Gidondan Kilitlemeli Amortisörler oldukça pratik duruyor. Peki bu kilidi sürüş halinde açıp kapatabiliyoruz değil mi? Ya da durmadan bunu yapmanın bir zararı var mı diye sorayım. Eğer varsa maşadan kilitli olmasıyla bir farkı yok gibi geldi bana...
ilk defa duydum hocam gidondan nasıl kapatıcaksın ? çok sakat olur sürüş halinde iken.
quote:
Orijinalden alıntı: İriKıyım
ilk defa duydum hocam gidondan nasıl kapatıcaksın ? çok sakat olur sürüş halinde iken.
Gidonda böyle bir aparat var. Bastığınızda maşayı kilitliyor ve tekrar basarak açabiliyorsunuz. Arazide sürekli açık kullanıyorum, düz yola veya özellikle asfalta çıktığımda gidondan amortisörü kapatır öyle sürerim. Asıl konudaki soruya gelecek olursak 2 farklı bisikletimde 5 yıldır sürüş halinde kapatır açarım herhangi bir arıza veya sorun yaşamadım. Zaten o aparatın asıl amacı seyir halinde giderken durmamak ve pratik bir şekilde gidonu kilitleyebilmek.
gidondan kilitleme sisteminde sönümleme olayı vardır. bisikletin üzerinde giderken hâliyle yük olacağı ve maşanın bir bölümü içine gireceği için kilitleme yolculuk esnasında yapılabilir fakat manuel kilitlemede (bir diğer adi taçtan; amortisörden kilitleme) böyle bi olay yoktur. illa durmak gerekir.
gidondan kilitlemede, sistem sıkıntı yaratmamasi için düz yolda ilerlerken ani tümsek, çukurlara karşı kendini güvenli moda alır yani, kilitli iken bir anda böyle yerlere dalarsanız, amortisör kendinden pay bırakacak, hafif yaylanarak darbeyi sönümleyecektir. manuelde böyle birşey söz konusu bile değil.
manuel lerin, G.K lere göre daha fazla bulunması ve tercih edilme sebebi ise; daha ucuz, bakımı kolay ve ben kilitlediysem yaylanmayacak lan diye düşünme sebebidir.
✓bende gk kullanıyorum, memnunum. ✓eğer maşa markası suntour xcm veya xcr ise kesinlikle manuel alınmalı, gk tercih edilmemelidir. çok fazla kronik sorunları var. ✓rockshox veya daha üstü markalar ( fox - manitou - suntour epicon or epixon ) gibi markalar gk tercih ederler çünkü sağlam ve dayanıklıdir üstelik daha kullanışlıdır.