Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (47. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
47
Favori
219.733
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4546474849
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mariner67 M kullanıcısına yanıt
    Korece bilmeniz elbetteki kariyeriniz için katkı sağlayacaktır ancak gemi inşa sektöründe ya da gemi makineleri mühendisliğinde her yerde olduğu gibi esas olan dil ingilizcedir. Koredeki tersanelere de gitseniz singapurdaki tersanelere de gitseniz hollandadaki tersanelere de gitseniz kullanacağınız dil hep ingilizce olacak. Yanlış anlamayın ben gerek yok öğrenmeyin demiyorum. Tabiki de öğrenin elbette bir yerlerde işinize yarayacaktır ama bilmediğiniz takdirde meslek hayatınızda sıkıntı yaratmayacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    Korece bilmeniz elbetteki kariyeriniz için katkı sağlayacaktır ancak gemi inşa sektöründe ya da gemi makineleri mühendisliğinde her yerde olduğu gibi esas olan dil ingilizcedir. Koredeki tersanelere de gitseniz singapurdaki tersanelere de gitseniz hollandadaki tersanelere de gitseniz kullanacağınız dil hep ingilizce olacak. Yanlış anlamayın ben gerek yok öğrenmeyin demiyorum. Tabiki de öğrenin elbette bir yerlerde işinize yarayacaktır ama bilmediğiniz takdirde meslek hayatınızda sıkıntı yaratmayacaktır.

    hocam merhaba özel mesajınız kapalı olduğu için buradan yazıyorum

    ben bu sene tercih yapacağım,gemi makinayı ytü okumayı planlıyorum sizce hala gözde bi meslek mi ? yeni mezunlar kolay staj,iş bulabiliyorlar mı ? ayrıca ben bulgar,ab vatandaşıyım bunun mesleki açıdan bi faydası olur mu veya bu bölümü bulgaristanda okursam türkiye'de okumaktan daha fazla avantajı olur mu ?




  • Yıldız teknikte okuyorum. AKLINIZ VARSA KESİNLİKLE SEÇMEYİN



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi syncsta -- 22 Mart 2016; 2:17:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sincapla69

    quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    Korece bilmeniz elbetteki kariyeriniz için katkı sağlayacaktır ancak gemi inşa sektöründe ya da gemi makineleri mühendisliğinde her yerde olduğu gibi esas olan dil ingilizcedir. Koredeki tersanelere de gitseniz singapurdaki tersanelere de gitseniz hollandadaki tersanelere de gitseniz kullanacağınız dil hep ingilizce olacak. Yanlış anlamayın ben gerek yok öğrenmeyin demiyorum. Tabiki de öğrenin elbette bir yerlerde işinize yarayacaktır ama bilmediğiniz takdirde meslek hayatınızda sıkıntı yaratmayacaktır.

    hocam merhaba özel mesajınız kapalı olduğu için buradan yazıyorum

    ben bu sene tercih yapacağım,gemi makinayı ytü okumayı planlıyorum sizce hala gözde bi meslek mi ? yeni mezunlar kolay staj,iş bulabiliyorlar mı ? ayrıca ben bulgar,ab vatandaşıyım bunun mesleki açıdan bi faydası olur mu veya bu bölümü bulgaristanda okursam türkiye'de okumaktan daha fazla avantajı olur mu ?

    Seçme bu bölümü tersanede çalışmak çok çok zor hakları az mesai ücreti veren tersane yok sabah 8 akşam 6 iş varsa gidebildiği kadar gidiyor .Hafta sonu 1 günün işe gidiyor hafta içinden bir gün veriyorlar çalışma ortamı leş. İşçiler desen dinlemez üstün körü iş yaparlar onlarla uğraşırsın.İşe girmek için kesinlikle torpil isteniyor.Devlette kadro yok ,milletvekili akraban yoksa diğer devletteki kontenjanlara da girmen mümkün değil. Denize çıkma durumu var Ytü de ancak 6 ay karada 6 ay denizde staj görmen gerekiyor ve gemi ortamında normal bir insan yaşayamaz ve gemide yapacağın iş müh lik değil teknisyen gibi birşeysin . Sormak istediğin herşeyi sorabilirsin.




  • sincapla69 kullanıcısına yanıt
    Gerek gemi makineleri okuyacağınızı ve gemilerde çalışacağınızı düşünerek cevap yazıyorum. Krizlere rağmen hala yazılabilir çalışılabilir bir sektör denizcilik. Hala maaşlar iyi durumda ( özellikle doların yüksek oluşu nedeniyle)

    Nacizane tavsiyem eğer tr de ikamet ediyorsanız özellikle itü dokuz eylül ytu tercih edin eğer olmuyor ise bulgaristan da olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrıca şunu da unutmayın bu sektörde denizde çalışanlar için yatmayan , 1 yıl geç yatan paralara , yenen haklara hazırlıklı olun.
    Bu iş para için yapılacak iş değildir , severek yapılması gerekir.


    edit: denizcilik ve çalışanları merak edenler şu sayfayı gezebilir
    Efendi Kaptan'ın Yaramaz Kalemifacebook
    Efendi Kaptan'ın Yaramaz Kalemi
    https://www.facebook.com/Efendi.kaptan.okyanus.adami/?fref=ts



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi syncsta -- 22 Mart 2016; 2:15:17 >




  • Bu bölümleri ya da başka bir bölümü yazacak arkadaşlara nacizane tavsiyem hiç bir zaman birilerinin tamamen karamsarlıklarını ya da iyimserliklerini ciddiye alarak hareket etmeyin. Sektörün ya da bu mesleğin artıları olduğu gibi eksileri de var. Krizleri olduğu gibi iyi dönemleri de olacak. MaaşlarIn geç yattığı dönem ve şirketlerin olabileceği gibi maaşlarınızın ay sonu olmadan yatacağı şirketler ve dönemler de olacak. Mesleği seçerken dönemlere göre değil uzun vadeli düşünerek seçin. Nice arkadaşlar vardır ki tam bana göre dedikleri bu sektörde yapamayarak karada devam etmiştir öyleleri de var ki denizde çalışacağına ne kendisi ne de etrafındakiler inanmaz ama bakarsınız uzun yıllar baş mühendislik kaptanlık yapıyorlar.

    Unutmayın avantajları artıları ve eksileri dez avantajları var. Asla kötü denemez. Her şeyiylede mükkemel denemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Su anda gemi işletme muhendisligine geciş eğitimi danıştay kararı yuzunden verilmiyo.Yani yeni mezun gemi muhendisleri için karadan başka secenek kalmıyor sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gau jin

    Su anda gemi işletme muhendisligine geciş eğitimi danıştay kararı yuzunden verilmiyo.Yani yeni mezun gemi muhendisleri için karadan başka secenek kalmıyor sanırım.

    Bu dediğin olay diğer üniversiteler için geçerli YTÜ de 6 ders alınca denize çıkıp uzakyol mühendisi olabiliyoruz . ANCAK 2012 ve öncesi girişliler 6 ay ,2013 ve sonrası girişliler 12 ay stajı yapmak zorundadır.
  • Petersburg ve Solti abilerim. (Böyle nicklere abi demek tuhaf oluyor :) ) Biz gençlere bu hayatımızın en zor tercihini yaparken yardımcı olmanız. Zaman ayırmanız gerçekten çok güzel. Kendim ve yazıdıklarınızdan faydalanan herkes adına teşekkür ediyorum sizlere. Tüm yazılanları okudum baştan sona. aklımda ki pek çok soru cevaplandı. Ve zihnimde pek çok şey netleşti. Ama cevap alamadığım şeylerde oldu. Belki de cevap vermişsinizdir de ben arada kaçırmışımdır. Eğer böyle olmuş olan olursa hatamız affola. Sizlere bir kaç soru sormak istiyorum. (Aslında bir kaçtan biraz fazla. Zaman ayırıp cevap verirseniz müteşekkir olacağım.)

    Öncelikli sorularım denizde yaşamla ilgili. Bu arada ben İTÜ'de Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği okumak istiyorum


    1-)3+1, 4+1, 5+1, 6+1 gibi kontratlar yapılabiliyormuş. Örneğin ben 6 ay çalışıp 3 ay yatabilir miyim? Bu şekilde aynı şirkette devam edebilir miyim? Yani bi yıl 9 ay çalışıp 3 ay yatacağım. Bi yıl 6 ay çalışıp 6 ay yatacağım. Şirket bunu kabul eder mi? ( Kuruyük gemilerini tercih etmeyi planlıyorum genellikle. Zaten zor bir iş açık denizde çalışmak. Tankere binerek daha da zorlaştırmayayım.)

    2-)2. ve 1. Mühendislik için girilen sınavlar kazanmak zor mudur? Tecrübe dışında ayrıca bir çalışmaya gerek var m?

    3-)Gemiler limanlarda ortalama kaç gün bekliyorlar?

    4-)Gemide tuvalet banyo herkesin ayrı mi yoksa toplu mu? Topluysa bunların temizliğinden kim sorumlu?

    5-)Kamaraların temizliğinden kim sorumlu? (Kendimizizdir diye tahmin ediyorum.)

    6-)Kamaralarda ne gibi eşyalar bulunuyor?

    7-) Ve her gemide kamaralar tek kişilik mi?(Yani mühendisler için)

    8-) Kamaralar geminin hangi bölgesinde bulunuyor. Her zaman geminin kenarlarına geliyor mu? Yani her zaman pencere oluyor mu kamaralarda?

    9-) Gemide ölümlü kazalara rastlanma sıklığı nedir?

    10-)Gemi makinelerinde bir arıza olunca her zaman kendiniz mi onarıyorsunuz? Yoksa yağcıları vs. mi yönlendiriyorsunuz?

    11-)Gemi makinelerinde ve makine dairesinde temizlik nasıl yapılır bilmiyorum. Makinelerin temizliği çalışanlarca yapılıyorsa mühendis mi yoksa diğer çalışanlar mı yapıyor? Makine dairesinin temizliğini kim yapıyor?

    12-)Gemide mesai saatleri dışında güvertede gezip dolaşmaya izin veriliyor mu?

    13-)Güverteye laptop, telefon, sandalye, sigara ya da şişe içinde içecek vb. çıkarılabiliyor mu? (Güverte değilde balkon falan da olabilir?)

    14-)Gemi makinesinin sesi geminin tamamında ( özellikle en çok zamanınızı geçirdiğiniz yerlerde) duyuluyor mu? Duyuluyorsa bu ses rahatsız edecek derecede yüksek mi? Yani ölçüt verecek olursak bir otomobilin içinden duyulan otomobil sesi kadar var mı?

    15-)Yolcu gemilerinde çalışma olasılığı kaçtır sizce? Çok mu düşüktür?

    16-)Diyelim 3-5 yıl çalıştıktan sonra gemiyi bıraktım. İleride paraya sıkıştığım bazı dönemler istediğim zaman 1 kontratlığına denize açılabilir miyim? (Yani şirketler iş verir mi bu kadar aradan sonra?)

    17-)Karada iş bulmak zor mu? Yani iş bulunabildiğini biliyorum. Ama örneğin gemi dizayn bürolarında iş bulmada sıkıntı çeker miyim? Yoksa rahatça bulabilir miyim? Bu bürolarda aşağı yukarı ne kadar aylık alırım? (Maaş kısmına cevap vermiştiniz ama 2016 yılında ki güncel maaşlar hakkında bilginiz var mı?)

    18-)Karada diğer iş olanaklarında enspektörlük, class da , tersanede 2016 itibariyle iş bulma kolaylığı ve ortalama maaşlar nedir?

    19-) Yat sektörü hakkında bilginiz var mı acaba? Özellikle Antalya, Bodrum vs. gibi yerlerde Yat Sektörünün büyük bir atılımda olduğu söyleniyor. Bu doğru mu? Yat tersanelerinde iş bulma olasılığı nedir?

    20-)Yurt dışında karada iş bulma olanakları ve maaşlar nasıl? Ve sadece tersanede mi bulunur? Dizayn bürolarında vs. de de bulunabilir mi? Özellikle Güney Kore ve Çin'de çalışma olanakları olduğunu söylemişsiniz. İTÜ GİGMM'in uluslararası abet akreditasyonu bulunuyor. Bunun faydası olacağını ve İTÜ Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliğinin Çin, Kore ve Japonya'da tanınacağını düşünüyorum. Sizce bu düşünce doğru mudur? Solti abi ilk yazınızda bahsetmiştiniz. Kore ve Çin'de 10.000 dolar maaş var diye. Bu durum hala geçerli mi? Üniversite hazırlık var zaten. Önceki yazılarınızda da İngilizce'nin yeterli olacağını söylemiştiniz. Yani İngilizce açısından problem olmaz. İstediğimizde buralarda(Kore, Çin, Japonya, Avrupa ve Amerika'da olabilir tabi ki.) rahatça iş bulabilir miyiz yani?

    21-)Üniversitelerde öğretim üyesi olunabilir mi?

    22-) Son olarak Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisleri'nin Uzakyol vardiya mühendisi olmak için girmesi gereken kurslara ve stcw sınavlarına 2016 itibariyle girilebiliyor mu? Girilebiliyorsa sizce önümüzde ki yıllarda bunun önünü kapatabilirler mi?

    Biliyorum çok fazla soru oldu. Kusura bakmayın. Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ediyorum. Ayrıca son sorum için pek araştırma yapmadığımı itiraf etmeliyim. İsterseniz cevaplamayabilirsiniz.

    Gerçi isterseniz hiç birini cevaplamayabilirsiniz :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yusssuf62 -- 29 Mayıs 2016; 14:44:46 >




  • Yusssuf62 kullanıcısına yanıt
    Dostum sordugun tum sorularin cevabi verildi zaten konuda..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yusssuf62 kullanıcısına yanıt
    Kendi adıma rica ederim. Faydalı olabildiysek ne mutlu. Bu arada bir çok sorunun cevabı aslında verilmiş ama ben başta siz olmak üzere diğer arkadaşlara faydalı olması açısından tekrar vereyim.

    1- Kontrat süreleri şirketten şirkete değişebilir. izinde istediğiniz kadar kalabilirsiniz tabi bu durumda şirketin size ihtiyacı olmaması lazım yani şirkete siz gemiden indikten sonra iki ay veya üç ay izin yapmak istediğinizi söyleyeceksiniz onlar da sizi o şekilde planlar. Yani bu söylediniz olabilir Buda şirketin personel müdürünün tutumuna durumuna bağlı. Şöyle de bir durum var siz istediğiniz kadar izin yapmak istediğinizde tekrar girmeyi dönmek isterseniz aynı şirkette belki uygun pozisyon bulamayabilirsiniz bu nedenle genelde 2- 3 ay gibi izin süreleri yeter yemeği dönülür. Sizin de yapacak bir şeyiniz yoksa zaten sıkılırsınız ve olaya bir de kaldınız izin naaş açısından yaklaşırsınız. Neticede bu iş sizin için bir hobi değil bir meslek ve para kazanmanız lazım hayatınızı devam ettirmeniz lazım ve o aldığınız maaşlarla belki yatırım yapacaksınız belki ev alacaksınız belki araba alacaksınız dolayısıyla üç ay çalışayım dokuza yatayım şeklinde bir çalışma şekli her ne kadar teoride mantıklı ve doğru gözükse de pratikte mümkün olmayacaktır bunu sizde sektöre atıldığını zaman anlayacaksınız.

    2- hayır zor değil belirli sınavların belirli sorularını ve hatta ehliyet gibi çıkmış sorularını çalışmanız gerekiyor zaten şuan için çok erken bir kaygı meslekteki çalışma süreleriniz sınava girmeniz için yeterli geriye sadece sınavdan önce çalışmanız kalıyor .

    3- gemilerin limanda ne kadar kalacağı genelde gemi tipine büyüklüğüne yüküne göre değişebilir gemi vardır bir gün kalır gemi vardır bir hafta kalır. Tanker gemileri genelde limanda bir gün kalır bir gün de boşaltma yapar bir gün de yükleme yapar. ama öyle bir limana gidersiniz ki bu süre bir hafta olabilir genel olarak konteynır gemileri de bir gün veya daha kısa süre kalır. Kuru yük gemileri ise limanları diğer gemi tiplerinden farklı olarak daha uzun kalır kalır.

    4- Ben bugüne kadar ortak kullanıma ait banyo ve tuvalet olan hiçbir gibi de çalışmadım. modern gemilerde hemen hemen hepsinde banyo tuvalet kişiye özel ortak değil temizliğinden de kendini sorumlusunuz .

    5- geminin baş mühendisi kaptanı ikinci kaptanı ikinci mühendisi dışında herkes kendi kamara temizliğinden sorumlu. gemi deki personel sayısını bağlı olarak bazen belirli günlerde kamarot tarafından çöp toplanabiliyor. Buda dediğim gibi şirket politikasını gemideki personel sayısını ve yönetim şekline bağlı olarak değişebilir. Genel olarak kendi kamara temizliğinizden kendiniz sorumlusunuz.

    6- Çalışma masası sandalye yatak bazı gemilerde mini buzdolabı bazılarında televizyon. bazen de yatak ve çalışma masası dışındakilerde olmayabiliyor.

    7- ticari gemilerde genelde evet.

    8- yaşam mahalinde. Evet lumbuz bulunuyor

    9- Çok değil ama her meslekte olduğu gibi gemi sektörüne de ölümlü kazaları yaşanabiliyor .

    10- arıza tipine boyutuna geminin bulunduğu konuma göre değişir. Yağcıların veya diğwr personelin işleri şirket politikası işe belirlenmiştir ve genelde temizlik ve rutin bakımlarda mühendislere yardımcı olmaktır. Bizzat tulumla işin başında siz olacaksınız.

    11- genelde personel yapar ama ihtiyaç duyulur ise ve acil durumlarda siz de yaparsınız.

    12- veriliyor.

    13- tanker gemilerinde sigara asla. Hatta şirket politikalarına bağlı olarak belki de dökme ve diğer gemi tiplerinde de öyle. Gemide balkon yok. Laptopu neden güverteye çıkaracaksın onu anlamadım. İnternet için veya daha iyi çeksin için ise evet.

    14- duyuluyor. Bir süre sonra alışıyorsunuz. Yaşam kalitenizi rahatsız edecek veya düşürecek düzeyde değil.

    15- böyle bir olasılık hesabı yapılamaz. Bu sana bağlı. Ama genelde yolcu gemilerinde çalışan türk mühendis veya kaptan çok duymadım.

    16- bu gemiyi bıraktıktan sonra hangi sektörde çalıştığınıza gemiyi hangi pozisyonda terkettiğinize gemilerden ne kadar uzak kaldığınıza bağlı. Ama uzun yıllar ara verip gemiye tekrar dönen çok var.

    17- İş bulmak zor değil. Denizde çalışmadan da karada iş bulabilirsiniz bu hayattan ne beklediğinize hayatınızı nasıl şekillendirmek istediğinize bağlı. Maaş skalalarında belirgin büyük bir değişiklik yok. Aynı.


    18- 2016 itibariyle 2014-2015 gibi önceki yıllardan bir farkı yok. Aynı. Önceki cevapları kendinize baz alabilirsiniz.

    19- Ayrıca yat kaptanlığı sınavına girmeniz gerekiyor. Sektörde iş bulmanız size bağlı. İsterseniz neden olmasın. yat sektörü ile alakalı bilgim yok.

    20- yurt dışında karada ya da gemide iş bulabilirsiniz. Tersanelerde ya da gemi işletmeciliği yapan firmalarda bu mümkün. Belirtilen maaşlar biraz uçuk rakamlar. Gemi baş mühendis veya kaptanı olarak çalışmıyorsanız tersanede o rakam biraz yüksek gibi. Olmayacak bir şey değil elbette. Pozisyonunuza be kalitenize bağlı olarak o rakamı hatta 2 katını da alabilirsiniz.


    21- evet olunabilir olanlar da var zaten. Denizcilik fakültelerini ziyaret ederek böyle mezunlar ile tanışabilirsiniz.


    22- güncel durum ile alakalı bilgim yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok teşekkür ederim Petersburg abi. İlginiz ve zamanınızı ayırdığınız için. Bizim gibi gençler için gerçekten çok faydalı oluyorsunuz.

    Karada işsiz sıkılırsınız demiştiniz. Ben karada sinemayla ve öykü yazarlığıyla uğraşmayı düşünüyorum. Zaten şuanda da bunlar üzerine çalışmalar yapıyorum. ( Birazda reklam Çektiğim iki kısa filmi merak edenler bu linklerden izleyebilirler.
    http://www.dailymotion.com/video/x2qah3s_degismeyen-degisim_shortfilms ,http://www.dailymotion.com/video/x2oxgyj_denizati_shortfilms )

    13. Soruda Laptop sorusunu, mesela laptop da takılacağız (Sadece internet değil herhangi bir şey için), kamaraya kapanıp da takılmak yerine hava şartları uygunsa bi sandalyede oturup temiz havada , deniz manzarasına karşı takılmak daha iyi olur diye düşünüp, sormuştum.

    Yurtdışında çalışma hakkında Solti abi konunun 1. sayfasında 31 temmuz 2011 tarihinde konuya yazdığı ilk mesajında şöyle demiş "Eğer yeni gemi inşaatı için Kore veya Çin'e gitmeyi kabul ederseniz cebinize aylık minimum 10000dolar girer. " 20. soruyu bu bilgi üzerine sormuştum. Çin'e ve Kore'ye gitmeyi neden kabul etmeyelim ki? Solti abi bu konuyla ilgili biraz daha ayrıntılı bilgi verirse çok mutlu olurum. Bu durum şuanda da böyle mi ve İTÜ ve YTÜ'nün diplomaları bu ülkelerde tanınır mı? Bu ülkelerde çok zorlanmadan iş bulunabilir mi?

    Yine Solti abinin yat sektörüyle ilgili bilgisi varsa ve paylaşırsa çok mutlu olurum.

    STCW meselesini araştırdım. Mevzuatta yazılanı aynen kopyala yapıştır yapıyorum. Diğer arkadaşlara da yardımcı olabilmek adına.


    f) Uzakyol Vardiya Mühendisi/Makinisti; 3000 kW’den büyük ana makine ile yürütülen gemilerde uzakyol vardiya mühendisi/makinisti olmak için müracaat edenlerden,
    1) Onsekiz yaşını bitirmiş olmak,
    2) - Bir yıllık İngilizce hazırlık eğitiminden sonra, Sözleşmenin öngördüğü A-III/1 müfredat programlarını uygulayan dört yıllık fakülte veya yüksekokulların gemi makinaları işletme mühendisliği bölümlerinden mezun olmak ve altı ayı onaylanmış bir staj defterine uygun olarak liman seferi dışında çalışan 750 kW’den büyük ana makine ile yürütülen gemilerde deniz eğitimi ve altı ayı da onaylanmış bir staj defterine uygun olarak İdarece onaylı atölye tesislerinde atölye becerilerini geliştirme eğitimi olmak üzere toplam 12 aylık onaylı eğitim programını başarı ile tamamlamak,
    - Bir yıllık İngilizce hazırlık eğitiminden sonra, Sözleşmenin öngördüğü A-III/1 ile A-III/2 müfredat programlarını müşterek uygulayan dört yıllık fakülte veya yüksekokulların gemi makinaları işletme mühendisliği bölümü öğrencisi olarak altıncı sömestr sonunda A-III/1 müfredatını başarı ile tamamlamak ve altı ayı onaylanmış bir staj defterine uygun olarak liman seferi dışında çalışan 750 kW’den büyük ana makine ile yürütülen gemilerde deniz eğitimi ve altı ayı da onaylanmış staj defterine uygun olarak İdarece onaylı atölye tesislerinde atölye becerilerini geliştirme eğitimi olmak üzere toplam 12 aylık onaylı eğitim programını başarı ile tamamlamak,
    - Deniz Harp Okulu mezunu olup, Deniz Kuvvetleri Komutanlığından veya Sahil Güvenlik Komutanlığından ayrılanlardan, en az üç yıl makine deniz hizmetine sahip olmak veya altı ayı onaylanmış bir staj defterine uygun olarak liman seferi dışında çalışan 750 kW’den büyük ana makine ile yürütülen gemilerde deniz eğitimi ve altı ayı da onaylanmış staj defterine uygun olarak İdarece onaylı atölye tesislerinde atölye becerilerini geliştirme eğitimi olmak üzere toplam 12 aylık onaylı eğitim programını başarı ile tamamlamak ve Eğitim ve Sınav Yönergesinde belirtilen İngilizce başarı esaslarına göre İngilizce başarısını sağlamak,
    - Dört yıllık fakülte ve yüksekokulların gemi inşaatı ile gemi makineleri mühendisliği veya makine mühendisliği veyahut gemi inşaatı ve deniz teknolojisi mühendisliği bölümlerinin lisans programından mezun olmak ve İdarenin öngördüğü ve Eğitim ve Sınav Yönergesinde belirtilen İngilizce Başarı Esaslarına göre İngilizce yeterliğini sağlamak, Sözleşmenin öngördüğü İdare tarafından onaylanan uzakyol vardiya makinistliğine yönelik A-III/1 eğitiminde öngörülen derslerden öğrenimi esnasında süre ve müfredat olarak eksik aldığı dersleri, İdare tarafından uzakyol vardiya mühendisliği eğitimi için yetkilendirilmiş eğitim kurum/kuruluşunda, bu kurumların uyguladığı uzakyol vardiya mühendisliği müfredatını içerik ve süre olarak karşılayacak şekilde başarı ile tamamlamak ve altı ayı onaylanmış bir staj defterine uygun olarak liman seferi dışında çalışan 750 kW’den büyük ana makine ile yürütülen gemilerde deniz eğitimi, altı ayı da onaylanmış bir staj defterine uygun olarak İdarece onaylı atölye tesislerinde atölye becerilerini geliştirme eğitimi olmak üzere oniki aylık onaylı eğitim programını başarı ile tamamlamak,
    şartlarından birini sağlamak,
    3) İdarenin öngördüğü "uzakyol vardiya mühendisi/makinisti" sınavında başarılı olmak,
    şartlarını sağlayanlar, "Uzakyol Vardiya Mühendisi/Makinisti" yeterliğini almaya hak kazanırlar.
    Ancak, Gemiadamlarının Eğitim, Belgelendirme, Sınav, Vardiya Tutma, Kütüklenme ve Donatılma Esasları Hakkında Yönetmelik şartlarına uygun olarak uzakyol vardiya mühendisi/makinisti yeterliğine sahip bulunanların belgeleri, bu Yönetmeliğe göre sınavsız yeniden düzenlenir.
    İngilizce hazırlık sınıfı başarı ve muafiyet şartları ile öğrenci yerleştirme önceliği idare tarafından belirlenen ve Eğitim-Sınav Yönergesinde belirtilen esaslara göre yapılır.



    Mevzuatın tamamına şuradan erişebilirsiniz.


    Yani Gemi İnşaatı ve gemi makineleri mühendisliği okuyanlarda stcw kursu ve 12 aylık staj sonunda uzakyol vardiya mühendisi olabiliyorlar. Ama ileride ne olur bilinmez.

    Ayrıca Deniz Ticaret Odasının 2014-2015 yılında yaptırdıkları bir araştırma var bence faydalı bir araştırma. Onuda paylaşmak istiyorum. Diğer arkadaşlara sektör konusunda fikir verebilir. O rapordan bir kaç alıntı:

    "Yeni inşa yapan 54 tesiste ise 28 çeşit gemi tipinden 249 adet gemi inşa edilmiş. Rapora göre bu gemilerin 94’ü Tuzla’da, 74’ü Yalova’da, 27’si Zonguldak’ta, 18’i İzmit’te, 16’sı Balıkesir’de inşa edilirken, 20 adedinin de diğer bölgelerde üretildiği görülüyor. Yeni inşa edilen 246 adet geminin tiplerine göre dağılımı da şöyle: 49 römorkör, 23 balık avlama, 22 platform destek, 20 polis botu, 19 yolcu teknesi, 15 mega yat, 11 genel servis botu, 10 kimyasal tanker, 10 kuru yük, 10 akaryakıt tankeri, 10 karakol devriye botu ve 50 adet diğer çeşit gemi. Bir tesiste bir yıl içerisinde toplam çalışan sayısının ortalaması alınarak tespit edilen istihdam rakamlarına göre, Tuzla’da 9882, Yalova’da 6954, İzmit’te 1871 ve diğer bölgelerde 1627 olmak üzere toplam 20.334 kişinin çalıştığı tespit edilmiş."

    "SON BİR YIL İÇERİSİNDE 28 ÇEŞİT GEMİ TİPİNDEN TOPLAM 249 ADET YENİ İNŞA YAPILMIŞTIR.
    SON BİR YIL İÇERİSİNDE 1801 GEMİ TAMİR, BAKIM VEYA ONARIM İŞLERMİ GÖRMÜŞTÜR. TÜM VERİLER
    TERSANELERİN BEYANI DOĞRULTUSUNDA OLUŞTURULMUŞTUR."

    Bu da araştırmanın linkihttp://www.denizticaretodasi.org.tr/Shared%20Documents/Deniz%20Ticareti%20Dergisi/eksayi_15.pdf

    Son olarak şunu sormak istiyorum. Bazı sitelerde Gemi inşaatından mezun olduğunu söyleyenler bölümü kesinlikle seçmememiz gerektiğini, seçmiş olanların 1. yada 2. sınıftalarsa yatay geçiş yapmalarını, bu bölümün 2. tekstil mühendisliği vakası olduğunu, çok zor iş bulunabildiğini (karada ki işlerden bahsediyorlar), bulununca da maaşların en fazla 1.500 - 2.000 TL arası olduğunu söylüyorlar. Mezunlarının çoğunun başka sektörlere yöneldiğini söylüyorlar. Bunu söyleyenlerin sayısı hiçte azımsanacak gibi değil. Ve de bunu teknik forumda söylemeleri bir başka mesele. Sizce bu kişilerin söyledikleri gerçeği yansıtıyor mu? Bu kişilere inanmalı mıyız? Şuan da sektörün durumu gerçekten böyle mi?




  • Guncel bilgi verebilecek.olan var mi bu bolumu okumaya devam eden veya is sahasinda calisan kisilerden. Is bulma konusunda ozellikle onceki sayfalarda kriz doneminden bahsedilmis bu donem bitti mi acaba . Tesekkurler simdiden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu 3bin 4bin alır. Gemi Makineleri İşletme Müh. 3bin$ dan başlar 10bin$ a kadar çıkar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    Gerek gemi makineleri okuyacağınızı ve gemilerde çalışacağınızı düşünerek cevap yazıyorum. Krizlere rağmen hala yazılabilir çalışılabilir bir sektör denizcilik. Hala maaşlar iyi durumda ( özellikle doların yüksek oluşu nedeniyle)

    Nacizane tavsiyem eğer tr de ikamet ediyorsanız özellikle itü dokuz eylül ytu tercih edin eğer olmuyor ise bulgaristan da olabilir.



    Hocam üniformali okumak istemedigim için ytu gmim yazmaya karar verdim.. sizce kaybim var mi her anlamda?

    Ytu uzakyol ehliyeti kesin veriyor di mi kafama takildi??

    Siz nereden mezundunuz? @tropique @PETERSBURG @solti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • @PETERSBURG Abi bu yukardaki sorularim sana vakit ayirirsan mutlu olurum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erayorhun55

    @PETERSBURG Abi bu yukardaki sorularim sana vakit ayirirsan mutlu olurum

    Kardeş biraz geç gördüm ama vallahi yoruldum yazmaktan:) Aynı sorulara aynı cevaplar vermekten gerçekten yoruldum. Yanlış anlamayın. Eski mesajlarda sorulan her soruya ne kadar uzun cevaplar yazdığımı görebilirsiniz. Sorular o kadar aynı ki artık yazasım gelmiyor. Eğer biraz zahmet eder önceki sayfaları okursan sorularının cevaplarını bulabilirsin. Fazlasıyla hem de. Biliyorum bu kadar şey yazacağına cevap yazsaydınız diyeceksiniz ama aynı sorulara defalarca aynı cevapları yazmak gerçekten zor geliyor. Bir de bu işin özel mesaj kısmı var. Kapatmak zorunda kaldım. İki kere ikinin dört ettiği başlığın tüm sayfalarında farklı ağızdan farklı yollarla defalarca anlatılmış ama arkadaş zahmet edip okumadan özel mesaj atıp iki kere iki kaç eder diye tekrar soruyor:) Affınıza sığınıyorum. Arada farklı bir soru gelmiş mi diye bakıyorum görür isem cevaplıyorum. Bu başlık sayesinde kendi okulum İtü denizcilik fakültesini kazanan ve tanıdığım arkadaşlar var. Hatta mezun olanlar bile var:)

    Gerek tercihlerinizde gerek okul döneminizde nereyi kazanırsanız kazanın hepinize Başarılar dilerim.




  • Bu yıl bir kaç seçmeli ders var ve bunlar hakkında pek bir bilgim yok.Altta yazdığım da seçmeli derslerin isimleri.Dersleri hakkında bilgi ve ya hanginisi seçmemi önerirsiniz. Ktü den biri varsa özellikle onun fikrini merak ediyorum.
    1)Alternatif Enerji Kaynakları
    2)Gemicilik
    3) Gemi İnş. Teknoloji Yönetimi Ve İnovasyon
  • İtü de kaç k yla kapattı bu yıl ?
  • 
Sayfa: önceki 4546474849
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.