Şimdi Ara

Gittigidiyor iade sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
483
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar gittigidiyordan aynı satıcıdan 3 adet ürün aldım, ürünler sorunlu olduğu için iade oluşturdum. Satıcı firma bana şu kargoyla gönderin diye bir bilgi vermedi. Bende gittigidiyorun iade sayfasındaki kargo şirketlerinden bana konum olarak yakın olan aras kargo ile yine gg belirttiği şekilde sipariş kodumu kullanarak ürünleri iade ettim. Aras kargo elemanı sipariş kodumu istedi ve otomatik olarak satıcının ve alıcının adres bilgileri ekranına düştü. Bende bunu görünce kampanyalı olarak gideceğini düşündüm ki herzamn böyle olmuştur. Ürünü verip çıktım. Ancak aras kargo 11 desi kargo için 60 tl ücret istediği için satıcı kargoyu kabul etmemiş. Gittigidiyorun sitesinde belirttiği ücret ise aras kargonun 11 desi için 10,49 Tl dir. Şimdi satıcı kargoyu geri almadı ve onaylamadı param gittigidiyorda, aras kargo kargonuz geri geliyor 100 Tl ücreti var sizden alıcaz diyor. Gittigidiyorun çözümü kargoyu ödeyin makbuzu bize gönderin size hediye çeki verelim. Sonra kargoyu satıcının istediği kargo ile gönderin bizde iadenizi kabul edelim.

    Şimdi anlamadığım istediğim kargoyla gönderemeyeceksem Tüketici kanunundaki maddeler gerçek değil mi ? Gittigidiyorun aras kargo ile anlaşması yoksa bunu sitesinde niye gösteriyor.

    Kısa sürede bu durumdan kurtulmak için ben ne yapmalıyım??
    Fatura vs. bana ulaşmadı bu arada sanırım hakem heyetine başvurabilmem içinde bu belge gerekli, bu konuda da tavsiyenize ihtiyacım var.
    Teşekkürler.







  • MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
    Satıcı veya sağlayıcının yükümlülükleri
    MADDE 12 – (1) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.
    (2) Satıcı veya sağlayıcı, birinci fıkrada belirtilen tüm geri ödemeleri, tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapmak zorundadır.
    (3) Cayma hakkının kullanımında, 5 inci maddenin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında, satıcının iade için belirttiği taşıyıcı aracılığıyla malın geri gönderilmesi halinde, tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz. Satıcının ön bilgilendirmede iade için herhangi bir taşıyıcıyı belirtmediği durumda ise, tüketiciden iade masrafına ilişkin herhangi bir bedel talep edilemez. İade için ön bilgilendirmede belirtilen taşıyıcının, tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda satıcı, ilave hiçbir masraf talep etmeksizin iade edilmek istenen malın tüketiciden alınmasını sağlamakla yükümlüdür.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Hepsiburada Telefon İadesi
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.