Şimdi Ara

Goccia city zero kullanan var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
1
Favori
4.854
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar elektrikli bisiklet almayı düşünüyorum. Goccia gayet güzel duruyor ve katlanabilir olması pratiklik açısından son derece önemli. Ama güncel kullanıcı yorumlarına ihtiyacım var. Fiyat konusunda biraz yüksek gibi duruyor, sizce değer mi? Ayrıca Istanbul da nereden daha uygun bir fiyata alabilirim? Yorum yapan arkadaşlara şimdiden teşekkürler...
    link:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ssdat -- 4 Ağustos 2014; 20:46:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Kullanan yok mu arkadaşlar???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben de merak ediyorum
  • bende pedal hem elektrikli hem de gekirde pedal cevirebileceğim bir elekt biskl almak istiyorum
    henüz kullanıcı uorumuna rastlayamadım Sanırım kullanıcınkitlesi coknaz. Bu da servis anlamında sıkıntı yaşanma ihtimalini dusunduruyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pedal desteği veren elektrik motorlu bisikletlere pedelec deniyor.

    http://rott8.com/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tpkdln -- 22 Eylül 2014; 18:37:53 >
  • bayadır bu konuya cevap yazan olmamış, ben de alırken kafamda sorularla aldım, bu konuda burada bir eksik var elimden geldiğince bu açığı kapatmaya çalışacağım, daha yeni aldığım için ilk deneyimler diyebilirim, uzun kullanım sonrası da yazmaya çalışacağım,sorularınız olursa elimden geleni yapmaya çalışırım tabi eksiklerim olursa kusura bakmayın.

    iki gün sonunda 40 km civarı kullandım şarjda üç çizik vardır tek çizik kaldı, eve dönüşte toplamda 3-4 km yokuş gerisi az eğimli ya da düz sahil yolları, yani toplamda 10 km rampa geri kalan 30 km de düz yoldur, rampalarda en yüksek güç gerektiren 4. kademe de kullandım, doğal olarak şarja yüklendim, düz yollarda çoğu zaman ikinci kademede güvü kullandım ki, pedallar neredeyse boşta gibi hissettiriyordu, normal vitesi 7 kademeli, yokuşlarda yumuşak vitesler yokuşun dikliğine göre kullanılırsa neredeyse hiç terletmiyor. benim derdim olan yokuş sıkıntısını ortadan kaldırdığı için şu an çok memnunum. ayrıca dik yokuşlarda pedala yüklenip dengesiz kalkmamanız için pedal destek sistemi var, motorun vitesini arttırır gibi yapıp o konumda beklerseniz gaz vermenin tersi yani, o şekilde tuttuğunuzda motor sürekli pedal desteği olmadan çalışıyor, faydalı bir özellik.

    bisikletin görünümü çok güzel ve pratik bir şekilde katlanır olması hem evde bisikleti rahatlıkla muhafaza etmenizi sağlarken, benim gibi metro, metrobüs, vapur, otobüs gibi toplu taşımada da kullanacaklara büyük kolaylık sağlıyor, katlayıp selesinden iterseniz tekerlekli bavul gibi, sadece katlanırken tekerlekleri birbirine kilitleyen bir şey olmaması sorun oluyor, onu da çözmek kolay lastik vs. , yoksa gidon ve ön teker açılabiliyor rahat itip götüremiyorsunuz.

    22 kilo bence çok hafif, daha doğrusu elektrikli bir bisiklet için hafif, ortalama güçte biriyim, bayanlar için biraz sıkıntı olabilir ama aşırı ağır olmaması çok iyi, araba bagajına da sığıyor.

    ilk başta kontrolü zor gibi gelse de hemen alışıyorsunuz, daha doğrusu benim gibi motor kullananlar için ilk etapda gidon çok dengesiz geliyor ama alışınca insanların arasından kıvrıla kıvrıla gitmek çok kolay.

    kötü yönü süspansiyon olmaması, bu sebepten yerdeki her türlü çıkıntıyı poponuzdan itibaren hissediyorsunuz, kesinlikle seleyi yumuşak ve geniş bir sele ile değiştirin, başka yerlerde okuduğum için hiç orjinal selesini denemeden değiştirdim.

    toprak mıcır kum da geniş tekerler olmadığından baya zor gidiyor, motor desteği iler denemedim ama mümkünse düzgün yollarda kullanın, sonuçta city zero şehir için doğa için değil.

    25 km hıza ulaşması çok kolay, anahtar okutarak motoru çalıştığı için anahtar olmadan çalışmaması da güzel bir güvenlik, aküyü çıkartıp şarj edebiliyorsunuz, abartıyorum iki akünüz varsa baya bir uzun yol bile gidebilirsiniz. normal durumda bir iki saat bir yerde konaklayıp aküyü baya doldurup yolunuza devam da edebilirsiniz. ancak pedal destekli bir bisiklet aldığınızı unutmamak sportif yaşam için önemli, yani düz yolda motoru kullanmayıp yokuşlarda kullanmak şarjı hem ekonomik kullanmanızı hem de fit olmanızı sağlayabilir, ayrıca işinize gidiyorsanız motoru kullanmak terlememenizi de sağlıyor.

    yük taşıyamıyorsunuz daha doğrusu yan çanta vs. katlanmayı zorlaştırabilir, ayrıca 120 kg taşıma kapasitesi olduğu için iki kişi kullanmak motoru zorlamak demektir, arkaya belki pil üstüne taşıma için bir aparat olabilir katlanmayı engellemez oraya birşeyler bağlayabilirsiniz bu sayede.

    suluk falan bağlamak da katlanmayı engelleyebilir, bir sırt çantası sizi zaten birçok dertten kurtarabileceği için bu konular artık kişisel çözüm.

    5 saatte şarj oluyor. bu bence günümüz için gayet iyi gönül tabi ki çok kısa sürede şarj olsun diyor ama teknoloji bu zamanla gelişecek.

    fiyatı 3200 tl ama her kuruşu hakediyor, iyi bir katlanır bisiklet 1000-1500 tl den aşağı değil, bu fiyat o yüzden çok yüksek sayılmaz aslında, ayrıca 4 senede bir akü değiştireceğinizi düşünürseniz senelik masrafları bir motor ya da arabadan çok çok düşük, ayrıca neredeyse yakıt bedeva, vergi, sigorta plaka ehliyet derdi yok. Soğuk ve yağışlı havalarda toplu taşıma ile birlikte kullanırsanız zaten sıkıntınız da azalır. kesinlikle iki gün içinde baya görüşlerim değişti tavsiye etmek için yeterli bir süre olmayabilir ama ben gerçekten çok memnun kaldım, gerekmediği sürece artık araba veya motor kullanmam ya da almam, hem sizi iyice miskinleştiren araçlar hem de paranızı sömürüyor başkalarını müthiş zengin ediyor. Sağlıklı yaşam için bence çok güzel bir araç, elektrikli olsa da kas gücü kullanıyorsunuz ve kendinizi mutlu hissediyorsunuz.




  • metela merhaba;
    Ben bu aletle çok ilgileniyorum.lakin;
    ''motorun vitesini arttırır gibi yapıp o konumda beklerseniz gaz vermenin tersi yani, o şekilde tuttuğunuzda motor sürekli pedal desteği olmadan çalışıyor, faydalı bir özellik.''

    ne demek istediğini biraz daha detaylı anlatabilirmisin.yani motor vitesini artırır gibi yapmak demek nasıl yapmak.çevrili pozisyonda mı tutucaz.anlayamadım.
    ilk kalkıştamı vitesi artırır gibi yapcaz.artırır gibi yapmak nasıl oluyor.

    yardımcı olabilirmisin.
  • merhaba mutahar,

    bu bisikletle ilgileniyorum dediğine göre bisiklet sende yok o sebepten aldığında bu dediğimi anlaman kolay olacak çünkü çok basit ve bir defa görsen anlayacağın birşey, bu bisikleti kullanmamış biri için çok anlaşılır bişey yazdığımı zannetmiyorum :) neyse olduğunu farzederek ama yine de bilmeyen için biraz daha detaylayım umarım anlaşılır olur :) gidonun sağ tarafından bisikletin bilinen normal 7 vitesi vardır, vites arttırmak veya azaltmak için motosiklet gaz kolu gibi elciğin yanındaki yuvarlak kısmı ileri yada geri doğru kıvırarak vitesi arttırıyor ya da azaltıyorsun, gidonun sağında ise elektrik motorun 4 vitesi var, bu vitesi azaltmak için motosikletteki gibi gaz verme hareketi yapınca bi vites azalıyor zaten ledlerden görüyorsun, arttırmak için de tam tersi gaz kapar gibi kıvırıyorsun, en son bahsettiğim hareketi yaparken o konumda bir müddet tutunca yokuş desteği veriyor, çat diye devreye girmiyor biraz o konuma beklemen gerekiyor ve motor sürekli çalışıyor, yani aynen dediğin gibi çevrili tutuyorsun, amacı da dengesizce pedala basmana gerek kalmadan sana sabit bir hız vererek yokuşta kalkman, mesela yüksek ya da sert bir vitestesin ve yokuşta kalkmak zor bilirsin, o zaman bu özelliği kullanınca zaten motorun hızlanması pedala rahat basmanı sağlıyor, ayrıca bisiklet varsa düz yolda dene kesintisiz motora hareket veriyor, aynı motosiklet gibi ama uzun süre bu şekilde kullanmak motora zarar verir mi bilemiyorum, nasıl bu açıklama anlaşılır mı? :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metela -- 16 Nisan 2016; 1:23:13 >




  • Metela cok tesekkur ederim.vakit ayirip detayli aciklama yaptigin icin.
    Simdi daha net anladim.
    Malum sitede fiyati artmis biraz daha.
    350 tl civarinda bi artis olmus.yaz yaklastigi icin sanirim.

    Neyse,bu bisikleti almak istememdeki temel sebep spor icin vakit ayiramamam.ise gidip gelirken kullanarak kendimi buna alistirip en azindan bi hareket kardiyo falan saglamak.insallah ise yarar.senin yorumlarinda gercekten yol gosterici oldu.tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • metela M kullanıcısına yanıt
    hocam merhabalar,
    bir kaç sorum olacak eğer cevaplarsanız sevinirim.
    1- bisikleti yağmurlu günlerde kullandınız mı hiç?
    2- kullandı iseniz elektronik aksam ıslandığında sorun oluştu mu?
    3- dik bir yokuş kolayca çıkılabiliyor mu? (terleme vs) (işe giderken kullanmayı düşünüyorum ondan dolayı soruyorum)
    5- pilin kullanım süresinin bitmesi durumunda yeni pili nereden temin edebiliriz?

    internette bu ve bunun gibi bisikletleri araştırdığımda fiyatları yaklaşık 3.200 tl gibi bir rakam olarak gözüküyor. açıkçası kısa mesafelerde çok kullanışlı olduğunu anladım fakat verilen paraya değecek mi onu merak etmekteyim biraz da.

    keyifli sürüşler dilerim.
  • 3490 kullanıcısına yanıt
    çok hızlı cevap veremediğim için kusura bakma hemen cevaplayım

    1- geçenlerde sağnaklar vardı direk girmedim çiseleme moduna geçtiğinde kullandım, yollarda tabi baya göller dereler vardı içlerinden geçtim, motor ve kablolar falan zaten kapalı yani hiçbir sorun yaşamadım neticede doğrudan sağanak içinde kullanmadım, akünün olduğu kısıma su girebilir ama bir sorun yaratır mı bilemiyorum, akünün üstü ıslaktı tabi suyun içinde yüzmeyin diyorlar zaten :) zaten zor durumda kalmadıkça sağanakta kullanmam, en kısa sürede sığınacak yer ararım o zamana kadar da bir sorun yaşatacağını sanmıyorum ama yüzde yüz emin değilim.

    3-dik ya da eğimli bir yol derken önce eğim kavramını bilmek lazım çok değişken çünkü, mesela %5 eğim demek her 100 m'de 5 m yükselmek manasına gelir ki , hiç zorlanmadan çıktığım 1km lik bir yokuş tahmini en az %5-%7 arası bir eğimdir vitesi yumuşatarak hiç zorlanmadan çıkıyorum ama mesela %10 dan sonra biraz motora destek olmak gerekiyor, yokuş bu şekilde mese 100-150 metreden fazlaysa biraz terletir ancak hiç motor desteği olmadan çıkmakla arada çok ama çok fark var anlatılmaz yaşanır :) yokuşun uzunluğu ve eğimi ile doğru orantılı olarak %10 eğimden yukarısı biraz efor gerektirecektir ama %20 gibi bir eğim olursa en yumuşak viteste terlememek kaçınılmaz, en yumuşak vitesle falan sabırlıysan ağır ağır da az terleyerek çıkarsın herhalde, ben çok dik bir yokuşa denk gelmedim, en fazla kadıköyde altıyola çıkarken sanatçılar sokağına paralel bir yokuş vardır oradaki kısacık ve dik yokuş en dik yokuşumdu onu gayet güzel çıkmıştım kısa olduğu için terlemeye başlamadan bitmiş oluyordu. o sebepten senin işine giderken kullanacağın güzergah çok önemli, alternatifleri ile düşün gerekirse terlememek için varsa imkanın yolu uzat, zaten elektrik desteği enfes rahat ve yeterince hızlı gitmeni sağlıyor, bilmem anlatabildim mi :) bu arada düz yolda pedal boştaymış hissi ile 25 km hızla gidiyorsun, biraz abanırsan motor desteği ile rahat 40 km hızlara düz yolda ulaşabiliyorsun.

    5- bir anda beşe geçmişsin :) pil biterse accel bisiklet in tüm bayilerinden ya da kendisinden temin edebiliyormuşsunuz, pilin şu anki fiyatı 850 tl +KDV pilin kullanım süresi 800 ila 1000 kez şarj etme süresi, ben ortalama iki günde bir şarj ediyorum yani 3-4 yıl gider gibi geliyor.

    3200tl ama 2900 tlye sirkeciden alan varmış istanbuldaysan bir bak derim. Ben verdiğim paraya değdiğini düşünüyorum, kışa daha çok var tek korkum kışın nasıl olacak onu da göreceğiz, bu arada fuarda velectran diye bir marka var 16 inç tekerli bir modelini kullandım fiyatı biraz daha uygun gayet güzel gidiyor, onun bir ekstrası var pedal deteği olmadan da 30 km sürekli gidebiliyor. face den Velectran E-Mobility diye arattır sayfalarını bir incele ben bu bahsettiğim 16 inç olan ufaklığı da çok beğendim. yerli bir firma getirtiyor o da biraz daha hesaplı bir alternatif.

    bir düzeltme yapayım city zeroda pedalsız sürekli gitme diye bir durum yok, kısa yokuş desteği hariç pedalsız gitmiyor, düz yolda yokuş desteğini denediğimde bir anlık destek verip kestiğini farkettim, gaz verip gitme olmuyormuş.

    umarım emin olur istediğin bir bisiklete kavuşursun. alırsan sen de burada deneyimlerini yazarsan sevinirim. aldıktan sonra aksesuar konusunda destek verebilirim, sele, sele altı çantası, farlar, km sayacı , ayna gibi eklemeleri hemen yaptım ve fiyat vs. bilgilendim ;)

    Not: Yokuş açısından bir ekleme yapayım fikir olsun mesela beşiktaş merkezden barbaros bulvarını çıkacağını farzedelim, motoru 4.kademe olan en güçlü seviyeye alıp vitesi de 3 e alırsan, üstünde seni terletecek kalınlıkta birşey yoksa çok çok az terleyerek 10-15 dakika civarlarında zincirlikuyu köprüsüne varırsın, sporcu yapına göre belki de hiç terlemezsin, bunu birgün fırsat olursa deneyeceğim, o zaman tam durumu haber ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metela -- 30 Nisan 2016; 0:55:54 >




  • mutahar M kullanıcısına yanıt
    rica ederim fiyatlar değişken istanbul sirkecide 2900 a satın alan varmış, spor için kesinlikle harika, ben bazen uzun süre hiç elektriği kullanmıyorum, düz yolda zaten vitesler hızlı gitme ihtiyacın yoksa gayet rahat, hele spor amaçlı terlersen daha da keyifli ve hızlı gidersin, ben ara ara bu şekilde spor öncesi kardiyo amaçlı kullanıyorum ve çok da güzel oluyor :)
  • metela M kullanıcısına yanıt
    cevaplarınız için çok çok teşekkür ederim. fazlasıyla bilgilendirici olmuş. dediğiniz bisikleti de araştıracağım.
    keyifli sürüşler dilerim.
  • Merhabalar. Ben cerrahpaşa yakınlarında oturup Sultangazi taraflarında çalışan bir aile hekimiyim. Google maps'a göre 16 km kadar bir yol var gitmem gereken. Bu bisiklet tarzı bişey araştırıyorum.

    Düz yolda pedal atmadan motorun devreye girmemesi beni düşündürüyor. Çünkü hergün 32 km'yi heves ve istekle gidebileceğimden emin değilim. Motoru daha güçlü olan ve pedal atmadan da devreye giren elektirikli bisiklet biliyor musunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Goccia city zero'ya Gaz kolu takilabiliyor arkadaslar. Ben taktim. Pedal surmeden Rahat 8 km gidiyor.
    Yalniz dikkat etmekte fayda var, standart 5volt 3 telli tek kablolu kol takmaniz lazim (kirmizi.siyah.mavi) siralama boyle olmali. Zaten batarya takilan yerde ufak bir delik var, o deligin oldugu yer beynin (controller) oldugu yerdir, kapagi falan acmayin kucuk parmaginizi veya ufak bir cubuk vasitasiyla o koymadiklari gaz kolu konnektorunu delikten cikarin ve kol baglantisini yapin. Bu kadar basit.
    Sadece kablolarin renklerini karistirmayin.. kirmizi kirmiziya, siyah siyaha) mavi maviye. Lakin her kolun voltaji uymuyor) mutlaka 5v olmalı, bazi kollar 60 derece oluyor elektrikli motorsikletlerin çoğu 60 derece gaz kolu kullanir, ondan takarsaniz hem beyin hemde hub içindeki sensör yanar.
  • batarya yeniletmiş veya değiştirmiş olan var mı?

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.