Şimdi Ara

Getz Baskı-Balata değişimi Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
4.277
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba;
    Aracım 1.5 crdi dizel GETZ
    debriyaja basınca ilginç bir ses geliyor. Sanayiye götürdüğümde usta baskı balata bilye komple değişmesi lazım dedi ( SET )
    Malzeme 450 İşçilik 200 toplam 650 TL tutuyor.
    Şimdi ben parçalara internetten baktım set halinde 200 TL civarında kendim parçasını alıp götürsem değişirler mi? Ayrıca baskı balata setinin sağ veya sol olma durumu var mı internetten aracıma uygun aldığım her hangi bir set uyar mı? Ses dışında baskı balata ve bilyelerin değişimi aracımda ne gibi olumlu etki yaratır? fren yol tutuşu vs. değişiklik olur mu?



  • Değişirler, değişmezlerse başka ustaya götürüp değiştirirsiniz, işçiliği makul söylemiş ama parçada uçmuş en babası 300 lira ful setin, 450 neymiş. Sağ solu yoktur, tek settir. Sadece baskı+balata+bilya üçlü set olarak aldığınızdan emin olun. Bazı setlerde bilya yoktur, ayrı alınırsa pahalıya gelir.

    Sadece ses geliyor diye baskı balata değişimi yapılmaz ama aracın durumunu görmek lazım tabi. Eğer araç çekişten düştüyse, eskisi gibi hızlanamıyorsa, yüklüyken veya rampada basmanıza devir artmasına rağmen hızlanma az oluyorsa, kalkışlarda titreme yapıyorsa, ilk 2 vites zor geçiyorsa, debriyaj daha yukarıdan kavramaya başladıysa ve pedal sertleştiyse, nazlanarak kalkıyorsa ve yakıt tüketimi arttıysa baskı balata değişimi zamanı gelmiştir. Değiştirince tüm bunlar düzelip eskisi gibi olur. Aracın çekişi, ivmelenmesi artar, tüketimi düşer. Debriyaj pedalı yumuşar,vites geçişleri rahatlar, kalkışı rahat olur, tüketimi düşer. Fren, yol tutuşu gibi konularla alakası yoktur.




  • engüzeli sanayide sökülünce parçacıya gösterir set halinde aynısını alırsın,tahminen 200 civarı tutar,bence internetten alma uymazsa elinde kalır iade edersin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sanırım yaylı sistem var bazen o yayı yağlayınca geçiyor erada başımıza gelmişti. kalkarken vuruntu var mı ? yada debriyajın tam kavrama noktasında çın diye bir ses gelir bitmeye yakın ses öyle bir ses mi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    sanırım yaylı sistem var bazen o yayı yağlayınca geçiyor erada başımıza gelmişti. kalkarken vuruntu var mı ? yada debriyajın tam kavrama noktasında çın diye bir ses gelir bitmeye yakın ses öyle bir ses mi

    Yok hayır dedikleriniz olmuyor fakat debriyaja hafif dokununca kuş sesi gibi cuk cuk ses geliyor. Hangi ustaya götürdüysem bilya dedi. km de biraz fazla olmuş. debriyaj pedali de sertleşince takım olarak değiştirmek mantıklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmtilla

    quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    sanırım yaylı sistem var bazen o yayı yağlayınca geçiyor erada başımıza gelmişti. kalkarken vuruntu var mı ? yada debriyajın tam kavrama noktasında çın diye bir ses gelir bitmeye yakın ses öyle bir ses mi

    Yok hayır dedikleriniz olmuyor fakat debriyaja hafif dokununca kuş sesi gibi cuk cuk ses geliyor. Hangi ustaya götürdüysem bilya dedi. km de biraz fazla olmuş. debriyaj pedali de sertleşince takım olarak değiştirmek mantıklı.

    bizim era da debriyaja basınca garç gurç kurumuş yay sesi geliyordu. Onu yağlayınca ses kesilmişti. Dedim acaba buda öyle birşey mi ? ama sanrm değil . Birde hidrolik debriyajlar var sizde hangisi var bilmiyorum. Pedal sertleşmesi vs filan da varmış , diğer ustalarda aynı şeyi dedilerse değiştirin o zmn yapcak birşey yok kolay gelsin




  • 450 tl mi yuh.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmtilla

    quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    sanırım yaylı sistem var bazen o yayı yağlayınca geçiyor erada başımıza gelmişti. kalkarken vuruntu var mı ? yada debriyajın tam kavrama noktasında çın diye bir ses gelir bitmeye yakın ses öyle bir ses mi

    Yok hayır dedikleriniz olmuyor fakat debriyaja hafif dokununca kuş sesi gibi cuk cuk ses geliyor. Hangi ustaya götürdüysem bilya dedi. km de biraz fazla olmuş. debriyaj pedali de sertleşince takım olarak değiştirmek mantıklı.

    ZAtenbaskı balata değişiminin asıl masrafı işçilik oluyor, bilyaya ulaşmak için şanzıman motordan ayrılıyor, kavrama çıkarılıyor .Bu aşamaya geldikten sonra aynı baskı balata ile devam etmenin mantığı yok set olarak değişir.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.