Şimdi Ara

Golf 4 Beyaz Duman ve Yağ Yakma Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
9.127
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    1,5 Sene önce 2000 Model Golf 4 1.6 Comfortline almıştım. Araç 146bindeydi. Alırken araca katkı falan atmışlar o zaman motoru sağlam zannedip aldık. Bir süre kullandıktan sonra yağ değişim zamanı geldi ve daha sonrasonda yağ yakmaya başladı. Az yakıyordu bu nedenle bor falan attık ve yağ yakmayı kesti. Daha sonra bor katkısı atmayı bıraktık yağ azaldıkça ekleyip devam ediyorduk. Gösterdiğimiz ustalar "ekle devam et gittiği yere kadar kullan" diyorlardı. Bende sert kullanan ve motoru sıkıştıran bir insanım. Hatta 180 le uzun yol gidip motoru baya çıldırtan bir insanım. Araç 172 bine geldi ve bakım zamanı da gelmişti. Normal bakımlarına ek olarak bujileri kontrol etmek istedim ve bujileri söktüğümüzde kömür gibi bir haldeydi uçları. Ancak ona rağmen araç çalışıyordu. Usta "Contada sıkıntı olabilir yada kapak çürümüş olabilir" dedi. Yani Soğutma suyunun yanma bölümüne kaçıyor olmasından şüphelendi. Ancak araçta 1 gram bile su eksiltme yok. Aracın yağında da değişimlerde hiç su çıkmadı. Neyse yeni buji taktık. Ben sürekli LPG de kullanıyordum aracı. Tamirci bir süre Benzinde kullanmamı önerdi. Bende öyle yapmaya başladım. Benzinde araba saçma tepkiler vermeye başladı. Sonra fark ettik ki lamda sensörü arızalanmış. Onu değiştirdikten sonra tepkiler düzeldi. Bir süre daha kullanınca araç sıkışmaya başladı. Sanki sürekli klima açıkmış gibi ağırlaştı. Çekiş düşmeye başladı. Artık öyle bir duruma geldi ki dip gazla gider oldum. Sonra benzine temizleme katkısı attım ve yüksek devir kullandım. Açıkçası etkili oldu. Arabadan basa basa bayağı bir şeyler attı egzozdan. zift gibi. Birkaç ustaya ve egzozcuya gösterdim "katalizör gitmiş" dediler. Sonra katalizörü söktürüp yerine bir susturucu takıldı. Bu da yapıldıktan sonra araç çok rahatladı. Hem lpg hem de benzinde oldukça iyi oldu. Hatta birkaçgün çok güzeldi. Ama araca fazla yüklenince boştayken falan deviri 5 bini geçirince benzin kokusu ve fazla duman vardı. Duman beyaz. Neyse dedim devam ettim. Sonra bi baktım araba yağ lambası yaktı. Hemen kenara çektim bi baktım yağ azalmış. 1,5 Litre yağ yakmış araç. Hemde 3 haftada yakmış bu kadar yağı. Sonra da yağı tamamlayıp devam ettim. Ancak dikkat edince gördüm ki aracın egzozundan normalden çok daha fazla beyaz duman geliyor. Benzinde giderken bu dumana benzin kokusu eşlik ediyor. LPG'de giderken benzin kokusu olmuyor. Yağ lambası olayını 2 gün önce yaptı. Yağı kontrol etmeye devam edeceğim.

    Katalizör tıkalıyken arabanın hava filtresi sesi bile gelmiyordu. Açık hava filtresi var ve ses çıkmıyordu. Yani araba egzoz gazını atamadığı için hava bile çekemiyordu. Bu durumda arab gitmiyordu ve dip gaz gidiyordum hep.ç Çok yakıyordu. Tahminimce bir süre böyle kullandığım için araba çok faz yağ yaktı. Bu durumda segmanları da yıpratmış olabilir. Egzozu düzelttikten sonra arabanın sesi normale döndü. Hava filtresinden falan olması gerektiği gibi ses geliyor. Arabanın motorunda tekleme falan yok. Eskisi gibi gayet güzel çalışıyor. Basınca gidiyor. Devir gezmesi yapmıyor. Su eksiltmesi de yok. Egzoz düzeldikten sonra herhangi bir sıvı atması gibi birşey de yapmadı. İşte tek sorunum şu anda aşırı derece beyaz duman çıkması ve benzin kokusu. Özellikle kapalı otoparka girip boşta gaza basınca aynadan arka taraf görülemiyor :D

    Umarım uzun olmamıştır. Tamamen yazdım ki neler olduğunu tam anlayın istedim. Ayrıca egzoz düzeldikten sonra arabanın yakıt tüketimi de biraz düştü. Tıkalıyken dip gaz gidiyordum ve fazla yakıyordu. Ustamı arayıp sorduğumda "Ekle yağı gittiği yere kadar git, nerede kalırsa o zaman motor yaparız. Çeşmede, bodrumda falan kal da bari gelmişken tatil yapalım :D" dedi. Sizin fikriniz nedir? Acaba egozoz tıkalıyken arabaya yüklenmem bilinçsiz hareket etmem nedeniyle arabamın segmanları çok zarar görmüş ve bu nedenle yağ yakışı artmış olabilir mi? Bu durumda tekrar bor katkısı kullanmam bir yarar sağlar mı? Yoksa direkt olarak git motor mu yaptır diyorsunuz?







  • Segman atılacak kardeşim aracına
  • Bir tane de olsa cevap almak güzel oldu :D

    Bu gün araba iyice kötü oldu. Hemen sanaiye gittim. Giderken gaz kesiklikleri falan başladı. İyice fazla duman atmaya başladı.

    Sanaiye yanaştığımda zaten usta direkt "ahanda gitmiş motor" dedi :D Sonra detaylı inceledi. Sekmanlar iyice ölmüş dedi. Bir ta katalizör iptali olunca araba feci duman atıyor. Bunun için yazılımla oynarız biraz düşer ama bu motor fazla gitmez artık. Zaten bin kilometerede 1 litre rahat yağ yakar dedi. Yani araba resmen yağ ile çalışır duruma gelmiş. İnce ince muayene etti. Üflemesi de var her boku var. Bende gözümü kararttım usta indir motoru ne gerekiyorsa yap dedim. Bakalım motor açılınca nasıl bir manzara çıkacak karşımıza. Tabi maliyet de buna göre değişicek. Bir de ben hazır sökülmüşken turbo takılması taraftarıyım. Ufak bir turbo ve yazılım işlemi ile aracı da biraz güçlendireceğim. Ustayla bu konuda konuştum. Piston kafaları değişicek ve manifold değişicek. Eğer maliyeti kafama yatarsa hazır açılmışken onuda yaptıracağım. Şimdilik bu kadar arkadaşlar. Durumu bildirmeye devam ederim.




  • Arkadaşlar araç şu anda yapılıyor. Motoru açtığımızda şok olduk. İçinde öyle çok kurum birikmiş ki hep beraber şaşırdık. Resmen kum gibi kurum çıktı içinden. Pistonlar oldukça yıpranmıştı ve sekman denen bir şey kalmamıştı arabada. Kompla motor sıfırlanıyor. Hatta unutmazsam pistonların resmini çekip buraya koyacağım.

    Araca modifiye üzerine araştırma yaptım. Turbo takılabiliyor. Ancak çok maliyetli. Çelik piston takımı, yeni manifold, turbo, intercooler falan derken çok fazla maliyet çıkıyor. Onu karşılayamadığım için malesef yaptıramıyorum. Keşke param olsaydı da yaptırabilseydim :)
  • Bence motor yapıldıktan sonra orijinal hava filtresini ve katalizörünü tak, bir daha katkı matkı da ekleme.Yağ yakmasının sebebi LPG takılırken manifoltun sökülmeden delinmesi sonucu silindirlere kaçıp çizen çapaklar olabilir.Rektefiyeden sonra 2000 km benzinde kullan rodaj hesabı, sonra ne bas ne kadar istersen...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.