Şimdi Ara

Giuiletta almamak için 10 sebep (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
1
Favori
6.780
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: white without pressure

    En çok abartılan araçlardan biri kendisi.
    Aynen öyle. Şaşkın baykuş bakışlı kalitesiz bir balon.
  • Merhaba ,

    Aracınız kaç model belirtmemişsiniz ancak ben Giulietta dizel aracımı 2015 yılında sıfır aldım. Giulietta'dan önce megane 3 , leon , pegeout 307 , astra H kasa kullandım. Giulietta alma aşamasında ise A180 Bmw 1 serisini test etmiş ve yakın arkadaşımda A180 olduğu için bu araçlarla Giulietta'yı kıyaslama yapabilecek kadar C segmenti kullanmış biri olarak tarafsızca yazdıklarını cevaplamaya çalışacağım.


    1. Kronik Sorunları
    Amortisörler ve akslar kronik sorunu, 2 senede iki defa değiştirdim çok tümseğe girmememe rağmen. Diğer Hatchback C segmenti tüm araçlara göre çok hassas, kısacası denildiği gibi asfalt arabası.


    C-1.)Giulietta alma aşamasında bir çok forumda arabanın kronik sorunları olup olmadığını araştırdım.Hiç bir forumda bana amortisör ve akslarla ilgili kronik sorun olduğu söyleyen olmadı.Bende 2015 yılından beri kullanıyorum aracımda böyle bir değişim olmadı.

    2. Alçak Olması
    Dıştan algısal olarak diğer araçlarla yüksekliği hemen hemwn aynı gibi görünsede piyasadaki tüm araçlar arasında en alçak olanlarından bir tanesi diyebilirim. Kaldırıma hafif çıkıp park etmeniz imkansız üstelik İstanbul gibi park sorunu olan şehirlerde. Normal parkta bile ön tampon %100 kaldırıma değiyor. Marşpiyeli çizik ya da onarılmamış Giuiletta görmek zor olmalı.

    C-2.)Böyle bir park ihtiyacı hissetmediğim için aracı alıp almama konusunda tercih sebebi olabileceğini düşünmüyorum.

    3- Fiat Kalitesi
    Tasarımla beraber Sürüş keyfi ve yol tutuşu dışında hiç bir artı özellik göremiyorum. Her açıdan Fiat kalitesi belli ediyor kendini.

    C-3.)Fiat kalitesinden kastınız nedir bilmiyorum.Daha önce fiat kullanmadım ancak Giuliettanın kapı plastikleri dışında Megane 3 , Leon , Astra , Pegeout gibi kullandığım araçlardan kalitesiz bir yönünü göremedim. Kaldı ki bu saydığım arabaların hiç birinde 3 farklı sürüş modu yoktur. Torpito gözleri bu araçların hiç birinin kadife kaplı değildir belirtmek isterim.

    4- Fiat Parçaları
    Arabanın çoğu parçası fiat aksamından oluşuyor. Bu ucuzdur parçası daha iyi olur hissi yaratıyor ama fiat gibi dayanıksız olduğunu saçma saçma sorunların belli bir km’den sonra başladığını yaşadıkça soğuyorsunuz. Artık parçası pahalı olmayan araba kalmadı evet ama fiat parçası kullanıp aynı parçayı alfa romeoda 4 katına almak, onarmak, yaptırmakta enayilik oluyor. Fiatçılarda yapamıyor genelde hatta Alfa servisleride çok zayıf aracı tam tanıyan, işinin ehli bir kaç yer var.

    C-4.)Ben aracımın bakımlarını Ataşehir Mengerler'de yaptırıyorum.Araçla ilgili tespit ve sorunlarımın çözülmesi konusunda bir sorun yaşamadım.Ortalama bakımları 800-1000 TL aralığında değişiyor.Şuan C segmenti dizel araçların yetkili servis bakım fiyatları bu rakamlarda gezinmektedir.
    Bir üst madde de belirttiğim gibi Giuliettların size major problemler yaratacak kronik sorunları yok diye biliyorum.Kapı açma kolu kırılabilir , şöför koltuğundan gıcırtı gelebilir , motor takozundan dolayı sağ yada sol aynanız titreyebilir bunları aracınızın garantisi var ise yetkili servislerde ücretsiz değiştirebilirsiniz.

    Günümüzde araçların eski tofaş ve renault parçaları sanayiden 20-30 TL parça alınıp değiştirme durumu kalmadı. Parçası ucuz diye bilinen Renault marka araçların bile parça fiyatları belli.Bu nedenle araçta kullanılan parçaların % kaçının fiat parça ile ortak kullanıldığını ben bilmiyorum , ben giulietta alırken bu konu tercih sebebimi etkilen bir faktör olmamıştı.

    Özetle bu konuda sizin yaşadığınız sorunları yaşamadım.

    5- Doblo Anahtarı
    Uzaktan kumanda anahtarı bildiğiniz doblo anahtarı resmen, masaya koyduğum zamanlar utanıyordum :-)

    C-5.) Konuda aracın anahtarının görseli paylaşılmış.Aracımın anahtarını masaya koymam gerektiği zamanlarda hiç utanma hissim olmadı.Hatta bir örnek vereyim işim gereği şantiyeye aracımla gittiğim zaman işçilerimden bazıları bu arabayı porshe mi üretiyor diyo sorular soruyorlar.Yok araç fiat grubunun dediğim zaman şaşırıyorlar :)

    6- Dar
    Sürücü ve diğer koltuklar çok geniş, iç hacmi güzel ama diğer alanlar o kadar darki cep telefonunu koyacak yer yok, telefonum yıllarca bacak aramda durdu. Torpido, yan göz inanılmaz dar, beniöm için yok gibiydi çünkü yan göze sadece ve sadece gözlük kabım sığıyordu ki şimdiki arabamda parfumden tutun gözlüğe evin yarısı arabamda.

    C-6.)Koltuklar ve iç hacim dediğiniz gibi geniş.Yan göze sizinde dediğiniz gibi bende gözlüğümü koyuyorum.Telefonum araca bağlı olduğu için kol dayanama bölümüne telefonumu koyduğum zamanlarda ben yer sorunu yaşamadım.Ancak diğer kullandığım araçlarda kol dayama bölünün alt kısmı baya genişti.Bu nedenle diğer araçlarla kıyasladığınız zaman haklısınız.

    7- Yakıt Tüketimi Fazla
    Bindiğim otomobillerin yakıt tüketimini sürekli hesaplarım ne kadar yaktığını ettiğini ve dizel olan Giuiletta aracımda 7.4 lt İstanbul içi değer alıyordum hep. Sürüş tarzımda hep aynıdır, diğer kullandığım dizel araçlarda baya baya düşük değerler aldım. Şu an mesela 5.4 alıyorum aynı yollarda, aynı sürüş ve trafikle. Çok yakıyor...

    C-7.)Güzergah'dan kaynaklı olabileceğini düşünüyorum Leon megane 3 ve Giulietta yakıt tüketimi hemen hemen benzerdi.Birisi 6.1 yakarken diğer 6.5 , diğer 5.7 yakıyordur.3 araçla güzergahım aynı değildi bu nedenle net bir yorum yapamayacağım. Bu 3 araç arasında şehirler arası yolda benzer hızlarda gidip az yaktığım araç Giulietta.Giulietta'nın son vites aralığı megan 3'den daha iyi. Leon 5 ileriydi.

    8- Zayıf İkinci El
    İkinci eli zayıf olduğu için satarken çok zorlandım, dizel ve kazasız belasız olmasına rağmen B segmenti benzinli araçlardan daha geç sattım ki o da ölü fiyatına satmak zorunda kaldım. Yani piyasası olmayan bir araç!

    C-8.) İkinci eli zayıf denilen 307 aracımı 2 günde satmıştım. Sonra 2. eli iyi diye aldığım Megane 3 aracımı satıp Giulietta yı alana kadar canım çıkmıştı. Birmot bayisi 2015 yılında Megane 3 aracımı takasta 41000 TL sayerken ben öldü parasına sırf bayiye vermemek için 41250 TL ye zor satmıştım.

    Bu nedenle ben 2.el araç satma işinin biraz şans olduğunu düşünüyorum fakat Alfa Romeo marka algısının Türkiye'de pek parlak olmadığını da unutmamak gerekli.

    9- Direksiyon Kilidi Saçmalığı
    Her arabada olur ama Fiatlarda ve Alfa Romeolarda direksiyon sert kilitlendiği zamanlar oluyormuş, açması imkansız olabiliyor. Üç dört defa başıma geldi. Ve hiç açamadığım oldu üstelik acil durumda denk geldiğimde arabaya lanet etmiştim.

    C-9.)Hiç denk gelmedim :)

    10- Klima’nın Zayıflığı
    Klima diğer avrupa araçlarına göre oldukça zayıf, etkisini çok geç göstermeye başlıyor. Yaz ve özellikle kışın.. Örneğin Peugeot, Citroen, Opel gibi dizel araçlarda klima daha kısa sürede devreye girer. Benim gibi klima olmazsa olmazı biri için oldukça can sıkıcı. Bazen yol bittiğinde ısınmış ya da soğumuş olabiliyorsunuz...

    C-10.) Aracınızın klima gazı zayıflamış olabilir mi acaba ? Ben gerek yazın gerekse kışın ısınma ve soğuma olayında belirttiğiniz sorunları yaşamadım.

    Ben 3 yıldır aracımdan genel olarak memnunum.Üstte belirttiğiniz sorunları genel olarak yaşamadım. Makyajsız kasanın direksiyonu cidden kötü , iç mekan malzeme kalitesi makyajsız kasada nasıl bilmiyorum ama makyajlı kasa malzeme kalitesi iç kapı tutma kolları dışında C segmenti rakiplerinden aşağı kalır yani yok kullandıklarımın içerisinde de bir çoğundan iyidir.

    Sürüş keyfi , farklı sürüş modları , tip olarak farklı olmak istiyorsanız ben alınabileceğini düşünüyorum.Giulietta alma aşamasında A180 ve 1 serisi de alternatiflerim arasındaydı bu 3 modeli test edip kullandıktan sonra Giulietta ile A180 ve 1 serisi arasında 30 bin TL fiyat farkı vermemi gerektirecek artı bir özellik bulamamıştım.Sadece premium marka olması için 30 bin TL vermedim ve Giulietta aldım.Alacak arkadaşların mutlaka almadan bu aracı test etmelerini tavsiye ediyorum.




  • Alfa romeo karakteristik bir markadır. Katakterine uymuyorsa dünyanın en kötüsü, karakterine uyuyorsa dünyanın en iyisidir. Fiyat olarak bırakın kendi fiyat aralığını, 30 40 bin tl fazla verip alacağınız araban bile daha çok sürüş zevki yaşatır.



    Özetle Alfa kullanmak için Alfisti olmak gerekir.
  • 2015 dizel distinctive modelini 1 sene kullandım. konuyu açan arkadaşın çoğu dediğine katılmıyorum.

    iç mekanı çok kaliteli değil evet, eşya gözleri yeterli değil, ek olarak el freni konumu çok saçma kolçak inik halde el freni inip kalkmıyor, klima konusuna katılıyorum zayıf kalıyor ya da belki yorumlarda diğer arkadaşların belirttiği gibi klima gazına baktırmam gerekiyordu. bunların dışında herhangi bir sorun yaşamadım.

    kronik sorunum hiç olmadı. bi kere bile tık demedi.
    alçak olması bu standartta bu yol tutuşlu bi araç bırakın o kadar olsun. ama can sıkacak bi durum asla değil
    anahtar için araba almamayı düşünmek.. buna bişey demiyorum. sağlıklı bir düşünce değil.
    yakıt tüketimi sürüş tarzıyla alakalı diye düşünüyorum. bastıktan sonra her araç yakar. bunun ölçüsü tam yok. ama ben kullandığımda 6,7 litreydi aracı alıp satana kadarki ortalamam
    ikinci el zayıf dediğiniz aracı aldıktan tam bir sene sonra aldığım fiyatın 13bin lira fazlasına 2 günde sattım. bu şekilde ikinci eli zayıf diyorsanız haklısınız.
    direksiyon kilidi olayına hiç denk gelmedim.

    genel olarak çok severek beğenerek kullandım. kendi arabasından inince dönüp bakar mı insan ne kadar yakışıklı diye? ben bakıyordum.




  • Giuiletta almamak için 10 sebep



    Anahtarı Doblo anahtarıymış, yav he he

    1.5 yıla yakındır kullanıyorum belki iç malzeme kalitesine ve eşya gözlerinin yetersizliğine laf edilebilir ama geri kalanlar çok talihsiz olmuş.



    Giuiletta almamak için 10 sebep



    Bu da arkadaşın çok yakıyor dediği araç. 200 km Eskişehir-Ankara ortalamam. Ortalama hızım 95 km/h ortalama tüketim 3.5 litre. Ayrıca Ankara şehir içinde 6.2 litreyi hiç geçmedi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi humerus06 -- 1 Ağustos 2018; 1:8:50 >




  • Bize diyecek bir şey kalmamış. Ben sadece şu maddeyi ekleyebilirm

    11. İtalyanlara bırakılan adaların, daha sonra Yunanlılara bırakılması:))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: white without pressure

    En çok abartılan araçlardan biri kendisi.
    +1

    Kesinlikle katılıyorum.Resmen balon.Şişirilip şişirilip duruyor marka.
  • Aracı bilen bilmeyen herkes dayanaksız asılsız iddialarda bulunmuş.

    Giuletta direksiyonun Doblo ile alakası yok.

    Giuletta anahtarının Doblo ile alakası yok. İddia eden resmini koysun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaptainSkyWalker

    Aracı bilen bilmeyen herkes dayanaksız asılsız iddialarda bulunmuş.

    Giuletta direksiyonun Doblo ile alakası yok.

    Giuletta anahtarının Doblo ile alakası yok. İddia eden resmini koysun.

    Ya alacaksan al artık şu giuyu yeter her gün 10 tane giu konusu hortlatıyosun

  • Capibara ile ön tarafının çok benzemesi benim için yeterli...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaptainSkyWalker

    Aracı bilen bilmeyen herkes dayanaksız asılsız iddialarda bulunmuş.

    Giuletta direksiyonun Doblo ile alakası yok.

    Giuletta anahtarının Doblo ile alakası yok. İddia eden resmini koysun.

    Bak bakalım direksiyonlara anahtarlara aynı mıymış?

    Kıvrımlara ve tuşlara iyi bak.

    Giuiletta almamak için 10 sebep


    Aha bir de bununkine bak

    Giuiletta almamak için 10 sebep

    Lineada dobloda fiorinoda var bu direksiyon, fotoğraf lineadan.

    şimdi gelelim anahtara

    Bu giu, tuşların sıralamasına bir bak bakalım kilit açma, kilitleme, bagaj

    Giuiletta almamak için 10 sebep


    Aha bu da doblo

    Giuiletta almamak için 10 sebep

    Ee aynı mıymış? Sen alfa filan alma, alfa alacak adam tatava yapmaz direk gider alır. Alfa romeo alınır mı diye soracak adamların arabası değil alfa romeo.





  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt

    Direksiyon da farklı, anahtar da farklı


    Direksiyon dikişleri, direksiyon üzerindeki deri birleşim çizgileri, derinin bitiş kesimleri, airbag yuvası, airbag, airbagin alt direksiyon kolu ile birleşimi, direksiyon kollarının pozisyonu, baş parmak ergonomik kavis konumları, kavislerin açıları, yumuşaklığı vs. tamamen farklı.


    Sadece direksiyon simidinde yer alan simetrik deri kesişim düz çizgilerinin yeri dahi farklı.


    Anahtarın şekli, tuşların şekil ve boyutu, logonun konumu, büyüklüğü, renkler vs. tamamen farklı.


    Benzer tek yönü anahtar tuşlarının sırası  

    Bu sıra PSA VAG GM araçlarında da aynı  


    Ama resimler için teşekkürler, benzer bir yanı olmadığını gözler önüne seriyor .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CaptainSkyWalker -- 29 Ekim 2020; 20:23:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaptainSkyWalker

    Direksiyon da farklı, anahtar da farklı


    Direksiyon dikişleri, direksiyon üzerindeki deri birleşim çizgileri, derinin bitiş kesimleri, airbag yuvası, airbag, airbagin alt direksiyon kolu ile birleşimi, direksiyon kollarının pozisyonu, baş parmak ergonomik kavis konumları, kavislerin açıları, yumuşaklığı vs. tamamen farklı.


    Sadece direksiyon simidinde yer alan simetrik deri kesişim düz çizgilerinin yeri dahi farklı.


    Anahtarın şekli, tuşların şekil ve boyutu, logonun konumu, büyüklüğü, renkler vs. tamamen farklı.


    Benzer tek yönü anahtar tuşlarının sırası  

    Bu sıra PSA VAG GM araçlarında da aynı  


    Ama resimler için teşekkürler, benzer bir yanı olmadığını gözler önüne seriyor .

    Aynen farklı, farklı. Airbag kapağı farklıymış vay canına... Adam alfaya fiat kapağı mı taksın? Anahtarın altındaki anahtarlık çıkıntısı bile aynı lan, farklıymış. Sen alma Alfa filan, boşver sen toyota filan al





  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt

    Ben alırım da, tuşların sırası aynı diye bire bir aynı mı oluyor ?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaptainSkyWalker

    Ben alırım da, tuşların sırası aynı diye bire bir aynı mı oluyor ?

    Anahtarların şekilleri aynı, tuşları aynısadece logosu farklı diye farklı mı oluyor? Arabanın içindeki trimlerin bazıları aynı ve c segmentine yakışmayan trim kalitesi var sırf ortak parça kullanımı yüzünden. Alfa sahipleri bile doblo parçası diye kendi aralarında şakalaşırken sen niye bu kadar savunuyorsun?

  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt

    Anahtar şekilleri de aynı değil.


    Alfa kırmızı üçgen içine yerleştirilmiş tuşlar var. Alfa tuşlarının boyutları birbirinden farklı


    Fiat siyah plastik tuşlarının boyutları aynı.


    Alfa köşeleri yumuşatırmış bir anahtar, Fiat köşeler daha sert


    Anahtarlık takma boşluğu da birisi köşeli birisi yumuşatılmış


    tuşlar arasındaki çizgiler alfa için gümüş farklı boyutta çizgiler var, diğeri için siyah plastik aynı boyutta




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CaptainSkyWalker -- 29 Ekim 2020; 20:42:0 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaptainSkyWalker

    Anahtar şekilleri de aynı değil.


    Alfa kırmızı üçgen içine yerleştirilmiş tuşlar var. Alfa tuşlarının boyutları birbirinden farklı


    Fiat siyah plastik tuşlarının boyutları aynı.


    Alfa köşeleri yumuşatırmış bir anahtar, Fiat köşeler daha sert


    Anahtarlık takma boşluğu da birisi köşeli birisi yumuşatılmış


    tuşlar arasındaki çizgiler alfa için gümüş farklı boyutta çizgiler var, diğeri için siyah plastik aynı boyutta

    Tamam tamam aynı değil he değil. Şimdi gidip al o arabayı

  • Sinyal kolunuz bozulursa Lineadan alabilirsiniz

    Giuiletta almamak için 10 sebep

    Giuiletta almamak için 10 sebep




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    Anahtarların şekilleri aynı, tuşları aynısadece logosu farklı diye farklı mı oluyor? Arabanın içindeki trimlerin bazıları aynı ve c segmentine yakışmayan trim kalitesi var sırf ortak parça kullanımı yüzünden. Alfa sahipleri bile doblo parçası diye kendi aralarında şakalaşırken sen niye bu kadar savunuyorsun?



    Alıntıları Göster

    Mesele anahtar kabıysa geçen gün golf 7 kullandım.Alfanın anahtarını eleştiriyorsanız golfün anahtarı resmen rezalet.Benim palioda takılı olan 100 liralık merkezi kilit anahtarından hiçbir farkı yok.Tuşlarının şekli şemali de aynı ona bakarsan.Fıatla ortak parça kullanıyor demişsin de ona bakarsan audı ile vw lerin birçok parçası aynı.Direksiyon anahtar kabı vs caddy de ve golf de aynı.


    Ve şunu söyleyebilirim ki kullandığım golf 7 ve ve golf 6 daki sürüş zevki buysa asıl balon bence golflerin ta kendisi.Aracı deneyen birisi olarak puntodaki sürüş zevki golfde yok.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Mesele anahtar kabıysa geçen gün golf 7 kullandım.Alfanın anahtarını eleştiriyorsanız golfün anahtarı resmen rezalet.Benim palioda takılı olan 100 liralık merkezi kilit anahtarından hiçbir farkı yok.Tuşlarının şekli şemali de aynı ona bakarsan.Fıatla ortak parça kullanıyor demişsin de ona bakarsan audı ile vw lerin birçok parçası aynı.Direksiyon anahtar kabı vs caddy de ve golf de aynı.


    Ve şunu söyleyebilirim ki kullandığım golf 7 ve ve golf 6 daki sürüş zevki buysa asıl balon bence golflerin ta kendisi.Aracı deneyen birisi olarak puntodaki sürüş zevki golfde yok.



    Alıntıları Göster

    VAGda ortak parça kullanımı zaten ayyuka çıkmış durumda, ki anahtarı da pek kaliteli değil ve bence güzel de gözükmüyor vw grubunun. A8deki cam açma tuşu alakasız bir vw suvunda vardı gibi şeyler oluyor ama Eyvallah fiat da kullansın ortak parça tamam ama C segment arabaya koyduğu parçayı da daha kaliteli yapsın. Lineayla Giulietta aynı parçayı kullanacaksa parçanın kalite ayarı Giulietta ayarında olmalı Linea seviyesinde olmamalı. VW bu durumu iyi kotarıyor ortak kullandığı parçalar sırıtmıyor hani biliyorsun Polodaki parça Passattada var ama sırıtmıyor





  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.