Bir iş nedeniyle eşime Golf 7.5 1.6TDI + DSG kiraladık. Aracı ben de kullandım baya. Daha önce Golf 6, Passat, Tiguan gibi VW modelleri kullanmıştım ama ilk defa Golf 7.5 kullandım Marka fanatikliği veya düşmanlığım yoktur. İzlenimlerimi tarafsız şekilde aktarıyorum. İç Mekan, kalite, işçilik: Araç bu konuda oldukça iyi. Koltuklar, ön göğüs, kapılarda kullanılan malzeme ve işçilik oldukça kaliteli. Ön göğüs tasarımı çok güzel. Bu konuda eleştirilecek fazla bir şey yok. Koltuklar baya rahat ve yan destekleri de iyi. Orta kol dayamanın pozisyonu ve ayarlanması baya iyi. İç mekan ergonomisi çok iyi arabada. Yalnız bana özgü olumsuz bir durum var. Aracın ön göğüsü oturma pozisyonuna göre çok yüksekte duruyor. Koltuk, direksiyon ayarı ne yaptıysam rahat bir sürüş pozisyonu ayarlayamadım. Bu araç benim alışık olduğum sürüş pozisyonuna hiç uymuyor. Bu durum subjektif, eleştiri sayılmaz. Bagaj: Bu araçta ilk şaşkınlığımı bagajı açınca yaşadım. Bagajı çok küçük. Golf iç/bagaj hacmi bakımında optimum araçtır diye söylenir ama alakası yok. C-HB'de gördüğüm en küçük bagajlardan birisi. Rakam olarak hacim şu demenin anlamı yok. O ölçümlerin nasıl yapıldığı muamma, standardı yok. Bagaj çocuklu aileye falan yetmez. Motor-performans: İkinci şaşkınlığımı motor performansında yaşadım. Daha önce Fiat Bravo 1.6MJet, Focus 1.6TDCI, Opel 1.6CDTI, Renault 1.6DCI gibi 1.6 dizelleri kullanmış birisi olarak Golf'ün 1.6TDI motorunun performası çok zayıf geldi bana. Bu saydığım araçların gaza yüklenince hepsi yüksek tork ile insanı koltuğa yapıştırıyor ama Golf'te öyle bir tork, performans, koltuğu yapıştırma falan yok. Motor aracı yürütüyor sadece, o kadar. Tüketim hakkında bir şey diyemiyorum, ölçüm yapmadım. Süspansiyon-Konfor: Aracın süspansiyonları biraz sert. Öyle yumuşak süspansiyonlu konforlu bir araba değil. Sert süspansiyon sevenlerin hoşuna gidebilir. Ama sorun şurda. Ben yol tutuş testi yapmadım ama bildiğim kadarı ile segmentinde iyi yol tutan arabalardan birisi değil, ortalama. Yani süspansiyon konfor/yol tutuş dengesi bakımından bence başarısız. Hem çok iyi bir yol tutuş sunmuyor, hem de sert ve konforsuz. Focus 3'ün süspansiyon darbe emişi bundan daha başarılı örnek vermek gerekirse. Ses yalıtımı: Ses yalıtımı segmentine göre ortalama, normal. Öyle "Golf bu segmentte en sessiz araçtır" diye bir şey yok. Lastik sesi, rüzgar sesi normal seviyede. Motor sesi yalıtımı da iyi ama şu var motoru baya sesli çalışıyor. 1.6TDI "sessiz dizeller" listesine girecek bir motor değil. Sanzıman-DSG: DSG gerçekten çok keyifli bir şanzıman. Eskiden de DSG'li Golf 6 kullanmışlığım vardı ve çok düşük devirlerde vites büyütüp beni gıcık ederdi. Golf 7.5'ta şanzımanın vites atma devirleri iyi ayarlanmış. Çok düşük devirlerde vites atmıyor. Vites geçişleri çok hızlı, devir saati ve motor sesi dışında vitesin geçtiği belli olmuyor. Tork konvertörlü şanzımana göre güç aktarımı kayıpsız ve aracın gaza tepkileri daha keskin. Tork konvertöre göre kötü tek yönü şu: Motorun hareketleri tekerlere net şekilde aktarıldığı için ayağı gazdan kesince motor devrinin düşmesi hafif bir yığılma hissi olarak yansıyor ve insanı rahatsız ediyor. Tork konvertörlüde yağlı aktarım olduğu için motorun bu tip devir düşmeleri direk yansımıyor. Sorun/sorunsuzluk konusuna girmiyorum. Ben kullanırken sorun çıkarmadı . DSG'yi Ford 1.5TDCI Powershift ile kıyaslayabilirim. Powershift DSG'ye göre biraz daha tork konvertörlü gibi davranıyor. DSG kadar hızlı vites değiştirmiyor, güç aktarımı DSG kadar çok net değil ama DSG'de bahsettiğim o yığılma hissi Powershift'te yok. Kısace DSG daha dinamik, Powershift daha konforlu. Sürüş, direksiyon: Genel olarak VW'lerin direksiyon hissi bana pek iyi gelmemiştir, bu da öyle. Direksiyonda yolu hissetmek diye bir şey yok. Boşta dönder gibi dönüyor. Kesinlik bir Ford'daki insana yolu hissettiren o kemikli hissiyat yok. Direksiyon "ben elektrikli direksiyonum" diye bağırıyor resmen. Onun dışında aracın sürüşü güzel. Autohold özelliği iyi çalışıyor, start-stop güzel çalışıyor. Sonuç olarak bu segmentte kesinlikle "segmentinin en iyisi, segmentinin referans arabası" vs. denecek bir araba değil. + yönleri var, - yönleri olan bir araba. İç mekan kalitesi, iç mekan ergonomisi, DSG şanzımanın sürüş zevki + yönleri. Motor performansı, bagaj hacmi, süspansiyonun konfor/yol tutuş dengesi - yönleri. |
Golf 7.5 İzlenimlerim
-
-
inceleme için teşekkürler.
golfün en iyi olduğunu söyleyenlerin senaryosu...
focus full 300 bin tl
civic full 310 bin tl
308 full 290 bin tl
golf full 550 bin tl
aaa en pahalı bu o zaman en iyisidir diye düşünüyorlar. otomobil cahili bunlar. bak o köşe yazarları otomobil speakerları ve youtuberda böyle.
-
Golf 6 nın direksiyonu nasıl ve ön kokpit yüksekliğini golf 7 ile kıyarlarmısın. sürüş zevki olarak.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E27222C63 -- 1 Haziran 2021; 18:6:31 > -
Vagcilar geliyor kacin derim.. Ayrica bagaji acinca sasirdim yerinden sonra okuyamadim. Bir de golf 6 kullandim demissiniz. Bu yazdiginiz arac clio olmasin ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkolo88 -- 1 Haziran 2021; 18:18:3 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben kütük gibi deyince tepki veriyorlar ama gerçekten kütük gibi araba. Arkaya otur, kısa tümsekten azıcık hızlı geç, gör konforu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Gözlerinizi kapatıp arabaya bindirseler bu golf mu s serisi mi anlayamazsınız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tapilacak bir araba degil haklisiniz. Ortalamanin ustunde guzel araba. Oturus pozisyonu koltuk kumanda yerlesimi vs. konusunda size katilamayacagim maalsef. Arac bence gayet ergonomik. Bagaji hayal kirikligi haklisiniz emsallerine gore zayif. Teknik verilerdeki bagaj hacmini goremiyor ve kullanamiyorsunuz. Dsg patlama ihtimali haricinde gayet guzel ve verimli.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Paylaşım için teşekkürler Barışçım. Selamlar
-
Golf 6 kullandığım en kaliteli en yumuşak en özenilmiş kasa idi (5/6/7/8)
Ancak golf 7 nin sert süspansiyon olayına kayılmıyotum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Uzun uzun yazıp teknikle açıklayacaktım ancak yoruldum. Bu dilde yazsanda karşında ki anlamıyorsa boş oluyor.
Kısa ve öz yazayım bari;
En baz paketiyle bile premiumlara adeta ders veren bir modeldir Golf.
[DHTUBE=https://www.youtube.com/watch?v=WTzdd_9fzQA&feature=youtu.be]
Otomotiv dünyasının “ büyük iskender” idir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daswagen -- 2 Haziran 2021; 20:59:23 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Uzun yıllardır Golf 6 kullanan ve Golf 7 yi de çok defa kullanmış biri olarak incelemede katılmadığım yönleri yazayım.
Süspansiyon konfor: Tamam en rahatı değil ama serttir kalas gibidir falan diyenler olmuş buna katılmıyorum. Yol tutuş noktasında Golf yeterlidir en iyi ya da en kötüsü değildir
Motor: Buna katılırım diğer rakiplerinden güçlü motora sahip değil
Ses yalıtım: Motor sesi orta seviyede ama rüzgar ve yol olarak rakiplerinden sessizdir Golf
Dsg: Bu şanzımanın sınıfında en iyisi olduğu zaten bilinen bir şey, yazıda tersi bir şey söylenmemiş
İç mekan bagaj: İç mekandaki kullanışlılıkta Golf çok başarılıdır. Bagaj konusu da sınıf ortalamasındadır çok küçük demenizi anlayamadım
-
Bazı katılmadıgım noktalar var şöyle ki focus 3 ün süspansiyonu harbi serttir golften sert olma ihtimali yok.
motor olarak da 115 hp psa motorlarından daha iyi yürüyor golf..
-
Oooggh Haluk dostum, DH'nin eskilerinden. Çoktandır yoksun. Çok boş bırakma buraları.
Mesajını gördüğüme sevindim. Selamlar...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinkoy -- 2 Haziran 2021; 15:9:40 > -
Golf için zaten "her şeyden biraz var" deniliyor du sanırım, öyle bir tabir okumuştum forumda. Yazdıklarınızda bunu doğrular tarzda olmuş.
Komşumda var 7,5 golf, cam tavan. Ben çok beğeniyorum kalitesini, Egea'dan, Corolladan sonra içine binince bile çok farklı bir haz (kalite konusunda) veriyor insana. Ama hem içi hem bagajı küçük.
Egea HB aracım var, komşumdaki golften daha ferah içi, bagajı daha geniş. Ama malzeme kalitesi konusunda compact sınıfta benim bindiğim araçlar arasında en iyisi.
-
motor konusuna pek katılmıyorum, vw motorları fabrika verisinden bir tık daha güçlü hissettiriyor, sizin kiralık aracın motoru bakımsız olabilir, mesela partikül filtresi temizlenmemişse biraz güçten düşüyor.
bende 1.6tdi 105hp jetta var, 115hp 1.6tdci focus ile ışıktan yürüdük, ben gazı kestiğimde 180'e fln gelmişti araba ve arada 1 boy açılmıştı. aynı motorlu leon'da kullandım, 1.6 cdti astra'da kullandım çok bariz fark hissetmedim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Freakk -- 2 Haziran 2021; 18:38:28 >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Uzun uzun yazıp teknikle açıklayacaktım ancak yoruldum. Bu dilde yazsanda karşında ki anlamıyorsa boş oluyor.
Kısa ve öz yazayım bari; En baz paketiyle bile premiumlara adeta ders veren bir modeldir Golf. [DHTUBE=https://www.youtube.com/watch?v=WTzdd_9fzQA&feature=youtu.be] Otomotiv dünyasının “ büyük iskender” idir. |
inceleme için teşekkürler. golfün en iyi olduğunu söyleyenlerin senaryosu... focus full 300 bin tl civic full 310 bin tl 308 full 290 bin tl golf full 550 bin tl aaa en pahalı bu o zaman en iyisidir diye düşünüyorlar. otomobil cahili bunlar. bak o köşe yazarları otomobil speakerları ve youtuberda böyle. |
Uzun yıllardır Golf 6 kullanan ve Golf 7 yi de çok defa kullanmış biri olarak incelemede katılmadığım yönleri yazayım. Süspansiyon konfor: Tamam en rahatı değil ama serttir kalas gibidir falan diyenler olmuş buna katılmıyorum. Yol tutuş noktasında Golf yeterlidir en iyi ya da en kötüsü değildir Motor: Buna katılırım diğer rakiplerinden güçlü motora sahip değil Ses yalıtım: Motor sesi orta seviyede ama rüzgar ve yol olarak rakiplerinden sessizdir Golf Dsg: Bu şanzımanın sınıfında en iyisi olduğu zaten bilinen bir şey, yazıda tersi bir şey söylenmemiş İç mekan bagaj: İç mekandaki kullanışlılıkta Golf çok başarılıdır. Bagaj konusu da sınıf ortalamasındadır çok küçük demenizi anlayamadım |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X