İki sene boyunca hergün sağdan katılıyordum oraya. Artık günlük rutin olmuştu: (ö-hö) Sola sinyal ver, fanı kapat !..
tam inada bindirilecek konu olmuş
Turbo dizeller uygun devirde kullanıldıklarında güzel fırlıyorlar. Ama bana sadece tek atımlık kurşunu kalmış gibi geliyorlar. Belki de psikolojik, ama alışamadım dizellere. Performans istiyorsanız devamlı vitesle oynamanız lazım.
Şöyle uzayıp gitmek denen olay pek olmuyor.
Fırlıyor ve vites değiştiriyorsun, fırlıyor ve vites değiştiriyorsun, hoop yavaşlaman mı gerekti, hemen vites küçült, tekrar fırla ve yine devir bitti.
Ben alışamadım gitti. Benzinli motorları daha çok seviyorum. Sanırım devir çevirebilmeyi seviyorum. Yani 2.000 d/d civarında hızlanmaya başlayıp, 6.500 d/d'lara kadar çıkabilmeyi seviyorum.
Yeni sıfır km bir otomobil alacak olsam dizel düşünebilirim ama. Ekonomi olayı tartışılmaz.
Konuya dönersem, bu durum dizel araçların ölü devirlerine denk gelinmiş olabilir. Araç sahibi vites küçültmeye karar verip küçültene kadar da golf, uygun devirde ise, hızlanıp geçmiş olabilir.
Bu tartışmaya "Esmerce" nin bir yorumu yakışırdı. Kendisi eski bir Corolla benzinli ve güncel olarak da Focus TDCİ sahibidir de. Gerçi Focus çipli ama... Corolla'yı alırken kıstasım performans değildi tabi. Öyle olsaydı daha ucuza Mondeo TDCİ veya lpg li 2.0 benzinli bir araç alırdım. (Gerçi forumun yarışçıları için yeterli gelmez ama) Pek çok dizel kullanıcısı gibi ben de yüksek vites-düşük devir gitmeye alıştım. Nadiren 4000 devir üstüne çıkıyorum. Rampada Golf görünce de durum pek değişmez. Kuzenin Qashqai'i kullanınca zorlandım ben de...Uzun yokuşlarda 5. viteste devirlenme isteksizliği ve vites düşürmekde gecikme...Aynı durumda benim fındık motor yokuşun tepesine 5. viteste varıyor.
quote:
Orijinalden alıntı: Polemik
quote:
Orijinalden alıntı: Pluripotent
quote:
golf 1.6 ile rampada turbo dizelleri geçiyorum.
Vuuuu..Süper
Golf'ünde gizli beygirleri varmış, haberimiz yok.
VW'nin gizli beygir(ler)i yoktur.
Ama 1 (bir, one, eine) VW beygiri 3 (üç, three, drei) normal beygire denktir.
Belki doğru söylüyorsunuzdur ama ben dahil hem benzinli hemde dizel kullanmış sürücülere bu söyledikleriniz pek inandırıcı gelemez şimdi iki örnek vereyim eski aracım 206 ile Adana otobanının pozantı yokuşunu ki o yokuş kmlerce devam eden çok dik olmayan ama kesinlikle gıcık bir yokuştur. İşte bu yokuşu 80-85 4. viteste ancak çıkıyordum . Altımdaki araç 1 ton civarında bir araçtı. ve 75 beygirdi. Yine 75 Beygir olan 1.3 multijet fiorino aracımla aynı yokuşu 5. vites 135 ile çıkıyorum. Ve aracım 1200 kg aynı zamanda açık şekilde boydan dolayı rüzgar yeme olayı daha fazla. İkincisi benim araçla 60-65 ile çıktığım yokuşu eniştenin 122 lik tsi jettası ile 80 ile ancak çıktım. Ha yokuş dik ve virajlı olduğu için devir düşürdüğümden dolayı turbolag olayıda yaşıyorum onu da belirteyim.
Ayriyeten Konya çıkışında İzmir yolunda 5-10 km devam eden başlarda hafif sonlara doğru dikleşen bir yokuş vardır. Düzde yanımdan hızla geçipte o yokuşta bazılarının tabiriyle tokatladığım çok 1.6 atmosferik araç hatırlıyorum
Bütün bunlardan sonra bana göre bu şartlarda bu araçları geçebilmeniz için diğer araç sahiplerinin düşük devirde seyretmesi sizin devrinizi almış olmanız yokuşun kısa mesafe ve haliyle diğer araçların turbolag olayını yaşamaları lazım yoksa sizin aracın bırakın gizli beygirleri, bilumum gizli güç vasıtalarını kullanması lazım
Belki yeri değil ama dump valve bu turbo lag denen olayı engeller mi???
Evet, önümüzdeki 6 ayın konusu belli oldu. Seviyorum bu forumu ya.
quote:
Orijinalden alıntı: Fastdriver.
Ben bu yazdıklarınızın hiç bir kelimesine katılmıyorum atmosferik motorlar çok cansızdır performansları genelde vasattır bunu şimdiye kadar kullandığım araçlardaki tecrübelerime dayanarak söylüyorum vectra passat mondeo c4-c5 astra 1.3 cdti megane II-III dci corolla 1.4 focus 1.6 tdci 308 1.6 hdi bu araçların hepsini kullandım atmosferiklerin hiçbirisinden zerre kadar keyif almadım çünkü performans adına hiçbirşey yok bence yanlışınız var turbo dizeller sizi geçmek isteseler emin olun çok rahat bir şekilde ve hiç zorlanmadan geçerler ve farkıda öyle bi açarlarki şaşırır kalırsınız örneğin ben 1.6 hitler motorlu passat ile az rezillik çekmedim corsa fiesta ve passatın diğer kendi segmentideki dizel araçlar beni çok rahat bir şekilde geçiyorlardı bi yerden sonra delirecek seviyeye geliyor insan bir daha atmosferik motorlu araba almakmı ama benden uzak dursun hiç işim olmaz
Sana Ferrari verseler sen ona da gitmiyor dersin çünkü 2.500 devirde vites yükseltirsin.
HER MOTORUN GÜCÜNÜ ÜRETTİĞİ BİR DEVİR ARALIĞI VARDIR!
Eğer sen motoru, gücünü ürettiği devir aralıklarında tut(a)mazsan, yani kısaca araba kullanmayı bilmiyorsan, araba yürümüyor dersin. Bu kadar basit.
Dizel ve benzinli motorlar çok farklı dünyalardır. İkisinin de birbirine göre farklı artı ve eksileri vardır.
Denk hacim ya da güçte benzinli motor daha rafine bir sürüş sağlarken dizel motor ise yakıt ekonomisi sağlar.
kuzenimde aynı motora sahip a3 var. çok kere kullandım. performans ve yakıt tüketimi olarak 1.6 benzinli motorlar içinde sanırım en kötüsü
yokuşta diğer araçlar 2000 devir civarlarında iken sen 4500-5000 gibi devirlerde hızlanmışsındır.o zaman belki geçersin.
Ne yapacaktım? Uydurmasyon hikâyeler mi yazayım? Bu arada yorumlarım "bilimsel" değil, "teknik" ... Burası OTOMOBİL GENEL FORUMU, Bilardo Salonu veya Okey Masası değil...!!!
quote:
Orijinalden alıntı: spyky
Gene bir arkadaş kuyuya taş atmış Taner Göde'de onu bilimsel (!) yorumlarıyla çıkarmaya çalışıyor...
quote:
Orijinalden alıntı: atiyba
Araçların hepsinin dışarıdan dizel olduklarının ve gaza tam olarak bastıklarının anlaşılabilmesi, doğru viteste olduklarının bilinmesi, sürücülerin sizin onları geçmeye çalıştığınızı bilmesi vs...
Forumda spekülatif konular açmaya ve böyle doğruluğu netleştirilmemiş yargıları paylaşmaya hiç gerek yok.
Ülen bi yorum bu kadar mı açıklayıcı, bu kadar mı mükemmel olur bilmiyorum ki. Tencereye kapak olmuş resmen. Demek ki vizyon meselesi bazı şeyler, aynı zamanda görgü ve bilgi meselesi.. Muhteremin ortaya koymak istediği spekülatif konu daha başlamadan bitmiş bu sayede.
Kimse yanlış anlamaya çalışmasın, aytiba'yı tanımam etmem. Sadece yiğidi öldür, hakkını yeme demişler.
vay anam vay neler dönmüş serhat ya
evlere şenlik
Allllllllllllllahhhhhhhhhhhhhh
Cinci hoca değilmi oo
1.6 102 hp VW grup motor hiç de sanıldığı gibi kötü bir motor değil.Audi'ye VW'e daha iyisi olabilirdi diye bu kadar eleştiri alıyor.Bildiğin 1.6 benzinli motor.1.6 dizelden tabiki daha güçlü dolayısıyla.8v olması dolayısıyla alt devirlerde çok çok daha canlı gaza basınca tepkisiz değil.Arkadaşın yazdıkları bence gayet inandırıcı.
Büyük olasılıkla (!) ben de Eylül ayında aynı motora sahip 2011 model PASSAT alacağım. 10 yıl önce aldığım SEAT'ta da aynı motor vardı, 2011 model PASSAT'ta da aynı motor var (biraz farklı bir yapıda olmak kaydıyla). Aynı motorlu aracı kullandım ve içinde yolcu olarak da bulundum, her iki şekilde de benim için makul ve yeterli performans sundu. Kendi aracımı bugün eve dönüş yolunda yüksek devirde kullandım, ivmelenme mükemmel, gaz pedalı tepkisi ani. Turbo ile alt devirde elde edilen torku sırtında hissetmek yaşanması gereken bir his. 2000 yılından bu yana dizelde de rüzgarlar iyi yönde esiyor. 2 litre motordan 55 veya 70 HP elde etmek eskide kaldı. 1.6 litre dizelden 140 HP çıkaran motor da yakında piyasaya sürülecek.
quote:
Orijinalden alıntı: individual
kuzenimde aynı motora sahip a3 var. çok kere kullandım. performans ve yakıt tüketimi olarak 1.6 benzinli motorlar içinde sanırım en kötüsü. yokuşta diğer araçlar 2000 devir civarlarında iken sen 4500-5000 gibi devirlerde hızlanmışsındır.o zaman belki geçersin.
quote:
Orijinalden alıntı: hunter06
quote:
Orijinalden alıntı: Warrıor Sako
quote:
Orijinalden alıntı: hunter06
bu konunun amacı ne ?
1.6 motorlu golfun yokuşta t.dlerden daha iyi yokuş çıktığı
otomobil sektöründe devrim diyosun yani
birahane darbesi bu
bilirsiniz başarısızlıkla sonuçlanıyor ama ...
quote:
Orijinalden alıntı: Taner Göde
Büyük olasılıkla (!) ben de Eylül ayında aynı motora sahip 2011 model PASSAT alacağım. 10 yıl önce aldığım SEAT'ta da aynı motor vardı, 2011 model PASSAT'ta da aynı motor var (biraz farklı bir yapıda olmak kaydıyla). Aynı motorlu aracı kullandım ve içinde yolcu olarak da bulundum, her iki şekilde de benim için makul ve yeterli performans sundu. Kendi aracımı bugün eve dönüş yolunda yüksek devirde kullandım, ivmelenme mükemmel, gaz pedalı tepkisi ani. Turbo ile alt devirde elde edilen torku sırtında hissetmek yaşanması gereken bir his. 2000 yılından bu yana dizelde de rüzgarlar iyi yönde esiyor. 2 litre motordan 55 veya 70 HP elde etmek eskide kaldı. 1.6 litre dizelden 140 HP çıkaran motor da yakında piyasaya sürülecek.
quote:
Orijinalden alıntı: individual
kuzenimde aynı motora sahip a3 var. çok kere kullandım. performans ve yakıt tüketimi olarak 1.6 benzinli motorlar içinde sanırım en kötüsü. yokuşta diğer araçlar 2000 devir civarlarında iken sen 4500-5000 gibi devirlerde hızlanmışsındır.o zaman belki geçersin.
ben şehir dışı yolculuklarında 90 ı geçmem mesela. sabitler giderim. hız ve performans bana göre ilk öncelikli şeyler değil.
ama kendi aracımdan inip a3 e binince belirgin hızlanmama isteğini algılayabiliyorum. hatta söylendiği gibi alt devir canlılığı yok. ayrıca gittiği kadarda az yakmıyor. belkide araca özgü birşeydir bilemem.
2011 passat almak kötü motoruna rağmen bence mantıklı.sonuçta benimde motordan pek beklentim yok. performans ve yakıt tabiki önemli ama ilk öncelik değil benim için. öncelikler ağır bastığında kötü motoru pekde takmam.
inşallah alırsınız.
ayrıca geçen adanaya geldim aklıma siz geldiniz.
geçen m3 geçtim rampada.off deli bişiydi.kaba etim tavan yaptı o an.
bir an kafa dank etti otobanda durdum geri geri gittim.o ara arabayla takla attım.bişi olmadı.4 teker üzerinde geri düştüm.