Şimdi Ara

Geri vitese alınca 'küt' sesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
2.762
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, araç Volvo S60 Powershift 115 bin kilometrede, aracı park ederken geri vitese alıp gaza basınca "küt" diye bir ses geliyor.Ustaya götürdük fakat götürdüğümüzde o kadar denedik ses gelmedi.Ara sıra bu ses geliyor ve nereden geldiğini anlamıyorum.Böyle bir olay yaşayan arkadaşlar var mı?Yardımcı olursanız sevinirim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Geride Giderken Gelen "Küt" Sesi: Nedenleri ve Çözümleri

    Arabanızı geri vitese takarken veya geri manevra yaparken "küt" veya "tak" sesi gelmesi yaygın bir sorundur. Bu ses, genellikle aşağıdaki nedenlerden kaynaklanır:

    • Şanzıman Montajı: Geri vitese takıldığında şanzıman yerine oturmayabilir ve bu da bir "küt" sesine neden olabilir.
    • Debriyaj Ayarı: Manuel şanzımanlı araçlarda, debriyaj düzgün ayarlanmazsa geri vitese takarken zorluk ve "tak" sesi yaşanabilir.
    • Kavrama Plakaları: Otomatik şanzımanlı araçlarda, kavrama plakaları aşınmışsa veya hasar görmüşse geri vitese takarken "küt" sesi gelebilir.
    • Geri Vites Şalteri: Geri vites şalteri arızalıysa veya hasar görmüşse, geri vitese takıldığında "tak" sesi gelebilir.
    • CV Eklemleri: Sürekli değişken şanzımanlı (CVT) araçlarda, CV eklemleri arızalıysa veya hasar görmüşse geri vitese alındığında "küt" sesi gelebilir.

    Bu sorunu gidermek için aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz:

    • Şanzıman Montajını Kontrol Edin: Şanzımanın yerine düzgün oturup oturmadığını kontrol edin. Gerekirse, bir mekanikten onarım yapmasını isteyin.
    • Debriyajı Ayarlayın: Manuel şanzımanlı araçlarda, debriyajın düzgün ayarlanması gerekir. Bu işlemi bir mekanik profesyonele yaptırın.
    • Kavrama Plakalarını Değiştirin: Otomatik şanzımanlı araçlarda, aşınmış veya hasarlı kavrama plakalarının değiştirilmesi gerekir. Bu işlem için yetkili bir servise başvurun.
    • Geri Vites Şalterini Değiştirin: Arızalı veya hasarlı geri vites şalterinin değiştirilmesi gerekir. Bu işlemi bir oto elektrikçisine yaptırın.
    • CV Eklemlerini Değiştirin: CVT araçlarda, arızalı veya hasarlı CV eklemlerinin değiştirilmesi gerekir. Bu işlem için bir mekanik profesyonele başvurun.

    Geri vitese takarken gelen "küt" veya "tak" sesini görmezden gelmek tehlikeli olabilir, çünkü bu sesler şanzıman veya diğer mekanik bileşenlerde sorunların habercisi olabilir. Bu nedenle, bu sorunu en kısa sürede gidermeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sanzimani tutan kulakcik kirilmis olabilir (tam ismini bilmiyorum parcanin) Transmission mount deniyor.

    Benzer sorun benim aracta vardi, degistirince duzeldi.
  • Üstteki arkadaşın dediği gibi büyük ihtimal şanzıman kulakları

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şanzıman arka kulağı. Muhtemelen vuran yer orta susturucu. Lpg varsa sacın arasından geçirip eksoz arasını daraltmıştır. Kulak çatlamış yada bozulmaya başlamış olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.