Şimdi Ara

go-kart yapalım (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
14.130
Cevap
134
Favori
3.340.037
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • inanın sizi görünce gaza geldim bende yapmak istiyorum :)


    www.rcdon.com
    GR-5A Turboshaft Engine Video
    http://www.rcdon.com/html/gr-5a_turboshaft_engine_video.html
    izlemenizi tavsie ediorm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cturna -- 13 Kasım 2006; 22:56:28 >
  • satılık şasi de neler var sadece demir şasi mi yoksa diğer parçalarda varmı motor lastik koltuk falan hariç


    birde benim dediğim motorun değerleri şu
    0,8 KW/1PS/63 ccm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cturna -- 14 Kasım 2006; 22:55:03 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cacasat

    satılık şasi de neler var sadece demir şasi mi yoksa diğer parçalarda varmı motor lastik koltuk falan hariç


    birde benim dediğim motorun değerleri şu
    0,8 KW/1PS/63 ccm

    Şase sadece demir iskelet ön ve arka salıncaktan oluşuyor.Demirden
    başka birşey yok anlayacağın.
    Dediğin motor gokartta işine yaramaz.Ama basit bir scuter için
    kullanılabilir.
  • aletin tamamlanması için kabaca neler gerekli ilk başta motor ve lastik sonra koltuk direksion dişli zincir amortüsörler ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cacasat

    aletin tamamlanması için kabaca neler gerekli ilk başta motor ve lastik sonra koltuk direksion dişli zincir amortüsörler ?

    Arka mil,rot ve rot kolları da lazım.
    Tamamlanacak aracın fotofrafları;

     go-kart yapalım


     go-kart yapalım




  • Bazı arkadaşlar plan istemişlerdi.Model basit ama sistem olarak fikir verebilir.
    .exe dosyasından direkt çalıştırın.Ölçüm de yapabiliyor.
    http://www.kartbuilding.net/racingkart/edrawing/main_kart.exe

    Bu da offroad modelin pdf versiyonu
    http://www.kartbuilding.net/Freeplans/offroad_kart_plan.pdf




  • merhaba okuduklarıma inanamadım türkiyede benden başka kimsenin kendi otomobilini yapmak istediğini sanmıyordum(amatör olarak) hele bukadar başarılı çok iyi çalışmalar yapmışsınız tebrikler benim birçok projelerim var tabiki bi okadar problem sizden yardım alabileceğime eminim problemim geri vites veya benzeri bi janzıman sistemi varmı ben kendi imkanlarımla yapmak istiyorum hazır almanın espirisi yok teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cacasat

    bekliyoruz bakalım 16 yaşındaki bir arkdaşım nasıl bir çalışma yapmış diye merak ediyorum bakalım iş baştamı yoksa yaştamı die =)

    başta çıkacak bence....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fork34

    merhaba okuduklarıma inanamadım türkiyede benden başka kimsenin kendi otomobilini yapmak istediğini sanmıyordum(amatör olarak) hele bukadar başarılı çok iyi çalışmalar yapmışsınız tebrikler benim birçok projelerim var tabiki bi okadar problem sizden yardım alabileceğime eminim problemim geri vites veya benzeri bi janzıman sistemi varmı ben kendi imkanlarımla yapmak istiyorum hazır almanın espirisi yok teşekkürler.

    Kendi tornamdaki geri vitese benzer bir mekanizmayı başka bir projede uygulmayı düşünüyorum
    ama en kısa sürede çalışma şeklini gösteren bir video hazırlar foruma kaoyarım.
    Benim aracın boyu yklaşık 2.5 m.Açıkçası geri vitese hiç gereksinim duymadım.Gerçi hep geniş alanları
    tercih ediyorum.
    Hazır olarak da buldum geri vites kutusunu.Önce 1.250 YTL dedi.Sonra 800 e indi.Ben yaptırmak için
    dişliciden fiyat aldım kapalı bi kutu halinde teslim edilmek üzere 500YTL fiyat verdiler.
    Bence gokartta olmazsa olmaz bir sistem değil ama tercih senin.




  • ben olayı değiştirdim 2200€+kdv gibi bir fiyata yarış go kart ı var onu almak daha mantıklı geldi 100cc 28hp hemde yarışlara katılmak istiyorum
  • cevap için teşekkürler.evet go-kart için olmazsa olmaz değil ama benim yaptığım veya senin alet biraz buggy benzeri olduğu için gerekli olduğunu düşünüyorum ben birazdaha ileri gidip jarz dinomosu bile koydum akü olduğu için marş bile uydurabilirim bide zorlu yollarda difransiyel gerektiriyor direksiyonun sertliği ondan sanırım sana sormak istediğim bide arka amartisör tek olmasının dezavantajı varmı ben.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fork34

    cevap için teşekkürler.evet go-kart için olmazsa olmaz değil ama benim yaptığım veya senin alet biraz buggy benzeri olduğu için gerekli olduğunu düşünüyorum ben birazdaha ileri gidip jarz dinomosu bile koydum akü olduğu için marş bile uydurabilirim bide zorlu yollarda difransiyel gerektiriyor direksiyonun sertliği ondan sanırım sana sormak istediğim bide arka amartisör tek olmasının dezavantajı varmı ben.

    Motorun ipli ise marşlıya çevirmek için epey uğraşman lazım.
    İple çevirdiğin makara yerine marş volanı koyman lazım.Marş
    motorunu ona adapte etmen lazım vs. vs.Keşke bende motoru
    alırken marşlı alsaydım; sonradan haberim oldu marşlıları da varmış.
    Diferansiyel sadece dönüşlerde kolaylık sağlar.Onun haricinde
    ekstra bir özelliği yok.Dönüşlerde içte kalan teker dıştakinden
    daha az döner.Diferansiyel bunu sağlar.Diferansiyelsiz bir aksta
    iki tekerlek de aynı oranda döneceği için yavaş dönüşlerde araç kasar,
    hızlı dönüşlerde yanlar.
    Bu problemi ilk araçta yaşadığım için arka tekerlekleri bağımsız yaptım.
    Manevra kabiliyeti çok iyi oldu ama şimdi de ıslak çimende devamlı
    patinaj yapıyor.Çekişi tekrar iki tekerleğe vereceğim.
    Arka tekerlekler bağımsız salıncak değilse tek amortisörün bir sakıncası
    yok.Yalnız arka grubu sağlam menteşelemek lazım.Dönüşlerde,arazide falan araç
    burulmak isteyecektir.




  • bağımsız tekerlek ne demek anlamadım ama patinaj sorun olacağı için olmasada olur.sana motor için danışacağım elimde mobilet motoru var değerledirmek istiyorum hemen olmaz zayıf olur deme benim için sürat gerekli değil gücü arttırmak için birkaç dişli kullansam halledebilirmiyim.diğer sayfada senin eklediğin sarı bir alet var böyle bir çalışma yapmışlar.teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fork34

    bağımsız tekerlek ne demek anlamadım ama patinaj sorun olacağı için olmasada olur.sana motor için danışacağım elimde mobilet motoru var değerledirmek istiyorum hemen olmaz zayıf olur deme benim için sürat gerekli değil gücü arttırmak için birkaç dişli kullansam halledebilirmiyim.diğer sayfada senin eklediğin sarı bir alet var böyle bir çalışma yapmışlar.teşekkürler.


    Bağımsız tekerlek şu demek
    Resimlerden de anlayacağın gibi tekerlekler bağımsız salıncak hareketi yapıyor.
    Tekerlekler bu şekilde olduğu halde mafsal bağlantıları sayesinde berabe hareket
    ediyor.Bu sistemin patinajla ilgisi yok.Benim yaptığımda, güç tek tekerlekteolduğu
    için patinaj yapıyor.Yani her tekerlek ayrı bir mille bağlı.

    Mobilet motoru için değerlendirmeni kendin yap.Motorun kaç cc, kaç Hp, taşıyacğı yük
    kaç kg .Dişli ile güç artırılmaz.Olan güç verimli kullanılır.Motorun 3 Hp ise ne sistem
    uygularsan uygula çıkış gücün gene 3 Hp olur.Dişli oranı ile elindeki bu gücü ya hız yapmak
    için ya da yokuş çıkmak için kullanabilirsin.Sözün özü:O motor zayıf olur(bak hemen
    demedim).Yaptığın aracın, elindeki projelerin resmi yok mu?Bi görsydik...
    Sarı aletteki motor 13Hp.Oradaki sistem benimki ile aynı, Varyatörlü kayış-kasnak
    sistemidir.Bu sistem bir nevi otomatik vitestir.Scooter larda da bu sistem kullanılır.


     go-kart yapalım


     go-kart yapalım


     go-kart yapalım


     go-kart yapalım


    />



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AKINCO -- 24 Kasım 2006; 9:49:09 >




  • Bağımsız tekerleği anladım teşekkürler.

    3hb lik bir gücün yükseltilmesi mümkün mesela bir vinç mototoru 1.5hb ama rediktör sayesinde 1500 kg yükü kaldıra bilirsin yani mobiletin dk/1000 devir döndüğünü varsayalım 3hp deviri dk/300 e dişlilerle düşürürsek hb artacaktır bisiklet vitesi gibi gücü üreten aynı kişi yokuş için gereken güç ile süratli gitmek için gereken gücü vites dişlileri ayarlıyor.
    Benim öğrenmek istediğim birnevi reditör tasarımı basit olmalı tabii sarı alette böyle yapmış.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fork34

    Bağımsız tekerleği anladım teşekkürler.

    3hb lik bir gücün yükseltilmesi mümkün mesela bir vinç mototoru 1.5hb ama rediktör sayesinde 1500 kg yükü kaldıra bilirsin yani mobiletin dk/1000 devir döndüğünü varsayalım 3hp deviri dk/300 e dişlilerle düşürürsek hb artacaktır bisiklet vitesi gibi gücü üreten aynı kişi yokuş için gereken güç ile süratli gitmek için gereken gücü vites dişlileri ayarlıyor.
    Benim öğrenmek istediğim birnevi reditör tasarımı basit olmalı tabii sarı alette böyle yapmış.

    Elektrikli motorla benzinli motoru karşılaştırmışsın.Benzinli motoru o vince bağladığında 100kg ı çekmez.
    Benzinli motorlarda tork önemlidir.Elindeki motorun devri max.6000 devir/dk falandır.Senin hesapla
    mobiletin asfaltı ağlatması gerekir.
    Yine de iddia etmiyim, dene ve kendin gör .Devir düşürme işini redüktörle de yapabilirsin ama
    en mantıklısı variatör kullanmak.
    İlgilenirsen elimde kuru kavrama var.Motora direkt bağlar zincirle tekerleğe gücü aktarırsın.Aktarma
    oranını 1/4 gibi tutarsan işini görebilir.


     go-kart yapalım




  • akın abi 5,5 hb lik kama motor kaç lg bi yükü hareket ettirebilir ve bayırda nasıl güç olur ?
    cvpların için tşk
  • dediğin gibi mobilet motoru olmadı adamlar zaten güçlendirecekleri kadar güçlendirmişler aleti o bile bi işe yaramıyor herhalde az yaksın diye yapılmış ben 3 tane mobilet motoru koysam yinede olmaz.
    Java 350 motor var satıyor 350 ytl istiyor adam motor iyi durumda buda fazla gelebilir ama koruma borularıdaha kalın tutabilirim.Bide arka tekerler için ne önerirsin seninkilerden biraz büyük arıyorum görüntüsünü çok değiştiriyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: crazydriver

    akın abi 5,5 hb lik kama motor kaç lg bi yükü hareket ettirebilir ve bayırda nasıl güç olur ?
    cvpların için tşk


    Sen ve gokart toplam 100-120 kg civarında olursa düz yolda, normal kavrama ile problem olmaz.
    Ancak normal kavrama ile yokuşlarda zorlanablir.En garantisi tork converter (varyatör)kullanmak.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fork34

    dediğin gibi mobilet motoru olmadı adamlar zaten güçlendirecekleri kadar güçlendirmişler aleti o bile bi işe yaramıyor herhalde az yaksın diye yapılmış ben 3 tane mobilet motoru koysam yinede olmaz.
    Java 350 motor var satıyor 350 ytl istiyor adam motor iyi durumda buda fazla gelebilir ama koruma borularıdaha kalın tutabilirim.Bide arka tekerler için ne önerirsin seninkilerden biraz büyük arıyorum görüntüsünü çok değiştiriyor


    O motor büyük ihtimalle 2 zamanlıdır ama iyi iş görür.Tüm parçaları (şanzıman, şarz dinamosu,
    marş motoru, elektrik bağlantıları) üzerindeyse sakın kaçırma.Güç fazla olsun, hızını düşük
    tutarsın.Ben arka tekerleği değiştirdim.Arkaya 65cm çapında bir teker aldım.arkadaki 45cm
    çaplı tekeri öne taktım.

     go-kart yapalım




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.