< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Meticulous -- 8 Ekim 2022; 13:18:16 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Islak yolda ani kalkış yaparken ön tekerlerden gelen küt küt küt sesi
-
-
Sorun yok, yetkili servise sorabilirsiniz.
-
Ne sesi oldugunu bilmiyorum ama bindigim surdugum neredeyse butun araclarda kaygan zeminde sert kalkinca bu ses geldi. Arac gucuyle alakasi oldugunu sanmiyorum olsa benim 68 beygirlik 206 mda gelmezdi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bir tutunup bir salıyor lastıkler o yüzden yapar
-
Patinaj yapmayı engellemek için mi araç böyle yapıyor?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Bu şekilde motor takozu kıranlar var. Islak zeminde patinaj yaptırmamak lazım. Bu çekiş kontrolden de olmuyor ayrıca. Aracımda çekiş kontrol vs olmadığı halde bende de oluyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
patinaj önleme sistemi
-
Araç daha 600 km de. 2 kez denedim ıslak zeminde hizlica kalkmayi. Araba bayağı kütürdedi 10 15 kere toplamda İnşallah bir yerleri kırmamisimdir
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Meticulous -- 7 Ekim 2022; 22:3:35 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ASR yi bi araştırın. Cevabiniz burda
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ıslak zeminden dolayı tekerler yola tam tutunamiyor, ani gaz verincede aracın devri çok artıyor, aracın sistemi gücün yere tam aktarilamadigini anlayınca patinaja düşmemek için tabiri caizse motoru boğarak devri düşürüyor. o esnada da ön taraftan tak-tak sesleri geliyor hocam.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
asr %100 kapanmaz genelde, onun sesidir.
-
ASR ile alakası yok, ASR'si olmayan arabada da bu durum oluşur.
Tahminimce aracın gücü ıslak zeminde patinaj çekmesine yeterli, kuru zeminde yetersiz bir aralıkta kalıyor. Lastik patinaj yapıp altındaki zemini kurutunca (Kendisi de biraz ısınınca) yere tutunuyor ama 5-10 santim gider gitmez yine ıslak zemine geldiği için tekrar patinaja başlıyor, tekrar tutunuyor, tekrar patinaj tekrar tutunma şeklinde bir duruma düşüyor. Bu da tabii tam tutunma anında aracın tüm gövdesini ileri atıyor, o esnada da küt sesi geliyor.
-
Tekerleklerin asfaltı bir tutup bir bırakmasından dolayı oluşan aşırı gerilim yüzünden motor ve şanzıman kulakları esneme sınırını aştığı için çevresindeki metale vuruyor. Ayrıca aks ve şanzımana çok zararlı olan bu durum size pahalıya mal olabilir.
-
Bazı araçlarda OBD ile müdahale etmeden patinaj önleme sistemi tamamen kapanmaz.
-
VAG araçlarını öyle olur olmaz bir zorlamayın illa bir yeri kırarsınız zorlamaya karşı çok sağlam araçlar değildir. ASR devreye girmesi ve akis sesleridir duyduğunuz.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X