Şimdi Ara

Golf mü i30'mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
1
Favori
5.452
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Beyler midline plus dsg golf mü yoksa style dct i30 mu? Golf liste fiyatı 70.800, i30 69.000 tl..

    Biri bomboş diğeri ise epey dolu donanıma sahip.. Henüz iki aracı da çok inceleyemedim..

    Golf boş olmasına rağmen i30'a tercih edilecek kadar kaliteli mi bilemedim..

    Yoksa arada büyük bi kalite farkı yok, hem daha ucuz olması hem de dolu olması nedeniyle i30'a mı koş dersiniz?

    Not: dsg için uzatılmış garanti düşünebilirim, değerlendirmede dsg'yi bi kenara atın ltf

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >



  • Ben size kağıt üstü kuru forum yorumu yapmıyorum, iki aracı da bilen, sürmüş biri olarak yorum yapayım.

    Bir kere iç mekan kalitesinde golf 1 tık daha iyi buna kimse itiraz edemez, sınıfının en iyi iç mekanına sahip a3 ve v40 ile beraber. A serisine de bindim, 1 serisine de bindim bir bütün olarak golfte daha iyi uyum var. Misal 1 serisinde ekrana kadrana tav oluyorsunuz ama alt orta kısımda sert plastik var krom çakması. Bir tutarsızlık var. Aynı şekilde a serisi de öyle. Konuya dönelim golfün içi daha iyi ama hyundai de öyle kötü içe sahip değil. Premiumlar harici c sınıfı hatcler arasında tepelere oynayan bir malzeme kalitesi var. Yeni astra ve focutan daha kaliteli misal. Bu arada golfün kabağını alınca iç mekan da kabak gibi oluyor haliyle o kalite tadını yarım alırsınız.

    Motorlara gelince benzinli olacaksa bence golf alınmalı çünkü hyundai bu konuda söz sahibi değil. Piyasa sahibi de değil. i30 dizel arabası. Onu alacaksanız dizelini alacaksınız. Hem piyasası var hem güçlü sorunsuz motor. Tsi ise malum lokum.

    Şanzımanlara gelirsek dsg'yi herkes yağ gibi bilir ve doğru ama pek çok kişi dctnin de yağ gibi olduğunu bilmiyor sürmediği için. Şu an piyasada çift kavramalı şanzımanlar arasında dsgye en yakın çalışanlardan biri dct. Çok pürüzsüz ve hızlı. Ayrıca dsg'nin aksine bilinen bir sorunu da yok. Bu konuda bence hyundai daha avantajlı, özellikle de araç uzun süre kullanılacaksa.

    Donanım konusuna gelirsek midline kabak. Aslında golfte comfortline bile kabak. 70küsür bin para veriyorsun 2015 yılında arabada park sensörü gelmiyor. Bu resmen müşteriyle dalga geçmek bu devirde. O yüzden donanım anlamında hyundai derim.

    Tasarım; göreceli ama bence golf daha doğru düzgün bir araba. Ben i30'un o arkaya doğru çok yükselen, yumurtavari yapısını sevemedim. Golf daha keskin bir tasarım.

    Ergonomi; bu konuda bence golf tartışmasız üstün. Her jenerasyonundan oturma pozisyonundan, kol dayamalara kadar herşey tam olması gerektiği yerde. Çok rahat oturup kullanıyor, elinizi ayağınızı dayıyorsunuz. i30da sıkıntılar var, kapı kol dayama kısmları çok eğimli, orta kol dayama fazla arkada kalıyor, oturuş pozisyonu bir acayip alçak ama pedallar ileride dipte kalıyor vs.

    İzolasyon, bu konuda da golf 1 tık daha üstün. Çok iyi rüzgar ve motor izolasyonunua sahip. Yol izolasyonuda gayet iyi. Sadece üst donanımlarda sert lastik ve ince yanakla biraz lastik sesi oluyor, ama alt donanımda bu daha az. Özellikle tsi motoru duymuyor gibisiniz ve araba size hissettirdiğinden daha hızlı gidiyor oluyor hep. i30da durum şöyle; dizelde motor sesi golfteki gibi duyulmaz değil ama çok tok çok güzel bir motor sesine sahip, ilave olarak rüzgar izolasyonu golfle aynı çok iyi. Fakat ne yazık ki lastik ve asfalt sesi alıyor, makyajdada çözülemedi. Bu da aracın genel izolasyon konforunu bozuyor.

    Konfor, konfordan kastım haliyle öncelik olarak genel yol konforu. Genel olarak iki araçta gayet konforlu ama farklı yapıdalar. Hyundai i30 yumuşak bir araç. Sakin sürüşlerde güzel yaylanan, darbeleri lokum gibi emen bir araç. Golf ise orta kıvamda bir araç. Sert olmasada orta gergin amortisörleri var. Daha sıkı tok bir gidişi var. Darbe emişi daha iyi. Hyundaide darbelerden biraz hızlı geçerseniz süspansiyonun sönümlemesi geç ve yetersiz kalıyor ve bam güm ses yapıyor. Yani şehir içi için ikisi de gayet konforlu ama uzun yolda golf daha iyi. Yumuşak süspansiyonlu araç seviyorsanız tercih i30 olmalı.

    Özetle bana göre ikisinin de iyi ve zayıf yönleri var. Kağıt üstünde ben bu ikisini de almazdım. Ya i30 dizel, ya golfü comfortline +sürüş konfor paketli alırdım. Sanıyorum liste fiyatı üzerinde konuşuyorsunuz. Eğer bu aralar alacaksanız ona bakmayın hemen hemen tüm markalarda indim var vw dahil. liste fiyatı 74700 olan comfortline 1.2tsi'ı çok rahat 70bine bırakırlar size peşinde. Son olarak ne golf'ü yüceltenlere inanın, ne de i30'u bilmeden kore arabası peh diye ahkam kesenlere. Golf o kadar kaliteli değil, i30 o kadar kalitesiz değil.
  • Arka havalandırma kanalını ta gitmiş elite donanıma koymuş.
  • Arabanıza ilk binen hız sabitleyici var mı diye sorar, ona göre karar verin :)
  • Boş arabaya 70000 düşünmeyin bile alın i30'u. İkinci eli iyi diye sizden sonra binecek olanı değil kendiniz hangisine binmek istiyorsunuz onu düşünün. Kol dayaması bile olmayan arabaya verilmez o para.
  • Golf'te maliyetten kısmak için arka kapılarda ucuz sert plastik var. Yine maliyetten ksımak için ucuz torsiyonlu arka süspansiyon var.

    İ30'da ise arka kapıların malzeme kalitesi ön kapılardan farksız, ucuz sistem torsiyon yok, bağımsız süspansiyonlar var.

    Arada kalite farkı var ama daha kaliteli olan İ30.

    Motor güç ve torku bakımından da İ30 lehine belirgin bir fark var.
  • Motor olsun
    kalite olsun
    şanzıman olsun
    Donanım olsun i30 daha iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SHIHAD kullanıcısına yanıt
    Motor ve kalite hariç haklısınız. Golf daha kaliteli demiyorum kalite göreceli bi kavramdır o bakımdan diyorum. Ama TSI/TFSI motoru tartışmam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baba0392 -- 2 Aralık 2015; 17:19:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Astra mı Golf mü
    4 yıl önce açıldı
    Megane 3 mü Egea Hb mi?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Genel kanı i30'dan yana gibi görünüyor, keza bnm de aklım ona kaymış durumda..

    Peki arkadaşlar yakıt tüketimi açısından tam otomatik istemiyorum bu nedenle çift kavramalı yarı otomatik araçlar arasında bu fiyata (i30 için 2-3k indirim de yapabileceklerini ümit ediyorum), bu dolulukta tavsiye edebileceğiniz ağzı yüzü düzgün başka C sınıfı araç var mı? Leon'a pek ısınamadım baştan söyleyim.

    Yoksa i30 doğru yol mu sayılır benim için?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • sekizkozalak S kullanıcısına yanıt
    Aynı fiyata alınacak i30-Leon kıyaslamasında ibre Leon'a kayar yalnız. Merak ettiğiniz her şeyi özel mesajdan yanıtlarım burdan şimdi bi başlarsak sonu gelmez sizin konuya yazık ederler :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gecenlerde konu açılmıştı, C segment dizel otomatiklerin 100'e dayanmış olması ile ilgili.

    Bence F/P olarak i30'dan daha iyi seçenek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben size kağıt üstü kuru forum yorumu yapmıyorum, iki aracı da bilen, sürmüş biri olarak yorum yapayım.

    Bir kere iç mekan kalitesinde golf 1 tık daha iyi buna kimse itiraz edemez, sınıfının en iyi iç mekanına sahip a3 ve v40 ile beraber. A serisine de bindim, 1 serisine de bindim bir bütün olarak golfte daha iyi uyum var. Misal 1 serisinde ekrana kadrana tav oluyorsunuz ama alt orta kısımda sert plastik var krom çakması. Bir tutarsızlık var. Aynı şekilde a serisi de öyle. Konuya dönelim golfün içi daha iyi ama hyundai de öyle kötü içe sahip değil. Premiumlar harici c sınıfı hatcler arasında tepelere oynayan bir malzeme kalitesi var. Yeni astra ve focutan daha kaliteli misal. Bu arada golfün kabağını alınca iç mekan da kabak gibi oluyor haliyle o kalite tadını yarım alırsınız.

    Motorlara gelince benzinli olacaksa bence golf alınmalı çünkü hyundai bu konuda söz sahibi değil. Piyasa sahibi de değil. i30 dizel arabası. Onu alacaksanız dizelini alacaksınız. Hem piyasası var hem güçlü sorunsuz motor. Tsi ise malum lokum.

    Şanzımanlara gelirsek dsg'yi herkes yağ gibi bilir ve doğru ama pek çok kişi dctnin de yağ gibi olduğunu bilmiyor sürmediği için. Şu an piyasada çift kavramalı şanzımanlar arasında dsgye en yakın çalışanlardan biri dct. Çok pürüzsüz ve hızlı. Ayrıca dsg'nin aksine bilinen bir sorunu da yok. Bu konuda bence hyundai daha avantajlı, özellikle de araç uzun süre kullanılacaksa.

    Donanım konusuna gelirsek midline kabak. Aslında golfte comfortline bile kabak. 70küsür bin para veriyorsun 2015 yılında arabada park sensörü gelmiyor. Bu resmen müşteriyle dalga geçmek bu devirde. O yüzden donanım anlamında hyundai derim.

    Tasarım; göreceli ama bence golf daha doğru düzgün bir araba. Ben i30'un o arkaya doğru çok yükselen, yumurtavari yapısını sevemedim. Golf daha keskin bir tasarım.

    Ergonomi; bu konuda bence golf tartışmasız üstün. Her jenerasyonundan oturma pozisyonundan, kol dayamalara kadar herşey tam olması gerektiği yerde. Çok rahat oturup kullanıyor, elinizi ayağınızı dayıyorsunuz. i30da sıkıntılar var, kapı kol dayama kısmları çok eğimli, orta kol dayama fazla arkada kalıyor, oturuş pozisyonu bir acayip alçak ama pedallar ileride dipte kalıyor vs.

    İzolasyon, bu konuda da golf 1 tık daha üstün. Çok iyi rüzgar ve motor izolasyonunua sahip. Yol izolasyonuda gayet iyi. Sadece üst donanımlarda sert lastik ve ince yanakla biraz lastik sesi oluyor, ama alt donanımda bu daha az. Özellikle tsi motoru duymuyor gibisiniz ve araba size hissettirdiğinden daha hızlı gidiyor oluyor hep. i30da durum şöyle; dizelde motor sesi golfteki gibi duyulmaz değil ama çok tok çok güzel bir motor sesine sahip, ilave olarak rüzgar izolasyonu golfle aynı çok iyi. Fakat ne yazık ki lastik ve asfalt sesi alıyor, makyajdada çözülemedi. Bu da aracın genel izolasyon konforunu bozuyor.

    Konfor, konfordan kastım haliyle öncelik olarak genel yol konforu. Genel olarak iki araçta gayet konforlu ama farklı yapıdalar. Hyundai i30 yumuşak bir araç. Sakin sürüşlerde güzel yaylanan, darbeleri lokum gibi emen bir araç. Golf ise orta kıvamda bir araç. Sert olmasada orta gergin amortisörleri var. Daha sıkı tok bir gidişi var. Darbe emişi daha iyi. Hyundaide darbelerden biraz hızlı geçerseniz süspansiyonun sönümlemesi geç ve yetersiz kalıyor ve bam güm ses yapıyor. Yani şehir içi için ikisi de gayet konforlu ama uzun yolda golf daha iyi. Yumuşak süspansiyonlu araç seviyorsanız tercih i30 olmalı.

    Özetle bana göre ikisinin de iyi ve zayıf yönleri var. Kağıt üstünde ben bu ikisini de almazdım. Ya i30 dizel, ya golfü comfortline +sürüş konfor paketli alırdım. Sanıyorum liste fiyatı üzerinde konuşuyorsunuz. Eğer bu aralar alacaksanız ona bakmayın hemen hemen tüm markalarda indim var vw dahil. liste fiyatı 74700 olan comfortline 1.2tsi'ı çok rahat 70bine bırakırlar size peşinde. Son olarak ne golf'ü yüceltenlere inanın, ne de i30'u bilmeden kore arabası peh diye ahkam kesenlere. Golf o kadar kaliteli değil, i30 o kadar kalitesiz değil.




  • Golf=2*i30

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baba0392

    Aynı fiyata alınacak i30-Leon kıyaslamasında ibre Leon'a kayar yalnız. Merak ettiğiniz her şeyi özel mesajdan yanıtlarım burdan şimdi bi başlarsak sonu gelmez sizin konuya yazık ederler :)

    Pm attım hocam

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Gecenlerde konu açılmıştı, C segment dizel otomatiklerin 100'e dayanmış olması ile ilgili.

    Bence F/P olarak i30'dan daha iyi seçenek yok.

    Bana da öyle geliyo, bunun bi alternatifi leon olabilir sadece.. 69 k üzerinden tahmini ne kadar düşerler galeriler bilgin var mı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • korelilerde güzel araba yapıyorlar yabana atılamaz, alman mühendisliği de çok üstün değil artık. ben tercih yapacak olsam sadece donanımı ön planda tutup araba seçmem, hangisi keyif verirse, daha istikrarlı yol tutuyorsa ve dizaynını beğeniyorsam onu seçerdim, senin içine sinmedikten sonra en kral araba olsa nolacak.
  • 1.6 auris advanced cvt o fiyatlara daha iyi bir seçenek olabilir. Yeni astra, peugeot 308 ve kia ceed ile de test sürüşü yapıp pazarlık yapmakta fayda var.

    İkisi arasında da her türlü i30 alınmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Walla hocam ne güzel özetlemişsin sağolasın.. Yazdıklarında iki şey özellikle dikkatimi çekti

    1-i30 yol sesi alma olayı
    2-i30'un aslında bir dizel araç olarak alınması gerektiği

    1 için bu durum can sıkıcı.. Ciddi anlamda rahatsız edici boyutta mı bilmiyorum.. Ben clio 4 'ten geçeceğim için her C sınıfı araç bana daha konforlu gelecektir ama sanırım test sürüşü yapınca daha iyi anlarım bu durumu..

    2 için ise; bu, i30 dct benzinli çok yakar hiç bulaşma anlamına mı geliyor? Fabrika verisi şehir içi 7.5 lt.. Bu veri tutarsa ne ala benzinli düşünücem ama Pratikte 10'lara dayanırsa sıkıntı bnm için..

    O zaman da dediğin dizel olayını düşünebilirim zira; yakında taşınıcaz ve ev-iş arası mesafe gidiş-dönüş toplam 25 km'ye çıkacak..gerçi Dizel-benzinli arasındaki 7.5 k'ya değer mi bilemiyorum..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.2 tsi dsg leon tavsiye ederim.63 bin liste fiyati var.60 bine kadar düstüklerini duydum.Su anda f/p lideri leondur acik ve net.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    1.6 auris advanced cvt o fiyatlara daha iyi bir seçenek olabilir. Yeni astra, peugeot 308 ve kia ceed ile de test sürüşü yapıp pazarlık yapmakta fayda var.

    İkisi arasında da her türlü i30 alınmalı.

    Hocam yeni astra bütçemi tamamen aşıyor..

    Toyotanın şu duvar gibi ön konsolu hoşuma hiç gitmiyor..

    Kia ceed'i bugün inceledim hatta ayak üstü 71.5 k fiyat aldım dizel dct için ciddi şekilde yaklaşırsam belki biraz daha inerler ancak i30'un daha kaliteli bir araç olduğu kanaatindeyim.. Yine de tamamen elemiş dğlm.. Bilmiyorum ama dizel otomatik c sınıfı araçlar içinde en uygun fiyatlısı olsa gerek..

    308 bi türlü tutulmadı gibi geliyor bana ankarada yaşamama rağmen yollarda çok az görüyorum özellikle ikinci eli büyük sıkıntı yaratır diye düşünüyorum bu nedenle.. Ayrıca bütçeme uyan active donanım fena dğl ancak i30 style'dan hala epey eksik durumda..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Red_Devils_

    1.2 tsi dsg leon tavsiye ederim.63 bin liste fiyati var.60 bine kadar düstüklerini duydum.Su anda f/p lideri leondur acik ve net.

    Seat bayilerinin çok az indirim payı olduğunu duymuştum, zira epey süre önce ibiza için fiyat aldığımda bi zahmet 500 tl zar zor düşmüşlerdi.. 60 k gibi rakamlara gelecekse düşünülebilir elbette fakat inceldiğimde malzeme kalitesi bana çok vasat geldi, tok bir araç dğl.. İşçilik zayıf biraz takır tukur bi araba sanki.. Bilmiyorum ben mi yanılıyorum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.