Şimdi Ara

golf 1.6 ile rampada turbo dizelleri geçiyorum. (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
198
Cevap
1
Favori
15.769
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Siz o araçları geçtiğinizde kaç km hızla gidiyordunuz?
  • Konu dalya dedi arkadaşlar
  • bence o dizeller size bakıp "muhaha, bu var ya şimdi bizim ona yetişemediğimizi düşünüyordur" diyerek gülüyorlardır

    bahsettiğin golf'ün fsi 115 bg'lik olanı ile 300-400 km yol yaptım, onun performansı bile bizim 110 bg 2003 megané'dan daha düşüktü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 3 Mayıs 2010; 22:22:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdy48

    Siz o araçları geçtiğinizde kaç km hızla gidiyordunuz?

    virajı dönerken 50-60km civarı 2.vites.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdy48

    Siz o araçları geçtiğinizde kaç km hızla gidiyordunuz?

    virajı dönerken 50-60km civarı 2.vites.


    Olası bir durum.normaldir.
    sizin düşük viteste yüksek devirle ve benzinli araçla canlı başlamanız dizelin tabiri caizse düşük devir yüksek viteste bayılması vs. uzatmaya gerek yok, daha önce açıklanmıştı zaten.şu saatten sonra konu o yokuşta buluşmaya doğru gider gibime geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdy48

    Siz o araçları geçtiğinizde kaç km hızla gidiyordunuz?

    virajı dönerken 50-60km civarı 2.vites.


    1.6 cc turbo dizel motorlar 60 km sürat ile giderken 3500 dd süratlerde olur genellikle bu da demektirki gücünün sonlarına doğru geliyor
    ama sizin benzinli golfunuz 60 ile giderken 4000 devir civarinda ve çevirecek daha 2500 deviri var buna mukabil 90 km ye kadar çıkıyor
    ama siz hızınızı alıp 5 viteste 100 km ile giderken rampa çıkarken muhakken süratten düşerdi ama turbo dizelller hızını korur ve ağırlık faktörunugöre hızlanmaya devam edilebilirdi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdy48

    Siz o araçları geçtiğinizde kaç km hızla gidiyordunuz?

    virajı dönerken 50-60km civarı 2.vites.


    1.6 cc turbo dizel motorlar 60 km sürat ile giderken 3500 dd süratlerde olur genellikle bu da demektirki gücünün sonlarına doğru geliyor
    ama sizin benzinli golfunuz 60 ile giderken 4000 devir civarinda ve çevirecek daha 2500 deviri var buna mukabil 90 km ye kadar çıkıyor
    ama siz hızınızı alıp 5 viteste 100 km ile giderken rampa çıkarken muhakken süratten düşerdi ama turbo dizelller hızını korur ve ağırlık faktörunugöre hızlanmaya devam edilebilirdi

    160 demek istediniz herhalde




  • Konuyu açan arkadaş:
    -Video çek;inanalım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic


    quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdy48

    Siz o araçları geçtiğinizde kaç km hızla gidiyordunuz?

    virajı dönerken 50-60km civarı 2.vites.


    1.6 cc turbo dizel motorlar 60 km sürat ile giderken 3500 dd süratlerde olur genellikle bu da demektirki gücünün sonlarına doğru geliyor
    ama sizin benzinli golfunuz 60 ile giderken 4000 devir civarinda ve çevirecek daha 2500 deviri var buna mukabil 90 km ye kadar çıkıyor
    ama siz hızınızı alıp 5 viteste 100 km ile giderken rampa çıkarken muhakken süratten düşerdi ama turbo dizelller hızını korur ve ağırlık faktörunugöre hızlanmaya devam edilebilirdi

    160 demek istediniz herhalde


    arkadaş 2 vites 60 km olarak yazınca ona göre
    kafamdan devir=vites=hacim denklemi kurarak yazdım ama 160 km deseydi
    focusta 3100 ddye
    era da 3500 dd ye denk geliyordu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako



    arkadaş 2 vites 60 km olarak yazınca ona göre
    kafamdan devir=vites=hacim denklemi kurarak yazdım ama 160 km deseydi
    focusta 3100 ddye
    era da 3500 dd ye denk geliyordu


    Bende dedim o nasıl rampaymış ğyle ağrı dağına çıkar gibi dedim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fastdriver.

    4000 bırak daha üstü devirleride gördüm devir kesiciyede girdim atmosferik motorların devir yükseldikçe öküz gibi bağırmaktan ve benzini içmekten başka hiçbir marifeti yok

    Arkadaşım genelleme yapmayalım istersen vtec yada vvti gibi motorlarla hitleri karıştırma istersen...
  • Onu bunu bilmemde rampada 1.6 102 hp lik MPI nin Era,Focus ve 308'i yiyeceğini hiç düşünmüyorum.İstediği kadar viraj olsun hikaye ne yani sizin arabnızın devri düşmüyor mu?Bizim buralarda arabaların performansı "yaylaya nasıl çıkıyor?"Sorusunun cevabı ile bulunur.Bugüne kadar yayla yolunda 1.6 MPI lerin focus TDCİ ve HDI serisini geçtiğini görmedim.
  • Normalde "otomobil genel" bölümünü sadece okuyup geçerdim fakat bu konu dikkatimi çekti. Hiç dizel arabam olmadı, tek kullandığım dizel ise bir arkadaşımın Ford Fiesta Tdci 68 bg olanlarından. Dizel araçları açıkcası sevmiyorum. Belki de kullanmayı beceremiyorum o yüzden hoşuma gitmiyor da olabilir. Şehirdışı yollarda özellikle yokuş tırmanırken yüksek devirde ve yüksek hızda kullanmayı seviyorum. Onun haricinde çok bastığım söylenemez. Bundan birkaç ay öncesine kadar "Fiat Marea 2.0 HLX 155bg 20v" bir aracım vardı. Ankara'da oturuyorum ve sık olarak Gölbaşı'na giderim. Bilenler bilir gidişte de dönüşte de sağlam yokuşlar vardır. Benim araçta VIS adına bir teknoloji vardı, sanıyorum BMW lerdeki Vanos gibi bir özellik. 4800 civarında ikinci vanayı açıp devirleri sona kadar götürmeye yarıyor bildiğim kadarıyla. Tabi daha çok yakıt sarfiyatı olduğu açık. Ben bu yokuşları tırmanırken Allah ne verdiyse gaza abanırdım hep. Piyasadaki 1.4-1.6-2.0 motorlu benzinli (lpgli) araçlara pek acıdığım söylenemez. Performans filtreden çıkan 5 silindirin sesini duyan gaza gelirdi hemen. Bunlardan hiçbirini gerisinde kaldığımı hatırlamıyorum. Ve şimdi asıl anlatmak istediğim konuya geldik. Birtek araç bana sol şeritte selektör atardı o yokuşlarda. "Megane II". Yokuşun bitişindeki ışıklarda özellikle bu araçların sesini dinlerdim. Tabiki bu araçlar dci motorlu 100 bglik Megane II lerden başkası değillerdi. Ne var bu dcilar yada turboşarjlı dizellerde bilmiyorum ama iyi gittikleri bir gerçek raja52, Ankara'dan bildirdi.
    Bu arada inanmayacak arkadaşlar içinhttp://forum.donanimhaber.com/m_9756304/mpage_453/tm.htm linkte aracımı ilk aldığım zamandaki Marea kulübüne girme seramonim de var. Profilden bakıp "yaşınnda beek ufakmış, yalançıı diyecekler için"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raja52 -- 3 Mayıs 2010; 23:19:39 >




  • bizdede aynı motorlu 102'lik skoda octavia var ne hikmetse rampayı sararken dizel focuslara geçildiğimde arabayı şarampole yuvarlayasım geliyor

    yok canım bizim motor sağır kalmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: raja52

    raja52, Ankara'dan bildirdi.

    Anlaşıldı;tamam.
  • Şahitleriniz de varsa esra ceyhanın programına davet edelim sizi .

    Ayrıca hayal denizinde yüzmeyiniz 110luk veya 105lik bi dizel geçer alimallah cin çarpmışa deönersiniz.
  • Eğer sende Focus Tdci olsaydı, başlığın "Focus Tdci ile rampada bütün 1.6 benzinlileri geçiyorum." olurdu. Doğrusu da bu olurdu...
    Karşıdaki kişilerin seninle dalaştığını nerden çıkarıyorsun ki. Limitlerde kullandıklarını nerden çıkarıyorsun ki... Golfte devir var da, tdci de yok mu?

    Hayatında hiç Turbo dizel kullanmadığın çok belli oluyor. Kullansaydın böyle söylemezdin...

    Sen Tdci focusu kullan, karşındaki de 102 lik golfü kullansın. Bilinçli olarak, aynı şartlarda hareket etmek kaydıyla ve yarışmak maksatlı hiçbir şekilde senin kullanacağın turbo dizeli, golfün yakalaması mümkün değil arkadaşım. Hele hele yokuşta asla ve asla.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60

    Arkadaslar 2008 golf 1.6 102hp düz vites aracım var.Hergün b.çekmece y.bosna arası gidip geliyorum dolayısıyla b.çekmece yokuşunu çogunuz bilir ortalarına dogru bir viraj var o virajı dönünce yokuş iyice dikleşiyor ve bu viraj bitiminde çogu zaman yoldanmıdır nedir herkez gaza yükleniyor ben bu rampa çekişmesinde golf 1.6 aracımla megane 3 105hp lik dizel-toyota 1.4 d4d-pejo 308 1.6 hdi-volvo s40 1.6d-accent 1.5 crdi araçları geçtim bunların arasında beni en çok zorlayan pejo 308 oldu şimdi biliyorum cogu kişi hakarete varan sözler bile söylicek ama gerçek bu golf 1.6 hitler motoru dediginiz benimde performansını begenmedigim araç bu araçları rampada 2.vitesle baslayan bu yarışı önde tamamlıyor demekki bu dizeller benzinli yeni teknoloji 1.6 120bg araçların yanına bile yaklaşamaz.bu arada şöförde hata vardır derseniz sanmıyorum çünkü araçların gaza sonuna kadar yüklendikleri gayet açık belli oluyordu.




  • Dizel mi Benzinli mi? Tork mu devir mi tartışması uzunca süredir forumda yer alıyor.

    Aslında en temel fizik formüllerinden biriyle işi özetleyebiliriz:

    tork*devir=güç

    Aracı hareket ettiren şey her zaman tekerleklere iletilen güçtür. Dizel araçlar aynı gücü daha düşük devirde verebilirler. Benzinli araçlar ise yapıları gereği eşdeğer gücü daha yüksek devirde vermek durumundadır. Kimin kimi geçeceği ise o an seçilen vitese ve gaza basış oranına bağlıdır. Ancak benzinli araç kullanan sürücüler genellikle araçlarını bağırtmayı sevmezler ve anlık olarak dizel bir araca göre daha düşük bir güç rezervine sahiptirler. Dizellerin yokuşta uzamasının nedeni de budur. Yani aynı viteste aynı hızda giderken dizel araç gaza bastığında tekerleklere benzinliye göre çok daha yüksek güç uygular. Ancak benzinli aracın sürücüsü pratik bir şekilde vites düşebilirse işin rengi her an değişebilir.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.




  • hyuındai crdi 1.6 yı hiç yakalayamazsın..... kilo avantajıda var.. bastınmı direk 140 dasın,

    ha yokuş ha düz yol,, bu araçlara şehir içinde yokuşta 1.6 lardan rakip yok.. atmosferiklerden...

    1.4 diğer tsı lar ancak zorlar,,, upgradeli golf 1.4 140 ve 160 ve 170 bg golf aşar zaten,,,
  • 102lik motorlar gerçekten çok başarılı. bahsi geçen dizelleri de rahat geçer.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.