Şimdi Ara

GRANDE PUNTO DİREKSİYON KUTUSU ARIZASI (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
14.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Fiatlar hep yapıyor tipo, tempra gibi tarz arabalarda sık görülen bişeydir bu
  • bendede aynı parça değişir heralde. inşallah bu ilk ve son problem olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: civcivx

    Sen ne diyosun paçino? Benim kapasitem senin yaşından çok daha fazla onu biliyorum ben. Karşındakinin önce yaşını-başını bildiklerini öğren öyle eleştiri yap. Yaşının hayattaki bazı gerçekleri ve insanlara yaklaşım şeklini tam oturtmayacak bir grupta olduğunu tahmin etmek güç değil...
    Bu arada o yazıdan ne anladığını şurada özetler misin? Anlamayanlar faydalansın.


    "Benim kapasitem senin yaşından çok daha fazla onu biliyorum ben"
    bu tarz cümleleri genelde forumdaki yaşı küçük + kompleksli kişiler yazıyor.

    dünyanın en çok bilen insanı da olsan üslüp konusunda dikkat etmemeni gerektirmez.

    eğer benim fiata karşı objektif olduğumu düşünmeyip de böyle tutum sergiliyorsan zaten önce iğneyi kendine batırman gerekir..ancak şunu da söyleyim senin bu şekilde zannetttiğini düşünmüyorum.




  • 1500 km direksiyondan ses yok
    Kapı menteşesinde problem yok.
  • bence gayet tarafsız ve mantıklı yazmışsın. bunun eleştirlir bir yanını bulamadım...
    arkadaşlar bu yazılanlardan anti puntocu olduğumuza kanaat getirmeyin lütfen.
    başarılı bir dizayn ve yaratıcı ellerden çıkmış yüzlerce bilgili insanın tecrübesi ile yapılmış bır aracı burada yatırp her yönüyle tartışmıyoruz.

    tartışdığımız konu, genelde ufak görülen fakat mühendislikte sorun çıkaran bir sonraki seride müşterilerin feedback leriyle geliştirilip düzeltilen konulardan biridir.

    bu durum her araç için böyledir. buna benzer bir durumu toyotada duydum(aktif kullanıyorum)...golf 5 dede duydum.(bunuda kullanıyorum)

    ama lütfen civata konusunuda gereksiz ve önemsiz görmeyin.
    aracın torsiyon kolundaki civatanın yük değeri nasıl hesaplanıyorsa kapısındaki de aynı şekilde hesaplanıyor.
    civatada fön kuvvetinin önemi mühendislikte çok hassas bir iştir.



    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    -puntonun direksiyon kovanında neden sorun yaşanabilir ?

    eğer çıkacak yeni corsa ile %33 oranında ortak parçası olacaksa,fiat yeni çıkardığı araçta neden şu anki corsadan alıntı yapmasın?
    bu corsanın kronik sorunudur.fakat bugüne kadar fiat modellerinde duymadım.corsa ile de bu tarz bir proje varsa aradaki alakayı kurmak gayet mantıklıdır.ancak teyit edilebilmesi için birkaç araçta daha şikayetin duyulması gerek...


    civata mevzuuna geleyim..

    çeşitli yorumlar var bu konuda..
    şimdiye kadar araçlarda pek bu tarz bir şikayet duymadım.o nedenle ilk olarak bunun kullanıcı hatası olabileceğini düşündüm.eğer bu kullanıcı hatası değilse;

    -imali ucuzlaşıtması nasıl yaplabilir ?

    imalatçının tasarım ve analiz mühendisleri parçaya gelebilecek kuvvetleri tekrar sanal olarak uygulayarak parçada hafifletme veya inceltme gibi yollara gidilebilir.böyleyse eğer sık sık bu şikayet duyulur o adamlar da diplomalarını rulo yapsınlar.buna pek ihtimal vermiyorum.

    mukavemete etki etmeyen maliyet düşürme yöntemlerine girmiyorum.

    diğer bir yol ise anasanayinin daha ucuz üretecek bir yerden almasıdır.bu noktada riskler vardır.çünkü genellikle aynı şeyi daha ucuza üreten yer eğer önceki firmadan daha büyük ve teknolojik değilse kalite konusu devreye girer.kalite konusunda açıkları olan bir firmayla çalışmak ve sorunlarla karşılaşmak da tamamen anasanayinin suçudur.

    -bu sorun basit mi ?

    tekrarı durumunda hala fiat o firmayla çalışmaya devam ediyorsa bu noktada kimse fiatı savunamaz.ve bu basit ama güven kaybettiren bir sorundur.güven noktası da bence yeteri kadar büyüktür.(dışarıdan değil kendi aracınız için düşündüğünüzde)
    tek başına değerlendirdiğimizde ise üretici firmanın kaliteden ödün verdiği noktadaki sonucu olarak değerlendirip fiatın çalıştığı bu firma eğer yeniyse yanlış bir tercih yapıp markasının zaten çok üst olmayan imajını riske attığını düşünüyorum.

    özellikle fiatı seven kişler bu sorunun tekrarnının yerli clio sembollerimizde karşılaşsaydık nasıl yorumlar yapardık,kendi kendimize bir düşünelim..

    tekrar ediyorum bu kullanıcı hatası değilse..

    kimse kırılan civata için civata imalatçısına gitmiyorsa,kimse kırıldığında civata imalatçısını da suçlayamaz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 12 Mayıs 2006; 1:12:33 >




  • arkadaşlar bu civata meselesi makine mühendisliğinin temel tasarım ve montaj konularının en başında gelen çok önemli bir konudur.Öyle bir civata bu ne olacak diyemezsiniz.Zaten bütün mekanik parçalr birbirine bağlantı elemanlarıyla (civata ,somun ,pul, menteşe ,klips, ... vb)tuturulmaz mı? bütün basit ve can sıkan konular bunların gevşemesi veya yanlış dizayn edilmesi sonucunda yaşanmaz mı? >olaya ben mühendislik hatası gözüyle bakarım eğer bir kusur varsa.Unutmayın ki aracınız giderken bazı civatalar haati öneme sahip değilken bazıları hata kabul etmez şeylerdir.Unutmayalım ki tasarım bir kere yapılıp bir kenara konulan birşey değildir.Her zaman yanlış görüldüğünde ve vazgeçilemez olduğunda revizyon yapılabilecek bir şeydir.Öyle kendisi ucuz olabilir ancak siz bunu tasarlayanlara değişiklik yaptırmayı istediğinizde ciddi dirençle karşılaşabileceğiniz bir durumdur. Bundan önce çalıştığım şirketin satın almasında 10 senemi bu fastener tabir edilen parça ve alt gruplarını satın aldığım için konunun önemini çok iyi biliyorum .En ciddi amerikan firmaları bile bu konuda hata yaptıklarını defalarca kalite bölümümüz saptadı, ve üreticiler bu işe çok ciddi bakarlar haberiniz olsun .Çünki piyasada çok ciddi rekabet sonucunda çin malı kalitesiz ürünler piyasayı ele geçirmiş ve tasarımın komple kalitesinden birçok firma ödün vermiştir. Bilginiz olsun.

    serkes bey konu ile gerekli uyarıları yapmış ancak bazıları parçayı değiştirirsiniz olur biter mantığıyla yanıtlamış (her zaman doğru değildir bu görüş).Bazen parçayı değiştirseniz bile risk devam eder bileseniz.Ancak milyon dolarlık davalar açabilme lüksümüz oluşursa bu konular tasarım ve montaj aşamasında sonuçlanır umuyorum.
    Yeni nesil kalite anlayaşında en nefret ettiğim konu , kalite kontrolu müsterilere yaptırılmasıdır.nasıl olsa garanti var değiştiririz.Peki o zaman sıfır hatalı üretim yapmasa gücün yetiyorsa(maliyetleriniz şiser bana martaval okumayın diyorum içimden) ,,NEYSE bu konu ayrı bir topic yapar bunun için burada sonlandırıyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    bence gayet tarafsız ve mantıklı yazmışsın. bunun eleştirlir bir yanını bulamadım...
    arkadaşlar bu yazılanlardan anti puntocu olduğumuza kanaat getirmeyin lütfen.
    başarılı bir dizayn ve yaratıcı ellerden çıkmış yüzlerce bilgili insanın tecrübesi ile yapılmış bır aracı burada yatırp her yönüyle tartışmıyoruz.

    tartışdığımız konu, genelde ufak görülen fakat mühendislikte sorun çıkaran bir sonraki seride müşterilerin feedback leriyle geliştirilip düzeltilen konulardan biridir.

    bu durum her araç için böyledir. buna benzer bir durumu toyotada duydum(aktif kullanıyorum)...golf 5 dede duydum.(bunuda kullanıyorum)

    ama lütfen civata konusunuda gereksiz ve önemsiz görmeyin.
    aracın torsiyon kolundaki civatanın yük değeri nasıl hesaplanıyorsa kapısındaki de aynı şekilde hesaplanıyor.
    civatada fön kuvvetinin önemi mühendislikte çok hassas bir iştir.



    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    -puntonun direksiyon kovanında neden sorun yaşanabilir ?

    eğer çıkacak yeni corsa ile %33 oranında ortak parçası olacaksa,fiat yeni çıkardığı araçta neden şu anki corsadan alıntı yapmasın?
    bu corsanın kronik sorunudur.fakat bugüne kadar fiat modellerinde duymadım.corsa ile de bu tarz bir proje varsa aradaki alakayı kurmak gayet mantıklıdır.ancak teyit edilebilmesi için birkaç araçta daha şikayetin duyulması gerek...


    civata mevzuuna geleyim..

    çeşitli yorumlar var bu konuda..
    şimdiye kadar araçlarda pek bu tarz bir şikayet duymadım.o nedenle ilk olarak bunun kullanıcı hatası olabileceğini düşündüm.eğer bu kullanıcı hatası değilse;

    -imali ucuzlaşıtması nasıl yaplabilir ?

    imalatçının tasarım ve analiz mühendisleri parçaya gelebilecek kuvvetleri tekrar sanal olarak uygulayarak parçada hafifletme veya inceltme gibi yollara gidilebilir.böyleyse eğer sık sık bu şikayet duyulur o adamlar da diplomalarını rulo yapsınlar.buna pek ihtimal vermiyorum.

    mukavemete etki etmeyen maliyet düşürme yöntemlerine girmiyorum.

    diğer bir yol ise anasanayinin daha ucuz üretecek bir yerden almasıdır.bu noktada riskler vardır.çünkü genellikle aynı şeyi daha ucuza üreten yer eğer önceki firmadan daha büyük ve teknolojik değilse kalite konusu devreye girer.kalite konusunda açıkları olan bir firmayla çalışmak ve sorunlarla karşılaşmak da tamamen anasanayinin suçudur.

    -bu sorun basit mi ?

    tekrarı durumunda hala fiat o firmayla çalışmaya devam ediyorsa bu noktada kimse fiatı savunamaz.ve bu basit ama güven kaybettiren bir sorundur.güven noktası da bence yeteri kadar büyüktür.(dışarıdan değil kendi aracınız için düşündüğünüzde)
    tek başına değerlendirdiğimizde ise üretici firmanın kaliteden ödün verdiği noktadaki sonucu olarak değerlendirip fiatın çalıştığı bu firma eğer yeniyse yanlış bir tercih yapıp markasının zaten çok üst olmayan imajını riske attığını düşünüyorum.

    özellikle fiatı seven kişler bu sorunun tekrarnının yerli clio sembollerimizde karşılaşsaydık nasıl yorumlar yapardık,kendi kendimize bir düşünelim..

    tekrar ediyorum bu kullanıcı hatası değilse..

    kimse kırılan civata için civata imalatçısına gitmiyorsa,kimse kırıldığında civata imalatçısını da suçlayamaz.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 22 Mayıs 2006; 17:19:27 >




  • aslında yaş değil bilgi birikimi önemlidir tartışırken .Ancak unutmamak gerekir ki tecrübe denilen şey de ancak yaşayarak ögreniliyor.Ve birisi söylemişti şimdi hatırlayamıyorum .''Tecrübe hayatttaki yanlışların veya başka değişle hataların toplamıdır'' diye .ben katılıyorum buna bu hatalar bizi tecrübeli kılar ancak.Gerçekler her zaman bize göründüğü şekilde değildir.bazen bunu görmek için uzun yıllar beklemek gerekir.bazen de çok yönlü bakış tarzını benimsemeyle buluruz onu.Bulduğumuz nedir hayatta bana bunu yanıtlayın sayın arkadaşlar;
    Kendi yanlışlarınız mı, yoksa başkalarının ki mi? cevap kolay kolay söylenmemeli bence

    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.


    quote:

    Orjinalden alıntı: civcivx

    Sen ne diyosun paçino? Benim kapasitem senin yaşından çok daha fazla onu biliyorum ben. Karşındakinin önce yaşını-başını bildiklerini öğren öyle eleştiri yap. Yaşının hayattaki bazı gerçekleri ve insanlara yaklaşım şeklini tam oturtmayacak bir grupta olduğunu tahmin etmek güç değil...
    Bu arada o yazıdan ne anladığını şurada özetler misin? Anlamayanlar faydalansın.


    "Benim kapasitem senin yaşından çok daha fazla onu biliyorum ben"
    bu tarz cümleleri genelde forumdaki yaşı küçük + kompleksli kişiler yazıyor.

    dünyanın en çok bilen insanı da olsan üslüp konusunda dikkat etmemeni gerektirmez.

    eğer benim fiata karşı objektif olduğumu düşünmeyip de böyle tutum sergiliyorsan zaten önce iğneyi kendine batırman gerekir..ancak şunu da söyleyim senin bu şekilde zannetttiğini düşünmüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 22 Mayıs 2006; 17:28:01 >




  • EVet arkadaşlar Grande Punto'nun direksiyon kutusundaki ses tamamen üretim hatası. Ayrıca araç'ın arka kapıları çok zor açılıyor, sebebi hoş bir görünüş olsun diye yapılan kapı açma yeri açılmak istenildiğinde dengesis bi şekilde çekiliyor böylelikle kilit i kaldıramıyor. Bu kapılardaki hata için FIAT yeni mekanizma yapıyor. Gerçi bu sorun son dönemde çıkanlarda karşılaşılmıyor.
  • Bir corsa 2005 model vakası daha mı ?
  • Bendede 2006 1.3 multijet grande punto var 140.000 kmde Direksiyon kutusunda boşluk oluştu ve ses yapıyor..Bir ön takımcıya gittim bu arabaların hepsinde bu sorun var dedi bana....
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.