Şimdi Ara

Golf mü i30'mu? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
1
Favori
5.452
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak


    quote:

    Orijinalden alıntı: drsbk79

    Golfu yorum yazacak kadar bilmiyorum ama bir senedir i30 elit gdi kullanıyorum sıfır aldım hiç pişman değilim kesinlikle öneririm

    Hocam bu gdi turbo motor dğl sanırım ? Atmosferikse biraz fazla yakmıyor mu?

    Atmosferik motorlar zaten turbolara göre fazla yakabilir bu doğal...
    Şuanda bilgisayar 7,7 yi gösteriyor. Sıfırlandığı zamandan buyana 3'te 1ini uzun yolda yaptım (marmaris izmir arasında)
    Marmaris'te yaşıyorum burada trafik az, kalabalık bir yerde yaşıyorsan maalesef bu değer 8-9 civarında olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kensai-X

    Sürüş kalitesi ve süspansiyon konforu sizin için önemli mi bilmiyorum ama Golf'e çok bindim sürüşü rafine, yol tutuşu iyi ama orta sertlikte bir araç. Test etmediğim ama okuduğum ve araç sahiplerinden duyduğum kadarıyla i30 süspansiyon konforu açısından daha yumuşak, yol tutuşu olarak Golf'e kıyasla biraz daha zayıf kalıyormuş. Bunların dışında gerisi donanım vs sizin tercihiniz zaten.

    Saygılar.

    3 Yıldır golfün farklı modellerini kullandım, Hyundai i pek bilmiyorum ama Volkswagen Süspansiyon olarak Toyota, Opel, Honda ya gore cok daha yumuşak ve rahat güvenlik olarak zaten söylemeye gerek bile yok. Ama volkswagenin Donanım paketleri cok garip Hız sabitleyiciyi bile full pakete koyuyor, tek sevmediğim yani illa full araç satmak istiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İ30 yol tutuşu kötü diyenler rallici sanırım. İ30 sınıfının gereklerini karşılayan gayet yeterli yol tutuşuna sahip. Kardeşimde İ30 var. Yüksek hızlarda veya virajda normal insan evladı gibi kullanırsan sıkıntı yok araç yere gayet sağlam basıyor.

    Benzinli İ30 çok yakar dizeli bakmanız daha iyi olur bence. Hyundainin benzinde tasarruflu tek motoru i20 deki 1.2 motor. Onun dışında benzinli Hyundai üzer sizi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rdmsy


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kensai-X

    Sürüş kalitesi ve süspansiyon konforu sizin için önemli mi bilmiyorum ama Golf'e çok bindim sürüşü rafine, yol tutuşu iyi ama orta sertlikte bir araç. Test etmediğim ama okuduğum ve araç sahiplerinden duyduğum kadarıyla i30 süspansiyon konforu açısından daha yumuşak, yol tutuşu olarak Golf'e kıyasla biraz daha zayıf kalıyormuş. Bunların dışında gerisi donanım vs sizin tercihiniz zaten.

    Saygılar.

    3 Yıldır golfün farklı modellerini kullandım, Hyundai i pek bilmiyorum ama Volkswagen Süspansiyon olarak Toyota, Opel, Honda ya gore cok daha yumuşak ve rahat güvenlik olarak zaten söylemeye gerek bile yok. Ama volkswagenin Donanım paketleri cok garip Hız sabitleyiciyi bile full pakete koyuyor, tek sevmediğim yani illa full araç satmak istiyor.

    Katılmıyorum. Golf 4-5-6-7 kullandım, ilave olarak jetta passat b7 ve b8 kullandım. Bunlardan jettanın süspansiyon karakteristiği gergin iken, diğerlerinin hepsi orta gergin ayarındadır. Darbe emişleri bir bütün olarak diğer markalardan daha başarılı tepki hızı ve sönümleme olarak evet ama "yumuşaklık" yani yaylanma ve düşük hızlarda darbeleri emme anlamında i30, corolla, civic ve auris'in süspansiyonları daha yumuşak. Özellikle auris kadar konforlu bir süspansiyon nadir bulunur. Tam olarak şehir içi arabası puf puf emiyor darbeleri çukurları düşük hızlarda. Golf ona göre dan dun giden bir araç düşük hızda hele ki highline ise ve ince yanak lastik varsa.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rdmsy


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kensai-X

    Sürüş kalitesi ve süspansiyon konforu sizin için önemli mi bilmiyorum ama Golf'e çok bindim sürüşü rafine, yol tutuşu iyi ama orta sertlikte bir araç. Test etmediğim ama okuduğum ve araç sahiplerinden duyduğum kadarıyla i30 süspansiyon konforu açısından daha yumuşak, yol tutuşu olarak Golf'e kıyasla biraz daha zayıf kalıyormuş. Bunların dışında gerisi donanım vs sizin tercihiniz zaten.

    Saygılar.

    3 Yıldır golfün farklı modellerini kullandım, Hyundai i pek bilmiyorum ama Volkswagen Süspansiyon olarak Toyota, Opel, Honda ya gore cok daha yumuşak ve rahat güvenlik olarak zaten söylemeye gerek bile yok. Ama volkswagenin Donanım paketleri cok garip Hız sabitleyiciyi bile full pakete koyuyor, tek sevmediğim yani illa full araç satmak istiyor.

    Katılmıyorum. Golf 4-5-6-7 kullandım, ilave olarak jetta passat b7 ve b8 kullandım. Bunlardan jettanın süspansiyon karakteristiği gergin iken, diğerlerinin hepsi orta gergin ayarındadır. Darbe emişleri bir bütün olarak diğer markalardan daha başarılı tepki hızı ve sönümleme olarak evet ama "yumuşaklık" yani yaylanma ve düşük hızlarda darbeleri emme anlamında i30, corolla, civic ve auris'in süspansiyonları daha yumuşak. Özellikle auris kadar konforlu bir süspansiyon nadir bulunur. Tam olarak şehir içi arabası puf puf emiyor darbeleri çukurları düşük hızlarda. Golf ona göre dan dun giden bir araç düşük hızda hele ki highline ise ve ince yanak lastik varsa.

    Golf 4-5-6 kullanmış biri olarak özellikle 195-65 lik lastiklerle Corolla, Astra j, civic e gore kiyaslayadigim zaman kesinlikle cok daha yumuşak oldugunu gördüm ben de. Ama auris ve i30 kullanmadım yorum yapamam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xiamen

    İ30 yol tutuşu kötü diyenler rallici sanırım. İ30 sınıfının gereklerini karşılayan gayet yeterli yol tutuşuna sahip. Kardeşimde İ30 var. Yüksek hızlarda veya virajda normal insan evladı gibi kullanırsan sıkıntı yok araç yere gayet sağlam basıyor.

    Benzinli İ30 çok yakar dizeli bakmanız daha iyi olur bence. Hyundainin benzinde tasarruflu tek motoru i20 deki 1.2 motor. Onun dışında benzinli Hyundai üzer sizi.

    Bu yorumunuz bana ise ben yol tutuşu Golf'e göre zayıf(mış) demiştim, hem kullanmadığımı hem de göreceli bir yorum olduğunu belirtmiştim. Özetle birisi 8 diğeri 7 ise bu 7 olan kötü anlamına gelmiyor. Biri iyi, diğeri daha iyi şeklinde algılanmasını tercih ederim.

    Günümüz teknolojisi ile hız sınırlarına uygun kullanımda kullanıcısını tedirgin edecek seviyede kötü yol tutuşu olan araç olduğunu sanmıyorum.

    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Ben size kağıt üstü kuru forum yorumu yapmıyorum, iki aracı da bilen, sürmüş biri olarak yorum yapayım.

    Bir kere iç mekan kalitesinde golf 1 tık daha iyi buna kimse itiraz edemez, sınıfının en iyi iç mekanına sahip a3 ve v40 ile beraber. A serisine de bindim, 1 serisine de bindim bir bütün olarak golfte daha iyi uyum var. Misal 1 serisinde ekrana kadrana tav oluyorsunuz ama alt orta kısımda sert plastik var krom çakması. Bir tutarsızlık var. Aynı şekilde a serisi de öyle. Konuya dönelim golfün içi daha iyi ama hyundai de öyle kötü içe sahip değil. Premiumlar harici c sınıfı hatcler arasında tepelere oynayan bir malzeme kalitesi var. Yeni astra ve focutan daha kaliteli misal. Bu arada golfün kabağını alınca iç mekan da kabak gibi oluyor haliyle o kalite tadını yarım alırsınız.

    Motorlara gelince benzinli olacaksa bence golf alınmalı çünkü hyundai bu konuda söz sahibi değil. Piyasa sahibi de değil. i30 dizel arabası. Onu alacaksanız dizelini alacaksınız. Hem piyasası var hem güçlü sorunsuz motor. Tsi ise malum lokum.

    Şanzımanlara gelirsek dsg'yi herkes yağ gibi bilir ve doğru ama pek çok kişi dctnin de yağ gibi olduğunu bilmiyor sürmediği için. Şu an piyasada çift kavramalı şanzımanlar arasında dsgye en yakın çalışanlardan biri dct. Çok pürüzsüz ve hızlı. Ayrıca dsg'nin aksine bilinen bir sorunu da yok. Bu konuda bence hyundai daha avantajlı, özellikle de araç uzun süre kullanılacaksa.

    Donanım konusuna gelirsek midline kabak. Aslında golfte comfortline bile kabak. 70küsür bin para veriyorsun 2015 yılında arabada park sensörü gelmiyor. Bu resmen müşteriyle dalga geçmek bu devirde. O yüzden donanım anlamında hyundai derim.

    Tasarım; göreceli ama bence golf daha doğru düzgün bir araba. Ben i30'un o arkaya doğru çok yükselen, yumurtavari yapısını sevemedim. Golf daha keskin bir tasarım.

    Ergonomi; bu konuda bence golf tartışmasız üstün. Her jenerasyonundan oturma pozisyonundan, kol dayamalara kadar herşey tam olması gerektiği yerde. Çok rahat oturup kullanıyor, elinizi ayağınızı dayıyorsunuz. i30da sıkıntılar var, kapı kol dayama kısmları çok eğimli, orta kol dayama fazla arkada kalıyor, oturuş pozisyonu bir acayip alçak ama pedallar ileride dipte kalıyor vs.

    İzolasyon, bu konuda da golf 1 tık daha üstün. Çok iyi rüzgar ve motor izolasyonunua sahip. Yol izolasyonuda gayet iyi. Sadece üst donanımlarda sert lastik ve ince yanakla biraz lastik sesi oluyor, ama alt donanımda bu daha az. Özellikle tsi motoru duymuyor gibisiniz ve araba size hissettirdiğinden daha hızlı gidiyor oluyor hep. i30da durum şöyle; dizelde motor sesi golfteki gibi duyulmaz değil ama çok tok çok güzel bir motor sesine sahip, ilave olarak rüzgar izolasyonu golfle aynı çok iyi. Fakat ne yazık ki lastik ve asfalt sesi alıyor, makyajdada çözülemedi. Bu da aracın genel izolasyon konforunu bozuyor.

    Konfor, konfordan kastım haliyle öncelik olarak genel yol konforu. Genel olarak iki araçta gayet konforlu ama farklı yapıdalar. Hyundai i30 yumuşak bir araç. Sakin sürüşlerde güzel yaylanan, darbeleri lokum gibi emen bir araç. Golf ise orta kıvamda bir araç. Sert olmasada orta gergin amortisörleri var. Daha sıkı tok bir gidişi var. Darbe emişi daha iyi. Hyundaide darbelerden biraz hızlı geçerseniz süspansiyonun sönümlemesi geç ve yetersiz kalıyor ve bam güm ses yapıyor. Yani şehir içi için ikisi de gayet konforlu ama uzun yolda golf daha iyi. Yumuşak süspansiyonlu araç seviyorsanız tercih i30 olmalı.

    Özetle bana göre ikisinin de iyi ve zayıf yönleri var. Kağıt üstünde ben bu ikisini de almazdım. Ya i30 dizel, ya golfü comfortline +sürüş konfor paketli alırdım. Sanıyorum liste fiyatı üzerinde konuşuyorsunuz. Eğer bu aralar alacaksanız ona bakmayın hemen hemen tüm markalarda indim var vw dahil. liste fiyatı 74700 olan comfortline 1.2tsi'ı çok rahat 70bine bırakırlar size peşinde. Son olarak ne golf'ü yüceltenlere inanın, ne de i30'u bilmeden kore arabası peh diye ahkam kesenlere. Golf o kadar kaliteli değil, i30 o kadar kalitesiz değil.



    Yaklaşık olarak ben de bu yoruma katılıyorum. Golf alacaksanız, mümkünse Comfortline alın, Alcantra döşeme, piano black vs. aracın içindeki kaliteyi yükselten öğeler, bir de sürüş konfor paketi de alınırsa önemli bir eksiği kalmaz. Sonrakiler biraz daha keyfi donanımlar.

    Saygılar.




  • Abim sen golf al.. i30 un daha daha cok yiyecek ekmegi var..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • i30'un tipini beğenmesem de dolu bir i30 boş Golf'e tercih edilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bloodletting. -- 10 Aralık 2015; 8:57:02 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.