Bildirim
Golf 7.5 DSG sorunu varmı ?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü, 2 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
Şöyle önlerden...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Geçende bi grupta gördüm son kasa Passat ile daha 1. Ayında adam yolda kalmıştı.
Teknoloji şans işi üretim hatası olabilir vs. vs. ama hep mi dsg'ye denk geliyor
DSG çok güzel bi şansıman ama arıza ihtimali sahibini korkutuyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
veya şöyle sorayım 7.5 larda kullanılan dsg'nin golf 7'lerde kullanılan dsg den farkı varmıdır ?
Arıza yapma riski 7 dekine göre azalmışmıdır ? -
2014 yılında bir yazılım geliştirildi. Bunun dışında DSG de ciddi bir değişiklik olmadı. Golf 7 ile 7.5 arasında pek fark olduğu söylenemez bu noktada.
Her mekanik ürün gibi bunun da bozulması mümkündür, diğer şanzımanlardan biraz daha yüksek olasılıkla arıza verebilir. 70-80 bin de bir kavrama arızası veriyoraa bence o arızadan sayılmamalı.
Ben 5 yıldır 2012 DSG kullandığım halde hiç arıza yaşanmadım, ısınma falan da olmadı. Yazılım güncelemesi yapılmıştı zamanında. -
Hocam DSG yi bir kenarda bırakalım önce çift kavramalı şanzımanın çalışma prensibinden bahsedeyim size.
Çift kavramalı şanzımanlar adından da anlaşılacağı üzere iki tane kavramanın birleştirilmesiyle oluşturulan şanzımanlardır.Bu kavramalardan birisi tek sayı vitesleri diğeri çift sayılı vitesleri kontrol eder.Mesela siz 2.vitesteyken diğer kavrama 3.vites için hazırdır ve bu sayede o hızlı vites geçişi sağlanmış olur.Sizinde anlayacağınız üzere komplike bir sistemdir ve hangi markanın şanzımanı olursa olsun daha komplike olduğu için sorun çıkartma olasılığı daha fazladır.Vag'ın dsg sine dönersek,standartları ve fiyatları belli olan bir grup Vag.Golf,Passat,polo gibi arabalar Avrupa ve Amerika da gayet ucuz asgari ücretle çalışan kişilerin 8-9 maaşıyla alabilecekleri arabalar ve bundan ötürü hem sorunsuzluk hem konfor hem hız alamazsınız bu şanzımandan .Tavsiyem önceliğiniz ile ödeme imkanlarınız arasındaki ilişkiyi kurup doğru kararı vermeniz
Edit:Bir üründen herşeyi bekliyorsan ya çok para vereceksin yada bazı şeylerden feragat edeceksin başka bir seçenek yok...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K1X -- 19 Ocak 2020; 22:55:54 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
İstanbul gibi sıkışık trafikte kullanacaksanız sıkıntı çıkarır. Küçük Anadolu illerinde düzgün trafikte kullanırsanız birşey olmaz.
Elin almanı kendi trafiğine göre şanzıman üretmiş. İstanbul gibi hayvanat bahçesinde kullandın mi elinde kalıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Onu bunu bilmem dsgli bir araca bineceksen garantin cebinde olacak .
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
DSG’li 12 aracım oldu hiç arıza
Olmadı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
DSG de sorun yok. DSG de sorun var diyenlerde sorun var! -
Olayın Golf 7.5 ile Leon 3.5 ile veya herhangi bir şeyin yılıyla alakası yok.
DQ200'de sorunlar çözülmedi. -
40 bin km oldu tdi-dsg 7.5 kullaniyorum.Bir sorun yok henuz. -
Cevap aynen bu.quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_
Olayın Golf 7.5 ile Leon 3.5 ile veya herhangi bir şeyin yılıyla alakası yok.
DQ200'de sorunlar çözülmedi.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
DSG denen DQ200 kodlu şanzıman bozulmasında hangi şanzıman bozulsun? Araba hareket ettiği gibi dik rampa olsa dahi farketmeden anında 2. vitese atarak sürekli yarım debriyaj giden, rampada vites küçültüp 1'e atsın diye gaza abandığında dahi D2'de 1800 devirlerde yarım debriyaja devam eden bir şanzımandan bahsediyoruz.
Üstelik, maksimum dayanım torku 250 Nm olarak tasarlanmış şanzımana 250 Nm tork veren motorlar konulduğu için DSG bozulmasında kim bozulsun?
Vag fanları saldırmadan belirteyim, bu yorumları Passat B8 kullanıcısı olarak yapıyorum -
Evet bu şanzımanın yazılımında da problemler var. Az yaktircaz ve emisyonu dusurcez diye çok abartılı bir yazılım atmışlar. Gereksiz şekilde erken vites buyultuyor. Tır şanzımanı gibi. 5kmh demeden 2 ye atıyor ve dur kalk ta aşırı gereksiz yarım debriyaj yapıyor. Onun yerine 2 ye hiç atmadan belli bir hıza kadar 1 le seyretse bence kavrama ömrü ciddi derecede uzar.quote:
Orijinalden alıntı: talhadogdu
DSG denen DQ200 kodlu şanzıman bozulmasında hangi şanzıman bozulsun? Araba hareket ettiği gibi dik rampa olsa dahi farketmeden anında 2. vitese atarak sürekli yarım debriyaj giden, rampada vites küçültüp 1'e atsın diye gaza abandığında dahi D2'de 1800 devirlerde yarım debriyaja devam eden bir şanzımandan bahsediyoruz.
Üstelik, maksimum dayanım torku 250 Nm olarak tasarlanmış şanzımana 250 Nm tork veren motorlar konulduğu için DSG bozulmasında kim bozulsun?
Vag fanları saldırmadan belirteyim, bu yorumları Passat B8 kullanıcısı olarak yapıyorum
Uzunyolda zaten sıkıntı olmuyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Tır şanzımanı gibi tespitiniz tam yerinde olmuş hocam Dur-kalk ve rampa durumlarında araç her ne kadar otomatik olsa da sabıkalı yapısından dolayı ben manuel modda kullandığımda kendimi daha rahat hissediyorum. Her dur-kalk trafikte veya rampada manuele almak zorunda kalınca da ne anladım böyle otomatikten diye düşünmeden edemiyor insan.
Bir diğer sıkıntı da şu ki aracın D modu aşırı ekonomi odaklı. Normal bir hızlanma için örneğin %20 gaza basmak gerekirken, DSG'de bu oranda gaza basınca istediğimden daha az hızlanma oluyor. İstediğim kadar hızlanabilmek için pedala biraz daha fazla basınca da 2 vites birden küçültüp istemediğim şekilde hızlanıyor
-
Biraz araştırırsanız, 7edc getrag üretimi, 7dsg dq500 kodlu olan 2.0 tdilarda kullanılan. Ve mecedeslerdeki çift kavramalar hep ıslak yada yaplı kavramalıdır. Kavrama aşınması çok daha geç olur. Buna bağlı risklerde azalır.quote:
Orijinalden alıntı: hayrettin_79
veya şöyle sorayım 7.5 larda kullanılan dsg'nin golf 7'lerde kullanılan dsg den farkı varmıdır ?
Arıza yapma riski 7 dekine göre azalmışmıdır ?
A3 be A serisi uzun dönem testi vardı. İkiside çift kavrama ama a serisi şanzımanda yana servise bir kere bile gitmemişti. A3 ise defalarca...
Yeni 1 serisindede ıslak kavramalı çift kavrama şanzıman kullanıyor.
Sizin sorunuza cevap verirsek, dq200 kuru kavramadır ve değişiklik yapılmadı. yazılımlı vs ile erken aşınma yolda kalma riskleri giderilemez.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
2013 ten itibaren çözüldü.
satış danışmanı demişti o yıllarda. -
Satış danışmanı!!!! Otomobil konusunda Sözüne en son itibar edilecek makam
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X