Şimdi Ara

Grafikerler neden eleştiri kabul etmiyolar :S

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
527
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • öncelikle herkes ustune alınmasın arkadaslar.bir genelleme ile bunu yazıyorum.
    Kayseri,ankara ,ıstanbulda ofıslerı olan bır 3d reklam ajansında çalışıyoruz.
    6 tane grafıkerımız var 6 sıda yaptıgı tasarımla ılgılı yorum yapılınca 40.000 acıklama yapıo kendını haklı cıkartmak ıcın...
    Allah askına kendimizi izah etmek için nasıl bır yöntem uygulamalıyız bır yardımcı olun



  • Enteresan bir durum empati yapmanızı öneririm. Şöyleki kafanızda birşeyler düşünüp ortaya bir afiş çıkartıyorsunuz, fakat gösterdiğiniz kişi afişi görüp bu ne diyor, siz ne yaparsınız ona işi yaptığınız açıyı anlatmaya çalışırsınız, sizin açınızdan olaya bakması için konuşursunuz...

    O yüzdendir ki bu durumun üstesinden aynı açıdan bakarak gelebilirsiniz yoksa zıtlaşmalar devam edip gider...

    Benimde en tahammül edemediğim şey hitaptır. Saatlerce emek harcadığınız bir işe "bune" derseniz haliyle insan çileden çıkar o yüzden grafikerlerinize oldukça yumuşak ve bir o kadar da açıklayıcı bir dil ile ifade etmelisiniz isteklerinizi...

    Niye 40.000 açıklama yaptığını eğer empati kuramıyorsanız şu şekilde anlayabilirsiniz. Açın Ps yada Ai farketmez, aklınızdaki konu ile ilgili bir kompozisyon oluşturmaya çalışın, bembeyaz sayfadan...

    Görüceksiniz ki aslında haklılar... Sadece değişik açıyla bakıyorlar olaya, zaten olması gerekende budur kimsenin görmediğini onlara göstermek...




  • Aslında çoğu zaman bu eksiklik, grafikere gerekli malzemeyi vermemekten kaynaklanır. Siz bir grafikere şunu yap derseniz o onu yapar; nasılı da ona kalmıştır. Ama başından şunu şöyle yap der bir konsept verirseniz o onu öyle yapar. Artı bir insanın - her kim olursa olsun - yaptığı şeyin takdir görmemesine, eleştirilmesine tahammülsüz olması insani birşeydir ve en azından bana göre doğaldır. Eğer iyi bir grafikerse, gözüne bir dakika önce güzel gelen birşey bir dakika sonra gözüne batmaya başlar ve içine sinmeyen şeyi zaten yapmaz. (Bu arada bir grafiker değil bir web master olarak konuşuyorum. Sonuç olarak iş farklı da olsa süreç aynıdır). Dolayısyla, meramınızı anlatmak için yol seçmek yerine meramınızın ne olduğuna karar vermeniz gerekir. Tabi bunu yaptıktan sonra burada bu soruyu sormuşsanız, dediğim gibi, insanların yaptığı işin takdir görmemesi eleştiriye açık olmalarının önünde bir engeldir. Çok güzel fakat, şunu bir de şöyle deneyebilir miyiz deyip fikrinizi beyan ederseniz ne ala.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TradeMark -- 18 Aralık 2010; 19:09:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3dmedya
    6 tane grafıkerımız var 6 sıda yaptıgı tasarımla ılgılı yorum yapılınca 40.000 acıklama yapıo kendını haklı cıkartmak ıcın...




    3 sebep yüzünden olabilir.
    1> Nasıl yorum yaptığınız..
    2> Grafikerin aslında birşey bilmemesi ve kendisini haklı çıkarma çabası.
    3> Grafiker çok iyi grafikerdir. Siz birşey bilmiyorsunuzdur ve grafiker bunu açıklamak istemesi.

    "En sinir olduğum olay ise başka yerde tasarım görüyorlar. Bunu yap diyorlar grafiker emek harcıyor kendinden birşeyler çıkarıyor sonra karşıdaki güzel birşey olsa bile eskisi gözünde olduğu için yeni ve güzel olan tasarımı kullanarak grafikere baskı uyguluyor. bunun en kötü kısmı ise yaptıran adamın hiç birşey anlamaması. "




  • yorumlar cok kaliteli.hepinize tesekkurler
  • Yapılan yorumlara katılmamak elde değil ama gözden kaçan bir nokta var ve sanırım.
    Eski bir Grafik Tasarımcısı olarak bir şeyler söylemem gerek.

    1- Grafikere veya Grafik Tasarımcısına brief verme konumundaki kişi siz misiniz?
    Bu durumda Art Director olmanız gerekir, bu sorunun çözümünü de biliyor olmanız gerekir.

    Eskiden bu hiyerarşik yapı vardı ki hala belli bazı çizgi üstü ajanslarda korunmakta.
    Bunun da sebebi reklamveren ve reklamı yapan arasında daha iyi bir iletişim sağlanması.
    Nasıl ki müşteri temsilcisi müşteriyle görüşüyorsa tasarımcıyla da birilerinin görüşmesi gerekir.
    Farklı tasarım isteniyorsa, farklı düşünenlerden istenmeli, burada anahtar kelime her anlamda "farklı".

    Sektör çok hızlı büyüdü ama malesef, kavramlar birbirine karıştı. Artık kim grafiker kim art director kim creative belli değil.
    Herkes bişeylerden "biraz" anlar hale geldi.
    Sorun tamamen bu.
    Eskiden Grafikerleri sadece ajanslarda bulabiliyorduk oysa şimdi her yerdeler. Aynı şekilde müşteriler de öyle.

    Bundan 15 sene önce tanıtım deyince tren muamelesei görürdük şimdi herkes "tabi elbette" der oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Giskar -- 20 Aralık 2010; 23:36:42 >




  • Giskar +1

    Sebep aynen giskarın dediği şey katılamamak elde değil.

    Normalde herhangi bir tasarım ürününün; Müşteriden alınan brief ve reklam ajansının medya planlaması mantığı/tasarısı ile birleştirilip creative direktör önüne konması gerekir.
    Daha sonrada c. direktör buna bir espiri katarak konsept oluşturması gerekir. Daha sonra art direktörün bu konsepti ilgili materyale göre tasarıma dökmesi ardından da bu tasarımın grafiker-webci-3dci-motioncu vb tarafından uygulamaya dökülmesi gerekir.
    Günümüzde bunların hepsini grafiker yapıyor. (aslında yapamıyor çünkü bu çok ciddi bir reklam - iletişim işi, bir tasarımcının bu konulara hakim olup zaman ayırması mümkün değil) Eskiden sadece uygulama yapar yada tasarıma kendinden bir şeyler katarak uygulardı. Bi adam tüm bu işleri yapınca elbet çene düşüyor:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi feylosoft -- 21 Aralık 2010; 14:28:10 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.