Şimdi Ara

golf 1.6 ile rampada turbo dizelleri geçiyorum. (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
198
Cevap
1
Favori
15.771
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Deviri vitesi bırakalım da anladığım kadarıyla virajdan sonra gelen dik bir eğimi olan düzlük bahsi geçen yer.102lik hitler motorlu bir araç virajdan sonra ki rampada bu dizel araçlardan herhangi birisiyle 90lık corollayla bile olsa kalksa geçebileceklerine inan var mı onu merak ediyorum???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic

    Deviri vitesi bırakalım da anladığım kadarıyla virajdan sonra gelen dik bir eğimi olan düzlük bahsi geçen yer.102lik hitler motorlu bir araç virajdan sonra ki rampada bu dizel araçlardan herhangi birisiyle 90lık corollayla bile olsa kalksa geçebileceklerine inan var mı onu merak ediyorum???

    Çok büyük aktarım kayıpları farkı olmadığı sürece 102hp>90hp olduğuna göre sürücü faktörünü eşitlersek bir anormallik görünmüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum


    quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic

    Deviri vitesi bırakalım da anladığım kadarıyla virajdan sonra gelen dik bir eğimi olan düzlük bahsi geçen yer.102lik hitler motorlu bir araç virajdan sonra ki rampada bu dizel araçlardan herhangi birisiyle 90lık corollayla bile olsa kalksa geçebileceklerine inan var mı onu merak ediyorum???

    Çok büyük aktarım kayıpları farkı olmadığı sürece 102hp>90hp olduğuna göre sürücü faktörünü eşitlersek bir anormallik görünmüyor.

    Güçlü olan herzaman döver mi yani sizce??




  • Eşit güçteki araçlarda,(ağırlık, lastik basıncı vs.. etkenler gözardı edilirse...) bahis rampa üzerine ise avantaj torku yüksek olan motordan yanadır diye biliyorum ben.Arkadaşın da bu kadar iddaalı olması şaşırtıcıBenim görüşüm turbo-dizelin geçiceği yönünde.TDCI focus sahibinin çıkıp konuya son noktayı koymasını bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cdmpf -- 4 Mayıs 2010; 15:53:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum


    quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic

    Deviri vitesi bırakalım da anladığım kadarıyla virajdan sonra gelen dik bir eğimi olan düzlük bahsi geçen yer.102lik hitler motorlu bir araç virajdan sonra ki rampada bu dizel araçlardan herhangi birisiyle 90lık corollayla bile olsa kalksa geçebileceklerine inan var mı onu merak ediyorum???

    Çok büyük aktarım kayıpları farkı olmadığı sürece 102hp>90hp olduğuna göre sürücü faktörünü eşitlersek bir anormallik görünmüyor.

    Güçlü olan herzaman döver mi yani sizce??

    Çok fazla değişken var. Yere aktardıkları güçlerin kıyası lazım. Ağırlıkları lazım, ağırlık/güç oranlarına bakmak lazım. Rüzgar direnç katsayısından tutunda, lastik basınçlarına ve lastiklerinin yuvarlanma direncine kadar sürüyle değişken verebiliriz.
    Üstüne birde sürücü faktörünü koymak lazım...

    Değişkenleri gözardı ettiğimiz standart durumlardan bahsediyorsak 102>90




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum


    quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum


    quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic

    Deviri vitesi bırakalım da anladığım kadarıyla virajdan sonra gelen dik bir eğimi olan düzlük bahsi geçen yer.102lik hitler motorlu bir araç virajdan sonra ki rampada bu dizel araçlardan herhangi birisiyle 90lık corollayla bile olsa kalksa geçebileceklerine inan var mı onu merak ediyorum???

    Çok büyük aktarım kayıpları farkı olmadığı sürece 102hp>90hp olduğuna göre sürücü faktörünü eşitlersek bir anormallik görünmüyor.

    Güçlü olan herzaman döver mi yani sizce??

    Çok fazla değişken var. Yere aktardıkları güçlerin kıyası lazım. Ağırlıkları lazım, ağırlık/güç oranlarına bakmak lazım. Rüzgar direnç katsayısından tutunda, lastik basınçlarına ve lastiklerinin yuvarlanma direncine kadar sürüyle değişken verebiliriz.
    Üstüne birde sürücü faktörünü koymak lazım...

    Değişkenleri gözardı ettiğimiz standart durumlardan bahsediyorsak 102>90

    Tork da o değişkenlerden birisi olabilirmi acaba sizce çünkü birisi atmosferik benzinli malum...




  • Aslında çok küçük bir formül herşeyi ortaya koyuyor.

    Önemli olan faktör güç olduğuna göre

    Güç=Tork*Devir olduğuna göre

    Dizelin torku yüksek devri az, benzinlilerinde devri yüksek torku az ise tork*devir çarpımını yüksek tutmayı başaran önde gidecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Aslında çok küçük bir formül herşeyi ortaya koyuyor.

    Önemli olan faktör güç olduğuna göre

    Güç=Tork*Devir olduğuna göre

    Dizelin torku yüksek devri az, benzinlilerinde devri yüksek torku az ise tork*devir çarpımını yüksek tutmayı başaran önde gidecektir.




    Saygılar...
  • bazı dizelciler tork'u beygir gibi bir faktör sanıyorlar.Ben de dizel seven biriyim ama 3.000 torka sahip bir kamyon motorunu bir focusa bir şekilde küçülterek koyduğunda o focusun şahin performansı vereceğini bilirim.Tork firmaların reklam yapıp satış yapmasına neden olan bilmeyenin de kandığı bir faktördür.Beygire ve bu beygiri hangi devirlerde verdiğine bakacaksın motor için.Torka kamyoncular bakar kaç ton taşıyabilirim diye,0-100 için değil.
  • 109 ps TDCi Focus + Methods Of Mayhem - Crash , uygun devir uygun vites her türlü alır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ragıp Ozan

    bazı dizelciler tork'u beygir gibi bir faktör sanıyorlar.Ben de dizel seven biriyim ama 3.000 torka sahip bir kamyon motorunu bir focusa bir şekilde küçülterek koyduğunda o focusun şahin performansı vereceğini bilirim.Tork firmaların reklam yapıp satış yapmasına neden olan bilmeyenin de kandığı bir faktördür.Beygire ve bu beygiri hangi devirlerde verdiğine bakacaksın motor için.Torka kamyoncular bakar kaç ton taşıyabilirim diye,0-100 için değil.

    İşte o bahsettiğiniz kamyona ait dizel motorla yada atmosferik benzinliyle turbo dizelin farkıda orda zaten,o sahip olduğu gücü daha alt devirlerde kullanma imkanı sunması....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Aslında çok küçük bir formül herşeyi ortaya koyuyor.

    Önemli olan faktör güç olduğuna göre

    Güç=Tork*Devir olduğuna göre

    Dizelin torku yüksek devri az, benzinlilerinde devri yüksek torku az ise tork*devir çarpımını yüksek tutmayı başaran önde gidecektir.




    Saygılar...

    Sınır noktalardan bahsediyoruz tabiki dizel araçların nerede, hangi devirde nasıl gittiğini biliyorum.

    Yukarıda saydığım tork*devir çarpımını dizel bir araçta yüksek tutmak daha kolaydır. Çünkü tork eğrileri atmosferik benzinliler gibi artıp peak yapıp azalma göstermez ortalama 2000-4000 devir aralığında maksimum tork sürekli ayağınızın altındadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum


    quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Aslında çok küçük bir formül herşeyi ortaya koyuyor.

    Önemli olan faktör güç olduğuna göre

    Güç=Tork*Devir olduğuna göre

    Dizelin torku yüksek devri az, benzinlilerinde devri yüksek torku az ise tork*devir çarpımını yüksek tutmayı başaran önde gidecektir.




    Saygılar...

    Sınır noktalardan bahsediyoruz tabiki dizel araçların nerede, hangi devirde nasıl gittiğini biliyorum.

    Yukarıda saydığım tork*devir çarpımını dizel bir araçta yüksek tutmak daha kolaydır. Çünkü tork eğrileri atmosferik benzinliler gibi artıp peak yapıp azalma göstermez ortalama 2000-4000 devir aralığında maksimum tork sürekli ayağınızın altındadır.

    Bravo işte benim bahsettiğim konuda tam olarak bu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ragıp Ozan

    bazı dizelciler tork'u beygir gibi bir faktör sanıyorlar.Ben de dizel seven biriyim ama 3.000 torka sahip bir kamyon motorunu bir focusa bir şekilde küçülterek koyduğunda o focusun şahin performansı vereceğini bilirim.Tork firmaların reklam yapıp satış yapmasına neden olan bilmeyenin de kandığı bir faktördür.Beygire ve bu beygiri hangi devirlerde verdiğine bakacaksın motor için.Torka kamyoncular bakar kaç ton taşıyabilirim diye,0-100 için değil.

    İşte o bahsettiğiniz kamyona ait dizel motorla yada atmosferik benzinliyle turbo dizelin farkıda orda zaten,o sahip olduğu gücü daha alt devirlerde kullanma imkanı sunması....


    gücü alt devirde vermiyor torku veriyor.unutmayın güç= beygir,tork değil.arabayı tork değil beygir hızlandırır,performans=beygirdir.




  • Tabiki torkun önemi tartışılamaz ama Ragıp'ın dediği gibi bunlar firmaların satış politikası.Aynı fotoğraf makinesindeki megapiksel gibi.Satış elemanları sürekli megapikseli şöyle böyle diye makine satmaya çalışırlar fakat megapikselin yanında bakılması gereken öyle çok şey vardır ki!!!!Megapikseli fazla olan makine en iyi çeken makine olacak diye bir kural yoktur.

    Otomobil satan kişilerde genelde fazla olan torku ön plana çıkararak satış yapmaya çalışıyor.Torku olan araba daha iyi çeker ama diğer faktörler eşit olursa ancak bu doğru olur.Yani karşındaki adam 7 bin devir çevirir, sende az devir çevirirsen senin ürettiğin fazla torkun performans adına bi anlamı kalmaz.supremum un yazdığı formülün sonucudur önemli olan.


    Diyeceğim o ki bir aracın tüm özelliklerini bilmeden çok iddalı yorumlar yapmayın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum


    quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Aslında çok küçük bir formül herşeyi ortaya koyuyor.

    Önemli olan faktör güç olduğuna göre

    Güç=Tork*Devir olduğuna göre

    Dizelin torku yüksek devri az, benzinlilerinde devri yüksek torku az ise tork*devir çarpımını yüksek tutmayı başaran önde gidecektir.




    Saygılar...

    Sınır noktalardan bahsediyoruz tabiki dizel araçların nerede, hangi devirde nasıl gittiğini biliyorum.

    Yukarıda saydığım tork*devir çarpımını dizel bir araçta yüksek tutmak daha kolaydır. Çünkü tork eğrileri atmosferik benzinliler gibi artıp peak yapıp azalma göstermez ortalama 2000-4000 devir aralığında maksimum tork sürekli ayağınızın altındadır.


     golf 1.6 ile rampada turbo dizelleri geçiyorum.


    Kesikli çizgiler 3-4-5. viteslerde tam gaz durumundaki değerler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ragıp Ozan


    quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ragıp Ozan

    bazı dizelciler tork'u beygir gibi bir faktör sanıyorlar.Ben de dizel seven biriyim ama 3.000 torka sahip bir kamyon motorunu bir focusa bir şekilde küçülterek koyduğunda o focusun şahin performansı vereceğini bilirim.Tork firmaların reklam yapıp satış yapmasına neden olan bilmeyenin de kandığı bir faktördür.Beygire ve bu beygiri hangi devirlerde verdiğine bakacaksın motor için.Torka kamyoncular bakar kaç ton taşıyabilirim diye,0-100 için değil.

    İşte o bahsettiğiniz kamyona ait dizel motorla yada atmosferik benzinliyle turbo dizelin farkıda orda zaten,o sahip olduğu gücü daha alt devirlerde kullanma imkanı sunması....


    gücü alt devirde vermiyor torku veriyor.unutmayın güç= beygir,tork değil.arabayı tork değil beygir hızlandırır,performans=beygirdir.



    Arkadaşım güç=tork*devir bunda hem fikiriz sanırım...Turbo dizelli bir araçla atmosferik benzinli arabaların diyelimki 2500 devirdeki verdikleri tork eşitmidir...Yok turbo dizelinki büyükse çıkan değer*2500=güç büyük çıkmazmı???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ragıp Ozan


    quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ragıp Ozan

    bazı dizelciler tork'u beygir gibi bir faktör sanıyorlar.Ben de dizel seven biriyim ama 3.000 torka sahip bir kamyon motorunu bir focusa bir şekilde küçülterek koyduğunda o focusun şahin performansı vereceğini bilirim.Tork firmaların reklam yapıp satış yapmasına neden olan bilmeyenin de kandığı bir faktördür.Beygire ve bu beygiri hangi devirlerde verdiğine bakacaksın motor için.Torka kamyoncular bakar kaç ton taşıyabilirim diye,0-100 için değil.

    İşte o bahsettiğiniz kamyona ait dizel motorla yada atmosferik benzinliyle turbo dizelin farkıda orda zaten,o sahip olduğu gücü daha alt devirlerde kullanma imkanı sunması....


    gücü alt devirde vermiyor torku veriyor.unutmayın güç= beygir,tork değil.arabayı tork değil beygir hızlandırır,performans=beygirdir.



    Arkadaşım güç=tork*devir bunda hem fikiriz sanırım...Turbo dizelli bir araçla atmosferik benzinli arabaların diyelimki 2500 devirdeki verdikleri tork eşitmidir...Yok turbo dizelinki büyükse çıkan değer*2500=güç büyük çıkmazmı???





    kardeş o hesapla gidersen 3.000 torklu bir kamyon motoru örnek verdiğin 2.500 devrinde ferrari tokatlar gibi gözükür.O formülle herşeyi çözemezsin ama güç=beygir formülüyle herşeyi çözersin.Herhangi bir devirde beygiri yüksek olan o devirde daha ivmelidir.Daha çok beygiri daha çok devirde veren motor daha performanslıdır.Tork apayrı bir kriterdir ki daha çok ağırlık olduğunda ön plana çıkar.

    Bak sana bir örnek daha,tamamen hayali 2 motor vereyim:

    1-1000 hp ama 250 tork

    2-250 hp ama 1000 tork

    2 motora da 10 ton yük yüklesen 2. motor yarışı belki kazanabilir ama yüksüz halde 1. motor 2. motoru her zaman siler süpürür.Bilmem anlatabildimmi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ragıp Ozan


    quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ragıp Ozan


    quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ragıp Ozan

    bazı dizelciler tork'u beygir gibi bir faktör sanıyorlar.Ben de dizel seven biriyim ama 3.000 torka sahip bir kamyon motorunu bir focusa bir şekilde küçülterek koyduğunda o focusun şahin performansı vereceğini bilirim.Tork firmaların reklam yapıp satış yapmasına neden olan bilmeyenin de kandığı bir faktördür.Beygire ve bu beygiri hangi devirlerde verdiğine bakacaksın motor için.Torka kamyoncular bakar kaç ton taşıyabilirim diye,0-100 için değil.

    İşte o bahsettiğiniz kamyona ait dizel motorla yada atmosferik benzinliyle turbo dizelin farkıda orda zaten,o sahip olduğu gücü daha alt devirlerde kullanma imkanı sunması....


    gücü alt devirde vermiyor torku veriyor.unutmayın güç= beygir,tork değil.arabayı tork değil beygir hızlandırır,performans=beygirdir.



    Arkadaşım güç=tork*devir bunda hem fikiriz sanırım...Turbo dizelli bir araçla atmosferik benzinli arabaların diyelimki 2500 devirdeki verdikleri tork eşitmidir...Yok turbo dizelinki büyükse çıkan değer*2500=güç büyük çıkmazmı???





    kardeş o hesapla gidersen 3.000 torklu bir kamyon motoru örnek verdiğin 2.500 devrinde ferrari tokatlar gibi gözükür.O formülle herşeyi çözemezsin ama güç=beygir formülüyle herşeyi çözersin.Herhangi bir devirde beygiri yüksek olan o devirde daha ivmelidir.Daha çok beygiri daha çok devirde veren motor daha performanslıdır.Tork apayrı bir kriterdir ki daha çok ağırlık olduğunda ön plana çıkar.

    Bak sana bir örnek daha,tamamen hayali 2 motor vereyim:

    1-1000 hp ama 250 tork

    2-250 hp ama 1000 tork

    2 motora da 10 ton yük yüklesen 2. motor yarışı belki kazanabilir ama yüksüz halde 1. motor 2. motoru her zaman siler süpürür.Bilmem anlatabildimmi.

    O dediğin kamyona 2500 devir çevirtebilirsen yaparsın o dediğini kardeş...




  • Güç=beygir formülü dediğin şeyden de birşey anlamadım biraz açabilirmisin acaba???
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.