Şimdi Ara

golf 1.6 ile rampada turbo dizelleri geçiyorum. (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
198
Cevap
1
Favori
15.770
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dbdanisman

    Dizel mi Benzinli mi? Tork mu devir mi tartışması uzunca süredir forumda yer alıyor.

    Aslında en temel fizik formüllerinden biriyle işi özetleyebiliriz:

    tork*devir=güç

    Aracı hareket ettiren şey her zaman tekerleklere iletilen güçtür. Dizel araçlar aynı gücü daha düşük devirde verebilirler. Benzinli araçlar ise yapıları gereği eşdeğer gücü daha yüksek devirde vermek durumundadır. Kimin kimi geçeceği ise o an seçilen vitese ve gaza basış oranına bağlıdır. Ancak benzinli araç kullanan sürücüler genellikle araçlarını bağırtmayı sevmezler ve anlık olarak dizel bir araca göre daha düşük bir güç rezervine sahiptirler. Dizellerin yokuşta uzamasının nedeni de budur. Yani aynı viteste aynı hızda giderken dizel araç gaza bastığında tekerleklere benzinliye göre çok daha yüksek güç uygular. Ancak benzinli aracın sürücüsü pratik bir şekilde vites düşebilirse işin rengi her an değişebilir.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.



    bu konuyu ve tartışmayı bana göre en güzel şekilde açıklamışsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Evolution313 -- 4 Mayıs 2010; 4:59:34 >




  • Şartlara uygun bir otomobil istiyorum. 2011 model Özel Yapım PASSAT siparişi verdim. Bugünlerde fiyat teklifi gelecek. Hep istediğim donanımları eklettim. Motorun 1.6 MPI 102 HP olması benim için sıralı LPG sistemi montajı için avantaj. VIALLE'nin LPdi sistemini 6 aydır yakından takip ediyorum ama Türkiye'ye halen gelmedi, Temsa bu konunun üzerine gitmedi ve bayiler de ne yazık ki çok bilgisiz. Gelse bile 3.000 veya 3.500 TL fiyat ülkemiz şartlarına göre çok yüksek. Benim rotam tatil ve yaz ayları dışında hep şehiriçi ve son 1 yıldır da sıkışık trafik. Yeni araç alırken tasarruf yapabilme özelliğinin de bulunması önemli. Belki 1.4 TSI 122 HP'nin 6. viteste 100 km/h hızda 5 litre yakması imkanı olmayacak ama 1.500 TL'lik sıralı LPG sistemi taktırma fırsatı sunacak. Adana'ya gelirseniz beklerim. Tel. (322) 363 36 36

    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    ben şehir dışı yolculuklarında 90 ı geçmem mesela. sabitler giderim. hız ve performans bana göre ilk öncelikli şeyler değil. ama kendi aracımdan inip a3 e binince belirgin hızlanmama isteğini algılayabiliyorum. hatta söylendiği gibi alt devir canlılığı yok. ayrıca gittiği kadarda az yakmıyor. belkide araca özgü birşeydir bilemem. 2011 passat almak kötü motoruna rağmen bence mantıklı.sonuçta benimde motordan pek beklentim yok. performans ve yakıt tabiki önemli ama ilk öncelik değil benim için. öncelikler ağır bastığında kötü motoru pekde takmam. inşallah alırsınız. ayrıca geçen adanaya geldim aklıma siz geldiniz.



    Merhaba Warrior Sako arkadaşım. Evet, yukarıda da anlattığım gibi VIALLE LPdi sistemi Mayıs ayına girmemize rağmen ne geldi, ne de tanıtıldı. Temsa sanırım soğuk bakıyor ya da yatırımın geri dönüşünü beklemiyor. 2011 model Özel Yapım PASSAT aracımı hem sıralı LPG sistemine uygun 1.6 MPI 102 HP motorlu Trendline modelinin 42.000 TL'den başlaması ve B6 kasanın üretiminin bu yıl sona ermesi ve yeni kasasının hoşuma gitmemesinden ötürü düşünüyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako

    lpg dönüşümünün kolay olduğundan dolayımı almıyı düşünüyorsun taner abi 1.6 8 v yi





  • Taner üstadım,
    Size 1.6 140 HP CR Passat daha çok yakışır kanaatindeyim
    Fiyatına göre ben de düşünebilirim 2013 gibi...
  • 1. Gizli beygirler
    2. Araba almak isteyen eceemmm isimli bayan üyenin açtığı başlık
    3. Golf 1.6 ile rampada turbo-dizelleri geçme

    Forum bazen çok monoton oluyor, böyle başlıklar foruma hareket, eğlence katıyor.

    Başka üyelerden de bekliyoruz böyle başlıklar
  • ahmeta60, yaş kaç hocam?
  • Orijinalden alıntı: roverci

    Eğer sende Focus Tdci olsaydı, başlığın "Focus Tdci ile rampada bütün 1.6 benzinlileri geçiyorum." olurdu. Doğrusu da bu olurdu...
    Karşıdaki kişilerin seninle dalaştığını nerden çıkarıyorsun ki. Limitlerde kullandıklarını nerden çıkarıyorsun ki... Golfte devir var da, tdci de yok mu?

    Hayatında hiç Turbo dizel kullanmadığın çok belli oluyor. Kullansaydın böyle söylemezdin...

    Sen Tdci focusu kullan, karşındaki de 102 lik golfü kullansın. Bilinçli olarak, aynı şartlarda hareket etmek kaydıyla ve yarışmak maksatlı hiçbir şekilde senin kullanacağın turbo dizeli, golfün yakalaması mümkün değil arkadaşım. Hele hele yokuşta asla ve asla.


    Orijinalden alıntı: ahmeta60

    Arkadaslar 2008 golf 1.6 102hp düz vites aracım var.Hergün b.çekmece y.bosna arası gidip geliyorum dolayısıyla b.çekmece yokuşunu çogunuz bilir ortalarına dogru bir viraj var o virajı dönünce yokuş iyice dikleşiyor ve bu viraj bitiminde çogu zaman yoldanmıdır nedir herkez gaza yükleniyor ben bu rampa çekişmesinde golf 1.6 aracımla megane 3 105hp lik dizel-toyota 1.4 d4d-pejo 308 1.6 hdi-volvo s40 1.6d-accent 1.5 crdi araçları geçtim bunların arasında beni en çok zorlayan pejo 308 oldu şimdi biliyorum cogu kişi hakarete varan sözler bile söylicek ama gerçek bu golf 1.6 hitler motoru dediginiz benimde performansını begenmedigim araç bu araçları rampada 2.vitesle baslayan bu yarışı önde tamamlıyor demekki bu dizeller benzinli yeni teknoloji 1.6 120bg araçların yanına bile yaklaşamaz.bu arada şöförde hata vardır derseniz sanmıyorum çünkü araçların gaza sonuna kadar yüklendikleri gayet açık belli oluyordu.


    düz yolda, bence biraz düşün, uzman falan yazıyor avatarında ama öyle hiç bir şekilde falan diye ben konuşmazdım, sadece motoru açılmış tipinden bir şeye benzemeyecek öyle arabalar var ki, arkasaında neler neler nal topluyor

    Ayrıca @dbdanisman'ın yazdıklarıda çok önemli, bir kere at sahibine göre kişner. Bunun örneklerini her yerde görebilirsiniz. Adamın BMW'si var ama düzde 180, hafif virajda 90, birazcık virajlı bir yolda bu arkadaşı azıcık tecrübeli/yetenekli biri rahatlıkla geçer. Öyle TDCİ - Hitler falan kısmı birincil olarak sürücüye bakar, ikinci etken motorun ve aktarmaların durumuna bakar, sonraki motorun cinsine bakar.

    Şimdi ben çıksam bir konu açsam, 5-6 tane aynı sınıf araba sayıp hangisi hangisini yer diye konu açsam 1000 tane mesaj gelir hepside şunu, bunu yedim diye.

    Yumruk kavgada, beygir yolda belli olur.

    Öyle 2 tane arabaya binip, sağdan soldan duyup, eniştesinin arabasıyla tur atıp, 3 tane dergi okuyup kimse yorum yapmasın ki, arkadaş yaşadığı bir şeyi yazmış, yukarıda yazdıklarım benim doğrularım ve evrensel doğrular, bunlara göre gayet olabilir bir durum, zatende oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ıspanak -- 4 Mayıs 2010; 11:22:39 >




  • Hyundai Era benzinli 112 hp 0-100 10.2 maximun hız 190.
    Hyundai Era dizel 110 hp 0-100 11.5 maximun hız 176.
    Yerinde durmayan, 2. viteste asfaltı kazıyan ,bastın mı 140'a yapıştıran ama aynı güce sahip benzinli kardeşinin yanında boynu bükük.Birde 1.4 122 hp'lik tsi motor 1.6 dizelleri ancak zorlar diyen arkadaşlar olmuş ne diyeceğimi bilemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fottili -- 4 Mayıs 2010; 11:15:13 >
  • bu konuya netlik kazandırmak istiyorsanız bu aksam b.çekmecede oturan yada o civarda oturan 1.6 dizel aracı olan arkadas varsa aynı virajlı yokuşda deneme yapalım konu netlige kavussun.Hatta video çekelim burdaki herkez görsün konu kapansın ve forumdaki arkadaslar bilgi sahibi olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Hyundai Era benzinli 112 hp 0-100 10.2 maximun hız 190.
    Hyundai Era dizel 110 hp 0-100 11.5 maximun hız 176.




    İkisinin de arkasına 1 ton römork bağla, vur iki kilometrelik rampaya dip gaz, gör bakalım hangisi boy boy önde tamamlıyor.

    Hala çözemediniz dizel benzinli ayrımını. Anlamıyor musunuz, bilerek mi anlamak istemiyorsunuz, yoksa anlayamıyor musunuz anlamadım ki.
  • Saat kaçta kapışacaksınız sçyleyinde ona göre polisi arayayım.


    Şaka bi yana o iş orda olmaz ama trafiğe kapalı bir yolda denemeler yapıp videoya çeksek iyi olur.En azında biri bişe dediği zaman sayfalarca gereksiz yazı yazılmaz.
  • Olaya sedece kendi acınızdan bakıyorsunuz, siz arabayı yırtarken karsı taraf belki kendi halinde yolunda gidiyordur.
    Yolda normal hızlarda seyreden bir mercedesi de gecseniz düz yolda mercedesi tokatladım diye mi konu acacaksınız o zaman
  • Alırım bak anahtarını ahmet kardeş ...
    Şaka biryana adana mersin civarlarında olsaydın kalkardık seninle ama istanbul'da uzak bee...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60
    bu konuya netlik kazandırmak istiyorsanız bu aksam b.çekmecede oturan yada o civarda oturan 1.6 dizel aracı olan arkadas varsa aynı virajlı yokuşda deneme yapalım konu netlige kavussun.Hatta video çekelim burdaki herkez görsün konu kapansın ve forumdaki arkadaslar bilgi sahibi olsun.

    Aksi kanıtlanana kadar her tez yalandır. Sen kanıtla, kim gelir allahın çekmecesine.
  • Bnde imzamdaki araçla yokuşta Range Rover Sport tokatladım şahitlerim var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helisel


    quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Hyundai Era benzinli 112 hp 0-100 10.2 maximun hız 190.
    Hyundai Era dizel 110 hp 0-100 11.5 maximun hız 176.




    İkisinin de arkasına 1 ton römork bağla, vur iki kilometrelik rampaya dip gaz, gör bakalım hangisi boy boy önde tamamlıyor.

    Hala çözemediniz dizel benzinli ayrımını. Anlamıyor musunuz, bilerek mi anlamak istemiyorsunuz, yoksa anlayamıyor musunuz anlamadım ki.

    Benim verdiğim veriler resmi veriler.Seninde elinde varsa böyle bir veri paylaş ,afaki konuşma kaç kere 1 tonluk römork bağlayıp rampa yukarı dizel ve benzinli araçları kapıştırdın merak ettim.Binek araçlardan bahsediyoruz kamyonlardan değil.Bu veriler ışığında ben benzinli hyundai ile dizeli aynı viteste ara hızlanmalar hariç hertürlü ayıklarım diyorum varmı ötesi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Benim verdiğim veriler resmi veriler.Seninde elinde varsa böyle bir veri paylaş ,afaki konuşma kaç kere 1 tonluk römork bağlayıp rampa yukarı dizel ve benzinli araçları kapıştırdın merak ettim.Binek araçlardan bahsediyoruz kamyonlardan değil.Bu veriler ışığında ben benzinli hyundai ile dizeli aynı viteste ara hızlanmalar hariç hertürlü ayıklarım diyorum varmı ötesi.


    Vitesi doğru kullanırsan ara hızlanmada da geçersin

    benzinli eranın hp/ağırlık oranı daha iyi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _HYPNOTIC_

    102lik motorlar gerçekten çok başarılı. bahsi geçen dizelleri de rahat geçer.





    Katılıyorum 102'lik VW motoru LPG'ye de %100 uygun ve sağlamlık sorunsuzluk olarak mükemmel bu nedenle sıfır km Audilere VW'lere bile hala takılıyor.Ben de 2010 Passat 102 beygir siyah renk düşünüyorum fiyat/performans olarak daha yanına yaklaşan bile yok zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili


    quote:

    Orijinalden alıntı: helisel


    quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Hyundai Era benzinli 112 hp 0-100 10.2 maximun hız 190.
    Hyundai Era dizel 110 hp 0-100 11.5 maximun hız 176.




    İkisinin de arkasına 1 ton römork bağla, vur iki kilometrelik rampaya dip gaz, gör bakalım hangisi boy boy önde tamamlıyor.

    Hala çözemediniz dizel benzinli ayrımını. Anlamıyor musunuz, bilerek mi anlamak istemiyorsunuz, yoksa anlayamıyor musunuz anlamadım ki.

    Benim verdiğim veriler resmi veriler.Seninde elinde varsa böyle bir veri paylaş ,afaki konuşma kaç kere 1 tonluk römork bağlayıp rampa yukarı dizel ve benzinli araçları kapıştırdın merak ettim.Binek araçlardan bahsediyoruz kamyonlardan değil.Bu veriler ışığında ben benzinli hyundai ile dizeli aynı viteste ara hızlanmalar hariç hertürlü ayıklarım diyorum varmı ötesi.

    Sen ayıklarsın hocam. Daha ötesi yok. Büyüksün.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60

    Arkadaslar 2008 golf 1.6 102hp düz vites aracım var.Hergün b.çekmece y.bosna arası gidip geliyorum dolayısıyla b.çekmece yokuşunu çogunuz bilir ortalarına dogru bir viraj var o virajı dönünce yokuş iyice dikleşiyor ve bu viraj bitiminde çogu zaman yoldanmıdır nedir herkez gaza yükleniyor ben bu rampa çekişmesinde golf 1.6 aracımla megane 3 105hp lik dizel-toyota 1.4 d4d-pejo 308 1.6 hdi-volvo s40 1.6d-accent 1.5 crdi araçları geçtim bunların arasında beni en çok zorlayan pejo 308 oldu şimdi biliyorum cogu kişi hakarete varan sözler bile söylicek ama gerçek bu golf 1.6 hitler motoru dediginiz benimde performansını begenmedigim araç bu araçları rampada 2.vitesle baslayan bu yarışı önde tamamlıyor demekki bu dizeller benzinli yeni teknoloji 1.6 120bg araçların yanına bile yaklaşamaz.bu arada şöförde hata vardır derseniz sanmıyorum çünkü araçların gaza sonuna kadar yüklendikleri gayet açık belli oluyordu.


    adamlar senle dalga geçmiş...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Evolution313

    quote:

    Orijinalden alıntı: dbdanisman

    Dizel mi Benzinli mi? Tork mu devir mi tartışması uzunca süredir forumda yer alıyor.

    Aslında en temel fizik formüllerinden biriyle işi özetleyebiliriz:

    tork*devir=güç

    Aracı hareket ettiren şey her zaman tekerleklere iletilen güçtür. Dizel araçlar aynı gücü daha düşük devirde verebilirler. Benzinli araçlar ise yapıları gereği eşdeğer gücü daha yüksek devirde vermek durumundadır. Kimin kimi geçeceği ise o an seçilen vitese ve gaza basış oranına bağlıdır. Ancak benzinli araç kullanan sürücüler genellikle araçlarını bağırtmayı sevmezler ve anlık olarak dizel bir araca göre daha düşük bir güç rezervine sahiptirler. Dizellerin yokuşta uzamasının nedeni de budur. Yani aynı viteste aynı hızda giderken dizel araç gaza bastığında tekerleklere benzinliye göre çok daha yüksek güç uygular. Ancak benzinli aracın sürücüsü pratik bir şekilde vites düşebilirse işin rengi her an değişebilir.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.



    bu konuyu ve tartışmayı bana göre en güzel şekilde açıklamışsınız.




    Teşekkürler




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.