Şimdi Ara

Google, Türkiye'deki müşterilerin alışveriş tercihleri hakkında araştırma yaptı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
479
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Google, Türkiye'deki müşterilerin alışveriş tercihleri hakkında araştırma yaptı
    Kasım ayı indirimlerle birlikte geldi. Türkiye’deki pek çok müşteri alışveriş için Kasım ayını bekliyor ve bu ayda rekor satışlar gerçekleşiyor. Google, Türkiye’deki tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını ortaya çıkarmak için “Smart Shopper 2024” adında bir araştırma gerçekleştirdi.



    Smart Shopper 2024 araştırması yedi ürün kategorisinde (elektronik, ev & bahçe, moda, gıda & bakkaliye, güzellik, oyuncak, mücevher) kapsamlı analizler sunuyor. Araştırmaya 2 bin 100 kişi katıldı. Katılımcılar ürün kategorilerine eşit olarak dağıtıldı ve yalnızca bir kategoriye ait anketi tamamladı.



    Araştırmanın en dikkat çeken sonuçlarından biri, bu sene sosyal medya üzerinden satın alma oranının bir önceki güne göre düşüş yaşaması ve fiziksel mağazalara geri dönüşün başlaması oldu.



    Fiziksel mağazalardan alışveriş artışa geçti



    Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’deki tüketicilerin %90’ı bir ürün satın almadan önce online ortamda araştırma yaparak bilgi topluyor. Tüketici elektroniği, ev ve bahçe kategorilerinde alışveriş yapan müşterilerin araştırma yoğunluğu öne çıkıyor. Araştırmaya göre tüketicilerin %79’u alışveriş yapmadan önce hem online hem de fiziksel kanalları kullanıyor. Sadece internet üzerinden alışverişi tercih edenlerin %11, yalnızca fiziksel mağazaları tercih edenlerin oranı ise %10 olarak belirlendi. Katılımcıların son satın alım yaptığı kanal sorulduğunda ise %66’sı dijital kanaldan, %34’ü fiziksel mağazadan alışveriş yaptığını ifade etti.



    Ayrıca Bkz.Amazon’da son 6 ayın en düşük fiyatlı ürünleri: Monitör, anakart, kulaklık ve süpürge fırsatı!



    Katılımcıların yüzde 41'i Reels ve Shortslar ile yeni ürünler keşfediyor



    Smart Shopper 2024 araştırmasına göre katılımcıların %76’sı son 6 ay içinde alışveriş yaparken bilgi almak için sosyal medya platformlarını kullanıyor. %41’i Reels, Shorts gibi kısa formatlı videolarla ürün keşfi yapıyor. 2023’te katılımcıların yüzde 43’ü sosyal medya üzerinden ürün satın alırken, 2024’te bu oran yüzde 37’ye geriledi. Google, ürünler için araştırma yaparken katılımcıların %99’u tarafından ana arama motoru olarak tercih ediliyor.



    Tüketiciler yapay zekaya olumlu bakıyor



    Google’ın araştırmasına göre katılımcıların %35’i ürün hakkında daha fazla bilgi almak için Google Lens’i kullandı. %23’ü marka ve satıcıların web sitelerindeki yapay zekalı chatbotlarla iletişime geçiyor. Arama araçlarını kullanırken, %23'ü marka veya perakendeci web sitelerindeki chatbotlarla iletişime geçtiğini belirtiyor. Anket katılımcılarının %13'ü de yapay zeka araçlarıyla etkileşim kurduğunu söylüyor. 









  • "Türkiye’deki tüketicilerin %90’ı bir ürün satın almadan önce online ortamda araştırma yaparak bilgi topluyor."

    Alım gücü çok düşerken, sahtecilik tavan yapınca, beklenen sonuç, çok normal. Alım öncesinde iyice araştırın, kılı kırk yarın, sonra üzülmeyin aw

    Belçikalı tanıdık aile vardı, normal hali vakti yerinde insanlar, bir süre Türkiye'ye yerleşeceklerdi. Aile babasıyla MediaMarkt'a gittik, abartmıyorum 15 dakikada eve alınacak bütün eşyaları seçti gitti. (Ona eşlik eden satış görevlisinin ağzı kulaklarına vardı)

    Ben de affedersiniz mal gibi kaldım. Ben ki bir silgi alsam hammaddecisiyle konferans yapıyorum... Sileyim böyle hayatı.
  • "Türkiye’deki tüketicilerin %90’ı bir ürün satın almadan önce online ortamda araştırma yaparak bilgi topluyor."

    Alım gücü çok düşerken, sahtecilik tavan yapınca, beklenen sonuç, çok normal. Alım öncesinde iyice araştırın, kılı kırk yarın, sonra üzülmeyin aw

    Belçikalı tanıdık aile vardı, normal hali vakti yerinde insanlar, bir süre Türkiye'ye yerleşeceklerdi. Aile babasıyla MediaMarkt'a gittik, abartmıyorum 15 dakikada eve alınacak bütün eşyaları seçti gitti. (Ona eşlik eden satış görevlisinin ağzı kulaklarına vardı)

    Ben de affedersiniz mal gibi kaldım. Ben ki bir silgi alsam hammaddecisiyle konferans yapıyorum... Sileyim böyle hayatı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi E_Y_B_H_P_T -- 13 Kasım 2024; 18:57:00 >
  • "%41’i Reels, Shorts gibi kısa formatlı videolarla ürün keşfi yapıyor."
    Shorts'da rastgele gezerken 40 yılda bir ilginç ürün görür alırsın, bu da sorulduğunda bu ankete girer. Yoksa kimse mesela telefon, tv almak için sadece shorts izlemez. Gider düzgünce ürünü anlatmış bir videoyu izler, tecrübelerini ve fikirlerini alır.

  • Bu arada yapay zekadan tavsiye almak da çok kötü bir tercih. Daha şimdi 2 farklı telefon için denedim, 2 telefonun da işlemcisini yanlış söyledi. Honor telefona kirin işlemci dedi yuh ama ya.

  • Paçaları tutuştu. Yapay zeka'ya eğilimleri ne kadar diye merak ediyor. İstiyorlar ki yapay zeka'ya ilgi göstermesinler. Google reklamlarını izlemeye devam etsinler.
    Türkler reklamsız yapay zeka'ya hızlı uyum sağlar. Türklerden reklam izleyen az çıkar, boşa umutlanmasınlar bence. :))

  • Nasıl oluyor da, bu insanlar hala alışveriş yapabiliyor diye yapmıştır.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.