Şimdi Ara

golf hakkında

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
611
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 1999 model sıralı tüplü 120.000 km de turuncu bir golf almak üzereyim. Ama bu araçlar hakkında hiçbir bilgim yok. Aracın yakıt durumu nasıldır. Bazı araçlar tüpte bile 180 bin civarı yakabiliyor. Normal kullanımda Şehir içi km başına ne kadar yakar? Aracın parça durumu nasıl? Parçası çabuk bulunur heralde ama fiat ve ford lara göre çok pahalımıdır? Aracın sürüşü, hızı, kalkışı ve yol tutuşu nasıldır? Aracın piyasa fiyatı hakkında hiç bilgim yok.
    Bilgisi olan arkadaşlar beni bilgilendirirlerse çook sevinirim...



  • Araç comfortline modeli.
  • VOLKSWAGEN Golf 1.6 (1999)
    Genel Bilgiler

    Golf müşterilerinin sıkışık şehir trafiğinde büyük rahatlık sağlayan otomatik vites konforunu yaşamak için fazladan para gözden çıkarmanın yanısıra daha düşük performansa ve daha yüksek yakıt tüketimine razı olmaları gerekiyor.
    Avrupa´da 1997 Ağustosu´nda piyasaya çıkan ve 1998 ilkbaharından beri ülkemize de ithal edilen dördüncü nesil Golf, oldukça zengin motor ve donanım seçenekleri sunuyor. Golf IV´ün halen 1.6 litre 100 HP, 1.8 litre 125 HP, 1.8 litre turbo beslemeli 150 HP´lik benzinli ve 1.9 litre 90 HP´lik turbo dizel motorlu versiyonları ithal ediliyor. 1.6 litre motorlu versiyon otomatik şanzımanla da alınabiliyor.

    Karoser, iç mekan
    Üretilmeye başlandığı 1974 yılından bu yana her yeni nesilde boyutları büyüyen Golf´ün dördüncü ve son neslinin boyu 4149 mm´ye ulaştı. Silueti bir önceki versiyondan çok farklı olmayan Golf´ün sinyal ve sis farını da (bulunan versiyonlarda) içine alan eliptik farları ve tampondan içeride kalan bagaj kapağı dikkat çekiyor. Geniş bir iç mekan sunan Golf´ün kokpiti orta sınıftaki Passat´a çok benziyor. Sade hatlara sahip kokpit ergonomik açıdan başarılı. Vites kolunun yanısıra otomatik versiyonun manuel vitesli versiyondan diğer bir farkı da gösterge tablosundaki ince bir dijital ekrandan vites konumunun sürekli gösterilmesi. Bu sayede vites koluna bakmadan vites değiştirmek mümkün. Sürücü koltuğunun yanısıra ön yolcu koltuğunda da yükseklik ayarı bulunuyor. Sürücü kapısında yere paralel yerleştirilen elektrikli cam düğmeleri diğer kapılarda dik yerleştirildiği için kullanımı pratik değil. Golf´ün 330 litrelik bagaj hacmi rakiplerinden küçük. Bununla birlikte arka koltukları asimetrik katlandığı için hacim kademeli olarak 1184 litreye kadar artırılabiliyor. Golf, malzeme ve işçilik kalitesi konusunda kompakt sınıf kriterlerini yeniden belirliyor.
    Motor, performans
    Golf´ün 1.6 litrelik, çok noktadan enjeksiyonlu, 8 supaplı, üstten tek egsantrikli ve değişken geometrili emme manifoldlu motoru 16 supaplı rakiplerine meydan okuyabiliyor. 5600 d/d´de 100 HP güç üreten motorun maksimum torku 3800 d/d´de 145 Nm. Ağırbaşlı bir yapıya sahip motor özellikle orta devirlerde gaz pedalı emirlerine hemen yanıt verebiliyor. Golf 1.6 Otomatik´te 4 ileri vitesli bir otomatik şanzıman bulunuyor. DSP (Dynamic Shift Program) adı verilen bir programa sahip şanzıman kullanım şekline göre vites değişimlerini daha hızlı ya da konforlu yapıyor. Bu sistem aynı zamanda yakıt tüketimini de düşürmeye yönelik bir uygulama. Ancak şanzımanda kış, ekonomi ya da sportif kullanım seçenekleri bulunmuyor. Şanzıman oranları uzun tutulurken son dişli oranı çok kısa tutularak ekonomi ve performans dengelenmeye çalışılmış. Yaptığımız hızlanma testlerinde Golf 0´dan 100 km/s hıza 13.3 sn´de ulaştı. Bu değer otomatik vitesli ve 100 HP´lik bir otomobil için yeterli. Esneklik testlerindeyse hızlı tepki veren otomatik şanzımanın da katkısıyla başarılı değerler elde ediliyor. 60 km/s´den 100 km/s hıza 8.7 sn´de ulaşan Golf, 90-120 km/s hızlanmasını da 8.8 sn´de tamamladı. Testlerimiz boyunca 100 km mesafede ortalama 9.6 litre yakıt tüketen Golf 1.6 Otomatik´in 55 litrelik deposuyla menzili 572 km´ye ulaşıyor.
    Kullanım, konfor
    Golf´ün konfor ağırlıklı süspansiyon sistemi hızlı sürüşler için yumuşak kalıyor. Virajlarda yana yatan Golf ani direksiyon hareketlerinden kaçınıldığı sürece kolay kolay izinden çıkmıyor. Ancak ani yön değiştirmelerde Golf arkasını kolayca bırakabiliyor. Bu durumda iyi çalışan ve hemen tepki veren direksiyon sistemi otomobilin doğru ize döndürülmesini sağlıyor. Geniş ve ferah bir iç mekan sunan Golf´ün sert dolgu malzemeli koltukları uzun yolculuklar için de ideal. Kullanımda çok kalın olan C sütunlarının arka görüşü biraz kısıtlaması dışında önemli bir sorun yaşatmayan Golf kendi sınıfı için sessiz sayılabilir ama yine de otomatik şanzımanda overdrive fonksiyonu olsaydı daha düşük gürültü düzeyi elde etmek mümkün olabilirdi. Otomatik şanzımanla ilgili en ilginç detaylardan biri vites kolunun kromla kaplı olması. Hoş ve elit bir görünüm sağlayan krom kaplama üzerine güneş ışığı vurduğunda sürücünün gözünü alıyor. Önemli bir teknolojik özelliği olmayan otomatik şanzıman ani hızlanma isteklerinde hızlı ve sarsıntısız vites değiştirebiliyor. Normal kullanımdaysa vites değişimleri biraz daha ağır gerçekleşiyor. Viteslerin biraz yavaş değiştirilmesi virajlarda sürücünün ani vites büyütmelerdeki stabilite bozulması problemine hazırlıklı olmasını sağlayabiliyor. Golf 1.6 Otomatik´le yaptığımız fren testlerinde duruş mesafesinin manuel şanzımanlı versiyon kadar iyi olmadığını gördük. Bu test otomobiline özgü bir sorun da olabilir; ancak 100 km/s hızda giderken yapılan frenlerde elde edilen 44 metrelik duruş mesafesi ABS ve EBD destekli, dört tekerlekte diskten oluşan fren sistemine sahip yeni bir otomobil için uzun.
    Test ve Teknik Veriler

    STANDART DONANIM
    ABS, EBD (Elektronik Fren Basıncı Dağıtıcısı), sürücü-yolcu ve yan havyastıkları, klima, derinlik ve yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, elektrikli 4 cam, merkezi kilit, elektrikli aynalar, radyo-teyp, yükseklik ayarlı sürücü ve ön yolcu koltuğu, asimetrik katlanabilen arka koltuk, ön kapılarda giriş aydınlatması, içeriden kumandalı depo kapağı, immobilizer ve üçüncü fren lambası
    FABRİKA VERİLERİ TEST VERİLERİ
    Motor : Önde enlemesine yerleştirilmiş, 4 silindirli, çok nokta enjeksiyonlu, 8 supaplı, değişken geometrili emme manifoldlu Hızlanma
    Motor Hacmi : 1.595 cc 0-50 km/s : 4.7 sn
    Çap/Strok: 81x77.4 0-100 km/s : 13.3 sn
    Sıkıştırma Oranı : 10.3 0-130 km/s : 23.7 sn
    Motor Gücü : 5600 d/d'de 74 kW (100 Esneklik (60-100 km/s)
    Max. Tork : 3800 d/d'de 145 Nm 4. Viteste : 8.7 sn
    Vites Oranları : 1-2.71, 2-1.44, 3-1.00, 4-1.74, geri-2.88 5. Viteste : 8.8 sn
    Son Dişli : 4.87 Max. Hız 185 km/s
    Frenler : önde havaladırmalı disk, arkada disk, ABS Dönme Çapı : 10.9 m
    Bagaj : 330/1185 İç Gürültü
    Boyut : 4149 / 1735 / 1439 3.Vites 50 km/s : 60 dB(A)
    Ağırlık : 1.174 kg 4.Vites 100 km/s : 65 dB(A)
    Lastikler : 175/80 R 14 5.Vites 130 km/s : 69 dB(A)
    100 - 0 km/s ve süresi : 44 m /3.4 sn
    Test Tüketimi : 9.6 lt/100km
    Depo Kapasitesi : 55 lt
    Menzil : 572 km


    HOCAM BUNLAR FABRİKA VERİLERİ VE BİLGİLER.TABİ UYGULAMA FARKLI ŞEHİR İÇİ 300 DEN AZ YAKMAZ.LPG İLE YARI YARIYA FARKEDER.BİLDİĞİM KADARIYLA MOTOR 1.6 8V VOLKSWAGWENİN EN SAĞLAM MOTORLARINDAN.PASSATTA,BORADA,OCTAVİADA VE VW GRUBUNUN DİĞER MODELLERİNDE DE KULLANILDI.BEN ŞİKAYETÇİ OLAN DUYMADIM.BİRAZ YAKIT KONUSUNDA SAVURGAN GALİBA.AMA GENEL OLARAK GÜZEL Bİ ARAÇTIR.PARÇA KONUSUNDA SIKINTI OLMAZ.YAN SANAYİSİ FALAN MEVCUT PİYASADA.SERVİSE GİRMEK İSTEMEZSENDE BİR ÇOK ÖZEL VW SERVİSİ VAR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi giza -- 2 Ekim 2007; 12:39:54 >




  • giza kardeş verdiğin bilgiler için çok sağol. Açıkçası biraz fikrim değişti. Ben alacağım aracın şehiriçi 130-140 bin yakmasını istiyorum. Sırf bunun için tertemiz arabamı satmak zorunda kalmıştım. Birde benim için hızlı kalkış ve trafikte seri olması çok önemli. Teşekkürler...
  • bizde comfortline 1.6 var
    araba seri ama çok yakıo sehır ıcınde

    sehırlerarası yolda normal yakıo

    ama tüplüsünü bılemem
    :d
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2011 toyota yaris hakkında bilgi
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.