Şimdi Ara

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği İTÜ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
2
Favori
4.570
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu bölüm hakkında bilgisi olan bilgilendirebilir mi internette çok az şey bulabildim. İş imkanı nerede çalışılır maaş vs vs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Havalibisey H kullanıcısına yanıt
    H Havalibisey demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Havalibisey

    4 yıl okuyup bıraktığım bölüm, olur da gidersen denize çıktıktan sonra bu dediklerim aklına gelir lanet olsun neden okudum dersiniz.
    Ben bu arkadaşa kesinlikle katılmıyorum, bence yapılır çok güzel bir meslek 5 yılda bölümümü bitirdim ve şuan 3. mühendis olarak işe başladım. İş kalitesi, kazandığım para, bölümde ki geçirdiğim güzel zamanlar falan düşünenlere tavsiye ederim İTÜ'lü olmanında farkını göreceksiniz mezun olduğunuzda.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği: İTÜ'de Bir Kariyer Yolu

    İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ), Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği alanında Türkiye'nin en seçkin eğitim kurumlarından biridir. Bu program, öğrencilere gemi makinelerinin tasarımı, inşası ve işletilmesi hakkında kapsamlı bir bilgi temeli sağlar.

    Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri, gemilerin güvenli ve verimli bir şekilde işletilmesinden sorumludur. Gemi makinelerinin bakımını yapar, arızaları giderir ve yeni teknolojilerin entegrasyonunu yönetirler.

    İTÜ Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Programı

    İTÜ'nün Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği programı, öğrencilere makinelerin çalışma prensiplerini, sistem tasarımını ve gemi işletmelerini anlamak için gerekli bilgi ve becerileri kazandırır. Program, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli konuları kapsar:

    • Gemi Makinelerinin Temelleri
    • Gemi Sistemleri
    • Bakım ve Onarım
    • Operasyon Yönetimi
    • Denizcilik Mevzuatı

    İş Olanakları ve Maaş

    Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri, denizcilik, gemi inşası ve enerji endüstrilerinde çok çeşitli iş fırsatlarına sahiptir. Maaşlar, deneyim düzeyine, sektöre ve konuma göre değişebilir. Yukarıdaki anahtar kelimelerin kullanıldığı araştırmalar, ortalama maaşların şu aralıkta olduğunu göstermektedir:

    • Gemi Makineleri İşletme Mühendisi maaşları: {Geçerli maaş aralığına ilişkin veri girin}
    • İTÜ mezunu Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri maaşları: {Geçerli maaş aralığına ilişkin veri girin}

    Geleceğe Bakış

    Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği, hızla gelişen denizcilik sektöründe talep gören bir alandır. Deniz taşımacılığının artması ve yeni teknolojilerin benimsenmesi, bu alanda yetenekli profesyonellere olan ihtiyacı artırmaktadır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • linkedinde mezunların ne yaptığına bak en kesin cevap
  • Ben bugün gemicilerin denize açılmadan da hayvan gibi kazanabildiğini öğrendim yine araştırmaya başlayacağım. Ama puanı çok düşük büyük risk olut benim için

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • theiceman07 kullanıcısına yanıt
    Hocam bu mesleği yapmak istiyosanız puanını düşünmek saçmalık bence. Bu sene derece yaparak girdiğiniz bölümün 5 sene sonra puanlarının nasıl olacağını bilemezsiniz sonuçta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam hiç araştırma yapmadım. Bakalım bir tanıdık var onlan detaylıca konuşacağım artık.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • itüden-yıldızdan 3 tane arkadaşım var.benzer bölüm; gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliğinden mezun güzel yerlerde çalışıyorlar. tersanelerde eskisi gibi iş yok ama. genelde yat tasarımı ve tedarik zincirlerinde bulmuşlar iş.
    gemi makineleri işletme çalışma şartları biraz ağır bir bölümdür.uzun seferlere çıkmanız gerekiyor. maaş dolar üzerinden veriliyor diye biliyorum. araştırın biraz.
  • kuzenim gemi makine işletme mühendisi şu an 2.mühendis olarak çalışıyor gemide genelde 3-4(makine- ve güverticeler ayrı ayrı) mühendis bulunur. 4 ve 3.mühendislerin kademeleri statüde aynı maaşları aynı ama 3 den 2 ye geçişte yaklaşık 2 katına kadar artıyor dolar olarak artıyor . Puanları 2010 senesinde ilk 30 bindeydi bu bölümün daha sonrasında kampüsünün tuzlada olması okulun katı kuralları insanlar yazmamaya başladı . puanının düşük olduğuna bakmayın denizcilik çok saygın bir meslektir .

    Deniz üzerinde 5-6 sene geçirdikten sonra karada çok fazla iş kapısı oluyor . makine mühendisi gibi davranabilirsin imza yetkin olmaz sadece .
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    İtü inşaat mühendisliği
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 2021'de seçeceğim bölüm olacak kazanbilirsem, hedefim bu meslek.

    öncelike gemi makine ve inşaat mühendisliği gemilerin dizayn,plan,çizimleri ile uğraşır herhangi bir sertifika,kurs almadıkları sürece uzakyol zabiti olamazlar.

    gemi makine işletme mühendisliği, itü denizcilik fakültesinde. yani diğer mühendisliklerden ayrı, tuzlada kampüsü yer alıyor. 4 sene eğitim alıyorsun, 6 ay zorunlu açık deniz stajı, 3 ay atolye stajı gereklidir. 6 ay deniz stajında bildiğin denize çıkıyorsun, meslek denizde öğrenilir diyorlar.
    deniz ulaştırma işletme mühendisliği de mesela itü denizcilik fakültesinde. kaptan dediğimiz adamlar deniz ulaştırma işletmeden çarkçıbaşı/ gemi makinisti dediğimiz adamlar gemi makine işletme mühendisliginden mezun olur, ikisi de uzakyol zabitliği yapar

    çok insanla konuştum, sektörde torpil olayı fazladır biraz ama kendini ispatlarsan itü gibi bir yerlerden işsiz çok kalınmaz.

    aileden uzak kalma, stres ortamı , denizde her an her şeyin olabilmesi bu mesleğin kötü yönleriymiş. maaşı hoştur, gemi tipine göre değişir. kuruyükte alınan maaş ile lng tankerinde alınan maaş bir olmuyor.
    toplam 36 ay denize çıkarsan rütbe atlarsın. örneğin mesleğe 3. mühendis olarak başlarsan, 36 ay sonra 2.olursun maaş orantılı artar.

    büyük tanker firmalarında 3.mühendis ( yeni baslayan) maaslari 4500 dolara kadar cikmakta, çarkçıbaşıları 12000 dolara kadar almakta. ( ulcc gemileri)
    kuruyükte 3.mühendis 3000 dolar, 1.mühendis 6500 dolar alabilir.
    yani maaş değişkendir, doların yükselip alçalmasına göre de armatörler maaşı değiştirebilir.

    ama hayatını satıyorsun, bilmem iyi düşün ben hayatımı daha pahalıya sattıgımı dusunerek bu bolumu secmeyi dusunuyorum. belli bir tecrubeden sonra karaya gecebilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hocam bol para kazanırsınız o konuda sorun etmeyin ama zor bölümdür tuzlada okursunuz ayrıca sakal vs yasak üniforma ile gidiyorsunuz devrecilik var askeriyeden bozma zaten ama aç kalmazsınız mezun olunca bol kazanırsınız tabi genelde denizde olucaksınız
  • Benim de aklıma bu bölüm takıldı yazılır mı emin değilim imü ee endüstri ya da bu arasındayım ceng gelmezse
  • 4 yıl okuyup bıraktığım bölüm, olur da gidersen denize çıktıktan sonra bu dediklerim aklına gelir lanet olsun neden okudum dersiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Havalibisey H kullanıcısına yanıt
    denizcilik lisesi mezunuyum 3000grt vardiya zabitliği yeterliliğim var. bir ton sertifikam var ama böyle meslek olmaz olsun. eskisi gibi ne iş piyasası var ne iyi maaşı var. uzak yol stajına çıkacak arkadaşlarım vardı bir tanesi torpille stajına başladı diğeri prü gemisiyle çıkacak staja bedavaya. inanmayanlara gemi adamı cüzdanımı atabilirim. yapılacak iş değil
  • yolunubulacakadam kullanıcısına yanıt
    Kaç senesi mezunusunuz hocam kaldırıldı 3000 grst son 2 senedir de. Ben de mezunum 500 grst benimki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yolunubulacakadam kullanıcısına yanıt
    Dediklerinize sonuna kadar hak veriyorum hocam, malesef dışarıdan tonlarca para kazanılan çok kolay bir meslekmiş gibi görülüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Havalibisey

    4 yıl okuyup bıraktığım bölüm, olur da gidersen denize çıktıktan sonra bu dediklerim aklına gelir lanet olsun neden okudum dersiniz.
    Ben bu arkadaşa kesinlikle katılmıyorum, bence yapılır çok güzel bir meslek 5 yılda bölümümü bitirdim ve şuan 3. mühendis olarak işe başladım. İş kalitesi, kazandığım para, bölümde ki geçirdiğim güzel zamanlar falan düşünenlere tavsiye ederim İTÜ'lü olmanında farkını göreceksiniz mezun olduğunuzda.
  • Cowinenge kullanıcısına yanıt
    İtüden o kadar memnun olduğuna göre Serhat hoca hiç dersine girmemiştir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Havalibisey

    İtüden o kadar memnun olduğuna göre Serhat hoca hiç dersine girmemiştir
    İtü'de serhat hoca yok bir kere iyi denemeydi hocam... Bölüm derslerini AA ile verdim dersini hatta, bölümde ki hocalar dersle ve sektörle ilgili çalışkan öğrencileri görünce pek bir seviyor hemde kolluyor. İlk staj yerimi bana bir hocam bulmuştu 1000 dolarla staj yapmıştım, başka bölümde ki arkadaşlarım asgari ücretin 3 te 1 ini alırken ben yurtdışında geziyordum..

    Edit: imla hatası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cowinenge -- 15 Temmuz 2020; 19:35:24 >
  • Anladım kardeşim, imzandaki marmara üniversitesi logosunu kaldırmışsın şimdi ama kaldırmadan önce dikkatimi çekmişti, İTÜ de Serhat hoca diye biri yok, emin olmak için yazmıştım. Forumun yarısı troll olduğu için kimseye güven olmuyor bugünlerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Havalibisey H kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.