< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi modifix06 -- 12 Aralık 2020; 18:18:19 > |
OBD ile 2.Oksijen Sensörü ve LTFT değerlerini yorumlayabilecek var mı?
-
-
Aracım 20007 Kia Picanto 1.1 Ex Benzin+LPG li. Bildiğim kadarı ile Euro 4 motor.
Zamanında içime sinen bir LPG ci bulamadığım için LPG ayarımı kendim yapayım diye kablo, OBD 2 cihazı almıştım.
Forumlardan, Youtube videolarından öğrendiğim kadarı ile sorduğunuz soru ile ilgili (iyi lpg ayarı nasıl olmalı sorusunun cevabı üzerinden anlatayım.) "Anlık ltft / stft toplamı" -5, +5 arasında olunca lpg ayarı mükemmel oluyormuş. -10, +10 arasında olursa ayar iyi oluyormuş. -15 +15 arası da idare eder ayar diyorlar. Ayar nasıl yapılır sorusunun cevabı olarak ta anlık toplamda çıkan değer kadar map sensörü topunun olduğu satıra (yüzde olarak) ekleme yapılıyor (Örneğin anlık toplamda çıkan değer +3 ise +3 kadar, değer -7 ise -7 kadar ekleme yapılıyor.)
"Anlık ltft / stft toplamı" pozitif olursa araç o an fakir karışımda oluyor. Anlık değer toplamındaki rakam kadar kadar yakıt yüzdesini arttırıp (Verdiğim örnekteki +3 kadar) karışımı normale çeviriyorlar. "Anlık ltft / stft toplamı" negatif olursa araç o an zengin karışımda oluyor. Anlık değer toplamındaki rakam kadar yakıt yüzdesini arttırıp (Örnekteki -7 kadar) karışımı normale çeviriyorlar.
Yaptığım anlatım ile ilgili Youtube linki ekliyorum.
Not: Bu videodaki yavaş yakıt kesme (LTFT olması lazım), hızlı yakıt kesme (STFT olması lazım). LTFT daha genel (ortalama), STFT daha anlık gösteriyor diye hatırlıyorum.
Not 2: Verdiğim bilgilerden yanlış, hatalı olduğunu gören (konuya daha hakim) arkadaşlardan düzeltme yapmalarını rica ediyorum. Yanlış yönlendirmiş olmayayım.
-
Bu link te bu forumdaki lpg ayarı ile ilgili olan konu.
-
Hocam teşekkür ederim bende baktığım kadarıyla ltft stft değerlerimde bir anormallik yok gibi gözüküyor. Ancak 2. oksijen sensörüne voltaj gidipte okuma yapmaması beni işkillendirdi. Acaba 2. Oksijen sensörümü bozuk hiç veri alamıyor ecu ordan. Sanırım bu 2.oksijen egzoza çok yakın bir sensör. Geçenlerde egzozda tuhaf bir titreşim ve ses başladı ara ara yapıyor böyle. Acaba bu titreşim ve sesle ilgisi olabilir mi -
2. Oksıjen sensörünün yakıt trımlerıne etkisi olmaz zaten. Bu sensor katalızorden sonra yer aldığından katalızorun verimliliğiyle ilgili ölçüm yapar. Sensorunuzde bir sorun yok gibi. Yine de katalızorde birgören varsa bunu sensörün voltaj değerlerinden anlamak güçtür. Katalızore baktırdınız mı? Genellikle sorun oradan kaynaklanıyor. Ltft stft değerleriniz gayet iyi, bu yüzden bir karışım sorunu yok bence
-
Bence sizin aracınızın Ecusundan (arıza anlamında yazmıyorum.) veya obd2 cihazınızdan kaynaklı 2. oksijen sensörü verisi gözükmüyor. Oksijen sensörlerinde herhangi bir hata, arıza olsa anında motor arıza ışığı yakar.
Egzozdan gelen sesin probleminizin bağlantısıyla ilgili bilgim yok.
İki ay kadar önce benim de muayenem vardı. Araç sadece egzozdan kalmıştı. Vaktim kısıtlı olduğu için toplamda farklı yerlere 1740 ₺ verdikten sonra egzoz emisyon sürecini öğrendim.
Benim problemin asıl sebebini iki hafta önce kalorifer ısıtmayınca tespit ettim. Araştırınca termostatın arızalı olduğu ve motor ideal sıcaklıkta çalışmadığı için yakıtı ve egzoz emisyonunu arttırdığını öğrendim. Orijinal termostat, işçilik, soğutma suyu için antifiriz toplamda 265 ₺ ye çözdüm. 1740 ₺ de bize hayat yolunda tecrübe oldu. -
LTFT gayet iyi normal yani.
2.oksijen sensörü katalitik konvertörün sağlığını söyleme açısından çok önemli ama elimizde veri yok.
1.oksijen sensörü grafik olması gerektiği gibi. 2.oksijen sensörü eğer çalışıyor olsaydı ve katalitik sağlam ise o grafikte değeri sabit 2-3de durması gerekir. İlk oksijen sensörü gibi sürekli aşağı yukarı ise katalitik konvertör sorunlu demektir. Kendimden biliyorum.
Belki o duyduğunuz ses katalitik konvertörün kopan eriyen bir parçasıdır
-
Yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Sanırım tekrar muayneye gitmeden önce en doğru strateji; egzozcuya gidip katalitik konvertöre baktırıp gerekirse 2.oksijen sensörünü çıkarıp alkolle temizleyip tekrar yerine takmak. -
-
Bu arada görünen sonuç doğru ise ortalama CO2 değeri de biraz yüksek galiba. EURO5 araçlar için ortalama CO2/km 126 - 145g aralığı olarak belirtilmiş...
-
-
Dostum selam, öncelikle egzozdan kaldığın için geçmiş olsun.
Bu tabloda herşey sorunsuz gibi gözüküyor. Ama değerlerin nerelerde neye karşılık geldiğini görebilmemiz için.
En azından varsa M.A.P, yoksa M.A.F, Devir, Vites, Hız gibi verilere de ihtiyacımız var ki bu değerlerin hangi durumlarda neyi gösterdiğini bilebilelim.
Muayene istasyonunda egzoz muayenesi yaptırmak artık benim tercih ettiğim bir yöntem değil. Dışarıda yaptırdığınız zaman "Ya usta egzozdan kaldım bi yardımcı olabilir misin ?" Diye teklif ettiğinizde %99 hallederiz yanıtını alırsınız. Böylelikle muayene sürecindeki egzozu başarıyla halletmiş olursunuz. Ha benim çok mu içime siniyor, maalesef bu muayene süreçlerinde bir tutarlılık olmadığı için çalışanın günlük ruh halinin kurbanı oluyorsunuz. O yüzden Egzozu mümkün mertebe dışarıda yaptırıp sadece muayeneye istasyona gidin. Bir sorun varsa vicdanınıza bağlı olarakta (doğayı kirletmemek adına) ustaya sonrasında gösterirsiniz.
Tabloya dönersek benim aracımda çözemediğim bir %19.53 LTFT sorunum var, ECU limitlerinde olacak ki arıza ışığı yakmıyor LTFT çok değişken ancak sorunun LPG sisteminde olduğuna bir şekilde kanaat getirmeye başladım. (LPG deposu doluyken yük altında giderken %10 lara kadar geriliyor LTFT, ancak depo bittiğinde benzinle sürmeye başladığımda %4 lere kadar geriliyor LTFT)
Sorunun nerelerden kaynaklanacağını sadece varsayımlarla tahmin edebiliriz, o yüzden en yakın zamanda güvendiğiniz bir ustayla sensörleri test etmekle başlayın derim.
Okuyamadığınız sensörler için başka bir uygulama denemekte güzel bir alternatif çünkü bende bazı değerleri göremediğim zaman program değişiyorum. OBD cihazımda 50-100 liralık klon olanlardan değil o yüzden birkaç program deneyebilirseniz aynı durum devam ediyor mu görmüş oluruz.
-
Hyundai i20 1.2 Benzin+LPG aracımda bende de aynı sorun var, hata kodunda oksijen sensörü hatası var çıkmıştı karşıma. Teste girmeden önce aracı iyice ısıttım yüksek devir 10-15 km falan kullandım ardından hiç durmadan direk teste girdim ucu ucuna zorla geçirdim aracı
-
ikinci sensör trime karışmaz, sadece katın sağlığını ölçmek için var. eğer ikinci sensörün voltaj değeri 0.7'nin üstündeyse kat sağlıklı demektir.
ltft ve stft için de genel bilgi vereyim dursun burda, stft -+25 arasında oynar yakıt karışımına anlık düzenlemeler yapar. ltft de genel duruma göre yine -+25 arasında genel bir çarpan belirleyip tüm haritayı bu çarpan üzerinden yorumlar. ltft'nin değişmesi zaman alır ve genelde yola çıkmanızı bekler değişiklik yapmak için. ltft değeri için -+10 arası normaldir. çoğu araba 20-25'e kadar motor lambası yakmaz. ne zamanki hava yakıt afr trimle düzeltilemez duruma gelir, o zaman lamba yanar.
-
merak ettim 3 sene oolmuş gerçi ama. sorun neymiş. ne yaptınız.
-
Merhaba dostum 2 oksijen sensörü değeri bendede aynı şekilde çıktı -100 gösteriyor nedenini bulabildinmi acaba normalmiymiş.
-
Normalmiş sizinde söz ettiğiniz gibi bizim araçlarda bu şekilde gösteriyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi websosyal -- 17 Ekim 2024; 20:44:50 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X