin sitesinden bulabilirsiniz. Hatta sanırım artık sınavlar çevrimiçi yani internet üzerinden yapılıyor. Sınavdan başarılı olunca Lman başkanlığı'na gidip Uzakyol Vardiya mühendisliği ehliyeti çıkartacaksınız. Yukarıda bahsettiğim STCW kurslarıı alıp bu kurs sertifikaları ile beraber Liman başkanlığı'na başvurarak Liman cüzdanı çıkartacaksınız. En son olarak ta denize çıkmadan evvel sağlık yoklaması yaptıracaksınız.

    2. Bunlar ne kadar tutar ?
    Kurslar için emin değilim ama siz gene de 2000tl yi hazır tutun derim ben. Ama en sağlıklı bilgiyi kursu düzenleyen kurumdan alabilirsiniz.
    Eskiden bu kursu sadece İTÜ Denizcilik fakültesi verirdi ama şimdilerde Ekol-Tüdev vs. birsürü yer veriyo. Google' a "stcw kursu" yazmanız yeterli.
    Sağlık ta 150-200 tl tutar herhalde. Karaköyde katlı otoparkın orada özel bir hastane var. Eskiden adı Yaşam Hastanesiydi şimdi değişmiş.Gidin orada yaptırın. Hiç zorlanmazsınız.

    3. Gemide ne olarak başlarım ve ne kadar alırım ?
    3. veya 4. mühendis olarak başlarsınız ama 3. ile 4. arasında pek bir fark yoktur. Maaş olarak ta görev olarak ta çok benzerdir.
    Alacağınız maaş çalışacağınız geminin tipi ve şirket ile direk bağlantılıdır. Mesela;
    Petrol Tankeri : 4000 USD civarı
    Kimyasal Tanker : 5000 USD civarı
    Kuruyük gemisi : 3500-4000 USD civarı alırsınız

    4. 2.Mühendis ve baş mühendisler nekadar alır ?
    Yine gemi ve şirkete bağlı olmak şartıyla ;
    Petrol Tankeri : 7000 USD ( 2.müh) - 10000 USD (Baş müh)
    Kimyasal Tanker : 8500 USD ( 2.müh) - 12500 USD (Baş müh)
    Kuruyük gemisi : 6000 USD ( 2.müh) - 8000 USD (Baş müh)

    5. Kontratlar kaç ay ?
    Şirkete göre değişmekle birlikte 3. ve 4. mühendisler için 6+1 yani 6 ay çalışır 6.ayn sonunda 1 maaş ikramiye alırsınız
    2. mühendisler için 4+1
    Baş mühendisler için 4+1 veya 2+1 bazen 3+1 ... anlaşmaya bağlı..

    6. Gemide yaşam ve çalışma ortamı nasıldır ?
    Aldığınız göreve göre yapacağınız iş tanımlıdır. Ama uzakyol vardiya mühendisnin ilk görevi vardiya tutmaktır.
    Vardiya saatleri:
    2. Mühendis 04-08 (günde 2 kez)
    3. Mühendis 12-04 (günde 2 kez)
    4. Mühendis 08-12 (günde 2 kez) saatleri arasındadır.

    Gemi seyir halindeyken bu tanımlı saatler arasında gelir makina dairesinde vardiya tutarsınız.
    Ama gemi limandaysa ve acil yapılması gereken iş varsa herkes saat 08:00 ile 17:00 arası çalışır.Lİmanda zabitler (yani 2.3.4.müh) vardiya tutmaz.
    Her vardiya mühendisinin yanında 1 adet yağcı denen eleman çalışır. Limanda vardiyayı yağcılar tutar.

    Bunlara ek olarak gemi limandaysa veya demirdeyse gemiye kızlar gelir.Ama gemiye kızlar sadece kaptanın izni olursa alınır.
    Gecelik veya gemi kalkana kadar sizinle kalırlar.Hertürlü ihtiycınızı görürler. Çamaşır temizlik dahil. Tamamen anlaşmanıza bağlı.
    (not : kesinlikle prezo kullanın...!!!!)

    Gemide kumanya diğer önemli bir husustur. Bazı şirketler kumanyayı aşırı derecede kısar ve insanları sinir hastası ederler.
    Ama genelde Türk gemilerinde kumanya iyidir. Pazar günleri Kuru fasulye çıkar. Yemekler salonda hep beraber yenir.
    Eğer gemide kumanya iyi değilse Koltuk kumanyası denen herkesin kendi kendine gidip satın aldığı yiyecekler de bulundurmak serbesttir.

    Gemide Alkol yasak olup çoğu gemilerde bu pek fazla önemsenmez. Ama alkolik bir adamı da hiçbir şirket barndırmaz.

    Herkes kendi çamaşırını kendi yıkar. Çamaşırhaneler ve çamaşır makinaları vardır. Zabitan ile personelin herşeyi ayrıdır. Yemek masaları, dinlenme salonları, çamaşırhaneler vs vs.

    Boş zamanlarda ister kamarada ister dinlenme salonlarında veya çoğu gemide bulunan spor salonlarında vakit geçirebilirsiniz.
    Kendi adım gittiğim her gemiye playstation laptop ve gitar götürürdüm. Gittiğim ülkeden de bir 37 ekran tv alırdım. Kamarada takılırdım..

    7. Gemiye giderken nelere dikkat etmeliyim ?
    1. En önemli şey şirkettir. Şirketin güvenilir ve büyük bir şirket olmasına dikkat edin. Çünkü küçük firmalar ucuz adam çalıştırmak için sağdan soldan
    toplama adamları gemiye doldururlar. Sonra başınız derde girer.Çünkü o tip adamlarla çalışmak inanılmaz zordur.
    2. Maaşların zamanında yatıp yatmadığını öğrenmeye çalışın. Aylarca çalışıp tek kuruş alamayanları bilirim.
    3. Çok fazla şirket değiştirmeyin ki ileride o şirketin kara bölümünde görev alabilesiniz. Yanımda stajerlik yapan adamlar şimdi o şirkette Enspektör &müdür vs oldular..

    8. Tersanelerde iş bulabilirmiyim ?
    Kesinlikle bulursunuz. Alacağınız para da yaklaşık bugünün şartlarıyla en az 4000-5000 TL olur. Ama inanın bana annenizden emdiğiniz süt burnunuzdan gelir.Verdikleri o parayı kuruş kuruş çıkartırlar sizden.Tersanede çalışanın gecesi gündüzü haftasonu tatili vs. neredeyse yoktur. Hele bir de Gemak gibi tamir tersanesinde çalışıyorsanız C.tesi ve pazarları unutabilirsiniz.Ayda 2 kez pazar yaparsanız iyidir. Tersane işi çok ağırdır. Çünkü gemi sahibi gemisinin tersanede kaldığı hergün için korkunç paraar öder. Dolayısıyla geminin tersaneden çıkması için tersane çalışanlrını gece gündüz demeden çalıştırır. Hele tersanede ilk başlayan adamı direk sahaya verirler ve maalesef ne işçi ne usta sizi pek takmaz. Ta ki kendinize diş geçirtmemeyi öğrenene kadar. Ama bu süreç çok yıpratıcı ve yorucu bir süreçtir. Üstelik geminin enspektörleriyle siz muhatap olacağınız için her türlü kavga dövüş vs. sizinle olacaktır.

    9. Klasta iş bulabilirmiyim ?
    Kesinlikle evet.. Klas kuruluşları birliği olan IACS 'ın tanıdığı toplam 10 adet klas kuruluşu vardır. Bunlar ;
    1. NIPPON KAIJI KYOKAI (NK) japon
    2. AMERICAN BUREAU OF SHIPPING (ABS) amerika
    3. BUREAU VERITAS (BV) fransa
    4. DET NORSKE VERITAS (DNV) norveç
    5. GERMANISCHER LLOYD (GL) alman
    6. KOREAN REGISTER OF SHIPPING (KR) kore
    7. LLOYD’S REGISTER OF SHIPPING (LR) ingiltere
    8. REGISTRI ITALIANO NAVALE (RINA) italya
    9. RUSSIAN MARITIME REGISTER OF SHIPPING rusya
    10.CHINA CLASSIFICATION SOCIETY (CCS) çin

    Diğer klas kuruluşları IACS kriterlerini karşılamadığı için IACS member değildir ve tanınmazlar.Sigorta açısından da Çoğu Owner (gemi sahibi ) tarafından tercih edilmezler.Kısacası Pastanın en büyük bölümünü bu 10 klas kuruluşu alır. Kalanını da diğerleri paylaşır.
    Diğer klas kuruluşları :

    1 TURKISH LOYD
    2 CROATIAN REGISTER OF SHIPPING (CRS)
    3 INDIAN REGISTER OF SHIPPING (IRS)
    4 HELLENIC REGISTER OF SHIPPING (HR)
    5 REGISTRO INTERNATIONAL NAVAL SA (RINAVE)

    Sanırım yakın bir zamanda IRS ve CRS de IACS member olacak. Hatta Turk loydu da bastırıyor.

    Buralardan alacağın maaşlar ise oldukça tatmin edicidir. Ortalama 7000-8000tl civarı alırsınız.
    Yapacağınız iş ise
    1. Gemilerin denizde çalışabilmeleri için gereken kurallara uyup uymadığını periyodik olarak denetlemek ve sertifikasyon (Survey)
    2. Gemi işletmecilerinin gemiyi emniyetli bir şekilde işlettiğini denetlemek ve sertifikasyon ( Şirket auditi )
    3. Gemilerin emniyetli bir şekilde seyir yaptığını denetlemek ve sertifikasyon ( Gemi Auditleri )

    Çalışma olarak çalışma alanları gemiler, tersaneler ve kara tesisleridir.Elinizdeki kurallara göre gider gemileri denetler ve inspection yaparsınız.
    Bu iş Tersane gibi ağır bir iş değildir ve oldukça rahattır.

    Ayrıntılı bilgi isterseniz daha sonra yazarım..


    10. Başka ne gibi işler bulabilirim ?

    Gemiden ayrıldıktan sonra birşirkette enspektör olarak ta çalışabilisiniz. Enspektör şirkete ait gemiler ile ilgilenir. Sörvey Audit tarihlerini takip eder gemi teçhizatlarının periyodik bakımlarının ypılmasını organize eder tamirleri yönetir. vs vs. Bu arkadaşlar çalıştıkları şirkete göre oldukça iyi para alırlar
    en kötüsü bile 5000-6000 tl'den az almaz. Eğer yeni gemi inşaatı için Kore veya Çin'e gitmeyi kabul ederseniz cebinize aylık minimum 10000dolar girer.

    11. İngilizce ve bilgisayar şart mı ?

    Bu ikisi kesinlikle fark yaratır. Üstelik İngilizce bu sektörün olmazsa olmazıdır. Bilgisayar o kadar olmasa da yine de iyi bilmeniz sizin için büyük bir artıdır. Ama herkes en azından word excel gibi programları kulllanmayı bilmelidir.


    Denizde Çalışmanın artıları

    1. Ancak büyük paralar ödeyip gidebileceğiniz yerler hatta belki de hiç gidemeyeceğiniz yerlere gemi ile gidersiniz.
    2. Dünyanın en güzel kızlarıyla birlikte olursunuz.
    3. Güzel para kazanırsınız. Kısa sürede ev araba alabilirsiniz
    4. Şirketine göre ailenizi de sefere götürebilirsiniz

    Denizde çalışmanın eksileri

    1. Kontratlar en az 4 en fazla 6 aydır. Dolayısıyla en az 4 ay sevdiklerinizden uzak kalırsınız.
    2. Evliyseniz maalesef eşinizle araznız hiçbir zaman normal karı - kocalar gibi olmaz. Çünkü ortalam yılda 2 ay evde olursunuz ve
    gözden ırak olan gönülden de ırak olur lafı doğrudur. Acı ama gerçek... Hayat akıp giderken eşiniz hep yanlız olmaya heryere yanlız
    gitmeye mahkumdur.Bir süre sonra kendi hayatını kurar ve siz onun hayatında sadece yılda 2 ay misafir olrak yer alırsınız..
    3. Çocuğunuz varsa, hep en güzel zamanlarını kaçırırsınız...Çocuğunuz size hep yabancı kalır.Siz onun için sadece para gönderen biri olmaktan
    öteye geçemezsiniz.
    4. Sevdiklerinizin yakınlarınızın neredeyse hiçbir anına ortak olamazsınız. Hep uzakta olursunuz.
    5. Asla gerçekten arkadaşlarınız olmaz. Çünkü herkes çoktan ortamını kurmuştur ve siz sadece gelir onlarla takılır gidersiniz.
    Çok para harcadığınız için sizden çekinirler.Çünkü karada işler öyle değildir.Onların harcamaya çekindiği para size önemsiz geldiği için
    size hep mesafeli olurlar.



    Evet arkadaşlar şimdilik bukadar. Ama eğer herhangi bir sorunuz varsa seve seve cevaplarım..
    Umarım açıklayıcı olmuştur.


    Bu arada bütün bu anlattıklarımı ve denizde başımdan geçen ilginç ve komik olayları şu an Lemanyak dergisinde "Denizciler" adında bir roman olarak çiziyorum. (biraz da reklam.. :))


    Herkese iyi günler...








    buradaki sayılar geçerliliğini koruyor mu?

    şirketten şirkete maaş skalası değişecektir fakat fikir edinmek açısından bunları güncellenebilir, güncelse doğrulanabilir mi?




  • rakamlarda pek bir degisme yok beyler. Sadece sunu soyleyebilirim
    Gecenlerde gemisini denetlemeye gittigim bir firmanin enspektoru;
    Piyasada 2.muhendis bulmanin nekadar zor oldugundan bahsetti uzun uzun.
    Ayrica sunu da belirtmeden gecemeyecegim; her nekadar insanlar asla kendisinden
    Sonraki jenerasyonu begenmezler ama maalesef gemilerde calisan zabit ve personel
    Kalitesi acaip dusmus. Bunu gemilere ISM ISPS auditi yapan biri olarak net bir sekilde
    Soyleyebilirim.Eger gemide calisanlar bu halde karaya gecip iyi bir is bulabileceklerini
    Saniyorsa hayal kuruyorlar demektir.

    Bu arada isim vermeyeyim de bir arkadas forumun baska sayfasinda lise mezunlarinin bu isi yaptigini
    Bu si yapmak icin universite okumasina gerek olmadigini ve abisinin 4500tl aldigini yazmis.
    İste o yuzden 4500tl aliyor arkadasim. Eger gereken okullari bitirmis olsaydi eminim cok daha fazlasini
    Alirdi ustelik dolar olarak. Bir de mesajinda beni ve konuda bilgi veren diger arkadaslari kastederek
    "seni yemisler" seklinde talihsiz bir soylemde bulunmus.
    Neyse soyleyecek birseyim yok.sanirim bu arkadas bizden daha bilgili.
    Arkadaslar, neredeyse hergun gemi denetlemeye gidiyorum.hangi firma ne kadar veriyor hepsini kagit uzerinde bile goruyorum. Fiyatlar boyle emin olabilirsiniz.
    O arkadasin bahsettigi okullar ekol tudev gibi okullardir. Onlar da guzel parlar kazaniyorlar ama piyasada
    Secim zamani geldiginde ki geliyor o zman hic sanslari yok.

    Herkese iyi forumlar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    rakamlarda pek bir degisme yok beyler. Sadece sunu soyleyebilirim
    Gecenlerde gemisini denetlemeye gittigim bir firmanin enspektoru;
    Piyasada 2.muhendis bulmanin nekadar zor oldugundan bahsetti uzun uzun.
    Ayrica sunu da belirtmeden gecemeyecegim; her nekadar insanlar asla kendisinden
    Sonraki jenerasyonu begenmezler ama maalesef gemilerde calisan zabit ve personel
    Kalitesi acaip dusmus. Bunu gemilere ISM ISPS auditi yapan biri olarak net bir sekilde
    Soyleyebilirim.Eger gemide calisanlar bu halde karaya gecip iyi bir is bulabileceklerini
    Saniyorsa hayal kuruyorlar demektir.

    Bu arada isim vermeyeyim de bir arkadas forumun baska sayfasinda lise mezunlarinin bu isi yaptigini
    Bu si yapmak icin universite okumasina gerek olmadigini ve abisinin 4500tl aldigini yazmis.
    İste o yuzden 4500tl aliyor arkadasim. Eger gereken okullari bitirmis olsaydi eminim cok daha fazlasini
    Alirdi ustelik dolar olarak. Bir de mesajinda beni ve konuda bilgi veren diger arkadaslari kastederek
    "seni yemisler" seklinde talihsiz bir soylemde bulunmus.
    Neyse soyleyecek birseyim yok.sanirim bu arkadas bizden daha bilgili.
    Arkadaslar, neredeyse hergun gemi denetlemeye gidiyorum.hangi firma ne kadar veriyor hepsini kagit uzerinde bile goruyorum. Fiyatlar boyle emin olabilirsiniz.
    O arkadasin bahsettigi okullar ekol tudev gibi okullardir. Onlar da guzel parlar kazaniyorlar ama piyasada
    Secim zamani geldiginde ki geliyor o zman hic sanslari yok.

    Herkese iyi forumlar

    evet, hatta benim açtığım konuya verdi cevabı. yanlış olduğunu orda da belirttim, siz de belirttiniz zaten.

    tekrar teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: agazade61

    quote:

    Orijinalden alıntı: solti

    rakamlarda pek bir degisme yok beyler. Sadece sunu soyleyebilirim
    Gecenlerde gemisini denetlemeye gittigim bir firmanin enspektoru;
    Piyasada 2.muhendis bulmanin nekadar zor oldugundan bahsetti uzun uzun.
    Ayrica sunu da belirtmeden gecemeyecegim; her nekadar insanlar asla kendisinden
    Sonraki jenerasyonu begenmezler ama maalesef gemilerde calisan zabit ve personel
    Kalitesi acaip dusmus. Bunu gemilere ISM ISPS auditi yapan biri olarak net bir sekilde
    Soyleyebilirim.Eger gemide calisanlar bu halde karaya gecip iyi bir is bulabileceklerini
    Saniyorsa hayal kuruyorlar demektir.

    Bu arada isim vermeyeyim de bir arkadas forumun baska sayfasinda lise mezunlarinin bu isi yaptigini
    Bu si yapmak icin universite okumasina gerek olmadigini ve abisinin 4500tl aldigini yazmis.
    İste o yuzden 4500tl aliyor arkadasim. Eger gereken okullari bitirmis olsaydi eminim cok daha fazlasini
    Alirdi ustelik dolar olarak. Bir de mesajinda beni ve konuda bilgi veren diger arkadaslari kastederek
    "seni yemisler" seklinde talihsiz bir soylemde bulunmus.
    Neyse soyleyecek birseyim yok.sanirim bu arkadas bizden daha bilgili.
    Arkadaslar, neredeyse hergun gemi denetlemeye gidiyorum.hangi firma ne kadar veriyor hepsini kagit uzerinde bile goruyorum. Fiyatlar boyle emin olabilirsiniz.
    O arkadasin bahsettigi okullar ekol tudev gibi okullardir. Onlar da guzel parlar kazaniyorlar ama piyasada
    Secim zamani geldiginde ki geliyor o zman hic sanslari yok.

    Herkese iyi forumlar

    evet, hatta benim açtığım konuya verdi cevabı. yanlış olduğunu orda da belirttim, siz de belirttiniz zaten.

    tekrar teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    http://www.youtube.com/watch?v=DMkZDU1U6bw&feature=related bu videoyu paylaşmak istedim çok güzel gemi yaşantısı ile ilgili :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redragon91

    http://www.youtube.com/watch?v=DMkZDU1U6bw&feature=related bu videoyu paylaşmak istedim çok güzel gemi yaşantısı ile ilgili :)

    Alıntıları Göster
    http://haber.mynet.com/sile-aciklarinda-gemi-batti-665631-guncel/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: agazade61

    http://haber.mynet.com/sile-aciklarinda-gemi-batti-665631-guncel/



    bu mesleğin de en acı en zor tarafı bu olsa gerek...denizde de karada da fırtınasız bir hayat dileğiyle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: agazade61

    http://haber.mynet.com/sile-aciklarinda-gemi-batti-665631-guncel/



    bu mesleğin de en acı en zor tarafı bu olsa gerek...denizde de karada da fırtınasız bir hayat dileğiyle.

    Alıntıları Göster
    Önceklikle ****larıma sevgler büyüklerime saygılarımla.. Mersin Üniversitesi Denizcilik MYO Gemi Makineleri İşletme son sınıf ögrencisiyim ve kafamda birkaç soru var burda görebildigim , okuyabildigim kadarıyla mühendislik konusundaki sorular ve cevaplar bulunmakta.. bende MYO ögrencisi olarak bazı sorular sormak istiyorum
    1) Ben MYO olarak 3000kw ehliyetle uzak yol yani 3 -6 aylık yollara çıkma ihtimalim varmı yokmu ?
    2) uzak yolda pek çalışmayı istemiyorum ama tereddütüm para ve iş imkanı konusunda yakın ve yakın yolda ki gemilerin çogu eski gemiler çok yorulursun paso arıza verir diyenler çogunlukta ve sanırım parası da pekte fazla degilmiş 1500 2000bin arası denmekte ? acaba banada yardımcı olabilirmisiniz?
    3) yakın yol derken uzaklık ve mesefa olarak ne kadar yakın acaba ? :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: agazade61

    http://haber.mynet.com/sile-aciklarinda-gemi-batti-665631-guncel/



    bu mesleğin de en acı en zor tarafı bu olsa gerek...denizde de karada da fırtınasız bir hayat dileğiyle.

    Alıntıları Göster
    Yakın yol istemem sebebim ailem ve aile kurmaya hazırlandıgım birisinin olması.. bu meslegi seçmemin sebesi ise lise hayatım da fedakarlık yapmamam ve buna baglı olarak parasının bol olabilecegi tek seçenegimin bu meslek olması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RoRo33 -- 10 Aralık 2012; 5:35:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoRo33

    Yakın yol istemem sebebim ailem ve aile kurmaya hazırlandıgım birisinin olması.. bu meslegi seçmemin sebesi ise lise hayatım da fedakarlık yapmamam ve buna baglı olarak parasının bol olabilecegi tek seçenegimin bu meslek olması.

    Alıntıları Göster
    Yakınyol ehliyeti kavramı makineciler için toplam ana makine gücü 3000kW olan gemileri ifade eder. Haliyle küçük gemiler olup sefer bölgeleri de buna göre kısıtlıdır. Malum çeşitli hava ve deniz şartlarına dayanabilme yeteneği, geminin büyüklüğü ile dolayısı ile yapacağı seferin uzaklığı ile yakından ilgilidir. Bu yüzden yakınyol tabiri kullanılır. Uzakyol ise sınırsız anlamındadır.

    Geminin bayrağına, türüne ve şirket politikasına göre yakın yol ehliyeti ile 3. yada 4. çarkçı olarak görev yapılabilmektedir. Yani kurallar gemide 3. ve 4. mühendisi zorunlu tutmuyorsa çalışabilirsiniz. Para konusunu üstteki cevaplarda bulabilirsiniz.




  • Myo ile pek bi fark olur mu ? İtu ve ytu nun egitiminde ? Myo 2 yillik degil mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: conugulas

    Myo ile pek bi fark olur mu ? İtu ve ytu nun egitiminde ? Myo 2 yillik degil mi ?

    eğitim olarak fark olmuş olmamış bu çok da önemli değil açıkçası.hatta myo eğitimi daha iyi olsun var sayalım.bu da önemli değil.önemli olan bunlardan herhangi birini bitirdiğinde ne yapacağın sana ne sunacakları hangi fırsatları çıkaracakları.olay sadece bilmem kaç yıl deniz de çalışıp para kazanmak değil sadece.o denizi bir kaç sene yaptıktan sonra kara da çalışabileceğiniz olanaklar var mı? iyi mi? myo ya da itü hangisi size daha fazla imkan olanak fırsat sunacak.bunlar da önemli.

    şahsi kanaatimdir kimseyi bağlamaz ama denizciliği okuyacak arkadaşlar bu işin itü ytü dokuz eylül ya da katü gibi 4 yıllık fakültelerine yönelsinler.bunların dışın da okullar da okuyup bunların faydalandığı imkanlardan faydalanmak zordur.bakın yoktur demiyorum zordur diyorum:) mesela önceki sayfalar da ukrayna da denizcilik okuyup bugün türkiyenin en büyük tanker firmalarının birin de staj yapan ve yaptığı bu staj dönemin de çok iyi izlenimler etkiler bırakan bir arkadaştan bahsetmiştim.yani ki böyle arkadaşlar elbette vardır ama sayıları azdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: conugulas

    Myo ile pek bi fark olur mu ? İtu ve ytu nun egitiminde ? Myo 2 yillik degil mi ?

    eğitim olarak fark olmuş olmamış bu çok da önemli değil açıkçası.hatta myo eğitimi daha iyi olsun var sayalım.bu da önemli değil.önemli olan bunlardan herhangi birini bitirdiğinde ne yapacağın sana ne sunacakları hangi fırsatları çıkaracakları.olay sadece bilmem kaç yıl deniz de çalışıp para kazanmak değil sadece.o denizi bir kaç sene yaptıktan sonra kara da çalışabileceğiniz olanaklar var mı? iyi mi? myo ya da itü hangisi size daha fazla imkan olanak fırsat sunacak.bunlar da önemli.

    şahsi kanaatimdir kimseyi bağlamaz ama denizciliği okuyacak arkadaşlar bu işin itü ytü dokuz eylül ya da katü gibi 4 yıllık fakültelerine yönelsinler.bunların dışın da okullar da okuyup bunların faydalandığı imkanlardan faydalanmak zordur.bakın yoktur demiyorum zordur diyorum:) mesela önceki sayfalar da ukrayna da denizcilik okuyup bugün türkiyenin en büyük tanker firmalarının birin de staj yapan ve yaptığı bu staj dönemin de çok iyi izlenimler etkiler bırakan bir arkadaştan bahsetmiştim.yani ki böyle arkadaşlar elbette vardır ama sayıları azdır.


    Hocam o zaman kotu bir univ. Gitsek bile etkileme gucumuze stajdaki becerikliligimize kaliyor isi bulmak yani :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: conugulas


    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: conugulas

    Myo ile pek bi fark olur mu ? İtu ve ytu nun egitiminde ? Myo 2 yillik degil mi ?

    eğitim olarak fark olmuş olmamış bu çok da önemli değil açıkçası.hatta myo eğitimi daha iyi olsun var sayalım.bu da önemli değil.önemli olan bunlardan herhangi birini bitirdiğinde ne yapacağın sana ne sunacakları hangi fırsatları çıkaracakları.olay sadece bilmem kaç yıl deniz de çalışıp para kazanmak değil sadece.o denizi bir kaç sene yaptıktan sonra kara da çalışabileceğiniz olanaklar var mı? iyi mi? myo ya da itü hangisi size daha fazla imkan olanak fırsat sunacak.bunlar da önemli.

    şahsi kanaatimdir kimseyi bağlamaz ama denizciliği okuyacak arkadaşlar bu işin itü ytü dokuz eylül ya da katü gibi 4 yıllık fakültelerine yönelsinler.bunların dışın da okullar da okuyup bunların faydalandığı imkanlardan faydalanmak zordur.bakın yoktur demiyorum zordur diyorum:) mesela önceki sayfalar da ukrayna da denizcilik okuyup bugün türkiyenin en büyük tanker firmalarının birin de staj yapan ve yaptığı bu staj dönemin de çok iyi izlenimler etkiler bırakan bir arkadaştan bahsetmiştim.yani ki böyle arkadaşlar elbette vardır ama sayıları azdır.


    Hocam o zaman kotu bir univ. Gitsek bile etkileme gucumuze stajdaki becerikliligimize kaliyor isi bulmak yani :)

    herşeyden önce gittiğiniz okul çok önemli.bütün hayatınızı bütün yaşamınızı etkileyecek çünkü.hatta bütün becerilerinizi bütün kabiliyetleriniz de ona göre şekillenecek.bunun dışında elbbete ki sizin kişisel zekanız el yatkınlığınız ruhsal durumunuz ve gücünüz önemli rol oynayacaktır.eğer mümkün ise iyi üniversite iyi bir eğitim ve iyi bir öğrencilik dönemi.eğer bu imkan yok ise şartlar bu yönde gelişmemiş ise gittiğiniz okul neresi olur ise olsun en iyisi olmaya çalışın kendinizi geliştirin dilinizi geliştirin.sınavlara girin ehliyetinizi yükseltin. edin de edin yapın da yapın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: conugulas


    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: conugulas

    Myo ile pek bi fark olur mu ? İtu ve ytu nun egitiminde ? Myo 2 yillik degil mi ?

    eğitim olarak fark olmuş olmamış bu çok da önemli değil açıkçası.hatta myo eğitimi daha iyi olsun var sayalım.bu da önemli değil.önemli olan bunlardan herhangi birini bitirdiğinde ne yapacağın sana ne sunacakları hangi fırsatları çıkaracakları.olay sadece bilmem kaç yıl deniz de çalışıp para kazanmak değil sadece.o denizi bir kaç sene yaptıktan sonra kara da çalışabileceğiniz olanaklar var mı? iyi mi? myo ya da itü hangisi size daha fazla imkan olanak fırsat sunacak.bunlar da önemli.

    şahsi kanaatimdir kimseyi bağlamaz ama denizciliği okuyacak arkadaşlar bu işin itü ytü dokuz eylül ya da katü gibi 4 yıllık fakültelerine yönelsinler.bunların dışın da okullar da okuyup bunların faydalandığı imkanlardan faydalanmak zordur.bakın yoktur demiyorum zordur diyorum:) mesela önceki sayfalar da ukrayna da denizcilik okuyup bugün türkiyenin en büyük tanker firmalarının birin de staj yapan ve yaptığı bu staj dönemin de çok iyi izlenimler etkiler bırakan bir arkadaştan bahsetmiştim.yani ki böyle arkadaşlar elbette vardır ama sayıları azdır.


    Hocam o zaman kotu bir univ. Gitsek bile etkileme gucumuze stajdaki becerikliligimize kaliyor isi bulmak yani :)

    herşeyden önce gittiğiniz okul çok önemli.bütün hayatınızı bütün yaşamınızı etkileyecek çünkü.hatta bütün becerilerinizi bütün kabiliyetleriniz de ona göre şekillenecek.bunun dışında elbbete ki sizin kişisel zekanız el yatkınlığınız ruhsal durumunuz ve gücünüz önemli rol oynayacaktır.eğer mümkün ise iyi üniversite iyi bir eğitim ve iyi bir öğrencilik dönemi.eğer bu imkan yok ise şartlar bu yönde gelişmemiş ise gittiğiniz okul neresi olur ise olsun en iyisi olmaya çalışın kendinizi geliştirin dilinizi geliştirin.sınavlara girin ehliyetinizi yükseltin. edin de edin yapın da yapın.

    Alıntıları Göster
    itü denizcilik fakültesi 2004 mezunu abilerimizden levent şenin yaptığı harika tanıtım videosu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PETERSBURG -- 10 Aralık 2012; 19:36:27 >




  • Hocam vallahi biraz sikintilardayim o zaman tam mf 4 ilk 30 k ya girmek benim.icin.suan biraz sikinti .s

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: conugulas

    Hocam vallahi biraz sikintilardayim o zaman tam mf 4 ilk 30 k ya girmek benim.icin.suan biraz sikinti .s
    bir ara konuştuk ama ayarlayamamıştık.eğer hazırlanan arkadaşlar var ise ve bu bölümü veya denizciliği yazmayı düşünenler var ise bir gün ayarlayıp itü denizcilik fakültesine ziyaret ayarlayabiliriz.ben gelemesem bile orda ki öğrenci arkadaşlar ile hem okul hakkın da hem staj konuların da bilgi alırsınız faydalı olur diye düşünüyorum.yeter ki siz isteyin ve bir kaç kişi de olsa günü ayarlayın bana haber verin.ben yönlendireceğim sizi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    bir ara konuştuk ama ayarlayamamıştık.eğer hazırlanan arkadaşlar var ise ve bu bölümü veya denizciliği yazmayı düşünenler var ise bir gün ayarlayıp itü denizcilik fakültesine ziyaret ayarlayabiliriz.ben gelemesem bile orda ki öğrenci arkadaşlar ile hem okul hakkın da hem staj konuların da bilgi alırsınız faydalı olur diye düşünüyorum.yeter ki siz isteyin ve bir kaç kişi de olsa günü ayarlayın bana haber verin.ben yönlendireceğim sizi.

    Alıntıları Göster
    ticari gemilerde zabitan üniforması var mı? varsa her an giyiliyor mu?

    bu konudan bahsedilmemişti sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: agazade61

    ticari gemilerde zabitan üniforması var mı? varsa her an giyiliyor mu?

    bu konudan bahsedilmemişti sanırım.

    bahsedildi diye hatırlıyorum önceki sayfalar da ama şirketten şirkete geminin kaptanından kaptanına şirket prosedürlerinden prosedürlerine değişmekle birlikte genel de türk ticaret gemilerinde geminin seyir halin de(limanlar dışında) sivil kıyafet giyilir.limanlar da ise haki üniforma giyilir.Dediğim gibi bu durum yukarıda saydığım faktörlerin dışın da ayrıca çalıştığınız gemi tipiyle bile alakalıdır.Dökme tipi gemiler de misal kaptanın da uygun görmesi durumun da limanlarda bile giyilmez ama tanker tipi gemiler de genel de bu konuya özen gösterilir ve daha katıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: agazade61

    ticari gemilerde zabitan üniforması var mı? varsa her an giyiliyor mu?

    bu konudan bahsedilmemişti sanırım.

    bahsedildi diye hatırlıyorum önceki sayfalar da ama şirketten şirkete geminin kaptanından kaptanına şirket prosedürlerinden prosedürlerine değişmekle birlikte genel de türk ticaret gemilerinde geminin seyir halin de(limanlar dışında) sivil kıyafet giyilir.limanlar da ise haki üniforma giyilir.Dediğim gibi bu durum yukarıda saydığım faktörlerin dışın da ayrıca çalıştığınız gemi tipiyle bile alakalıdır.Dökme tipi gemiler de misal kaptanın da uygun görmesi durumun da limanlarda bile giyilmez ama tanker tipi gemiler de genel de bu konuya özen gösterilir ve daha katıdır.

    Alıntıları Göster
    ben gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliği okumuş veya bu konuda bilgisi olan arkadaşlara birşey sormak istiyorum.özellikle petersburg veya solti ve tropique,size sormak istiyorum.(ve bu konularda gerçek bilgisi olan kişilere).Çünkü millet bilip bilmeden kulaktan dolma bilgilerle bişeyler yazıyor insanları yanlış yönlendiriyorlar.size sorum şu,diyelim ki ben bu bölümü kazanıp bitirdim,stajımı da yaptım,askere de gittim.önceki sayfaları okudum kadarıyla çalışma alanlarını yazmışşınız.(tersane,dizayn bürosu vs.)ben yaratıcılık konusunda kendime hiç güvenmiyorum.amcalarım,dayılarım da yok.acaba bunlar olmadan da başarılı olabilme şansım varmı.(özellikle yaratıcılıktan bahsediyorum).Veya yaratıcılık olmadan bu işte iyi maaşlara çalışabilirmiyim.(tersane vs)

    bir soru daha sormak istiyorum.ben deniz ulaştırma işletme mühendisliğini yazabilirim bu sene.diyelim ki itü yü kazandım.iyi bir dereceyle bitirdim.kendimi geliştirdim gemide 2. kaptan oldum.Daha sonra karaya geçmek istediğimde nerelerde çalışabilirim.(yaratıcılık gerektiren işler hariç) Benim aslında planım da bu.eğer bu bölüme gidersem itü yü kazanıp bir kaç sene gemide çalışıp karaya geçmek.Çünkü denizi sevmek de bir yere kadar insan bir süre sonra güzel bir aile hayatı olmasını ister.(kendi görüşüm)

    üçüncü sorumda şu,gemi makineleri işletme müh. olduktan sonra birkaç sene gemide çalıştıktan sonra karaya geçsem nerelerde iş bulabilirim.
    4. sorum,mesela itü de denizcilik fakültesinde aynı bölümün hem ing. hemde türkçesi var.denizcilikte ing.nin önemli olduğunu biliyorum ama benim ing. kötü acaba ing. bölümünü tercih etsem çok zorlanırmıyım.
    bir de sabancının sadece itü mezunlarını aldığını duydum acaba bu doğru mu?
    6.sorum, gemide mühendis(çarkçı) olarak çalışanların kulaklarında kulaklık var.acaba o kulaklıklar tam koruma sağlıyor mu?(malum çok sesli bir ortam)ilerde kulaklarda ondan dolayı problem çıkabilir mi?
    7.sorum,bi yakınım gemiye sakın çıkma gemide çalışanların akciğerleri çürüyor dedi.acaba bu doğru mu?
    8. sorumda şu,acaba okurken falan kızların size bakışı nasıl?yani demek istediğim bence çoğu kız (evlilik için söylüyorum)eve 5-6 ayda bir gelen bir adamla evlenmek istemez(en azından ben evlenmezdim),evlenenlerde benim kafamda mı olur orası muamma.bu konudaki görüşleriniz neler.

    bu sorularımı cevaplarsanız çok mutlu olurum.İstemeden hadsizlik yaptıysam özür dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dewir_67 -- 29 Aralık 2012; 16:17:22 >




  • 
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.