Şimdi Ara

Giuiletta almamak için 10 sebep

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
1
Favori
6.407
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Alfa Romeo Giulietta almamak için 10 sebep

    Ben uzun süre kullandım ve satarken kazasız belasız aracımı satmak için ben bin takla attım. Alacaklara yardımcı olması amacı ile tecrübelerime istinaden dikkate değer sebeplerim şöyle;

    1. Kronik Sorunları
    Amortisörler ve akslar kronik sorunu, 2 senede iki defa değiştirdim çok tümseğe girmememe rağmen. Diğer Hatchback C segmenti tüm araçlara göre çok hassas, kısacası denildiği gibi asfalt arabası.

    2. Alçak Olması
    Dıştan algısal olarak diğer araçlarla yüksekliği hemen hemwn aynı gibi görünsede piyasadaki tüm araçlar arasında en alçak olanlarından bir tanesi diyebilirim. Kaldırıma hafif çıkıp park etmeniz imkansız üstelik İstanbul gibi park sorunu olan şehirlerde. Normal parkta bile ön tampon %100 kaldırıma değiyor. Marşpiyeli çizik ya da onarılmamış Giuiletta görmek zor olmalı.

    3- Fiat Kalitesi
    Tasarımla beraber Sürüş keyfi ve yol tutuşu dışında hiç bir artı özellik göremiyorum. Her açıdan Fiat kalitesi belli ediyor kendini.

    4- Fiat Parçaları
    Arabanın çoğu parçası fiat aksamından oluşuyor. Bu ucuzdur parçası daha iyi olur hissi yaratıyor ama fiat gibi dayanıksız olduğunu saçma saçma sorunların belli bir km’den sonra başladığını yaşadıkça soğuyorsunuz. Artık parçası pahalı olmayan araba kalmadı evet ama fiat parçası kullanıp aynı parçayı alfa romeoda 4 katına almak, onarmak, yaptırmakta enayilik oluyor. Fiatçılarda yapamıyor genelde hatta Alfa servisleride çok zayıf aracı tam tanıyan, işinin ehli bir kaç yer var.

    5- Doblo Anahtarı
    Uzaktan kumanda anahtarı bildiğiniz doblo anahtarı resmen, masaya koyduğum zamanlar utanıyordum :-)

    6- Dar
    Sürücü ve diğer koltuklar çok geniş, iç hacmi güzel ama diğer alanlar o kadar darki cep telefonunu koyacak yer yok, telefonum yıllarca bacak aramda durdu. Torpido, yan göz inanılmaz dar, beniöm için yok gibiydi çünkü yan göze sadece ve sadece gözlük kabım sığıyordu ki şimdiki arabamda parfumden tutun gözlüğe evin yarısı arabamda.

    7- Yakıt Tüketimi Fazla
    Bindiğim otomobillerin yakıt tüketimini sürekli hesaplarım ne kadar yaktığını ettiğini ve dizel olan Giuiletta aracımda 7.4 lt İstanbul içi değer alıyordum hep. Sürüş tarzımda hep aynıdır, diğer kullandığım dizel araçlarda baya baya düşük değerler aldım. Şu an mesela 5.4 alıyorum aynı yollarda, aynı sürüş ve trafikle. Çok yakıyor...

    8- Zayıf İkinci El
    İkinci eli zayıf olduğu için satarken çok zorlandım, dizel ve kazasız belasız olmasına rağmen B segmenti benzinli araçlardan daha geç sattım ki o da ölü fiyatına satmak zorunda kaldım. Yani piyasası olmayan bir araç!

    9- Direksiyon Kilidi Saçmalığı
    Her arabada olur ama Fiatlarda ve Alfa Romeolarda direksiyon sert kilitlendiği zamanlar oluyormuş, açması imkansız olabiliyor. Üç dört defa başıma geldi. Ve hiç açamadığım oldu üstelik acil durumda denk geldiğimde arabaya lanet etmiştim.

    10- Klima’nın Zayıflığı
    Klima diğer avrupa araçlarına göre oldukça zayıf, etkisini çok geç göstermeye başlıyor. Yaz ve özellikle kışın.. Örneğin Peugeot, Citroen, Opel gibi dizel araçlarda klima daha kısa sürede devreye girer. Benim gibi klima olmazsa olmazı biri için oldukça can sıkıcı. Bazen yol bittiğinde ısınmış ya da soğumuş olabiliyorsunuz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bonjuan -- 25 Haziran 2018; 21:13:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Merhaba ,

    Aracınız kaç model belirtmemişsiniz ancak ben Giulietta dizel aracımı 2015 yılında sıfır aldım. Giulietta'dan önce megane 3 , leon , pegeout 307 , astra H kasa kullandım. Giulietta alma aşamasında ise A180 Bmw 1 serisini test etmiş ve yakın arkadaşımda A180 olduğu için bu araçlarla Giulietta'yı kıyaslama yapabilecek kadar C segmenti kullanmış biri olarak tarafsızca yazdıklarını cevaplamaya çalışacağım.


    1. Kronik Sorunları
    Amortisörler ve akslar kronik sorunu, 2 senede iki defa değiştirdim çok tümseğe girmememe rağmen. Diğer Hatchback C segmenti tüm araçlara göre çok hassas, kısacası denildiği gibi asfalt arabası.


    C-1.)Giulietta alma aşamasında bir çok forumda arabanın kronik sorunları olup olmadığını araştırdım.Hiç bir forumda bana amortisör ve akslarla ilgili kronik sorun olduğu söyleyen olmadı.Bende 2015 yılından beri kullanıyorum aracımda böyle bir değişim olmadı.

    2. Alçak Olması
    Dıştan algısal olarak diğer araçlarla yüksekliği hemen hemwn aynı gibi görünsede piyasadaki tüm araçlar arasında en alçak olanlarından bir tanesi diyebilirim. Kaldırıma hafif çıkıp park etmeniz imkansız üstelik İstanbul gibi park sorunu olan şehirlerde. Normal parkta bile ön tampon %100 kaldırıma değiyor. Marşpiyeli çizik ya da onarılmamış Giuiletta görmek zor olmalı.

    C-2.)Böyle bir park ihtiyacı hissetmediğim için aracı alıp almama konusunda tercih sebebi olabileceğini düşünmüyorum.

    3- Fiat Kalitesi
    Tasarımla beraber Sürüş keyfi ve yol tutuşu dışında hiç bir artı özellik göremiyorum. Her açıdan Fiat kalitesi belli ediyor kendini.

    C-3.)Fiat kalitesinden kastınız nedir bilmiyorum.Daha önce fiat kullanmadım ancak Giuliettanın kapı plastikleri dışında Megane 3 , Leon , Astra , Pegeout gibi kullandığım araçlardan kalitesiz bir yönünü göremedim. Kaldı ki bu saydığım arabaların hiç birinde 3 farklı sürüş modu yoktur. Torpito gözleri bu araçların hiç birinin kadife kaplı değildir belirtmek isterim.

    4- Fiat Parçaları
    Arabanın çoğu parçası fiat aksamından oluşuyor. Bu ucuzdur parçası daha iyi olur hissi yaratıyor ama fiat gibi dayanıksız olduğunu saçma saçma sorunların belli bir km’den sonra başladığını yaşadıkça soğuyorsunuz. Artık parçası pahalı olmayan araba kalmadı evet ama fiat parçası kullanıp aynı parçayı alfa romeoda 4 katına almak, onarmak, yaptırmakta enayilik oluyor. Fiatçılarda yapamıyor genelde hatta Alfa servisleride çok zayıf aracı tam tanıyan, işinin ehli bir kaç yer var.

    C-4.)Ben aracımın bakımlarını Ataşehir Mengerler'de yaptırıyorum.Araçla ilgili tespit ve sorunlarımın çözülmesi konusunda bir sorun yaşamadım.Ortalama bakımları 800-1000 TL aralığında değişiyor.Şuan C segmenti dizel araçların yetkili servis bakım fiyatları bu rakamlarda gezinmektedir.
    Bir üst madde de belirttiğim gibi Giuliettların size major problemler yaratacak kronik sorunları yok diye biliyorum.Kapı açma kolu kırılabilir , şöför koltuğundan gıcırtı gelebilir , motor takozundan dolayı sağ yada sol aynanız titreyebilir bunları aracınızın garantisi var ise yetkili servislerde ücretsiz değiştirebilirsiniz.

    Günümüzde araçların eski tofaş ve renault parçaları sanayiden 20-30 TL parça alınıp değiştirme durumu kalmadı. Parçası ucuz diye bilinen Renault marka araçların bile parça fiyatları belli.Bu nedenle araçta kullanılan parçaların % kaçının fiat parça ile ortak kullanıldığını ben bilmiyorum , ben giulietta alırken bu konu tercih sebebimi etkilen bir faktör olmamıştı.

    Özetle bu konuda sizin yaşadığınız sorunları yaşamadım.

    5- Doblo Anahtarı
    Uzaktan kumanda anahtarı bildiğiniz doblo anahtarı resmen, masaya koyduğum zamanlar utanıyordum :-)

    C-5.) Konuda aracın anahtarının görseli paylaşılmış.Aracımın anahtarını masaya koymam gerektiği zamanlarda hiç utanma hissim olmadı.Hatta bir örnek vereyim işim gereği şantiyeye aracımla gittiğim zaman işçilerimden bazıları bu arabayı porshe mi üretiyor diyo sorular soruyorlar.Yok araç fiat grubunun dediğim zaman şaşırıyorlar :)

    6- Dar
    Sürücü ve diğer koltuklar çok geniş, iç hacmi güzel ama diğer alanlar o kadar darki cep telefonunu koyacak yer yok, telefonum yıllarca bacak aramda durdu. Torpido, yan göz inanılmaz dar, beniöm için yok gibiydi çünkü yan göze sadece ve sadece gözlük kabım sığıyordu ki şimdiki arabamda parfumden tutun gözlüğe evin yarısı arabamda.

    C-6.)Koltuklar ve iç hacim dediğiniz gibi geniş.Yan göze sizinde dediğiniz gibi bende gözlüğümü koyuyorum.Telefonum araca bağlı olduğu için kol dayanama bölümüne telefonumu koyduğum zamanlarda ben yer sorunu yaşamadım.Ancak diğer kullandığım araçlarda kol dayama bölünün alt kısmı baya genişti.Bu nedenle diğer araçlarla kıyasladığınız zaman haklısınız.

    7- Yakıt Tüketimi Fazla
    Bindiğim otomobillerin yakıt tüketimini sürekli hesaplarım ne kadar yaktığını ettiğini ve dizel olan Giuiletta aracımda 7.4 lt İstanbul içi değer alıyordum hep. Sürüş tarzımda hep aynıdır, diğer kullandığım dizel araçlarda baya baya düşük değerler aldım. Şu an mesela 5.4 alıyorum aynı yollarda, aynı sürüş ve trafikle. Çok yakıyor...

    C-7.)Güzergah'dan kaynaklı olabileceğini düşünüyorum Leon megane 3 ve Giulietta yakıt tüketimi hemen hemen benzerdi.Birisi 6.1 yakarken diğer 6.5 , diğer 5.7 yakıyordur.3 araçla güzergahım aynı değildi bu nedenle net bir yorum yapamayacağım. Bu 3 araç arasında şehirler arası yolda benzer hızlarda gidip az yaktığım araç Giulietta.Giulietta'nın son vites aralığı megan 3'den daha iyi. Leon 5 ileriydi.

    8- Zayıf İkinci El
    İkinci eli zayıf olduğu için satarken çok zorlandım, dizel ve kazasız belasız olmasına rağmen B segmenti benzinli araçlardan daha geç sattım ki o da ölü fiyatına satmak zorunda kaldım. Yani piyasası olmayan bir araç!

    C-8.) İkinci eli zayıf denilen 307 aracımı 2 günde satmıştım. Sonra 2. eli iyi diye aldığım Megane 3 aracımı satıp Giulietta yı alana kadar canım çıkmıştı. Birmot bayisi 2015 yılında Megane 3 aracımı takasta 41000 TL sayerken ben öldü parasına sırf bayiye vermemek için 41250 TL ye zor satmıştım.

    Bu nedenle ben 2.el araç satma işinin biraz şans olduğunu düşünüyorum fakat Alfa Romeo marka algısının Türkiye'de pek parlak olmadığını da unutmamak gerekli.

    9- Direksiyon Kilidi Saçmalığı
    Her arabada olur ama Fiatlarda ve Alfa Romeolarda direksiyon sert kilitlendiği zamanlar oluyormuş, açması imkansız olabiliyor. Üç dört defa başıma geldi. Ve hiç açamadığım oldu üstelik acil durumda denk geldiğimde arabaya lanet etmiştim.

    C-9.)Hiç denk gelmedim :)

    10- Klima’nın Zayıflığı
    Klima diğer avrupa araçlarına göre oldukça zayıf, etkisini çok geç göstermeye başlıyor. Yaz ve özellikle kışın.. Örneğin Peugeot, Citroen, Opel gibi dizel araçlarda klima daha kısa sürede devreye girer. Benim gibi klima olmazsa olmazı biri için oldukça can sıkıcı. Bazen yol bittiğinde ısınmış ya da soğumuş olabiliyorsunuz...

    C-10.) Aracınızın klima gazı zayıflamış olabilir mi acaba ? Ben gerek yazın gerekse kışın ısınma ve soğuma olayında belirttiğiniz sorunları yaşamadım.

    Ben 3 yıldır aracımdan genel olarak memnunum.Üstte belirttiğiniz sorunları genel olarak yaşamadım. Makyajsız kasanın direksiyonu cidden kötü , iç mekan malzeme kalitesi makyajsız kasada nasıl bilmiyorum ama makyajlı kasa malzeme kalitesi iç kapı tutma kolları dışında C segmenti rakiplerinden aşağı kalır yani yok kullandıklarımın içerisinde de bir çoğundan iyidir.

    Sürüş keyfi , farklı sürüş modları , tip olarak farklı olmak istiyorsanız ben alınabileceğini düşünüyorum.Giulietta alma aşamasında A180 ve 1 serisi de alternatiflerim arasındaydı bu 3 modeli test edip kullandıktan sonra Giulietta ile A180 ve 1 serisi arasında 30 bin TL fiyat farkı vermemi gerektirecek artı bir özellik bulamamıştım.Sadece premium marka olması için 30 bin TL vermedim ve Giulietta aldım.Alacak arkadaşların mutlaka almadan bu aracı test etmelerini tavsiye ediyorum.
    Kıyaslanacak tabiki, premium olmak demek tam Alman otomobili standartlarında olmak veya o şekilde üretilmek demek değildir. Giulietta sürüşüyle, güzelliği ile başarılı motorlarıyla ön plana çıkan bir otomobildi, yaklaşımı farklıydı. Tabiki premium ürün belli bir kalite seviyesini tutturmak zorunda ve 2010 yılında da Giulietta bunu rahatlıkla tutturuyordu. Sonradan modele yatırım yapılmadı, yalnız bırakıldı ve geç kalındı araba 8 yaşında, bu yüzden bugün zayıf görünüyor.

    Peki Giulietta'nın 1.6 dizeli çok tercih edilecek bir araç mıdır, bence değildir. Pek bir Alfalığı olduğu da söylenemez doğruya doğru.

    Bu arada mesajını Alfa değil, Giulietta yazdın diye farzediyorum. Öteki türlüsüne cevap vermek dahi manasız olur, BMW dahi Alfayı yıllık açıkladığı annual report'larda rakip olarak kabul ederken. Şuan Alfa Romeo tam bir premium otomobil üreticisidir.
    Alfa romeo karakteristik bir markadır. Katakterine uymuyorsa dünyanın en kötüsü, karakterine uyuyorsa dünyanın en iyisidir. Fiyat olarak bırakın kendi fiyat aralığını, 30 40 bin tl fazla verip alacağınız araban bile daha çok sürüş zevki yaşatır.



    Özetle Alfa kullanmak için Alfisti olmak gerekir.
    2015 dizel distinctive modelini 1 sene kullandım. konuyu açan arkadaşın çoğu dediğine katılmıyorum.

    iç mekanı çok kaliteli değil evet, eşya gözleri yeterli değil, ek olarak el freni konumu çok saçma kolçak inik halde el freni inip kalkmıyor, klima konusuna katılıyorum zayıf kalıyor ya da belki yorumlarda diğer arkadaşların belirttiği gibi klima gazına baktırmam gerekiyordu. bunların dışında herhangi bir sorun yaşamadım.

    kronik sorunum hiç olmadı. bi kere bile tık demedi.
    alçak olması bu standartta bu yol tutuşlu bi araç bırakın o kadar olsun. ama can sıkacak bi durum asla değil
    anahtar için araba almamayı düşünmek.. buna bişey demiyorum. sağlıklı bir düşünce değil.
    yakıt tüketimi sürüş tarzıyla alakalı diye düşünüyorum. bastıktan sonra her araç yakar. bunun ölçüsü tam yok. ama ben kullandığımda 6,7 litreydi aracı alıp satana kadarki ortalamam
    ikinci el zayıf dediğiniz aracı aldıktan tam bir sene sonra aldığım fiyatın 13bin lira fazlasına 2 günde sattım. bu şekilde ikinci eli zayıf diyorsanız haklısınız.
    direksiyon kilidi olayına hiç denk gelmedim.

    genel olarak çok severek beğenerek kullandım. kendi arabasından inince dönüp bakar mı insan ne kadar yakışıklı diye? ben bakıyordum.




    Anahtarı Doblo anahtarıymış, yav he he

    1.5 yıla yakındır kullanıyorum belki iç malzeme kalitesine ve eşya gözlerinin yetersizliğine laf edilebilir ama geri kalanlar çok talihsiz olmuş.







    Bu da arkadaşın çok yakıyor dediği araç. 200 km Eskişehir-Ankara ortalamam. Ortalama hızım 95 km/h ortalama tüketim 3.5 litre. Ayrıca Ankara şehir içinde 6.2 litreyi hiç geçmedi
  • Çok yakışıklı ama kerata

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Piyasaya çıkalı 7 sene olması, çoktan ömrünü tamamlamış bir araba.
  • En fazla satışını 2017 ve yakın yıllarda yapmış. Asıl çıkışı yeni olmuş yani..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bonjuan -- 25 Haziran 2018; 21:23:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzaktan kumanda anahtarı bildiğiniz doblo anahtarı resmen, masaya koyduğum zamanlar utanıyordum :-)



    bu ne saçmalık ya ne alaka

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kim ne derse desin 1.4 170bg guilettam olmasını çok çok isterdim. Ama bu piyasada ve benzin fiyatlarıyla imkansızın imkansızı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Real Walker -- 25 Haziran 2018; 21:26:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel ve detaylı bir yorum olmuş. Bu modeli premium sananlara da cevap niteliğinde olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazıları Alfayı premium markalarla kıyaslıyordu. İyi konu olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10 sebep içinde en çok katıldığım nokta 9 numaradır.Tık diye kilitlenip anahtarla tık diye açılması gereken direksiyona(Fiat bazlı), alışkın olmayan ne yiğitler heba oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok yerinde bir yorum olmuş. Bu sebeple piyasadaki rakiplerinden ucuz ve az satıyor. Zaten alfistiler yeni alfaları beğenmiyorlar.

    Bende 159 sahibiyim bu gui ve mito modelleri yüzünden bana 159 ile linea parçaları aynımı diye soran bile oluyor :)

    Anahtar konusuna fazla değinmişsiniz bence. Çünkü scirocco ile caddy bile aynı anahtarı kullanıyor.
  • cesmuru kullanıcısına yanıt
    Kıyaslanacak tabiki, premium olmak demek tam Alman otomobili standartlarında olmak veya o şekilde üretilmek demek değildir. Giulietta sürüşüyle, güzelliği ile başarılı motorlarıyla ön plana çıkan bir otomobildi, yaklaşımı farklıydı. Tabiki premium ürün belli bir kalite seviyesini tutturmak zorunda ve 2010 yılında da Giulietta bunu rahatlıkla tutturuyordu. Sonradan modele yatırım yapılmadı, yalnız bırakıldı ve geç kalındı araba 8 yaşında, bu yüzden bugün zayıf görünüyor.

    Peki Giulietta'nın 1.6 dizeli çok tercih edilecek bir araç mıdır, bence değildir. Pek bir Alfalığı olduğu da söylenemez doğruya doğru.

    Bu arada mesajını Alfa değil, Giulietta yazdın diye farzediyorum. Öteki türlüsüne cevap vermek dahi manasız olur, BMW dahi Alfayı yıllık açıkladığı annual report'larda rakip olarak kabul ederken. Şuan Alfa Romeo tam bir premium otomobil üreticisidir.




  • Hayatımda gördüğüm en çirkin direksiyon bu arabanin direksiyonu olabilir.Ayrica iç tasarımı göğüslük vs tam fiyasko.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Okudukça fiat'a neden mesafeli olduğumu hatırladım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu aracı kullanmamış, alacakları aracı daha kullanmadan satmayı düşünen VW ciler her Alfa Romeo konusunda kötüleyecek bir ton özelliğini bulabiliyolar pek takılmamak lazım. Onlar için kalite(premium) algısı tok kapı sesi ve kapı içi kadife kaplamadan oluşuyor sadece. Giulietta'nın plastik trim parçalarına katılıyorum bu konuda daha iyi olabilirdi. 170 beygirlik benzinli versiyonu sürat konusunda oldukça tatminkar. Dizel versionu ise Dinamik modunda 320 tork ile çok akıcı bir sürüş ortaya koyuyor ve yol tutuşa değinmeye gerek yok BMW 1 serisi ile sınıfta tartışmasız lider. Dinamik modunda elektronik difransiyel kilidi ile çok zevkli dakikalar yaşatabilir sizi virajlarda. Araçtan tamamen ne istediğinize bağlı konfor arayanın tercihi değildir elbet bu araç, saf sürüş odaklı bir araç. Gözlüklük ve telefonu koyacak bir yerde bir diğer eksisi denebilir. Aracın premium olduğu konu sürüş. Konuyu açan arkadaşımızında taleplerine uygun bir araç değilmiş anlaşılan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tasarım olarak artık iddialı değil, bu saatden sonra alınacaksa sürüş yetenekleri için alınır.
    alfa romeo her zaman farklı olmuştur. çoğunluğa hitap etmez ama seveni de çok seviyor.
  • Direksiyonu tam tur donmeyen pireminyum arac.Gorende sanki 400-500 beygirlik super spor otomobil sanar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • doblonun anahtar bu değil diye biliyorum bir de Avrupa şartları düşünüldüğü için aracın kaldırıma çıkamaması gayet normal
    Giuiletta almamak için 10 sebep
  • En çok abartılan araçlardan biri kendisi.
  • Seneye yenilenecek ...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İç mekan kalitesi kötü

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.