Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (46. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
47
Favori
219.733
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Plommon12

    Merhaba, bu yıl sınava girdim ve puanım itü gemi inş. Ve gemi makineleri müh. Bölümünü tutuyor. Ben bu bölümü istiyordum ama bir yakınım bu mesleğin kadınlara göre olmadığını zor olduğunu söyledi. Eğer bu bölüme tercih yapmazsam seneye bir daha giricem sınava. Lütfen yardım edin. Işe alımlarda kadınların genel olarak seçilmediğini erkeklerin öncelikli olduğunu söyledi. Gerçekten böyle mi?

    Bu meslek zordur tabi ki fakat, hangi meslek kolaydır acaba ?
    Uzun zamandır yazmıyordum ama sanırım şu an çok zor bir karar aşamasındasın
    O yüzden yardımcı olmak istedim.

    Sana tavsiyem , daha önce bu konuya yazdıklarımı güzelce okuman. Çünkü bayanlar ile ilgili de
    Bazı şeyler yazdım. Yine de genel bilgi vereyim.

    Bu bölümü okumak demek, ille de gemide uzakyol vardiya mühendisi olarak çalışacaksın demek değildir.
    Her mesleğin birbiri içine girdiği günümüzde, kendine çalışabilecek birsürü alan bulabilirsin. Gemi bu alanlardan biridir
    Ve en kısa yoldan en çok parayı kazanabileceğin yerdir.
    Ben denetlediğim gemilerde bayan zabitlere de rastlıyorum. Özellikle otomasyon yani pek fazla insan gücü gerektirmeyen
    Gemilere gönderiyorlar onları genelde.
    Gemide çalışmanın esas zorluğu, işin ağırlığı değil, mahrumiyettir.
    Gemide çalıştığın sürece maddi manevi herşeyden mahrum kalırsın.
    Bir de tabi ki hanım olnanın zorlukları var, bir sürü adamın arasında.
    Ve çoğu denizcinin aklından ilk geçen şeyleri de Tahmin edersin herhalde. (Genel anlamda)

    Karada çalışmaya gelirsek,

    Dizayn büroları gayet şık bir iş gibi dursa da , uzun yıllar bğronun sahibinin veya has elemanının
    Emrinde çalışan bir dizayncı olmanın ötesine geçemezsin. Üstelik yeni gemi inşaa projelerinin neredeyse
    Durduğu bir dönemde dizayn bürosu hiç akıllıca bir seçim değil bence. Hadi girdin diyelim , alacağın ücret
    Maksimum 3-4 bin tl olur. Bu şu an öğrenciyken sana çok gibi gelebilir ama aslında değildşr.

    Bunun dışında tersaneler var, Cidden çok yorucudur , ayda 2veya 3 pazar tatili yapabilirsen şanslısın.
    Genelde haftasonu işlerini hep çömezlere verirler.
    Ama şu an Tuzla ve Yalovadaki tersanelerde çalışan bir sürü bayan var.
    Tersanesine göre değişir ama yeni bir mühendise tuzLa tarafında ortalama 3000tl civarı, yalova tarafında biraz daha fazla
    Verirler. Tersanenin avantajı şudur, eper başarılı isen farkedilirsin. Yükselirsin, maaşında ona göre artar.
    Şu an beşiktaş tersanesinde 3 yıllık bir mühendisin 7000tl aldığını biliyorum.

    Gemi sahibi yani Armatör yanında çalışabilirsin. Buna enspektörlük diyoruz. Bu durumda maaşlar, şirkete göre değişmekle beraber tersaneden daha çoktur. Ama stresli iştir. Çünkü direk patron ve onun parasıyla karşı karşıyasındır.

    Ve son olarak klas kuruluşları
    Kendi mesleğim olduğu için söylemiyorum ama Bütün bunların içinde en iyi iştir.
    Bir klas kuruluşuna girebilirsen ne demek istediğimi anlarsın.. Önceki yazılarımı okursan detaylı bilgi verdim daha evvel.

    En son şunu söyleyebilirim, İTÜ Gemi inşaa bölümünde okumak cidden zor, çün hocalar cidden çok kasıyorlar.
    En azından ben öğrenciyken öyleydi. Şu anda kafalar değiştiyse bilemem..

    Başarılar...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Oharas O kullanıcısına yanıt
    Bayadır okuyorum tüm bölümleri(istediklerimi) araştırdım. Bu bölüm içinde bulabildiğim her siteyi okudum. Okulun tanıtım gününe gidemedim ama bir öğretim görevlisiyle konuştum. O iyi Şeyler söyledi. Yine teşekkür ederim gerçekten çok sağol.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • solti kullanıcısına yanıt
    Evet okuduklarıma göre mühendisliklerin bazılarını (yani ben makine'ye baktım genelde) okuması zormuş. Çok açıklayıcı olmuşsunuz teşekkür ederim. Şimdi önceki yazdıklarınızı da okuyayım. Belki 4 yıl sonra bölümün önü açılır, tabi belki de iyice durur bilemiyorum ama umarım sektör yükselir. Emek verdiğiniz için teşekkür ederim. İş bulmak zor olacak ama zaten genel olarak en zorlayıcı kısım o. Sağolun yeniden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • solti kullanıcısına yanıt
    Hocam ben en başta bu bölümle ilgili her şeyi araştırmaya başladığımda ve burayı bulduğumda en baştan okumaya başladım. 45 sayfalık bir konuydu. Sonradan kafam iyice karışmaya başladı ve son yıllarda Yazılmış olanlara gelmiştim. Ama orada sorularımın cevaplarını bulamamıştım. O aradakileri okumamıştım (zamanım kısıtlıydı ve çok kararsızdım) siz ve diğer yardımcı olmaya çalışan insanlar benim merak ettiklerimle ilgili cevaplar yazmışlar. Bunları başta okumadığım için özür dilerim. Ve adınızı öğrendikten sonra fark ettim de gerçekten uzun zamandır yazmamışsınız buna rağmen benim soruma cevap verdiğiniz için minnettarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Puan im düşük olduğu için 2 yillik gemi inşaat gidip ama çim dgs ile 4 yilliga geçmek.2 Yillik gideceğim üniversitenin önemi olurmu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oharas O kullanıcısına yanıt
    Yok hocam ne yanlış anlaşılması. Dediğiniz gittim araştırdım. Yani 2015'te uzakyol alamama gibi bir durum olur mu diye okula gittim bölümdeki yetkililerle görüştüm.

    Konuştuğum yetkili hala eskisi gibi okurken 5-6 ders farkıyla uzakyol mühendisi cüzdanını verdiklerini söyledi. Yani 2015 eylül girişliler için de bir değişiklik olmayacakmış. Mezun olunca ek kurs almam gerekmiyormuş. Şimdilik durum eskisi gibi ama ileride ne olur bilemeyiz.

    Yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim. Gidip araştırmak gerçekten önemli.
  • Nestive N kullanıcısına yanıt
    Senin adına çok sevindim.. Ben mezun olurken bahsedilen geçiş dönemi başlanmıştı. Benim dönemimde %30 İng. dersler verilmesi zorunlu değilken, BOLOGNA süreci ile yeni düzenlemeler ve müfredat değişimi yaşandı. Buna bağlı okuyan bi arkadaştan duyduğum bu yöndeydi. Belki de henüz netlik yoktu vs. vs.

    Netlik kazanmış olmasına bi kez daha çok sevindim =) , üstünü karalayıp kenara atmayıp arkasında durman da çok güzel, olması gerekeni yapmışsın, başarılar dilerim.
  • İTÜ-KKTC gemi makineleri işletme mühendisliğini yazmayı düşünüyorum.

    Diplomada İTÜ-KKTC ifadesinin geçmesi iş hayatında ne derece sorun yaratır ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • boratayuysal B kullanıcısına yanıt
    Peki Deniz ulaştırma işletme muhendisliği(kaptanlık) hakkında fikriniz var mı kazançları okuması vs ?
  • Solti abi


    Belki 3. Defa bütün mesajlarını okudum "eğer çine veya koreye gitmeyi göze alirsan aylık 10000 dolar gibi para kazanirsin" sözünden başka bir şey bulamadım yurt dışı hakkinda.
    Ben universite bitince yurt dışında master yapmak ve bulunduğum ülkede çalışmak istiyorum.Araştırdığım ve iş imkânı olduğunu dusundugum ülkeler Kore Norveç Avusturya ve canada.Amerika ve İngiltere de bir çok tersane olmasına rağmen kolay kolay yabancı çalışan almayacaklarini dusundugum için onları baştan eledim.Senin düşüncen nedir abi hangi ülkeler daha uygun olur sence ?

    Cevap verirsen çok sevinirim abi

    Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • öncelikle diplomanda itu kktc yazması çoğu firma buna bakmadan işe alır merak etme ama bazı firmalar yalnızda itu mezunu işe alıyor ama korkma piyasada böyle firmalar çok fazla değil şu an cayır cayır gemi makineci arandğı bi devirde nerden mezun olursan ol iş seni bulur :D

    gemi inşaa için ise araştılarmalrımda sektörun çinde ucuza işçiliğinden dolayı ve krizden dolayı hala toparlanamadığı fakat bu krizin ne zaman biteceğinin kestirememesinden dolayı herkesi zorda bıraktığını gördüm
  • Ogrenci arkadaslar bi bakın bu linklere Gemi mühendisleri odası duyurusu

    http://www.gmo.org.tr/haberler.asp

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=843399205754788&substory_index=0&id=642405925854118&refid=17&_ft_=top_level_post_id.843399205754788&__tn__=%2As

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vay arkadas bizim meslek top olmuş 10 sayfa yazı yazmıslar :)
  • 1)gemi inşaat ve gemi makineleri (ktü) okuyorum 4. sınıfta güzde 2 baharda 2 seçmeli dersler var (gemi elketırgı ,yat tasarımı ...vs...) hangilerini seçmek mantıklıca olur?
    2)gemi inşaattan mezun olup kurslarla yada fark derslerı alarak denize çıkılabılınıyormuş acıkcası bende yapmak ıstıyorum ancak kurslar ve ucretleri sorun onun yerıne fark derslerını mezun olduktan sonra nasıl alabılırım vede ne kadar süre gerektirir?bide bu seçmeli derslerden makıneyle ortak olan varmı varsa hangılerı ?





  • 1. grup seçmeli derslerden;
    -mühendislik ekonomisi
    -gemi yakıtları ve yanma (makine mühendisliğinde yakıtlar ve yanma)
    -2.grup seçmeli derslerden
    -otomatik kontrol
    -kompozit malzemeler
    -gemi ısıtma soğutma ve havalandırma (makine mühendisliğinde farklı adlarla)

    ortak dersler sayılabilir.
  • eyvellah peki gemi inşaat mühendisi olarak sizce hangisini secmek daha mantıklı olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musatrn

    eyvellah peki gemi inşaat mühendisi olarak sizce hangisini secmek daha mantıklı olur

    Merhaba,

    Eğer YTÜ ile benzer içeriklerde işleniyorsa

    1- Mühendislik Ekonomisi derisnde faiz hesapları, krediler, yatırımlar, geri ödemeler vs konular vardı. bunlar gemi ve enerji tesislerindeki uygulamalrı anlatılırdı. Bence faydalı bir dersti. Aslında mühendisliğin sadece fizik ve matematikten ibaret değil ekonomik yönleri olduğuda görmenizi sağlar. ( bu dersi YTÜ'de 2.sınıfta almıştım)

    2 - Yakıtlar ve yanma dersini 3. sınıfta aldım. gemi mak konsunda meraklı isen tavsiye edebilirim. Yakıtların elde edilişi, türleri ve bünyesinde çeşitli yanma olayları gerçekleşen sitemler hakkında sunumlar yaparak dersi geçirmiştik. içten yanmalı motorlardan kombideki yanma hatta hücredeki yanma (solunum) konularında bile ödevler hazırlanmıştı. KTÜ deki işleyiş nasıldır mezunlarına sormak gerek

    3 - Yine makine ve donatım ile ilgili merakın varsa ısıtma soğutma / otomatik kontrolden birini seçebilirsin. gemide çalışma durumun olursa faydalı olur. Elektrik donanım dersi de benzer biçimdedir.

    4- sahada çalışmak gibi bir yönelimin varsa kaynak dikişleri ve komposizt malzeme derselrini alabilirsin.

    özetle ben biraz daha makine ve saha konuları ilgimi çektiğinden buna yönelik dersleri seçerdim.




  • Merhaba ben İTÜ Gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliği 3. sınıf öğrencisiyim. Dil kursuna gitmeyi düşünüyorum. Korece bilmek sektörde +puan katar mı? Yada ingilizcemi ilerletmek daha iyi mi olur?
  • Makina mezunuyum.Piri reis üni. mesaj attım."Makina mühendislerine Denizci olmaları için hak ile verilen kurs danıştay tarafından iptal edilmiştir. Tekrar açılmasıyla ilgili şu an için tarafımıza gelen bir bilgi yoktur." diyor.Herhalde yine bekliyeceğiz açılması için.İnş bir icraat yaparlar.

    Bu arada 01.02.2016 haberine göre ;

    www.gmo.org.tr
    TMMOB Gemi Mühendisleri Odası
    https://www.gmo.org.tr/haberler/meslek-alanimizi-koruyoruz-1


    Bu konu hakkında takip edipte ekstra bilgisi olan varsa paylasırsa sevinirim.Olmadı sanayide ufaktan tırmalamakta fayda var.




  • buda iptal kararı ;

    LİMAN BAŞKANLIKLARINA

    12/02/2015

    03.02.2015 tarihli ve 6636 sayılı yazımız.

    İlgi yazımızda; Gemiadamları Yönetmeliğinde 28.05.2010 tarihinde yapılan değişiklik ile yürürlüğe giren

    8(b)/6 ve 9/B-(f) maddelerinin iptali ve yürütmenin durdurulması talebiyle Bakanlığımız aleyhine Danıştay

    Onuncu Dairesinin E:2010/8623 sayılı dosyasında açılan davada anılan mahkemenin "Gemiadamları Yönetmeliğinde Değişildik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin 3 üncü maddesi ile değişik 8 inci maddesinin (b)

    bendinin 6 nolu alt bendine eklenen 7 nci fıkrası ile 4 üncü maddesiyle değişik 9 uncu maddesinin (B)

    bendinin (f) alt bendinin beşinci fıkrasının iptaline...” karar verdiği, bu nedenle bu madde kapsamında

    yapılan başvuruların işleme alınmaması gerektiği belirtilmiştir. Ancak,Genel Müdürlüğümüze iletilen

    bilgiler neticesinde, söz konusu Damştay kararının uygulanması ile ilgili tereddütler yaşandığı öğrenilmiştir.

    Bu itibarla, ilgi yazımız tarihinden önce Gemiadamları Eğitim Bilgi Sistemine ilgili eğitim için kaydedilmiş

    olanlardan eğitimi başarı ile tamamlayanlara, Gemiadamları Yönetmeliğinde belirtilen diğer şartları da

    sağlamaları halinde Uzakyol Vardiya Mühendisi yeterliği verilmeye devam edilecektir.

    Başkanlığınızca anılan kişiler hakkında bu kapsamda işlem yapılması gerektiği hususunda bilgilerinizi ve

    gereğini rica ederim.

    M.Mehdi GÖNÜLALÇAK




  • 
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.